بازدید 4768

رفع تبعیض در حقوق بازنشستگان در لایحه مدیریت خدمات کشوری

در این لایحه جداول حقوق و مزایای کارکنان دولت و بازنشستگان تغییر نموده و حقوق شهروندان و ارباب رجوع مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۶۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵ 22 January 2018

معاون امور تقنینی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری اعلام کرد: رفع تبعیض موجود در پرداخت‌ها به کارکنان دستگاه‌های اجرایی و ایجاد تعادل از اهداف کلان لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری است.

به گزارش ایسنا، احمد صفایی‌فر در این باره افزود: با تصویب این لایحه در مجلس، قانون آزمایشی خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶، دائمی خواهد شد.

 لایحه «اصلاح و دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری» پس از امضای رئیس جمهور محترم، روز چهارشنبه مورخ ۲۷ دی­ماه سالجاری به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد و هم اکنون در نوبت اعلام وصول در صحن علنی مجلس می‌باشد.

 صفایی فر اظهارداشت: در این لایحه جداول حقوق و مزایای کارکنان دولت و بازنشستگان تغییر نموده و حقوق شهروندان و ارباب رجوع مورد توجه قرار گرفته است.

 وی افزود: در این لایحه پیش­بینی شده است که اگر بخاطر قصور مدیران و کارمندان دولت و یا تخلفات مراجع تصمیم ­گیرنده، خساراتی به اشخاص و افراد وارد شود، مراجع مزبور موظف به جبران خسارت می‌­باشند.

 معاون امور تقنینی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری گفت: دولت در این لایحه تاکید دارد که وظایف دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی به بخش خصوصی، تشکل‌های صنفی و سازمان‌های غیردولتی (NGO‌ها) واگذار شود.

 به گفته آقای صفایی فر، کاهش فاصله میان دریافتی بازنشستگان با کارکنان شاغل از اهداف مهم لایحه است که در هر دوره پنج­ساله این فاصله کاهش و نابرابری موجود میان حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری برطرف گردد.

 وی گفت: با تصویب این لایحه، مراجعات کارمندان دولت به دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضایی کاهش خواهد یافت و کارمندان می‌­توانند اعتراضات خود را در نحوه اجرای قوانین و مقررات به هیات ویژه دورون سازمانی ارائه تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

 «توسعه دولت الکترونیک و به کارگیری نخبگان از امتیازات دیگر این قانون به شمار می‌­آید.»

 وی ابراز امیدواری کرد: با تصویب مجلس شورای اسلامی، شاهد اجرای هرچه سریع‌تر قانون جدید مدیریت خدمات کشوری باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار