بازدید 2459

اجرای 110 طرح پژوهشی در دانشگاه فرهنگیان

کد خبر: ۷۶۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ 14 January 2018

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: 110 طرح پژوهشی در دانشگاه فرهنگیان اجرایی شده و یا در حال اجرا است.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا ساکی امروز در اختتامیه همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه فرهنگیان کشور در مشهد، اظهار کرد: شعار استراتژیک دانشگاه فرهنگیان، جامعه دانایی‌محور در بستر تربیت معلم پژوهش‌محور است و برای دستیابی به این شعار در جامعه باید فرهنگ پژوهش در این دانشگاه نهادینه شود؛ یعنی همواره نیاز به پژوهش وجود داشته باشد، حتی اگر شرایط فراهم نباشد ما به دنبال پژوهش باشیم.

وی با بیان اینکه احساس نیاز به یادگیری موجب ترویج فرهنگ پژوهش می‌شود، ادامه داد: نمی‌توان استاد و معلم بود، اما پژوهنده نبود. معلمی با پژوهندگی یکی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه خوشبختانه در دانشگاه فرهنگیان به مدد حمایت هیات امنا تمام شرایط پژوهشی دانشگاه‌های دیگر و حتی گاهی بهتر از آن‌ها فراهم شده است، عنوان کرد: همچنین ما به طرح‌های پژوهشی در استان‌ها میدان داده‌ایم و گفته‌ایم که به هر تعداد که اساتید می‌خواهند، می‌توانند طرح ارائه دهند.

ساکی با اشاره به اینکه 110طرح پژوهشی در دانشگاه فرهنگیان اجرایی شده و یا در حال اجرا است، ‌گفت: مجلات علمی و تخصصی در دانشگاه فرهنگیان در حال توسعه هستند و 330 میلیون تومان طرح پژوهانه که بر اساس عملکرد استاد تعلق می‌گیرد، به 61 استاد اهدا شده است. همچنین توسعه همایش‌ها را به دانشگاه‌های فرهنگیان در هر استان‌ واگذار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان نیازمند توسعه بیشتر در حوزه پژوهش است، ما در پیشینه دانشگاه با یک‌فقر پژوهشی روبرو هستیم و حتی دانشگاه‌های علوم تربیتی هم در حوزه تربیت معلم کار علمی کمتری می‌کنند، لذا دانشگاه فرهنگیان باید در این زمینه به عنوان قطب علمی پژوهشی تربیت معلم بیشتر کار کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان با اشاره به برگزاری هفته پژوهش در دانشگاه فرهنگیان، اضافه کرد: برنامه تجلیل از برگزیدگان هفته پژوهش، دانشجو معلمان و برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی کارشناسان پژوهش و کتابداران سه برنامه اصلی ما در هفته پژوهش امسال بود و امروز این گرامیداشت هفته پژوهش را در مشهد به پایان رساندیم.

ساکی با بیان اینکه ما باید در دانشگاه فرهنگیان سال پژوهش داشته باشیم و هرروزمان پژوهش باشد، یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان در هفته پژوهش تبدیل به یک کارگاه بزرگ یادگیری پژوهشی شده بود.

دکتر حسن مجتبوی، رییس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی نیز در این مراسم با تاکید براینکه پایه و اساس حرکت‌های فرهنگی، پژوهش است، گفت: بیش از 20 فعالیت فرهنگی سال گذشته در دانشگاه فرهنگیان استان انجام شد و امسال نیز 20 فعالیت دیگر درحال برگزاری است. دانشگاه فرهنگیان به عنوان یکی از دانشگاه‌هایی است که می‌تواند از تمام ظرفیت‌های استان بهره ببرد.

وی خاطرنشان کرد: ما در پردیس هاشمی‌نژاد مشهد بعد از نوروز 97 میزبان دومین همایش تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی هستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر