بازدید 3519

احتمال سفر جهانگیری به عراق در بهمن‌ماه

کد خبر: ۷۶۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 21 January 2018

سفیر ایران در بغداد از احتمال سفر معاون اول رئیس‌جمهور به عراق در بهمن ماه خبر داد.

ایرج مسجدی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص ادعاهای عربستان و امریکا مبنی بر تبدیل شدن عراق به حیات خلوت ایران گفت: این سخنان، اظهارات نادرستی است. عراق یک کشور مستقل با مردم، سرزمین و حکومت مستقل است.

روابط نزدیک ایران و عراق براساس منافع و مصالح مشترک با یکدیگر است

وی با بیان اینکه ایران و عراق دو کشوری هستند که از مناسبات و روابط نزدیکی برخوردار هستند، اظهار داشت: مناسبات و روابط نزدیک ایران و عراق براساس منافع و مصالح مشترک دو کشور با یکدیگر است و بر این است که با یکدیگر تبادل نظرها و رفت‌ و آمدهای بالایی دارند و توافق می‌کنند.

سفیر ایران در بغداد ادامه داد: اینکه بگوییم عراق تحت سیطره ایران است و به حیات خلوت ایران تبدیل شده، مبنا و پایه درستی ندارد.

تلاش می‌‌کنیم مذاکرات میان بغداد و اربیل برای عبور از مشکلات و بحران صورت بگیرد

مسجدی درباره تلاش‌های تهران برای رایزنی با مقامات اربیل و بغداد در جهت کاهش تنش هم تصریح کرد: ما هم با مقامات اقلیم کردستان و هم با مسئولان دولت مرکزی عراق مذاکراتی داشته و انجام داده‌ایم و در پی این رایزنی‌ها، توافقات اولیه هم صورت گرفته و در آینده نزدیک تلاش می‌‌کنیم مذاکرات میان بغداد و اربیل برای عبور از مشکلات و بحران صورت بگیرد.

بحث سفر جهانگیری به عراق در بهمن ماه مطرح است

وی در رابطه رفت و آمد میان مقامات عالی‌رتبه ایران و عراق هم خاطرنشان کرد: تا عید نوروز شاهد سفرهای خوب و زیادی در سطح مسئولان عالی و اول دو کشور خواهیم بود. طی روزهای گذشته وزیر حمل و نقل عراق و رئیس مجلس این کشور به تهران سفر کردند. هم‌اینک بحث سفر آقای جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و هیاتی از دولت به عراق در بهمن‌ماه مطرح است.

سفیر ایران در بغداد افزود: با وجود اینکه عراقی‌ها درگیر برگزاری انتخابات پارلمانی‌شان هستند، اما تا پایان سال هیات‌های عالی‌رتبه میان دو کشور رفت و آمد خواهند داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر