بازدید 4492

لایحه ابطال قوانین اروپایی در انگلیس تصویب شد

لایحه اصلی پایان برتری قوانین اروپا در انگلیس شامگاه چهارشنبه با اکثریت آرا در مجلس عوام انگلیس به تصویب رسید و برای تائید نهایی به مجلس اعیان فرستاده شد.
کد خبر: ۷۶۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۹ 18 January 2018

لایحه اصلی پایان برتری قوانین اروپا در انگلیس شامگاه چهارشنبه با اکثریت آرا در مجلس عوام انگلیس به تصویب رسید و برای تائید نهایی به مجلس اعیان فرستاده شد.

به گزارش ایرنا، در جریان این رأی‌گیری 324 تن از نمایندگان در مقابل 295 نماینده، به این لایحه رأی موافق داده و بدین ترتیب گام اصلی برای ابطال قوانین اروپایی در انگلیس برداشته شد.
اکنون نمایندگان مجلس اعیان که حزب محافظه‌کار در آنجا اکثریت کرسی‌ها را در اختیار ندارد این لایحه را بررسی خواهند کرد و درصورتی‌که به آن اصلاحیه وارد کنند، لایحه دوباره به مجلس عوام برمی‌گردد. اما اگر مجلس اعیان، نظر مجلس عوام را موردقبول قرار دهد، این لایحه عملاً تصویب و از سوی دولت به اجرا گذاشته خواهد شد.
دیوید دیویس وزیر برگزیت انگلیس طی اظهاراتی در مجلس عوام گفت: از اینکه لایحه یادشده این مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشت خرسندیم. این یک سند مهم است که به افزایش اطمینان افراد و بازار کسب و کار در دوره پسابرگزیت منجر خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس اعیان نیز پس از بررسی های خود در اواخر ماه جاری میلادی به آن رای مثبت بدهند.
با تصویب این لایحه «قانون جوامع اروپایی 1972» از قوانین انگلیس حذف شده و قوانین انگلیسی بار دیگر مرجع اصلی قانونی در این کشور خواهند شد.
همچنین قوانین اتحادیه اروپا در چارچوب لایحه یادشده، به قوانین مدنی انگلیس منضم شده و قانون‌گذاران انگلیسی کار تطبیق قوانین اتحادیه اروپا با قوانین انگلیس، که گفته می‌شود در نزدیک به پنج دهه گذشته بیش از 80 هزار صفحه از قراردادهای اتحادیه اروپا تصویب‌شده‌اند، شروع خواهند کرد و تصمیم می‌گیرند کدام‌یکی از آن‌ها باقی و کدام تغییر کنند.
کلیات این لایحه اولین بار در سپتامبر (شهریور) گذشته از سوی نمایندگان مجلس عوام به تصویب رسید؛ اما نمایندگان چندین بار تلاش کردند تا با عناوین مختلف متمم‌هایی را به این لایحه الحاق کنند که به‌غیراز یک مورد موفق نشدند.
آذرماه گذشته نمایندگان مجلس عوام که شماری از آن‌ها از اعضاء کابینه ترزا می‌بودند، برخلاف خواست دولت این کشور به متممی رأی دادند که بر اساس آن توافق نهایی با اتحادیه اروپا در پارلمان به رأی گذاشته شود.
اکثر مردم انگلیس در ژوئن سال 2016 میلادی به خروج از اتحادیه اروپا رای داده و این کشور قرار است به‌طور رسمی در ماه مارس سال آینده (2019 میلادی) از اتحادیه اروپا خارج شود.
مرحله اول مذاکرات برگزیت در ماه دسامبر (آذرماه) سال گذشته به پایان رسید و گفت‌وگو درباره آینده روابط و همکاری‌های تجاری میان دو طرف، از ماه مارس آغاز خواهد شد.
هرچند رهبران اتحادیه اروپا طی روزهای اخیر چندین بار نسبت به بازگشت انگلیس به این اتحادیه چراغ سبز نشان داده‌اند اما دولت انگلیس مصمم است تا مطابق با برنامه اعلام‌شده، 29 مارس 2019 به‌وقت محلی (بامداد 10 فروردین 1398) از اتحادیه اروپا خارج شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل