بازدید 2105

درخواست مدارس ابتدایی انگلیس برای قوانین سخت‌تر علیه حجاب

چندین مدرسه ابتدایی سرشناس در انگلیس از دولت این کشور خواسته‌اند که قوانین سرسختانه‌ای را درباره پوشش حجاب و روزه گرفتن اتخاذ کند.
کد خبر: ۷۶۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ 15 January 2018

چندین مدرسه ابتدایی سرشناس در انگلیس از دولت این کشور خواسته‌اند که قوانین سرسختانه‌ای را درباره پوشش حجاب و روزه گرفتن اتخاذ کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ساندی تایمز، پیشتر ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در رابطه با حکمی علیه پوشش زنان مسلمان در انگلیس به پارلمان گفت: ما یک سنت دیرینه در کشور داریم، آن هم آزادی بیان و حق زنان برای انتخاب پوشش است و ما هرگز قصد صدور قانونی جدید در این رابطه را نداریم.

وی این اظهارات پس از این بیان کرد که دیوان عدالت در حکمی اعلام کرد شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند براساس برخی شرایط زنان را از پوشیدن روسری در محل کار منع کرده و همچنین اجازه استفاده از نمادهای مذهبی را ندهند. حکمی که انتقادهای تند حقوق‌بشری‌ها و رهبران مذهبی را به دنبال داشت

در همین راستا یک مدرسه بزرگ و مهم انگلیس در نیوهام واقع درشرق لندن دختران زیر هشت سال را از روزه گرفتن و پوشش حجاب منع کرد. این مدرسه به احتمال تاثیر روزه بر سلامت و درس، منع روزه گرفتن برای دانش‌آموزان را اعلام کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار