بازدید 4081

ادامه اجرای قرارداد کاهش تولید اوپک علیرغم افزایش شدید قیمت نفت

به گفته ی جباراللعیبی وزیر نفت عراق، میزان عرضه ی نفت توسط اوپک در حال نزدیک شدن به به مرز ۵ میلیون بشکه در روز است و عراق به طور کامل به هدفی که برای مقدار تولید نفت ذیل قرارداد کاهش تولید اوپک تعیین کرده پایبند خواهد ماند.  
کد خبر: ۷۶۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 14 January 2018

ادامه اجرای قرارداد کاهش تولید اوپک علیرغم افزایش شدید قیمت نفتبه گفته ی جباراللعیبی وزیر نفت عراق، میزان عرضه ی نفت توسط اوپک در حال نزدیک شدن به به مرز ۵ میلیون بشکه در روز است و عراق به طور کامل به هدفی که برای مقدار تولید نفت ذیل قرارداد کاهش تولید اوپک تعیین کرده پایبند خواهد ماند.  

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از اوپک، به گفته ی وزیر نفت عراق، قرارداد کاهش تولید نفت که بین اوپک و همپیمانان آن امضا شده است باید علیرغم افزایش قیمت نفت ادامه یابد .لازم به ذکر است که در هفته ی اخیر، قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت به ترتیب ۳.۳ و ۴.۷ درصد افزایش یافت. روز پنجشنبه ی گذشته قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت با رسیدن به بشکه ای ۶۴.۷۷ دلار رکوردی جدید را از اواخر سال ۲۰۱۴ تا کنون به نام خود ثبت کرد. 

ادامه اجرای قرارداد کاهش تولید اوپک علیرغم افزایش شدید قیمت نفت 

باید اشاره گردد که سازمان کشور های صادر کننده نفت و ۱۱ کشور دیگر از جمله روسیه در اواخر سال ۲۰۱۶ توافق کرده بودند تا برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت، تولید خود را از اول سال ۲۰۱۷ در مجموع روزانه ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند. در تاریخ ۲۵ می سال ۲۰۱۷، تولید کنندگان تصمیم گرفتند که قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸ به کاهش تولید ادامه دهند. علاوه بر این، در روز ۳۰ ام نوامبر سال ۲۰۱۷ اعضای اوپک به همراه کشورهای غیر عضو به رهبری روسیه توافق کردند که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی قرارداد مزبور را تمدید کرده و تولید نفت را کاهش دهند.

در این خصوص، جبار اللعیبی وزیر نفت عراق اذعان کرده است که میزان کنونی تولید نفت توسط این کشور ۴.۳ میلیون بشکه در روز است و علیرغم افزایش تولید نفت توسط آمریکا، ''تا کنون (وضعیت) بازار نفت متعادل بوده است''. در ادامه وی افزوده است که '' ما در حال دنبال کردن (وضعیت) بازار هستیم، در رابطه با مقدار عرضه و تقاضا وضعیت بازار مناسب است. (اگرچه)، هنوز خلا هایی وجود دارد و میزان موجودی نفت در بازار زیاد است. (معتقدیم) که موجودی نفت به طور تدریجی کاهش خواهد یافت''. 

افزون بر این، اللعیبی اشاره کرده است که وزارت نفت عراق در نظر دارد که تا اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی برای بهره برداری از منابع گازی بصره، میسان و نصیریه با سه شرکت بین المللی قرارداد امضا کند. همچنین، این کشور قصد دارد که تا سال ۲۰۲۱ میزان استفاده از مشعل های گازی را به صفر برساند. 

لازم به ذکر است که تنها شرکتی که در عراق به فرآوری گاز می پردازد ''شرکت گاز بصره'' است که در نتیجه ی سرمایه گذاری مشترک توسط شرکت دولتی ''نفت جنوبی''  عراق، شرکت شل و شرکت میتسوبیشی ایجاد شده است. باید خاطر نشان سازیم که عراق به عنوان دومین تولید کننده ی بزرگ نفت اوپک تقریبا تمامی بودجه ی عمومی خود را از طریق نفت و گاز به دست می آورد و قصد دارد که منابع درآمدی خود از این دو محصول را افزایش دهد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر