بازدید 31059

باغ دو هکتاری «برره» را خشک کردند تا جایش برج ۲۱ طبقه سبز کنند!

بنیاد مستضعفان که تا چندی پیش نامش با برخی پروژه‌ها از جمله آزادراه تهران شمال شناخته می‌شد، مدتی است، با برخی اخبار نامبارک گره خورده است؛ از تلاش برای تخریب و واگذاری باغ سیب گرفته تا واگذاری چندین و چند باغ در نقاط مرغوب و گران قمیت پایتخت؛ باغ‌هایی که باید حفظ شوند، اما اراده بنیاد برای فروششان کافی است تا هویتشان برای همیشه تغییر کند!
کد خبر: ۷۶۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 22 January 2018
باغی که مهران مدیری در آن سریال «شب‌های برره» را ساخته بود، به زودی کامل نیست و ناپدید خواهد شد و جای بخشی از آن را یک برج خواهد گرفت؛ باغی که البته مدتی است باغ نیست!
 
به گزارش «تابناک»؛ بنیاد مستضعفان که تا چندی پیش نامش با برخی پروژه‌ها از جمله آزادراه تهران شمال شناخته می‌شد، مدتی است، با برخی اخبار نامبارک گره خورده است؛ از تلاش برای تخریب و واگذاری باغ سیب گرفته تا واگذاری چندین و چند باغ در نقاط مرغوب و گرانقمیت پایتخت؛ باغ‌هایی که باید حفظ شوند، اما اراده بنیاد برای فروششان کافی است تا هویتشان برای همیشه تغییر کند!
 

حکایت تلخی که به تازگی با تغییرات رقم خورده در باغ محله فرشته معروف به «باغ سبز» خودنمایی کرد. زمینی مشجر و بسیار وسیع در یکی از گران قیمت‌ترین محلات تهران که شبانه چندصد اصله درختش را قلع و قمع کردند تا در آن برج ـ باغ بنا کنند؛ ترکیبی ناهمگون که از زمان تصویب در شورای شهر در سال‌های گذشته تا به امروز، قاتل بسیاری از باغ‌های تهران شده است.

اتفاقی که این بار برای یکی دیگر از ملک‌های مشجری که بنیاد مستضعفان در اختیار دارد، تدارک دیده شده است. برای باغ برره که بر اساس طرح تفصیلی تهران، در پهنه G. قرار دارد؛ یعنی باغ است و نمی‌توان در آن ساخت و ساز کرد، مگر آنکه اتفاقی خارج از مسیر‌های قانونی رخ دهد. اتفاقی که ظاهرا برای این باغ رخ داده، چون در آگهی مزایده باغ برره، «زمین و باغ با پروانه ساختمانی» درج شده بود.

آگهی‌ با نرخ پایه ۲۸۰ میلیارد تومان که به فروش این باغ منجر شد و حالا گفته می‌شود، برای ساخت ۶۴۸۰ متر مربع از آن مجوز ساخت صادر شده و برای مابقی ۲۱۶۰۰ متر مربع، تکلیفی مشخص نشده است. با این ملاحظه که ظاهرا مجوز برج ـ باغ برای این زمین در دوران شهردار قبلی صادر شده است.

 
باغ دو هکتاری «برره» را خشک کردند تا جایش برج ۲۱ طبقه سبز کنند!

مجوزی که مدت هاست مالکان زمین برای اجرایی شدنش برنامه ریزی کرده‌اند. برنامه‌ای برای نابودی این باغ و خشک کردن درختانش که تصاویر گوگل نشان می‌دهد، به خوبی به اجرا درآمده است. خشک شدن درختانی که می‌گویند در دوران حضور خانواده «شاپور اردشیرچی» از نزدیکان محمدرضا پهلوی در دوران پیش از انقلاب در این زمین کاشته شده بودند و حالا برای سبز کردن برج حذفشان کردند.

برجی که می‌توان آن را نماد بی توجهی مسئولان به آلودگی هوا دانست؛ چه آن مسئولانی که مجوز برج ـ باغ را صادر کرده و به مالکان اجازه تخریب باغ‌ها را دادند، چه مدیرانی که به روی خود نیاوردند بیخ گوششان درختان باغ هایی، چون این باغ عامدانه خشک می‌شود و از بین می‌رود و چه آن‌هایی که امثال این ملک را در اختیار دارند، اما به جای واگذاری یا فروش آن به شهرداری برای تبدیل به فضای سبز، ترجیح می‌دهند آن را به فروش بگذارند و سود کنند.

برجی که امثال آن در سطح شهر زیاد است و بر خلاف نامشان، هیچ یک باغی در مجاورت خود ندارند. اتفاقی که قرار است به زودی برای بخش بزرگی از باغ برره هم رخ دهد و هیچ مسئولی نگرانش نیست. برج‌هایی مدرن و امروزی و البته گران قیمت که می‌توان آن‌ها را نماد نابودی تهران خواند!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۵۶
خدا بیامرزدش حاج اقا فاتح یزدی مالک کارخانجات جهان( روغن و پارچه وچای ) در کرج زمینی داشت مملو از درختان سیب بقولی سیبستان !!! بهش گفتند که این باغ را هم فکری برایش بکن بد جوری افتاده وسط چندین خیابان و اتوبان و .. !! فرمود :: من با بوی این سیبها و نگاه باین درختان پر شاخ و برگ سیب انرژی میگیرم و چتاتچه دیده اید هرروز صبح پیاده از مسیر این باغمیروم کارخانه و از همین مسیر آخرشب بر میگردم !! وای اگر نمیبود این باغ نه کارخانه جهانی بود و ته حاجی فاتح یزدی !! و حالا از بتیاد مستضعفان بپرسید کجاست اراضی 300 هکتاری این باغ !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
خدا رحمتش کنه. با اینکه تقریبا چیزی از اون باغ ها نمونده هنوز هم به اونجا میگن باغ فاتح.سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز مرده انست که نامش به نکویی نبرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
راستی پول این زمین ها و بیزینس ها هم به مستضعفان جامعه می رسه دیگه؟! البته که شکی توش نیست که تو جیب آقایون می ره
اگه بخش خصوصی این کارو کرده بود تا حالا رسواش کرده بودند از 20:30 بگیر تا دوستان دیگر.
وقتی یه ارگانی هیچ نظارت درستی روش نباشه از این بهتر در نمی شه . تا کی باید شاهد کشتار جمعی درختان و قتل درختان بیگناه باشیم آن هم در این وضعیت آب و هوایی
متاسفم
اول دلایل بنیاد رو بشنویم اگر قانع کننده نبود و بنیاد این کار رو کرده سازمان محیط زیست و یا جهاد کشاورزی ازش شکایت کنه و این سایت پیگیر شکایت بشه
کاری نداره
بنیادمستضعفان ؟؟؟
بنیاد مستضعفان تنها کاری که نمیکند رسیدیگی به مستضعفان هستش. اسمشو لااقل عوض کنید
روش خشک کردن درخت ها اینجوریه که سم علف کش را با آب مخلوط می کنن بجای آب با این سم باغ را آبیاری می کنن و بعد می گویند خودش خشک شد!
واقعا دقت کردین این بنیاد مستضعفان چقدر مستضعف می باشد !!!!!
کاش در مورد باغات موقوفه آستان قدس در مشهد که الان خشک شده و در حال تبدیل به مال های عظیم هستن هم گزارش میدادین
سازمانی که هیچ نظارتی روش نباشه و به هیچ جایی پاسخگو نباشه از این بهتر نمیشه
خائن شاخ و دم ندارد. خیانت خیلی چیز غریبی نیست. کسانی که تسهیلات انجام این کار را به هر شکلی و با هر توجیهی فراهم می کنند باید دستانشان قطع شود نه آن دزد بدبخت گوسفند که از گرسنگی گوسفند می دزدیده.
جالبه که دولت تو همه زمینه ها از مردم درخواست داره. از جمله محیط زیست و مصرف آب و نیاوردن خودروی تک سرنشین به بیرون و ....اما خودش تخلفات آشکار انجام میده و از تخلفات آشکار گردن کلفت ها چشم پوشی میکنه
دلم به حال کسانی که این خبر را با دقت و تحقیق ایجاد کردند می سوزه به این زیبایی این مورد ذکر شده است اما کجاست گوش شنوا واقعا که در این مدت 40 سال معنویات مردم ایران رشد کرد !
این طور که پیداست ایرانی که منشا انسانیت نسبت به غربی ها بود و در این یک مورد هنوز بهشون نباخته بودیم این مورد را نیز باختیم و با دست خود داریم تیشه به ریشه شهر و کشور خودمان می زنیم
اسم مالک اصلی هم گفته میشد خوب بود ، بنیاد مستضعفان که دلش نسوخته
نمیدونم چی بگم!!! هر چی دنبال کلمه ای میگردم که دلیل این گونه کارهارورو پیدا کنم نمیتوتم!! فقط پول.....؟
بی کفایتی و ندانم کاری مسولین که شاخ و دم نداره، از این کارها روزانه در کشور اتفاق میفته و هیچ کس پاسخ گو نیست،
نظارت بر مديران و مسئولين نيست . نظارت فقط بر ضعفا است .
این نهاد سالهاست که از خوشنامی فاصله گرفته است؛ یک قطعه زمین 200 متری داشتیم درنیاوران کوچه 32 که سند منگوله دارجمهوری اسلامی ضمیمش بود؛ اما این بنیاد با آن نام بی مسمی خودش زمین را با زور غصب کرد و ضمیمه مجتمع فرهنگی امام نمود! و بعد از 12 سال دوندگی، 50 تومان به من و برخی از همسایگان داد. در حالیکه قیمت آن بالای 2 میلیارد بود. به مسئول این اقدامات که از نظامیان است و در آن مقطع معاونت محرومان بنیاد را مدیریت می کرد، مراجعه کردیم و گفتیم "آن دنیا دامن شما را خواهیم گرفت"، در جواب گفت "ما دامن نمی پوشیم"ً!!.
اشتباه بزرگ از روز اول اين بوده كه املاك تمليكي و مصادره ايي رو به جايي دادند، كه مثل يك سنديكاي شخصي براي خودش در مناقصه ها واگذار كرده و اكنون نيز سالهاست باغاتي كه حكم ريه شهرهاي دود زده را دارند را نيز بصورت شخصي ،شركتي و... تبديل به برج ميكند، (مثال ؛ مقدس اردبيلي، شادآور- و شريعتي پل رومي و...) از ابتدا ميبايست اين باغات به منابع ملي غير قابل تصرف تبديل ميشد،اكنون نيز كميسيون عالي شهرسازي متولي بشود و حكم توقف اين رويه رو بصورت فراقوه ايي بگيرد
متاسفانه مدیریت بنیاد بسیار ضعیف عمل کرده.این نمیتواند از دارایی های خود استفاده بهینه را بعمل اورد نمونه ان ساختمان پلاسکو ویا الومینیوم همچنین فروشگاههای سابق کوروش که در بهترین نقاط تهران بلا استفاده مانده
انقدر بسازید تا کل جمعیت بروند تهران. کمبود مسکن داریم هنوز شصت میلیون نفر بیرون هستند.
میتونید تو این آدرس ببینید که مزایده فروشش رو ماه پیش برگزار کردند. سایت سازمان اموال و املاک بنیاد
تو همین فایل ردیف 26 استان تهران مشخصه که طبق قانون شهرداری این ملک رو بر اساس کمیسیون ماده 5 شهرداری 30% - 70% کردند و 30% به بنیاد تعلق پیدا کرده در مقابل پروانه ساخت و 70% بقیه رو که میشه حدود 15 هزار متر رو شهرداری مال خودش کرده!!! و احتمالا اون منطقه که کلا خالی از درخت شده همون 70% در اختیار شهرداری است!!! بنیاد هم که تو 6000 متر باقیمانده که یه مقدار درخت هم توش هست مجوز 21 طبقه برج باغ رو گرفته!!!!!!!!!
دو نهاد عمومی و تخریب محیط زیست و فضای سبز!!!
البته از این املاک که شهرداری زحمت کشیده و تبدیل به بیایونش کرده بر اساس قانون کمیسیون ماده 5 کم نیست و میتونید خیلی زیااااااااااااد مشاهده کنید تو سطح شهر نابود شده تهران
هردم ازاين باغ بري مي رسد تازه تر از تازه تري مي رسد.

شايد با اين كار بنياد مستضعفان قشر مستضعف مان نيز برج نشين شدند خدا را چه ديدي تابناك عزيز !!!!!
این بلا بر سر این باغ دو هکتاری در دوران زمامداری قالیباف در شهرداری تهران اتفاق افتاده، کجاست ایشان که بیاد توضیح بده چرا این مجوز رو صادر کرده؟ ریاست سازمان محیط زیست کجا بوده؟ یحتملاً خواب تشریف داشته اند! جالب اینه که وقتی میان تلوزیون جلو دوربین قیافه حق بجانب هم به خودشون می گیرن!
تابناک جان ظاهرا توی این کشور فقط پول ورسیدن به آن مهم هست و روش رسیدن نه...
تا کی خشک کردن درختان ادامه دارد همین کارها رو کردند که الان هوا اینقدر الوده هست باران نداریم ظاهر شهر اینقدر خشن شده است خوبه در اسلام برای درخت و درختکاری این همه ارزش قایل شده اند
درختان خیابان ولیعصر تهران رو احیا کنید درختانی که قطع شده اند دوباره جایشان درخت چنار کاشته شود این درختان مرکز تنفس تهران هستند درختان چنار سایه زیادی دارند چرا از درخت چنار در مناطق مختلف تهران کاشته نمی شود هم زیبایی داره هم تمیزی هوا هم سایه
ظاهر شهر تهران خیلی خشن می شود دیگه خبری از باغ ها و فضای سبز درختان بلند سر به اسمان کشیده نیست
چرا از ساختن برج در هراس هستید از مدرن شدن تهران می ترسید در همه جای دنیا الان برج سازی میشود فضای شهری مدیریت میشود اینجا راهی به جز این مسئله وجود ندارده مسئله دوم فقط خواهشا این همه انتقادی که می کنید یه مقاله انتقادی راجب فطع درختان خیابان ولی عصر بنویسید شهرداری همینجوری بی مجوز درختان چند ساله را قطع میکنه که این قطع شدن مساوی نابودی فیلترهای طبیعی تصفیه هوا تهران از بی درختی رنج میبرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
برادر خودت که جواب خودتو دادی. قطع شدن درختان، تصفیه هوا و....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
شما که در مورد همه جای دنیا اطلاعات داری لابد میدانی که دست زدن به فضای سبز در کشورهای درست درمون ممنوعه و تحت هیچ شرایطی نمیتوانید به باغ ها و فضای سبز دست درازی کنید ومگر اینکه در همان زمینه بهسازی شود و نه ساختمان سازی.
یعنی میشه آدم یه سر به اخبار بزنه سر درد نگیره؟ تو رو خدا یه دونه فقط یه دونه خبر حوب بدین.
مگر این املاک و باغهای مصادره ای متعلق به ملت نیست ، امیدوارم مقام معظم رهبری به کلیه بنیاد و نهادها دستور دهند از هرگونه بلندمرتبه سازی و خصوصی سازی این املاک خودداری کنند و در صورت تغییر کاربری به اماکنی فرهنگی با کاربری عمومی تبدیل شوند.
بعد میگن چرا مردم تو اعتراضاتشون شعار تند می دن!
دقیقا کدوم مستضعف رو پشتیبانی میکنن این سازمان؟؟؟
بابا اسمشو بذارین سازمان زمین خواری!
الهم عجل لولیک الفرج
چرا هبچ حسابرسی ازین بنیاد ها نمیشه؟!
درياچه أرومية را خشك كردند شما دنبال باغ دو هكتارا هستيد .
خشت اول چون نهد معمار کج تا سریا میرود دیوار کج -
ماموریت بنیاد مستکبران جز خسارت هیچ خدمتی نداشته است
چرا رهبری دستور جمع شدن این بنیاد ها را نمی دهد
که چهره انقلاب و نظام را خدشه دار کردند
درختان مستظعف !
مردم مستظعف!
برج مستظعفین!
کو کمک به مستظعفین ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
الان معنی این مستظعف چیه ؟ با اون مستضعف اصلی چه فرقی داره .
دیگه مردم عادت کرده اند به خبرهای بد از قبیل اختلاس ، غارت ، دریا خواری، جنگل خواری، زمین خواری، آتش سوزی ، زلزله و....
بخاطر همینه که وضع قشر مستضف جامعه خوب شده میخوان یارانه هاشنو قطع کنن چون دارایهای داران این قشر مستضف جامعه که نگو بهترین زمینها ومنابع به اسم این قشر میباشد اما همش میگن نداریم البته بیچارها همچین بیراه هم نمیگن مثل قضیه کبابی هست فقط بوی کباب و دود کباب مال این قشره خوردنش مال از ما بهترون مثل این صنعت نفت ما که میگن ملی هست ما این وسط اش نخورده دهن سوخته ایم
بنیاد چنان دیوارهای بلندی داره که حتی ریس جمهور ها هم توان ورود و پرسش از بنیاد رو ندارن
خیلی خوب کاری کردن، ما مستضعفان هم پنت هاوس و برج باغ دوست داریم نمیشه که فقط ثروتمندان این امکانات رو داشته باشن . بنیاد عزیز همیشه سرافراز خشک کن و نابود کن این سرزمین کاخ نشینان رو دمت گرم ، ما از کوخ نشینی خسته شدیم . تو کتاب های دبستانم خیلی تاکید کردبودن کوخ نشینی خیلی بده.
بنیاد مستحفظان !! نه بنیاد مستضعفان!!!!!!!!!!!!!!!!!
حالا بفهمید که چرا آسمان به روی این سرزمین قهر کرده چون آه طبیعت هست. با دعا هم حل نمیشه
بابا شاید بخواد با پولش پلاسکو را بسازه
سازمانی که هیچ نظارتی روش نباشه و به هیچ جایی پاسخگو نباشه از این بهتر نمیشه
، البته کسی جرات نمی کنه از این سازمان بازرسی کنه و اگر هم بازرسی کنند، کسی جرات نمی کنه بیان کنه !
اگر کسی برای فعالیت های اقتصادی سپاه توانست نظارت کنه، بر این سازمان هم می توان نظارت کرد.
واقعا جای تاسف است !
جلوی این بنیاد و امثالهم را که نمیشه گرفت ،آقایان حداقل نام بنیاد مستضعفان تغییر بدهند که عذاب وجدان نگیرند ..
از کجا اومده که کجا بره!مال مفت است و دل بی رحم .....وقتی به ناحق اموال مردم رو مصادره کردن یعنی شکل قانونی به دزدی هادادن این هم عاقبت کار هست
این نظر دهنده گان بجای فهم اصل مسئله در حاشیه دور می زنند. . من نظرم اینست که مالی که در دست بنیاد مستضعفان می باشد مال مردم است یعنی بیت المال. و باید مال مردم باشد چرا و با چه مجوزی این گروه مال مردم را به نفع خود می برند وسوال ا ین است که وظیفه اصلی این گروه چیست . که بر دارای بیت المال چنبره زده است. و هیچ حساب و کتابی نیز ندارند.
اين بنياد به تنها كساني كه تعلق نداره مستضعفانه!!!

خواهش ميكنيم زودتر اسمشو تابلوشو عوض كنيد ما مستضعفان ! از شكم سيري تركيديم بابا
از بررسی نام این بنیاد و فلسفه تشکیل و اهدافش شروع کنید تا بدانید چقدر از آرمان انقلاب فاصله گرفته اید!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر