بازدید 8823

واکنش آموزش و پرورش به سوژه برنامه دورهمی

در پی پخش شدن یک برنامه تلويزيوني که از کم بودن حقوق معلمان به زبان طنز انتقاد کرد، رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش در نامه ای به مدیر شبکه نسیم نسبت به آن واكنش نشان داد.
کد خبر: ۷۶۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰ 14 January 2018

در پی پخش شدن یک برنامه تلويزيوني که از کم بودن حقوق معلمان به زبان طنز انتقاد کرد، رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش در نامه ای به مدیر شبکه نسیم نسبت به آن واكنش نشان داد.

به گزارش تابناک، در نامه رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي آمده است: درآخرين برنامه دورهمي، مجري محترم برنامه، در كنار تجليل شايسته جايگاه معلمان، شرايط رفاهي فرهنگيان را به نحوي به طنزكشيدندكه بازخوردها و گلايه هاي منفي بسياري از سوي معلمان شريف و فرهيخته كشور به اين وزارتخانه واصل شده است. به همين منظور لازم دانستيم اين نكته را متذكر شويم كه بهتر است مجريان محترم برنامه ها در انتخاب سوژه‌ها براي خنداندن مخاطبان، گزينه‌هاي ديگري را مورد نظر قرار دهند.

از اين رو ضمن تشكر از حسن توجه شبكه نسيم به فرهنگ و آموزش كشور، به اطلاع مي‌رساند؛ آموزش و پرورش مي‌تواند موضوع نقد و حتي طنز برنامه هاي صداوسيما باشد اما دستمايه هَجو هرگز.

حسب پيام هاي دريافتي گلايه آميز متعدد از جامعه معلمان سراسر كشور، يادآوري مي كنيم راه‌حل رفع مسائل معيشتي معلمان و كاستي هاي موجود اين نيست كه معلم را سوژه هَجو كنيم و البته چنين اقدامي در شأن رسانه ملي نبود. بر همين اساس مستدعي است در برنامه هاي آتي دقت بيشتري در ورود به مسائل حرفه اي معلمان داشته باشيد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۷
اتفاقا همه معلمین که تنها گوشه ای بسیار اندک از مشکلات وکم بودن حقوق گفتندراضی هستند ما از جناب آقای مدیری بسیار تشکر میکنیم وسعی کنند این چنین برنامه ها زیاد باشند .
کسی که یک قشر مورد احترام را موضوع هجو قرار می دهد کجا محترم است ؟
حقوق معلم ها که خیلی خیلی بالاست?!!!
به همین خاطر که معلم ها اصلا تاکسی سرویس کار نمی کنند?!!!!!!
من معلمی با 30 سال خدمت هستم از آقای مدیری نهایت تشکر رو دارم مسولین تقصیر خود را گردن یک فیلم نذارند دلشون می سوزه بیاین جلوی خرد شدن شخصیت روزانه معلم را در جامعه بگیرند.
با سلام . خدا شاهد هست امروز شنیدم دریکی از تاکسی تلفنی ها 80 درصد رانندگان بازنشته فرهنگی هستند. اولا هجو این هست. ثانیا فرهنگیان خودشان زبان دارند اعتراض کنند . کجا ما اعتراض کردیم به برنامه آقای مدیری. مضافا اینکه قدرت خرید غالب فرهنگیان پایین آمده هست. درست و با عدالت و شرافتمندانه خدمت کردن غالب فرهنگیان به خاطر معصومیت کودکان این سرزمین هست نه تایید پرداختهای ناعادلانه. زنده باد دورهمی
با سلام واقعا که آقای مدیری بسیار نسنجیده عمل نمود و مایه تاسف است که در رسانه همگانی به خود جرات داده و با گروه فرهنگیان کشور اینگونه استهزا آمیز سخن گفت . شرم بر اینگونه حرف زدن و شرم بر مخاطبانی که در صحنه معترض نشدند . وای بر ما که در اخلاق به کجا رسیده ایم . وای بر ما
حقیقت تلخ است
بازم انتقاد از صداوسیما اگه صداوسیما به فکر معلمهاست لطفا از مشکلاتشون بگه وبرنامه بسازه
الان دیگه طوری شده که مادر میخواد بچه اش رو نفرین کنه میگه «معلم بشی ایشالا..»
... معلمي كه با لباس مندرس با دانش آموزي كه در سال چند كتاني 300 هزارتوماني عوض ميكند چطور بفهماند كه گر درخت تو بار دانش بگيرد ..... چيزي كه امروز همه دانش آموزان اين مملكت ياد گرفته اند اينست كه بايد درس بخواني براي مهاجرت يا اينكه به جایی برسي كه بتواني راحت اختلاس كني....
لطفا شما برو به فکر معلمان باش ما راضی ایم.
اقای روابط عمومی من یک فرهنگی هستم 10سال میخواهید رتبه بندی و......اجرا کنید کو؟کجاست ؟؟؟مقام معظم رهبری هرسال تذکر می دهند.کو گوش شنوا ؟کجاست احقاق حق خواهی ...متاسفانه طافت طنز را هم ندارید.واقع نگر باشید.
آقا من معلمم. نه تنها هیچ مشکلی با طرح موضوع کم بودن حقوق معلمان در برنامه دورهمی نداشتم بلکه از طرح موضوع راضی بودم. لطفا از طرف ما بحث نکنید. خود آموزش و پرورش آبرویی برای معلمان و ارزشی برای جایگاه معلمان باقی نگذاشته.
من یک معلم سال دوم ابتدایی هستم بابیست و سه سال سابقه حقوقم در حکم ، دو میلیون و صد و دریافتی ام یک میلیون و نودوچهارهزارتومان است با یک پسر دانشجوی دانشگاه غیر انتفاعی و یک دختر کنکوری
هیچ معلمی گلایه نداشته
بلکه ما معلمان خوشحالیم که مشکلاتمون ولو به طنز در رسانه ملی مطرح بشه.
مسئولین وزارت آموزش و پرورش هم بجای خشمگین شدن و نامه دادن بهتره فکری به حال معلمان کنند.
با سلام بنده و جمعی از همکارانم تشکر می کنیم از اقای مدیری و حرف دل ما رو به صورت طنز بیان کردند بسیار بسیار سپاسگزاریم از ایشان.
وزارت اموزش و پرورش طرف مقابل حرف ماست و نباید خود را به عنوان نماینده ما معرفی کند.
بنده بعد از ۱۰ سال سابقه با مدرک لیسانس ۱میلیون ۶۰۰ هزار تومان حقوقم هست این انصافه آقای وزیر و روابط عمومی و ...
شما باید پاسخگو باشید نه گلایه مند حرف حقیقت
خیلی هم برنامه به جایی بود آقای روابط عمومی برو از زبان خودت که بر صندلی های مدیریتی تکیه زدی حرف بزن نه از زبان من معلم که در محرومترین روستا ها دارم خدمت میکنم و حقوقم کفاف مخارج عادی زنگیم تا وسط ماه رو نمیده.به خداوندی خدا فقط اضافه کاری بعضی ادارات اندازه دو ماه حقوق منه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان