بازدید 1842

شینهوا: تعطیلی دولت آمریکا نشان‌دهند ناکارآمدی سیستم سیاسی غرب است

رسانه‌ دولتی چین امروز(یکشنبه) در گزارشی تاکید کرد، تعطیلی دولت فدرال آمریکا مشکلات شدیدی را در سیستم سیاسی آمریکا به وجود می‌آورد.
کد خبر: ۷۶۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 21 January 2018

رسانه‌ دولتی چین امروز(یکشنبه) در گزارشی تاکید کرد، تعطیلی دولت فدرال آمریکا مشکلات شدیدی را در سیستم سیاسی آمریکا به وجود می‌آورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه قانونگذاران آمریکایی در توافق برای تامین بودجه دولت آمریکا ناکام ماندند، نهادهای دولتی آمریکا از روز جمعه تعطیل شدند.

خبرگزاری دولتی شینهوا چین در گزارشی گفت: چیزی که بسیار عجیب و طعنه‌آمیز است این است که این رویداد در نخستین سالروز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا رخ داد که همانند سیلی بر صورت او بود.

در این گزارش آمده است: دولت ترامپ از سیاست‌هایی که باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از آنها حمایت می‌کرد از جمله توافق همکاری تجاری ترنس پاسیفیک و مشارکت آمریکا در توافق آب‌وهوای پاریس کناره‌گیری کرد. اگر میراثی وجود داشته باشد که در جریان این گذار قدرت همچنان پابرجا مانده باشد آن روح عدم همکاری میان احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکاست.

اگرچه گزارش‌های خبرگزاری شینهوا بیانیه‌های رسمی محسوب نمی‌شوند اما منعکس کننده طرز تفکر پکن محسوب می‌شود.

خبرگزاری شینهوا در این گزارش آورده است: سیستم دموکراتیک غربی توسط جهان توسعه یافته به عنوان عالی ترین و برترین سیستم سیاسی برای اداره یک کشور مورد تحسین قرار گرفته است. با این حال آنچه روز شنبه در آمریکا رخ داد باعث می‌شود که مردم بیشتری در سراسر جهان پایداری و مشروعیت چنین سیستم سیاسی بی‌نظم و پر هرج و مرجی را زیر سوال ببرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر