بازدید 11587
تیلرسون با اعلام راهبرد جدید آمریکا در سوریه؛

تا از بین بردن نفوذ ایران در سوریه می مانیم/ ما و متحدانمان هیچ کمکی به بازسازی سوریه نخواهیم کرد/ اعلام پنج هدف عمده آمریکا در سوریه

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد، شکست کامل داعش و القاعده در سوریه، حل و فصل سیاسی درگیری مردم سوریه و بشار اسد، از بین بردن نفوذ ایران در سوریه، ایجاد شرایط مطلوب برای بازگشت آوارگان سوری و پاکسازی سوریه از سلاح‌های کشتار جمعی را پنج هدف حضور نیروهای آمریکایی در سوریه برشمرد.
کد خبر: ۷۶۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳ 17 January 2018

«رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا در نشستی در اندیشکده «هوور» به تشریح راهبرد کشورش در قبال سوریه پرداخت.

به گزارش «تابناک»، تیلرسون با تکرار ادعاهای بی‌پایه حکومت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را «فاسد» خواند و گفت: حکومت او نمی‌تواند ادامه پیدا کند.

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد، بشار اسد تظاهرات‌های مردم را با گلوله و زندان پاسخ داده و باعث ایجاد یک «فاجعه بشری» در کشورش شده است.

وی مدعی شد، اهمال دولت قبلی آمریکا، باعث جسور شدن حکومت سوریه شده است. او گفت که دولت آمریکا در برابر حملات شیمیایی بیکار نخواهد نشست.

تیلرسون، بشار اسد را به حمایت از القاعده متهم کرد و گفت: داعش از این گروه سر برآورده است.

وی در بخش دیگری از ادعاهای خود گفت: «اسد حتی با کمک‌های سوریه و ایران، به جای مبارزه با داعش، بر مقابله با معارضان سوریه متمرکز شد.»

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهارات آغازین خود، ادعاها درباره ایران را تکرار کرد.

او گفت: «ایران به عنوان بخشی از راهبرد خود برای ایجاد یک هلال شمالی، که از ایران به سمت لبنان و دریای مدیترانه امتداد می‌یابد، حضورش در سوریه را با مستقر کردن نیروهای سپاه پاسداران به طرز محسوسی افزایش داده است.»

وی افزود: «ایران، از طریق حضور در سوریه، خودش را در موقعیتی قرار داده تا بتواند حمله به منافع آمریکا، متحدان ما و کارکنانمان را ادامه دهد.»

تا از بین بردن نفوذ ایران در سوریه می مانیم/ ما و متحدانمان هیچ کمکی به بازسازی سوریه نخواهیم کرد/ اعلام پنج هدف عمده آمریکا در سوریه

تیلرسون در ادامه تصریح کرد: نیروهای آمریکا به منظور محافظت از منافع این کشور در سوریه باقی می‌مانند.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد، شکست کامل داعش و القاعده در سوریه، حل و فصل سیاسی درگیری مردم سوریه و بشار اسد، از بین بردن نفوذ ایران در سوریه، ایجاد شرایط مطلوب برای بازگشت آوارگان سوری و پاکسازی سوریه از سلاح‌های کشتار جمعی را پنج هدف حضور نیروهای آمریکایی در سوریه برشمرد.

تیلرسون مدعی شد، خروج کامل نیروهای آمریکایی از سوریه، باعث «بازگشت» بشار اسد و ادامه رفتار «بی‌رحمانه» او علیه مردم خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: این کشور نمی‌تواند اشتباهات گذشته را تکرار کند.

وی افزود: «خروج از سوریه به ایران فرصت خواهد داد، موقعیتش در سوریه را مستحکم کند. چنانکه از بیانیه‌های علنی و جنگ‌های نیابتی ایران برمی‌آید، ایران به دنبال سلطه بر خاورمیانه و نابودی متحد ما اسرائیل است.»

تیلرسون اضافه کرد: «سوریه به عنوان کشوری بی‌ثبات ‌شده که با اسرائیل همجوار است، فرصتی فراهم می‌آورد که ایران کاملاً مشتاق است از آن استفاده کند.»

وزیر خارجه آمریکا از روسیه خواست، حکومت بشار اسد را به ایفای نقش سازنده در گفت‌وگوهای ژنو دعوت کند.

او گفت: هدف آمریکا در سوریه، انتقال سیاسی در این کشور است که «خروج دائمی بشار اسد و خانواده او از قدرت» منجر شود. تیلرسون گفت: این هدف زمان‌بر خواهد بود.

تیلرسون در بخش دیگری از اظهاراتش ادعا کرد: «کاهش و حذف نفوذ مخرب ایران در سوریه به ایجاد یک سوریه دموکراتیک بستگی دارد. سوریه بشار اسد، برای سال‌های طولانی، دست‌‌نشانده ایران بوده است.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین تصریح کرد، آمریکا در سوریه وارد «ملت‌سازی» نخواهد شد.

تیلرسون گفت: «ایالات متحده، اتحادیه اروپا و متحدان اروپایی‌مان، هیچ کمکی برای بازسازی مناطق تحت کنترل اسد نخواهند کرد. از همه می‌خواهیم از داشتن روابط اقتصادی با حکومت بشار اسد خودداری کنند. بعد از اینکه بشار اسد از قدرت کنار رفت، کشورهای ایالات متحده مشتاقانه از عادی‌سازی روابط اقتصادی با سوریه حمایت خواهند کرد.»

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۲
چی شد خیر قبلی راجع به حذف ایران در باز سازی سوریه را حذف کردید؟
با این وجود پس جنگ دیگری ولی با شدت بیشتر و تخربب بیشتر سوریه حالا حالاها وجود دارد چون اهداف که آمریکا گفته تا 10سال آینده با وجود اسد و روند واگذاری قدرت بدون خسارت نخواهد بود
اگر سوریه تا یک سال دیگر برای به صلح پایدار نرسند انوقت ابرقدرتها شک نکنید که سوریه را به سه بخش تقسیم خواهند کرد . چون روند به این شکل افکار مردم سوریه را آزرده کرده . ودوم هر چه ایران در سوریه بماند مردم کشور سوریه بخاطر اتفاقات غیر پیس بینی فاصله میگیرند . یقین دارم تمام این خونریزیها بخاطر زیر پا گذاشتن عقاید دیگران و احترام نگذاشتن به مذاهب دیگر و ادعای برتری مذهبی جنگ تمامی ندارد . حکومت دمکراتیک بدون دخالت مذهب در سوریه راه حلش هست .
حرفای کاملا درستی زده
هدف بلند مدت آمریکا "بالکانی" کردن کشورهای خاور نزدیک و در صورت امکان خاور میانه است، شبیه آنچه که برای یوگوسلاوی طراحی شد. تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی با اردن، کمک به ساخت زسر ساختهای صنعتی، شهری، پزشکی و غیره به لبنان و در صورت امکان به فلسطین و همکاری با ترکیه در ایجاد طرحها و برنامه های خنثی سازی تجزیه کردن کشورهای منطقه از جمله سوریه بسیار اساسی است. پرهیز از درگیری نظامی مستقیم با آمریکا و اسراییل و مدیریت نرم و هوشمندانه بحران از کلید های دیگر رمز موفقیت خنثی سازی طرحهای تجزیه طلبی است.
درسته که در کوتاه مدت هم اسد را جسد میکنی هم ایران را بیرون اما در دراز مدت این هلال تا مغز نیویورک کشیده میشودد
در سه مرحله نابودیتان قطعی است یانکی
او هر چه گفته درست است
ما ابهتتان را در سوریه دفن کردیم. لاف در غریبی نزنید
صد بار گفتم ناوهای امریکا را در خلیج فارس بزنین گوش شنوا ندیدم
ما هم تا نابودی شما خواهیم ایزستاد
آفرین. واقع بینانه و منطقی. اسد باید در دادگاه بین المللی جنایتکاران جنگی محاکمه بشه.
خب به ما چه ربطی داره
بهتره روسیه جواب بده
این شمایید که دنبال نابودی اسراییل هستید نه ایران
کردها تروریستهای دست پرورده استعمار و داعشیان بعدی منطقه اند که باید سریعا در نطفه خفه گردند
خدا خیرش بده
اه!
چقدر زر تکراری...
آنچه جواب نداد عفاف بود
امريكاميخواهددرهمه كشورهاى تحت سلطه باقى بماند ولى ميبينيم ازچين تا سوريه براى امريكا ژاپن وظاهرا كره جنوبى باقى مانده اعضاى ناتو هم كه يكى يكى درحال فرارند امريكا از سوريه فرار خواهد كرد چون مردم سوريه نمى خواهند
حد اقل بدون مخفی کاری و سیاسی بازی اهداف پلید خود را ابراز میکنند. اگر اوباما یا کلینتون بود قورباغه را رنگ میکردند جای فولکس میانداختند به اروپاییها.
مردم سوريه دوستي بهتر از ايران نميتوانند پيدا كنند.
به این میگن استراتژی درست و حرفهای حسابی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر