بازدید 2765

ایلدریم : آیا ناتو مرزهای خود را به گروه‌های تروریستی می‌دهد؟

ایلدریم در واکنش به تشکیل نیروی مرزی ۳۰ هزار نفری در سوریه متشکل از کُردهای مورد حمایت واشنگتن اعلام کرد: مرزهای جنوبی ما امتداد مرزهای ناتو است؛ آیا ناتو مرزهایش را به تروریست ها می دهد؟
کد خبر: ۷۶۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۹ 17 January 2018

ایلدریم در واکنش به تشکیل نیروی مرزی ۳۰ هزار نفری در سوریه متشکل از کُردهای مورد حمایت واشنگتن اعلام کرد: مرزهای جنوبی ما امتداد مرزهای ناتو است؛ آیا ناتو مرزهایش را به تروریست ها می دهد؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، بنعلی ایلدریم نخست وزیر ترکیه امروز سه شنبه در سخنانی درباره تلاش آمریکا برای تشکیل نیروی مرزی ۳۰ هزار نفری در سوریه متشکل از کُردهای مورد حمایت واشنگتن اعلام کرد: مرزهای جنوبی ترکیه امتداد مرزهای ناتو به شمار می رود. آیا مسئولیت تأمین امنیت و حفاظت از مرزهای ناتو بر عهده گروه های تروریستی است؟

نخست وزیر ترکیه تصریح کرد: ما به عنوان یک کشور مستقل از تمام مرزهای خود حفاظت می‌کنیم و قادر به پاسخ دادن به هر نوع فعالیت تروریستی علیه کشورمان هستیم.

وی در ادامه افزود: در عملیات سپر فرات این مسئولیت خود را انجام دادیم و در صورت لزوم در مناطق جدید نیز به بهترین شکل انجام خواهیم داد.

لازم به ذکر است، ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا دو روز پیش (یکشنبه) اعلام کرد که همراه با گروه‌های معارض سوریه قصد دارد نیروی مرزی جدیدی متشکل از ۳۰ هزار نفر در سوریه تشکیل دهد؛ اقدامی که بر عصبانیت ترکیه درباره کمک های واشنگتن به کُردهای مورد حمایت آمریکا افزوده است.

یک مقام ارشد نظامی ترکیه در این باره اعلام کرده بود که دلیل احضار کاردار آمریکا در آنکارا به وزارت خارجه کشورش در روز چهارشنبه هفته گذشته نیز همین مورد بوده است.

نیروهای جدید تحت فرماندهی نیروهای دموکراتیک سوریه (از گروه های کُردی تحت حمایت آمریکا در سوریه) بوده و قرار است حمایت ها و کمک های واشنگتن را نیز دریافت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی