بازدید 1938

آنکارا: عملیات شاخه زیتون مشکلی میان ترکیه و آمریکا به وجود نمی‌آورد

معاون نخست وزیر ترکیه با بیان اینکه کشورش یش از آغاز عملیات "شاخه زیتون" به آمریکا اطلاع داده بود گفت: فکر نمی‌کنم مشکلی میان ترکیه و آمریکا ایجاد شود.
کد خبر: ۷۶۶۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ 22 January 2018

معاون نخست وزیر ترکیه با بیان اینکه کشورش یش از آغاز عملیات "شاخه زیتون" به آمریکا اطلاع داده بود گفت: فکر نمی‌کنم مشکلی میان ترکیه و آمریکا ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بکر بوزداغ، معاون نخست وزیر ترکیه با اعلام اینکه پیش از آغاز عملیات شاخه زیتون به مقامات آمریکایی اطلاع داده شده بود گفت: آمریکایی‌ها به ما اعلام کردند که در عفرین هیچ نیروی نظامی آمریکایی حضور ندارد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: این عملیات علیه برادران کردتبار، عرب و ترکمان نیست. درواقع این تحرکات علیه یگان‌های مدافع خلق و پ.ک.ک است که منطقه را به یک خانه امن برای خود تبدیل کرده‌اند.

او در ادامه اظهاراتش افزود: از طریق شبکه‌های اجتماعی اخبار جعلی بسیاری علیه عملیات ترکیه منتشر می‌شود. به هیچ وجه این تحرکات علیه غیرنظامیان نیست. نیروهای مسلح ترکیه تلاش می‌کنند که این عملیات را بدون آسیب رساندن به غیرنظامیان انجام دهند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: در عفرین نیروهای داعش نیز مستقر هستند.  در همین راستا به تازگی چندین خمپاره به کلیس ترکیه پرتاب شد و دراین حملات خمپاره‌ای یک نفر کشته شد. در این منطقه با توجه به اینکه نیروهای غیرنظامی حضور دارد باید یک منطقه امن ایجاد شود.

بوزداغ ادامه داد: این عملیات در سریع‌ترین زمان ممکن به اهداف خود دست خواهد یافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر