بازدید 3122

انصراف موقتی بانک مرکزی کره از تغییر نرخ بهره

طبق یک نظرسنجی که از اقتصاددانان صورت گرفته، عموما انتظار بر این است که بانک مرکزی کره‌جنوبی با اوج گرفتن وون و تورم ضعیف موجود، فعلا نرخ بهره خود را دست نزند.
کد خبر: ۷۶۵۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 18 January 2018

طبق یک نظرسنجی که از اقتصاددانان صورت گرفته، عموما انتظار بر این است که بانک مرکزی کره‌جنوبی با اوج گرفتن وون و تورم ضعیف موجود، فعلا نرخ بهره خود را دست نزند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، طبق یک نظرسنجی که روز سه‌شنبه توسط رویترز از اقتصاددانان صورت گرفت، اعلام کرده که عموما انتظار بر این است که بانک مرکزی کره‌جنوبی، با اوج گرفتن وون و تورم ضعیف کنونی، فعلا نرخ بهره خود را دست نزند. این بانک در ماه نوامبر برای اولین بار بعد از ۶ سال، نرخ بهره خود را افزایش داد.

تمامی ۱۷ تحلیل‌گری که رویترز بین ۸ تا ۱۵ ژانویه مورد نظرسنجی قرار داده است، پیش‌بینی کرده‌اند که بانک کره‌جنوبی نرخ بهره خود را در همان ۱.۵۰ درصد ثابت نگاه می‌دارد و فعلا تاثیرات حرکت ماه نوامبر خود را بررسی می‌کند که به عنوان نقطه عطفی برای سفت‌وسخت‌تر کردن سیاست‌گذاری‌های پولی در منطقه، تلقی می‌شود.

در حالی‌ که شکوفایی مداوم در صادرات کره، رشد اقتصادی را بالا برده بود، بانک کره در ۳۰ نوامبر به چرخه تسهیل ۵ ساله سیاست‌گذاری پولی خود پایان داد و نرخ بهره خود را از ۱.۲۵ درصد یک ربع درصد بالا برد؛ اما طبق نظر کارشناسان انتظار نمی‌رود سال ۲۰۱۸ را با یک نرخ بهره دیگر آغاز کند.

علی‌رغم افزایش نرخ بهره بانک کره، اقتصاد کره با ترکیبی از نتایج روبرو است. تورم ماه دسامبر حدود ۱.۵ درصد بود که از نرخ ۲ درصد که نرخ هدف بانک مرکزی است خیلی پایین‌تر است. علی‌رغم شکوفایی صادرات در اکثر ماه‌های ۲۰۱۷، تولیدات کارخانجات کره در ماه نوامبر پس از این که در ماه قبل کاهش یافته بود، به سختی رشد کرد.

چشم‌انداز نامعین اقتصادی در شرایطی که وون کره به بالاترین میزان ۳ ساله خود در برابر دلار رسیده است، این احساس را تقویت می‌کند که سفت‌وسخت کردن سیاست‌های مالی بانک کره، امسال تدریجی خواهد بود.

اجلاس ۱۸ ژانویه بانک مرکزی کره، اجلاس ما قبل آخری است که رئیس این بانک، یو جو-یئول، قبل از این که دوره ریاستش در ۳۱ مارچ به پایان برسد، در آن شرکت می‌کند.

نرخ وون امروز به ۱۰۶۴.۱ وون به ازای هر دلار رسید که بسیار نزدیک به بالاترین میزان ۳ ساله ۱۰۵۶.۶۷ وون به ازای هر دلار است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر