بازدید 2497

اجازه تشکیل ارتش تروریستی در مرزهای جنوبی ترکیه را نمی دهیم

نخست وزیر ترکیه به سخنان یک مقام نظامی آمریکایی در خصوص تشکیل یک قدرت امنیتی مرزی در شمال سوریه با همکاری نیروهای سوریه دموکرات واکنش نشان داد.
کد خبر: ۷۶۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 18 January 2018

نخست وزیر ترکیه به سخنان یک مقام نظامی آمریکایی در خصوص تشکیل یک قدرت امنیتی مرزی در شمال سوریه با همکاری نیروهای سوریه دموکرات واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، بنعلی ایلدریم، نخست وزیر ترکیه در واکنش به سخنان یک مقام نظامی آمریکایی در خصوص تشکیل یک قدرت امنیتی مرزی در شمال سوریه با همکاری نیروهای سوریه دموکرات اظهار داشت: ما به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد ارتش تروریستی در مرزهای جنوبی ما تشکیل شود.

وی در ادامه افزود: ما فورا تمام تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد و بدون هیچ ملاحظه ای برای حمایت از امنیت مرزهایمان و حفظ جان ملت ترکیه بر اساس قوانین بین المللی اقدام می کنیم.

ایلدریم ادامه داد: طی روزهای گذشته دولت آمریکا بیانیه های متناقضی صادر کرده است. این مساله بیانگر آشفتگی ذهنی است، اما عزم و اراده ترکیه کاملا مشخص می باشد. اقدامات این کشور در سوریه با روابط ائتلاف بین المللی علیه داعش در تضاد است. با وجود آنکه آمریکا هم پیمان ما در ناتو است، اما باید مواضع خود را برای تصحیح روابطش با ترکیه تغییر دهد.

سخنگوی ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش اعلام کرده بود که واشنگتن به دنبال تشکیل یک قدرت امنیتی مرزی در شمال سوریه با حضور ۳۰ نیروی مسلح با همکاری نیروهای سوریه دموکرات است. اما به تازگی وزارت دفاع آمریکا با اعلام انصراف از تشکیل ارتشی متشکل از کُردهای مخالف دولت سوریه در مرز این کشور با ترکیه، از تداوم آموزش نیروهای نظامی محلی برای جلوگیری از ظهور مجدد داعش خبر داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار