بازدید 2662

افزایش کشفیات مواد مخدر در کشور

کد خبر: ۷۶۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 21 January 2018

 

فرمانده نیروی انتظامی از افزایش 12 درصدی کشفیات مواد مخدر در کشور طی سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری درحاشیه نشست سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر که پیش از ظهر امروز در ستاد مرکزی ناجا برگزار شد، اظهار کرد:ه یکی از اولویت‌های امسال ناجا مبارزه با مواد مخدر و مقابله با ورود مواد مخدر به کشور است.

وی افزود: در مرزها اقدامات کنترلی برای مبارزه با ورود و خروج مواد مخدر انجام شده به نحوی که امسال با افزایش 12درصدی کشفیات روبرو بودیم.

فرمانده ناجا تقویت گلوگاه‌ها، تقویت و استفاده از سگ‌های مواد یاب، استفاد از تجهیزات به‌روز را از دیگر مواردی دانست که ناجا طی این مدت در امر مبارزه با مواد مخدر انجام داده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در امر تهیه و توزیع مواد مخدر باندها و شبکه‌های مختلفی شناسایی و دستگیر شده‌اند، گفت: این افراد پس از دستگیری و تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

اشتری با بیان اینکه برخورد با خرده‌فروشان مواد از جمله مطالبات مردمی است، خاطر نشان کرد: طرح جمع آوری معتادان متجاهر نیز بارها اجرایی شده و ناجا بارها اعلام کرده است این آمادگی را دارد تا هر زمانی که مکان‌های مورد نظر برای جمع آوری این افراد مشخص شود اقدام به جمع آوری آنها اقدام کند.

اشتری ادامه داد:‌ در مجموع ناجا با تمام ظرفیت خود در امر مبارزه با مواد مخدر به شکل شبانه روزی فعالیت می‌کند که نتیجه آن مشخص بوده و تقدیم کردن تعداد زیادی شهید و جانباز از نشانه‌های آن است

توضیحات فرمانده ناجا در مورد دستور منع فعالیت اقتصادی نیروهای مسلح از سوی مقام معظم رهبری

وی در پاسخ به سوالی در مورد سخنان وزیر دفاع به نقل از رهبر انقلاب درباره ممنوعیت فعالیت اقتصادی نیروهای مسلح و وضعیت بنیاد تعاون ناجا و بانک قوامین اظهار کرد:‌ در خصوص موضوعات اقتصادی، ناجا تابع دستورات ستادکل نیروهای مسلح است. قرارگاه انضباتی تشکیل شده و بر اساس دستورعمل‌ها کار خود را انجام میدهیم.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی در مورد کمپ‌های غیر مجاز موادمخدر نیز گفت: مردم می‌توانند فعالیت این کمپ را به پلیس اعلام کنند و مطمئن باشند با این کمپ‌ها برخورد خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی دیگر که چرا علی رغم تمام اقدمات انجام شده این حجم از مواد مخدر وارد کشور شده است، تصریح کرد: ناجا تمام تلاش خود را می کند که مواد مخدر وارد کشور نشود؛ اما باندهای مافیایی هستند که این مواد را وارد می‌کنند و علاوه بر مرزهای زمینی از طریق دریا و آسمان نیز این مواد وارد کشور شده و در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم برطرف شود.

سردار اشتری همچنین در پاسخ به سوالی درباره بخشنامه اخیر قوه قضاییه درمورد اعدام قاچاقچیان مواد مخدر و شرایط جدید اظهار کرد: ما نظراتمان را در این باره به مسوولان قوه قضاییه ارائه کرده‌ایم و آنها نیز استقبال کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس