بازدید 8151
۹

امیدی به بازدید نمایندگان از زندان اوین نیست/ همه دانش آموزان آزاد شده اند/دانشجویان باقی مانده در زندان تا دو روز دیگر آزاد می شوند

تا کنون از سوی مراجعی که برای بازدید از زندان درخواست کرده بودیم، پاسخی به ما نداده اند و هنوز منتظر جواب هستیم و خبر هم نداریم که این مجوز کی صادر خواهد شد. اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان آزاد شده اند تا به امتحانات خود برسند. وزیر اطلاعات به ما گفت، این بود که تعداد باقی مانده نیز به احتمال زیاد تا یکی دو روز آینده آزاد خوهند شد.
کد خبر: ۷۶۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 15 January 2018

امیدی به بازدید نمایندگان از اوین نیست/ همه دانش آموزان آزاد شده اند/ همه دانشجویان باقی مانده در زندان تا دو روز دیگر آزاد می شوندچند روز پیش، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، مجمع نمایندگان استان تهران به منظور رسیدگی به حال دستگیر شدگان و همچنین اطلاع از وضعیت زندانیان، قصد بازدید از زندان اوین را دارند، و قرار بود شنبه گذشته این کار صورت گیرد.

به گزارش «تابناک»؛ گویا پیگیری های نمایندگان مجلس برای بازدید از زندان ها به نتیجه نرسیده است. با این حال، به نظر می رسد که نمایندگان در تصمیم خود برای بازدید از زندان مصر هستند و طبق اعلام چند تن از نمایندگان مردم، هیأت رئیسه مجلس قصد ورود به این موضوع را دارد.

تأخیر ایجاد شده در بازدید نمایندگان از زندان باعث شد تا برخی نماینده ها را از حضور در میان زندانیان ناامید کند، به گونه ای که روز گذشته، محمود صادقی، نماینده مردم تهران از منتفی شدن این بازدید سخن به میان آورده و گفته است، دست کم تا پایان این هفته، امکان بازدید وجود ندارد.

اما علی مطهری، نایب رئیس مجلس در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: ما پیگیر موضوع از طریق هیأت رئیسه هستیم و قرار است، تشکیل کمیته حقیقت یاب در هیأت رئیسه مجلس بررسی شود و زوایای این موضوع را کامل بررسی کنیم و سپس هیأت رئیسه به موضوع ورود کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه گویا پیگیری فراکسیون حقوق شهروندی و فراکسیون امید به جایی نرسیده است، گفت: اگر از طرف هیأت رئیسه کمیته ای به این منظور تشکیل شود، مقامات مجبور به همراهی هستند. به همین دلیل، تلاش می کنیم تا این کار صورت گیرد، ولی باید منتظر تصمیم هیأت رئیسه ماند.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که کمیته در کل کشور بتواند بازدیدهایی با زندانیان داشته باشد اما اگر به هر دلیل نشد، سعی می کنیم که حداقل از زندان اوین بازدید کنیم.

این نماینده در پاسخ به اینکه آیا قرار است گزارشی در خصوص وقایع اخیر در مجلس قرائت شود یا نه نیز گفت: باید اول هیأت تشکیل شود و بعد از آن اگر لازم باشد، گزارش تهیه شود. حوادث اخیر با حوادث سال 88 متفاوت است و نمی شود با آن مقایسه کرد.

عبدالرضا هاشم‌زائی، دیگر نماینده عضو مجمع نمایندگان استان تهران در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: تا کنون از سوی مراجعی که برای بازدید از زندان درخواست کرده بودیم، پاسخی به ما نداده اند و هنوز منتظر جواب هستیم و خبر هم نداریم که این مجوز کی صادر خواهد شد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که به نظر شما آیا دیدار انجام می شود یا نه، گفت: من امیدی ندارم. ما همان اوایل شلوغی ها تقاضا کردیم که این بازدید صورت گیرد، ولی هنوز به ما هیچ اطلاعی ندادند که این بازدید صورت می گیرد یا نه.

وی گفت: کمیته ای برای این کار تشکیل شده و فراکسیون امید به شدت پپیگیر این موضوع است، ولی تا جایی که می دانم، همه دانش آموزان آزاد شده اند و تنها دو نفر در زندان هستند که آن دو هم در روزهای آینده آزاد خواهند شد، در مورد افراد عادی هم آمارها متفاوت است.

وی همچنین یادآور شد: آمارهای رسمی از بازداشتی ها با آمارهای غیر رسمی قدری تفاوت دارد، و علت آن وسعت جعرافیایی مناطقی است که در آنجاها درگیری ایجاد شده است و چون نیروهای امنیتی متفاوتی نیز حضور داشتند، باعث شده تا تعداد دقیقی از میزان بازداشتی ها نباشد.

همچنین محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: کمیسیون آموزش مجلس در حال پیگیری موضوع بازداشتی داشجویان و دانش آموزان وقایع اخیر است و پیگیری های انجام شده، نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان آزاد شده اند تا به امتحانات خود برسند.

وی گفت: شمار کمی از این تعداد در زندان هستند، ولی چیزی که وزیر اطلاعات به ما گفت، این بود که تعداد باقی مانده نیز به احتمال زیاد تا یکی دو روز آینده آزاد خوهند شد. همچنین در خصوص موضوع دانش آموزان هم طبق اطلاعاتی که به ما داده اند، هیچ دانش آموزی بازداشت نیست و همه آزاد شده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹
هیچوقت امیدی نبود و نیست و نخواهد بود
تا یه چند تایی دیگه توی زندان را نگن که خود کشی کردنه و یا معتاد بودنه بهتره که آزادشون کنید .بهتره که بعد از این همه کسانیکه برای حقوق معوقه و یا سپرده هاشون ویا هر مشکل دیگه ای میخوان تظاهرات آرام انجام بدن یک برگ سوءپیشینه و گواهی عدم اعتیاد با خودشون همراه داشته باشند.
أميدي به اين مسولين نيست .
کلا نمایندگان تهران دنبال حاشه بوده و هستند
اداره کل زندانها برای کنترل مناسب از دست قوه قضاییه مجلس بگیرد و به ناجا بدهد
عجب! پس نماینده ها چیکاره هستن؟
چرا تمام شرکت ها در حال ورشکستگی هستند چرا حقوق کارگران بسیاری از شرکت ها با تاخیرهای حتی چند ماهه پرداخت می شود خدا رو خوش نمی اید حقوق یک میلیون تومان اون هم با تاخیر
چرا به وضعیت معاش کارگران رسیدگی نمی شود
بوی بهشت حرام است بر کسانی که حق کارگر را تضعیف کند. رسول اکرم
به وضعیت کارگران رسیدگی کنید
خدا خودت به داد برس
نباید هم اجازه دخالت پیدا کنند، خوب والا عده ای آمدن خیابان آتش زدن ، خورد کردن و نابود کردن حالا که دستگیر شده اند عده ای نماینده نگرانند از گل بالاتر تو زندان بهشون نگن
ما نمی دانیم این چه در راس اموریست که نمیتواند از زندان بازدید کند ببیند آیا آنجا قانون ریایت میشود یا نه آیا با زندانیان مطابق قانون رفتار میشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر