بازدید 3358
معاون وزیر خارجه چین

چین با تمام توان به نفتکش سانچی کمک کرد

معاون وزیر امور خارجه چین با تشریح اقدامات دولتش برای کمک به نفتکش سانچی و همچنین سرنشینان آن گفت: دولت چین و رهبران این کشور در اولین فرصت بعد از واقعه دستور دادند دستگاه های مربوط با تمام توان، ضمن اطفا حریق کشتی، جان سرنشینان را نجات دهند.
کد خبر: ۷۶۵۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ 17 January 2018

معاون وزیر امور خارجه چین با تشریح اقدامات دولتش برای کمک به نفتکش سانچی و همچنین سرنشینان آن گفت: دولت چین و رهبران این کشور در اولین فرصت بعد از واقعه دستور دادند دستگاه های مربوط با تمام توان، ضمن اطفا حریق کشتی، جان سرنشینان را نجات دهند.

«چن شیائو دونگ» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا پکن با اظهار تسلیت نسبت به جان باختن سرنشینان نفتکش سانچی و اظهار همدردی با خانواده های این عزیزان افزود: همه دستگاه های اجرایی در این مورد تلاش های بسیاری انجام دادند که تلاش های آنها نیز مورد تایید ایران قرار گرفته است.

او افزود: در مرحله بعد از غرق شدن کشتی نیز ما بر اساس اصول شفاف و علنی و با احترام به کنوانسیون ها و اصول بین المللی، آماده ادامه اقدامات خود برای کمک به ایران در این زمینه هستیم.

معاون وزیر امور خارجه چین افزود: از مشارکت ایران در بررسی علت حادثه سانچی استقبال می کنیم.

«چن شیائو دونگ» افزود: ما همچنین آمادگی داریم برای حضور بستگان و خانواده سرنشینان سانچی در چین، تسهیلات لازم از جمله ویزا را فراهم کنیم.

16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در 200 مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.

پس از این واقعه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.

با دستور و تاکید رییس جمهوری 'علی ربیعی' وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروه های کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد.

اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.

در نهایت 24 دی نفتکش سانچی غرق شد و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.

بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر