بازدید 2608

نیمی از مسائل فرهنگی به ضعف مدیریتی برمی‌گردد

کد خبر: ۷۶۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 17 January 2018

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برخی اساتید ما فرهنگ گفت‌و‌گو، مجادله، بحث و نقد را کنار گذاشته‌اند باید تلاش کنیم این فضای باز را به وجود بیاوریم.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام دکتر کلانتری در نشست شورای دبیران هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه اجباری شدن حضور اساتید در جلسات هم اندیشی و دانش افزایی تأثیرگذاری این جلسات را کم می‌کند، افزود: برگزاری جلسات دانش افزایی ضروری است. نمی‌شود به دلیل کم اثر بودن، این جلسات را حذف کرد باید فکر کنیم این تاثیرگذاری پایین که به خاطر اجباری شدن است را چگونه حل کنیم.

کلانتری با بیان این نکته که یک سری از مسائل باید واجب باشد به این معنی که در آن منفعت است و به مصلحت نیست انجام نگیرد، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند یکی از مشکلات شما در دانشگاه این است که دروس معارف اجباری شده است و این اجباری شدن بخشی از تاثیرگذاری را از بین برده است. در حکومت اسلامی باید این درس ها باشد اما ببینید چگونه می شود این مسئله را حل کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیمی از هجمه های فرهنگی کشور را مربوط به مسائل تئوریک دانست و گفت: بخش عمده ای از مسائل ما به حوزه تئوریک باز می‌گردد که باید در دانشگاه به آن توجه شود. شبهاتی که وارد کننده خدشه در باورها و اعتقادات است را باید با مسائل معرفتی حل کرد. دروس معارف با این هدف تعبیه شدند. باید برهان آورد، استدلال کرد و جلسات گفتگو گذاشت.

وی در ادامه گفت: به جز بحث تئوریک نیم دیگر مسائل فرهنگی به ضعف مدیریتی برمی‌گردد. خیلی از مسئولین ما و خود ما رفتارمان طوری است که مخاطب را از دین دور می کند. ناکار آمدی ها باعث شبهه شده است، اختلاس ها باعث شبهه شده است، به موقع حرف نزدن باعث شبهه شده است.

کلانتری یکی از معضلات فرهنگی جمهوری اسلامی را داشتن سخنران زیاد عنوان کرد و افزود: خیلی جاها صرفا نیاز به حرف زدن نیست رفتار ما خود بیانگر است.

وی با انتقاد از اساتید و مسئولینی که به نقش خود در دانشگاه واقف نیستند، اظهار داشت: اگر استاد ضعیف است و چهارچوب ها را جدی نگرفتیم روز قیامت گناه کار هستیم. خیلی ها در این سنگر نشسته اند و فریاد می زنند کاری بکنید در حالی که او را در این سنگر نشانده اند برای همین کار.

حجت الاسلام کلانتری با بیان ضرورت برگزاری جلسات هم اندیشی اساتید در کنار دانش افزایی گفت: برخی اساتید ما فرهنگ گفت‌و‌گو، مجادله، بحث و نقد را کنار گذاشته‌اند باید تلاش کنیم این فضای باز را به وجود بیاوریم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بر کیفیت برگزاری جلسات هم اندیشی اساتید تاکید کرد و گفت: ما می توانیم برای دانشگاه آزاد چهارچوب‌های خودمان را داشته باشیم. در دانشگاه آزاد بروکراسی های دانشگاههای دولتی وجود ندارد و راحت‌تر می‌توان کار را مدیریت کرد.

وی با اشاره تعداد بالای دانشجویان در دانشگاه های تهران و سهم بالای دانشگاه آزاد اسلامی در دانشجویان این استان، گفت: باید ده ها مرکز اندیشه ورزی در تهران باشد تا دانشجو و استاد ساعاتی را در آن‌جا بگذرانند و در کنار کارشناسان گفتگو کنند تا تضارب آرا به وجود بیاید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل