بازدید 2152

دعوت روسیه از «مصر» برای شرکت در کنفرانس «سوچی»

سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که قاهره دعوتنامه رسمی از روسیه برای شرکت در کنفرانس «سوچی» درباره سوریه دریافت کرده است.
کد خبر: ۷۶۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸ 22 January 2018

سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که قاهره دعوتنامه رسمی از روسیه برای شرکت در کنفرانس «سوچی» درباره سوریه دریافت کرده است.

به گزارش فارس، «احمد ابوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر امروز دوشنبه گفت که طرف روسی دعوتنامه رسمی به وزارت خارجه مصر برای حضور در کنفرانس سوچی ارسال کرده است.

ابوزید افزود که گروه‌های ملی سوریه برای بررسی سازوکار دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران این کشور در کنفرانس سوچی شرکت خواهند کرد.

وی بر استمرار موضع مصر در حمایت از راهکار سیاسی در سوریه به منظور حفظ وحدت دولت سوریه و برآورده شدن خواسته‌های ملت این کشور که همچنان از درگیری‌‌ها و خونریزی‌ها رنج می‌برد، تأکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ابوزید همچنین تصریح کرد که مصر از مذاکرات جاری در ژنو تحت نظارت سازمان ملل که بر اساس مرجعیت راه‌حل سیاسی در سوریه به خصوص قطعنامه ۲۲۴۵ صورت می‌گیرد، حمایت می‌کند.

بنابر اعلام رسمی روسیه کنفرانس سوچی قرار است ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن) برگزار شود.

سه کشور ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن توافقنامه کاهش تنش در سوریه در پایان هشتمین دور نشست خود در آستانه اعلام کردند که کنفرانس سوچی روز ۳۰ ژانویه برگزار می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر