بازدید 2481
با تلاش رایزن علمی ایران در شرق آسیا؛

رشته زبان فارسی در دانشگاه پوترا مالزی دایر شد

کد خبر: ۷۶۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 22 January 2018

رایزن علمی ایران در شرق آسیا با همکاری مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، رشته تحصیلی زبان فارسی را در دانشگاه پوترا مالزی «یو.پی.ام» راه‌اندازی کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر عباس قنبری باغستان اظهار داشت: رشته تحصیلی زبان فارسی در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکترا از سال تحصیلی آینده (شهریور ۱۳۹۷) در دانشگاه یو. پی. ام مالزی تدریس خواهد شد.

رایزن علمی ایران افزود: با این اقدام دانشگاه پوترای مالزی نخستین دانشگاه این منطقه خواهد بود که در مقطع فوق لیسانس و دکتری زبان و ادبیات فارسی فعالیت می کند و از این پس علاقه مندان به زبان فارسی در منطقه شرق آسیا می توانند به صورت آکادمیک در این رشته به تحصیل بپردازند.

دکتر قنبری گفت: سال گذشته نیز به همت رایزنی علمی ایران در شرق آسیا، کرسی زبان فارسی با اعزام یک استاد زبان فارسی از ایران و استقرار وی در دانشگاه یو.پی.ام مالزی راه اندازی شد.

رایزن علمی ایران در شرق آسیا تصریح کرد: کرسی زبان فارسی به طور مشترک با همکاری رایزنی علمی ایران در شرق آسیا به نمایندگی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، و دانشگاه یو.پی.ام مالزی راه اندازی شده است.

وی تاکید کرد: این کرسی علاوه بر تدریس زبان فارسی، راه اندازی رشته زبان و ادبیات فارسی در مقاطع مختلف تحصیلی، راهنمایی و انجام تحقیقات ایران شناسی و فرهنگ و تمدن ایرانی، برگزاری سمینارها و کارگاه های مختلف با محوریت زبان و ادبیات فارسی را در دستور کار خود داشته است.

دکتر قنبری با اشاره به جایگاه مالزی به عنوان یکی از مراکزبین المللی جذب دانشجو در منطقه جنوب شرق آسیا و حوزه آ.سه.آن، گفت: دانشگاه یو.پی.ام تنها دانشگاه این منطقه است که رشته زبان فارسی را از سال آینده تحصیلی برای دانشجویان مالزیایی و کشورهای مختلف ارائه می کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ، وی گفت: براساس ارزیابی رایزنی علمی در شرق آسیا، به طور متوسط در هریک از دانشگاه های بزرگ و دولتی مالزی بیش از ۱۰ زبان خارجی تدریس می شود، و حضور زبان فارسی به عنوان زبان علم و فرهنگ غنی تمدن ایرانی می تواند نقطه عطفی در گسترش بیش از پیش زبان فارسی در این منطقه باشد.

به گفته دکتر قنبری، وزارت علوم تحقیقات و فناوری به عنوان متولی اصلی توسعه زبان فارسی در خارج از کشور، دارای ۶۰ کرسی دائمی زبان فارسی در بیش از ۳۵ کشور جهان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر