بازدید 3573

جهانگیری:باید اجازه دهیم جوانان شکوفا شوند

معاون اول رییس جمهوری گفت: باید اجازه دهیم جوانان شکوفا شوند تا اقتصاد ایران را شکوفا کنند، مشکلات کشور با مقداری سیاست گشایش می یابد و همه مشکلات به دست جوانان و مردم قابل حل است.
کد خبر: ۷۶۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ 20 January 2018

معاون اول رییس جمهوری گفت: باید اجازه دهیم جوانان شکوفا شوند تا اقتصاد ایران را شکوفا کنند، مشکلات کشور با مقداری سیاست گشایش می یابد و همه مشکلات به دست جوانان و مردم قابل حل است.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری روز شنبه در ادامه سفر خود به استان البرز در آیین افتتاح همزمان طرح های صنعتی و دارویی در شرکت سیناژن شرکت کرد.
وی در این مراسم اظهارداشت: دوران اداره کشور با فروش منابع طبیعی به سرآمده است و در سال های آینده غیرممکن می شود.
وی ادامه داد: این که فکر کنیم خداوند در کشور منابع طبیعی قرار داده و می توانیم آن را بفروشیم و همیشه ایران را پُر هزینه اداره کنیم، این مسیر به آخر می رسد.
معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: البته این به معنای آن نیست که منابع طبیعی و نفت به آخر می رسد بلکه کشوری با جمعیت 80 میلیون نفر که توسعه آن به شدت جزو مطالبات مردم است باید به این موضوعات توجه کند.
جهانگیری همچنین گفت: مردم خودشان را با کشورهای پیشرفته مقایسه می کنند و جوانان تحصیلکرده برای آینده خود چنین فرضی دارند.
وی افزود: در سند چشم انداز 20ساله آمده که ایران باید از لحاظ رتبه علمی نفر اول منطقه باشد و در حال حاضر که دو سوم از عمر سند چشم انداز گذشته است، می بینیم کشورهای رقیب دست روی دست نگذاشته اند که ما اول شویم و در بسیاری از زمینه ها شرایط مناسب تر نیست.
معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: اگر برای کشور چشم انداز 20 ساله را ترسیم می کنیم، منابع آن برای رسیدن به این برنامه چیست؟ ما اگر کل نفت و معادن کشور را بفروشیم نصف بودجه جاری کشور به دست نمی آید بنابراین به جای این که به منابع طبیعی متکی باشیم باید به مغز جوانان متکی باشیم.
جهانگیری تصریح کرد: در سال 2016 از پنج شرکت مالی دنیا، چهار شرکت در حوزه نفت و یک شرکت در حوزه فضای مجازی بود و در سال 2017 هر پنج شرکت مالی از شرکت های فضای مجازی بودند.
وی خاطرنشان کرد: یک زمان دعوا می کنیم که بخشی از فضای مجازی اخلاق جوانان ما را خراب می کند و فکر می کنیم دنیا یعنی همین یک تکه که ناراحت هستیم ولی امروز یکی شرکت های متکی به فضای مجازی پنج هزار میلیارد دلار گردش مالی دارد.
معاون اول رییس جمهوری به جایگاه فناوری پیشرفته در صنایع اشاره کرد و یادآور شد: یک سری رشته صنعتی در کشور وجود دارد که هنوز در دنیا خیلی پیش نرفته است و می تواند نقطه ثقل صنایع باشد و آن دانش های فناوری پیشرفته (high-tech) است.
جهانگیری یکی از مهم ترین رشته ها را مرتبط با فناوری اطلاعات(IT) وفناوری ‌اطلاعات ‌و ارتباطات (ICT) ذکر کرد و گفت: این رشته ها می توانند بسیاری از جوانان کشور را جذب کنند، در دولت یازدهم شرکت هایی شروع به کار کردند که هفتگی ارزش آنها رشد داشت و از سوی دیگر سرعت خدمات دهی و رضایت مندی این شرکت ها بسیار بالا رفت.
وی از دیگر رشته ها را بیوتکنولوژی عنوان کرد که می تواند از زمینه های مهمی برای فعالیت باشد که با اتکا به نیروی نخبه و توانمند به رشد مهم توسعه ای تبدیل شود.
معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد اگر به جوانان اتکا کرده و آنها را تحویل بگیریم و فرصت کار کردن ایجاد کنیم می توانیم به رشد و توسعه برسیم. جوانان را نباید اذیت کرد، این ظلم به کشور است.
جهانگیری همچنین گفت جوانان نسل مهم کشور هستند، چه آنهایی که در خارج از کشور هستند و می خواهند به بازگردند و چه آنهایی که در داخل هستند نباید مشکل درست کنیم و بگوییم این سبک مدیریت خوب است.
وی این نوع مدیریت را ناصحیح دانست که موجب بیرون کردن مغزهای کشور و بی خاصیت نگهداشتن افراد می شود.
معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: بگذاریم جوانان شکوفا شوند تا اقتصاد کشور را شکوفا کنند، مشکلات کشور با مقداری سیاست گشایش می یابد و همه مشکلات به دست جوانان و مردم قابل حل است.
جهانگیری افزود: کشوری که درآمد 50 الی 60 میلیارد دلاری از فروش نفت دارد، می تواند با سیاست گذاری صحیح و به کارگیری جوانان مشکل رفاه و بیکاری را حل کند و درآمد سرانه کشور را بالا ببرد.
وی به فعالیت های علمی شرکت سیناژن اشاره و خاطرنشان کرد: شرکت سیناژن نماد واقعی اقتصاد مقاومتی است که چهار رویکرد مردمی، اقتصاد دانش بنیان، درون زایی و برون نگری اقتصاد مقاومتی را به کار گرفته است.
معاون اول رییس جمهوری افزود: وام هایی که پرداخت می کنیم گران قیمت است ولی این شرکت ها می توانند از وام های صندوق توسعه ملی و منابع خارجی که جذب شده استفاده کنند و اخیرا به جهت ریالی 12 هزار میلیارد تومان برای اشتغال مصوب شده است که شرکت های دانش بنیان می توانند از این فرصت استفاده کنند.
جهانگیری خطاب به مسئولان شرکت سیناژن گفت: جوانانی که در این شرکت مشغول به کار هستند زمینه ای فراهم شود تا در آینده شرکت های مشابه را راه اندازی کنند.
در این مراسم پروانه بهره برداری شرکت سیناژن از سوی معاون اول رییس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت به مدیرعامل شرکت اهدا شد.
معاون اول رییس جمهوری در ادامه سفر یک روزه خود به استان البرز، ظهر شنبه واحد تولیدی زیست دارو دانش را به بهره برداری رساند.
در جریان بهره برداری از این واحد تولیدی که در شهرک صنعتی بهارستان کرج واقع است، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون اول رییس جمهوری را همراهی می کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان