بازدید 1950

انگلیسی‌ها همچنان نمی‌خواهند ترامپ به کشورشان سفر کند

بر اساس نتایج نظرسنجی اخیر، انتظار نمی‌رود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در سفر رسمی‌اش به انگلیس مورد استقبال گرمی قرار گیرد.
کد خبر: ۷۶۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 21 January 2018

بر اساس نتایج نظرسنجی اخیر، انتظار نمی‌رود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در سفر رسمی‌اش به انگلیس مورد استقبال گرمی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ساندی اکسپرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای انجام سفر رسمی به انگلیس توسط ترزا می، نخست وزیر این کشور دعوت شده است، اما نتایج نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که کمتر از یک سوم از مردم انگلیس این سفر را تایید می‌کنند.

از ۱۰ زن شرکت کننده در این نظر سنجی ۶ تن احساس می‌کنند که دونالد ترامپ در سفرش به انگلیس نباید مورد استقبال قرار گیرد زیرا این رئیس‌جمهوری بارها با اتهامات آزار جنسی روبه‌رو شده است.

در حالی‌که ترامپ به تازگی سفرش برای افتتاح سفارت جدید آمریکا در لندن را لغو کرد، منابع نزدیک به دولت ترامپ اعلام کردند که وی هنوز هم مشتاق انجام سفر رسمی به انگلیس است.

به هر حال در نظرسنجی اخیر انجام شده که در آن ۲۰۲۱ تن شرکت کرده‌اند، ۵۶ درصد در پاسخ به این سوال که آیا رئیس‌جمهوری آمریکا باید سفر رسمی به انگلیس داشته باشند، ‌پاسخ منفی دادند و در مقابل تنها کمتر از ۳۰ درصد از شرکت کنندگان از این سفر حمایت کرده و ۱۴ درصد نیز اعلام کردند که نظری ندارند.

در این میان زنان مخالفت بیشتری با سفر دونالد ترامپ به انگلیس نشان داده‌اند. ۶۱ درصد از زنان مخالف سفر ترامپ بوده و درمقابل تنها ۲۲ درصد از این سفر حمایت کرده‌اند.

این نظرسنجی در حالی انجام گرفته است که فعالان سیاسی در جنوب لندن در مقابل سفارت جدید آمریکا به مناسبت سالروز ورود ترامپ به کاخ سفید تجمع کردند.

آنها ترامپ را یک "متعصب نژادپرست" اعلام کردند و از ترزا می خواستند که دیدارش با ترامپ را در حاشیه نشست اقتصادی داووس لغو کند.

با این حال اندرو روزیندل، یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس اعلام کرد: نتایج این نظرسنجی نگران کننده است زیرا آمریکا یکی از متحدان نزدیک انگلیس است. ما باید را روابطمان با متحدان و دوستانمان برای دوران پس از بریگزیت گسترش دهیم. باید احساسات و مسائل شخصی را کنار بگذاریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل