بازدید 9918
توصیه‌ای به حزب‌اللهی‌ها؛

مراقب باشید به بهانه انتقاد دچار «دوستی خاله خرسه» نشوید!

حزب اللهی ها حتما علاقه وافری به کشور و نظام اسلامی دارند و دلسوز مردم و ملت هستند، اما باید مراقب باشند که تحت تأثیر مخالفت با دولت و یا سلیقه مخالف خود، بهانه دست دشمنان و فرصت طلبان ندهند؛ موضوعی که در جریان اتفاقات اخیر به وضوح آن را دیدیم. هرچند اعتراض اولیه، مردمی و بحق و برای انتقاد از شرایط اقتصادی کشور بود، در ادامه فرصت طلبان برای به انحراف کشیدن آن تلاش زیادی کردند.
کد خبر: ۷۶۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 14 January 2018

تجمعات اعتراضی اخیر مردم در کشور که سرآغاز آن از مشهد بود، با واکنش های سیاسیون دو جناح مواجه شد؛ هرچند هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان انتقاد مردم و اعتراض مدنی آنها به شرایط کشور را حق آنان می دانستند، در مورد یک موضوع با هم اختلاف نظر داشتند؛ آن هم دلایل شکل گیری اعتراضات مردمی بود.

به گزارش «تابناک»؛ اصولگرایان بر این باور بودند که سرمنشأ اعتراضات مردمی به دلیل عملکرد نامناسب دولت به ویژه در حوزه اقتصادی بوده و مردم برای انتقاد از اقدامات نامناسب و یا بی عملی و بی برنامگی دولت که منجر به ایجاد مشکلات بسیار برای آنان به ویژه مردم کف جامعه شده، اعتراض خیابانی کرده اند.

مراقب باشید به بهانه انتقاد دچار «دوستی خاله خرسه» نشوید!

اما اصلاح طلبان و دولتی ها، دلایل دیگری را در شکل گیری اعتراضات مردمی دخیل می دانند. آنها بر این عقیده هستند که این اعتراضات با تحریک یکسری افراد خاص و همچنین جناح مقابل صورت گرفته تا از این راه دولت و رئیس جمهور تحت فشار قرار گیرند و افکار عمومی نیز تحت تأثیر این اعتراضات نسبت به دولت منتقد شوند.

در همین زمینه، نخستین واکنش را «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور نشان داد و از تلاش برخی جریانات و افراد که قصد داشته اند تجمعات اعتراضی را علیه دولت ترتیب بدهند انتقاد کرد. او گفته بود که تجمعات اعتراضی را شاید بتوانید علیه دولت شکل بدهید، اما بدانید که ادامه آن با شما نخواهد بود. به نظر می رسد، منظور جهانگیری همین سوءاستفاده ها و فرصت طلبی های برخی آشوبگران بود که در جریانات اعتراضات مردمی اخیر صورت گرفت.

در ادامه اتفاقات پس از اعتراضات مردمی اخیر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه «آیت الله سید احمد علم الهدی» امام جمعه مشهد از سوی دبیر شورای عالی امنیت ملی به دلیل آنچه تأثیرگذاری در شکل گیری اعتراضات مردمی در مشهد بوده، موآخذه شده که البته دفتر امام جمعه مشهد هم تأثیرگذاری آیت الله علم الهدی در جریان اعتراضات مردمی اخیر و هم بازخواست شورای عالی امنیت ملی از وی را کذب دانست.

اما صحبت های اخیر «علی مطهری» نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی درباره ریشه اعتراضات اخیر، ابعاد دیگری از این ماجرا را روشن کرده است. سخنان مطهری نشان می دهد که سخنان «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس جمهور در انتقاد از برخی جریانات و افراد در شکل گیری اولیه اعتراضات پر بیراه نبوده است.

مطهری گفته آن کسانی که در مشهد ابتدا دعوت به تجمع کرده‌اند، یکی «سایت حزب الله مشهد» بوده که اینها قبلاً کنسولگری عربستان در مشهد را تخریب کرده‌اند و دیگری هم پیروان آقای احمدی‌ن‍ژاد بوده‌اند که از طریق فضای مجازی دعوت به تجمع کرده بودند. وی ادامه داد: آقای علم‌الهدی هم در نماز جمعه‌ (دو هفته پیش) گفته بود که بخش اولش یعنی شعار «مرگ بر روحانی» خوب بود، اما بقیه‌اش خوب نبود که البته این حرف خوبی نیست.

همان طور که در جریان اعتراضات اخیر مردمی ملاحظه شد، هرچند اعتراض به عملکردها از جمله عملکرد اقتصادی دولت که بخشی از جامعه تحت تأثیر آن زیر فشار قرار گرفته اند، حق مسلم آنان است. اما خیلی باید مراقبت و مواظبت کرد که در جریان این اعتراضات، دشمن و معاندان نظام اسلامی از فرصت بهره نبرد و تحت تاثیر این اعتراضات و در پوشش های اعتراضی اقدام به تخریب چهره نظام نکنند.

اینکه یک جریان یا گروه و یا طرفداران یک فرد علیه جناح و گروه دیگر و یا فرد غیر هم نظر با آنان انتقاد و اعتراض کنند، امر غیر قابل قبولی نیست، بلکه به حق، شایسته و بجاست؛ اما به شرط اینکه پشت این انتقاد و اعتراض صرفا نیات سیاسی نباشد و از دایره انصاف نیز خارج نباشد، چون در این صورت، دیگر شکل انتقاد نخواهد داشت، بلکه در بهترین حالت می توان آن را تخریب به ناحق قلمداد کرد.

در جریان اخیر هم اگر اصل را بر صحت گفته ها و سخنان «علی مطهری» نایب رئیس مجلس درباره ریشه اعتراضات اخیر بگذاریم که طبیعتا باید هم اینگونه باشد، چون فردی در این جایگاه بدون اطلاع سخنی را آن هم با علم به اینکه در افکار عمومی مطرح می شود و در رسانه ها بازتاب می یابد نقل نخواهد کرد، باید خطاب به حزب اللهی های مشهد گفت، مراقب باشید که دشمن در کمین نشسته است.

حزب اللهی ها حتما علاقه وافری به کشور و نظام اسلامی دارند و دلسوز مردم و ملت هستند، اما باید مراقب باشند که تحت تأثیر مخالفت با دولت و یا سلیقه مخالف خود بهانه دست دشمنان و فرصت طلبان ندهند؛ موضوعی که در جریان اتفاقات اخیر به وضوح آن را مشاهده کردیم. هرچند اعتراض اولیه، مردمی و بحق و برای انتقاد از شرایط اقتصادی کشور بود، اما در ادامه فرصت طلبان برای به انحراف کشیدن آن تلاش زیادی کردند.

حزب اللهی ها هم باید مراقبت بیشتری کنند تا مبادا اصطلاحا دچار «دوستی خاله خرسه» بشوند. دولت حاکم هرچه هست تأیید شورای نگهبان و تنفیذ رهبری را پشت سر خود دارد. انتقاد و اشاره به ضعف ها و کاستی ها همواره باید باشد، اما نباید با تخریب اشتباهی گرفته شود. اگر این گونه شود و نقد جای خود را به اعتراض تخریب گونه بدهد، می شود «پاشنه آشیل» و آنچه در اتفاقات اخیر شاهد آن بودیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۷
اقا این حرفا چیه حزب اللهی چیه خود همین حزب و اللهی ها موقع محمود که یه شبه تورم شد 300 درصد سرمایه مردم به یک سوم کاهش پیدا کرد بخش اعظم جامعه نابود شد صداشون درنیومد چرا والا ما میفهمیم شمارو نمیدونم تابناک عزیز چطور علم الهدی اون موقع حامی مردم نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
چرا اون موقع هم حامی مردم بود.یادتون نمیاد برای اینکه گرسنه نمونیم پیشنهاد کرد اشکنه بخوریم!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
چرا حرف بی خود می زنید علم الهدی اون موقع هم که تورم پدر همه رو درآورده بود ساکت ننشست و اشکنه پیاز داغ راه حلی ارایه کرد
تابناک فقط مشکلات اقتصادی نیست..مسله کرامت انسانیست..مسله سرخوردگیه..مسله نامیدی وافسردگیه....
تحلیل های آبکی.... تابناک محترم، شما مثلا خبرگذاری هستید... کاش جرات داشتید و کمی به جوانهایی که در خشونت محض حزب الهی ها می پرداختید... متاسفانه شما هم مثل رسانه میلی فقط حرفهای یکسری آدم خاص رو مبنویسید و به هیچ عنوان تحقیقات مستقلی راجب دغدغه های مردم ندارید.....
لطفا یک بار وظایف و رسالت رسانه و خبرنگار را مطالعه بفرمایید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
نمونه ای از این خشونت محض حزب اللهی ها رو مثال می زدید بد نبود!
ایناهمش میگن کار احمدی نزاد بوده مردم به ته خط رسیدن دراین چن د روزحرفهای خوبی میزنید ادمین جان ولی ذولت اصلا هیچ کاری نکرد تا این که کشتی سوخت خدا رجمت کنه
الله برای حزبش به هیچکس نیاز ندارد.
اعتراضات در ایران شبیه قیمت نفت اپک شده به این طریق که قیمت ان چه زیاد شود وچه کم هردو به ضرر تولید کنندگان است باید تعادل داشته باشد
حزب اللهی!!
جای بسی سؤاله این آقای علم الهدی و اطرافیانش دوره احمدی نژاد و موقع تورم ۴۲ درصد ، وقتی که تحریمها رو کاغذ پاره می خاند کجا بودند ؟اینا با این کاراشون تنها دل دشمنان و تجزیه طلبانو شاد می کنند تا مردم.
مهم اینه که این همه اعتراض هیچ نتیجه ای جز آشغال نامیده شدن مردم نداشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
چرا همیشه دنبال سوژه هستید؟؟
کی مردم رو آشغال خطاب کرد؟! اونهایی که اموال عمومی و شخصی رو تخریب کردن غیر از آشغال چه نسبتی میشه بهشون داد؟ مثل اینکه اصرار دارید خودتون رو جزو این دسته بدونید.
تا بوده چنین بوده و تا هست چنین خواهد بود.

گوش این عزیزان شنوا نیست...
تصور کنید اصلاح طلبان جرقه همچین اشوبی را زده بودند حصر و دفن و...حداقلش بود براشون اما چون حزب اللهیا بوذند و چون تمام این افراد پاک و منزه و بری از هرگونه خطا و گناهند و دلسوز انقلاب کلا با یک توصیه موضوع خاتمه پیدا کرد نهایتشم ای بچه بد یواشکی بهشون بگید
با نام خدا .

با سلام وتحیات .

حقیقت موضوع این است که : مشکلات اقتصادی زیاد است یعنی حالت تصاعد هندسی دارد یا اینطور به نظر میرسد ......
جوانان مملکت اکثرا" بیکارند یا در جایگاه شغلی خودشان نیستند .......در اغتشاشات شما ببینید همه جوان بودند ......نسلی که تقریبا" فراموش شده است ..............
انفجارات اطلاعات از قبیل اینترنت - موبایل - تلگرام - اینستاگرام - ......امروز جوانان از تمام دنیا خبر دارند . مخصوصا" از تکنولوژی غرب ...........و آزادی های آنان در غرب .......
فساد بانکی در قبل و اختلاس ها و رانت ها و پارتی بازی ها در کشور . زیاد هم دور از انتظار نیست .
در دوران جوانی خودمان ما که تمام قد سرکوب شدیم .
یعنی حتی آزادی بیان هم نبود .

شما نمی توانستید به یک دختر خانم در خیابان حتی نگاه کنید در سال 1365 .............
امروز فضا عوض شده است ..........بیکاری و عدم ازدواج جوانان و تبلیغات بی حد و مرز دنیای غرب و آگاهی جوانان .........
همه که نماز خوان و اهل قرآن نیستند که با شرایط میانه روی نمایند ..........
غرق شدن کشتی هم از نتایج شورش داخلی است
یک حزب اللهی چطور اینهمه نابسامانی و سقوط شاخص های اساسی ایران در اکثر امور را نمی بیند و فقط ‌‌ای منبر این و آن خودش را مشغول می کند؟انصاف و عقل کجا رفته؟چقدر درقران به تعقل سفارش شده؟
یکی بر سر شاخ و بن می برید.
روزنامه کیهان، خبرگزاری فارس، رجانیوز، نشریه عبرت های عاشورا نماز جمعه به مخاطبان خود اطلاعات تحریف شده و بعضا نادرست تزریق می کنند. برخی ائمه جماعت و برخی حزب اللهی ها، برخی طرفداران رییس جمهور سابق، برخی طرفداران آقای رییسی هم تحت تاثیر تحلیل های نادرست، با نیت قرب الی الله به سیاه نمایی و تخریب مشغولند. اینها مثل کسی هستند که داخل کشتی است و دارد کشتی را سوراخ می کند.
سخنی با همه رفقا دارم اعم از حزبا.. یا غیر ان //بیاییم یک لحظه خود را فریب ندهیم --این سیستم دموکراسی ما مشکلات اساسی دارد //
مثل این میماند که در بازی پوکر تمام کارتها ی برنده را به یک نفر بدهیم //
انگاه انتظار بازی عادلانه داشته باشیم -- استان قدس قدرت کمی نیست
و باید سوال کرد چرا باید مدریت ان دست افراد سیاسی باشد -هرگز نباید باشد - همانطور که نظامیان حق سیاسی شدن ندارند -حتی امام
جمعه شهری مانند مشهد مقدس هم نباید ادم سیاسی باشد بیاییم به رقابتهای سیاسی فرم عادلانه ببخشیم
--دیروز شهرداری کلان شهر تهران امروز استان قدس و فردا یک جای
بی حساب و کتاب و بی دروپیکر دیگر --انگاه از فضای سیاسی امریکا خرده میگیریم که چرا دست ابر شرکتهای فراملیتی است
حزب اللهی های دلسوز و دوستدار، معترضین فرصت طلب و دشمن . . .
وای بر شما ...
تابناک جون علم الهدی کجا گفت بخش اول شعار یعنی مرگ بر روحانی خوب بود. لطفا کمتر دروغ بگو. لطفا سخنرانیش رو دوباره گوش کن.
دولت بی تدبیر مشکلات زیادی را برای سهامداران شرکت پدیده شاندیز در استانهای خراسان بوجودآورد وبا بی مسولیتی به مردم اجحاف کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
تنها دولت مقصر نبوده، دولت سابق هم مقصر بودند.
علم الهدی اون موقع دعوت به اشکنه می کرد حالا نگران سفره مردم شده.
اینقدر مردم رو مرز بندی نکنید. نقاط مشترک ما بیش از تفاوتهای ماست. این رفتار تفرقه افکنانه است.
والله خداوند متعال نیاز به حزب و گروه و دسته نداره
خداوند همه را به یک چشم نگاه میکنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان