بازدید 4568
۲

تحریم آموزش‌الکترونیکی مصداق نقض‌حقوق‌بشر است

کد خبر: ۷۶۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 16 January 2018

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در واکنش به تحریم های جدید امریکا گفت: تحریم چند جانبه آموزش الکترونیکی توسط آمریکایی ها مصداق نقض حقوق بشر است.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی درپاسخ به تحریم های جدید آمریکا علیه شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی گفت: در همه ابعاد فضای مجازی، آمریکا به دنبال آن است که ایران را در فضای مجازی سرگرم کند و آنجا که جنبه های اقتدار ایرانی، چون عرصه های علم و فناوری ، اقتصاد و ... مطرح است بطور همه جانبه ما را تحریم کرده است.

دبیر شورای عالی مرکز ملی فضای مجازی افزود: قبلاً هم آمریکایی ها ملت ایران را تحریم کرده‌اند و سال هاست که این تحریم‌ها اعمال شده و موجب سرفرازی و اقتدار ملی گردیده است و دنیا این موضوع را نظاره می کند.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی شرکتهای آمریکایی چون گوگل و آمازون سرویس‌های خود را به روی کسب و کارهای ایرانیان بسته اند یا مثلاً در آموزش الکترونیکی که خود از جمله اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد و مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر است است و ۵ بند آن صریحاً این موضوع را تایید می کند ، شرکتهای تامین کننده راهکارهای آموزش الکترونیکی ، زیرساختی و نرم افزاری آمریکایی چون Adobe ، Cisco ، Citrix ، Microsoft، Instructure و ... ایران را تحریم کرده اند.

فیروز آبادی افزود: حتی دسترسی مردم ایران به آموزش‌های الکترونیکی رایگانی چون Coursera را نیز بسته اند؛ در حالی که بانک جهانی و سازمان ملل به دنبال توسعه آموزشهای الکترونیکی در جهت فقرزدایی و توانمندسازی جوامع اند. دولت آمریکا با تحریم مردم ایران از دستیابی به این چنین آموزشهایی دم از حقوق بشر و دفاع از حق مردم ایران را دارد و با وقاحت آشکار به فریبکاری و دروغ متوسل شده است.

وی ضمن اشاره به مضمون تحریم وضع شده توسط آمریکا در خصوص اقدامات و فعالیتهای شورای عالی فضای مجازی گفت: دولت آمریکا خود در قانون شایستگی ارتباطات (Communication decency act)-مصوب ۱۹۹۵ کنترل دقیقی بر محتوای فضای مجازی دارد و آنرا مقرره گذاری کرده است و حال از اقدام ایران در خصوص محافظت در برابر محتوای نامناسب فضای مجازی از سیاست دوگانه تبعیت می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲
وقتی خودمون به خودمون رحم نمیکنیم ، از خارجی ها چه انتظاری میره ؟!!!!
شما اول يوتيوب رو كه فيلتر كرديد بازكنيد كه كلي مطلب آموزشي توش هست بعد به كشورهاي ديگه گير بديد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر