بازدید 2755

استاد باید در زندگی دانشجو تاثیرگذار باشد

کد خبر: ۷۶۵۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵ 17 January 2018

رئیس دانشگاه آزاد استان تهران معتقد است: استاد باید به عنوان قهرمان، در زندگی شخصی دانشجو تاثیرگذار باشد و مربی باید دست فرد را بگیرد و هدایت کند،چه کسی گفته هر کس دکتری دارد باید در کلاس تدریس کند.

به گزارش آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی در نشست شورای دبیران هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه آزاد استان تهران با اشاره به فرمایشات امام‌خمینی(ره) درباره دانشگاه اظهار کرد: ایشان فرمودند دانشگاه کارخانه آدم‌سازی است. ما باید به خودمان نمره بدهیم آیا دانشگاه آزاد اسلامی اینگونه است؟

وی ادامه داد: دانشگاه محل تعلیم و تربیت است یا محیطی که صرفا مدرک می‌دهد؟ نقش مدیریت٬ مسئولین فرهنگی و اعضای هیات علمی در تعلیم و تربیت چیست؟ ما معتقدیم دانشگاه آزاد، غیرخصوصی و غیردولتی است اما سبک این دانشگاه چیست؟ آیا استادانی متناسب با این سبک تربیت کرده‌ایم؟

طهرانچی همچنین عنوان کرد: آیا هر فردی مدرک دکتری گرفت مدرس٬ مربی و استاد است؟ استاد باید به عنوان قهرمان، در زندگی شخصی دانشجو تاثیرگذار باشد و مربی باید دست فرد را بگیرد و هدایت کند. برای تدریس صرف داشتن دکتری داشتن کافی نیست، شاید برای تحقیق آماده باشد. کجا یاد گرفته چه درسی را چگونه بدهد؟ از کجا فنون آموزش را آموخته است؟

وی در ادامه با طرح این سوال که چه کسی گفته هر کس دکتری دارد باید در کلاس تدریس کند افزود: بهترین آدم هم اگر نداند با دانشجوی بحران‌زده چگونه رفتار کند به درد تدریس نمی‌خورد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با اشاره به لزوم آموزش استادان در این زمینه گفت: باید جریان تعیم و تربیت ایجاد شود. تا جایی که از طرف خودم می‌توانم بگویم حداقل در تهران هیچ محدودیتی برای تجهیز و پشتیبانی استادان نداریم.

وی اظهار کرد: برخی اساتید هستند که توانایی حل چالش دانشجویان را ندارند. استاد برای اینکه بداند جریان تعلیم و تربیت متناسب با روز، چگونه است باید آموزش ببیند.

طهرانچی خطاب به دبیران هم‌اندیشی پیشنهاد کرد: شما برنامه‌ریزی کنید، تصویب کنید، حتی به مدت یک ترم استادهای زیر پنج سال سابقه تدریس آموزش ببینند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه در برخی دانشگاه‌ها از طرف استادان کم‌فروشی وجود دارد و اخلاق حرفه‌ای نیست گفت: تصور می‌کنم فارغ از سیر دولتی و با نگاه خاصی که منبعث از نگاه متعالی وابسته به رهبری است، خرابی‌ها را می‌توانیم آباد کنیم.

طهرانچی اضافه کرد: وقتی برخی برای دانشگاه آزاد مساله درست می‌کنند و دانشگاه را دچار بحران می‌کنند، این یعنی کارمان را درست انجام دادیم به درستی پیش می‌رویم و می‌خواهند ما را به خودمان مشغول کنند.

وی با گلایه از سازمان سنجش آموزش کشور گفت: این سازمان باعث شد حدود ۶۴ نفر ظرفیت در رشته پزشکی دانشگاه آزاد خالی بماند. این اتفاق نشان می‌دهد برخی از دانشگاه آزاد اسلامی و مسیری که پیش می‌رود٬ می‌ترسند٬ نباید در این دام افتاد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در پایان گفت: در واحدهای تهران باید کارهای اصولی و اساسی انجام دهیم و پیشروی برای ساخت دانشگاهی که کارخانه آدم‌سازی باشد، با روش‌های نو و خاص و منحصر به فرد انجام دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل