بازدید 2180

کارکرد نقش علوم انسانی در فرآیند سیاست گذاری ها تبیین شود

کد خبر: ۷۶۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 14 January 2018

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: لازم است تبیین کارکرد نقش خطیر علوم انسانی در فرایند سیاست گذاری ها و ایجاد فضای مناسب برای حضور فعال علوم انسانی ایران در تراز جهانی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، دکتر منصور غلامی روز یکشنبه در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی فارابی اظهار کرد: هرچند تلاش های زیادی در این زمینه صورت گرفته است اما امید می رود نهادهای مسئول مانند وزارت علوم به تحقق این امور یاری رسانند.

وی افزود: چنین رویکردی می تواند فضای اثربخشی را در جامعه ایران پدید آورد و اخلاق پژوهش را توسعه دهد.
غلامی با بیان این که تحقق این امر بدون همراهی دستگاه ها ممکن نخواهد بود، افزود: لازم می دانم دبیرخانه جشنواره این نکته را برای دوره های بعدی مورد توجه ویژه قرار دهد.

غلامی گفت: ثمره برنامه ریزی و اثربخشی فعالیت های نهادهای جشنواره فارابی زمانی آشکار می شود که به تعامل علوم انسانی کشور با جوامع بین المللی توجه شود؛ از این روز توجه به شبکه نخبگانی می تواند در این چهارچوب معنی داشته باشد و به ایجاد فضای آمیخته با رشد امید در جامعه منجر شود؛ چنین امری فضای فکری در جامعه را ممکن می کند.

وزیر علوم همچنین در اشاره به جشنواره فارابی اظهار کرد: بر این رویداد سالانه علمی نام فارابی به درستی گذاشته شده است چرا که وی یکی از بزرگترین متفکران ایرانی است که به دنبال ارتقای طیبه انسانی بوده است.

غلامی اظهار کرد: این جشنواره به اهدافی مانند شناسایی، معرفی و تقدیر از پژوهشگران و ترغیب آنان به کاربردی کردن فعالیت هایشان در مسائل جامعه ایرانی تا حدودی دست یافته است.

نهمین جشنواره بین المللی فارابی امروز با حضور رییس جمهوری، وزیر علوم و جمعی از مسئولان در سالن اجلاس سران برگزار و از برگزیدگان این جشنواره توسط رییس جمهوری تقدیر شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار