بازدید 4064

روایات متناقض از افزایش یا کاهش بودجه بیمه سلامت

کد خبر: ۷۶۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۹ 14 January 2018

درحالی که روز گذشته یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 97 در مجلس شورای اسلامی از افزایش بودجه بیمه سلامت به رقم 15 هزار میلیارد تومان خبر داد که با محاسبه رقم این بودجه، افزایش 5/5 هزار میلیارد تومانی داشته است اما یکی دیگر از اعضای کمیسیون تلفیق از کاهش بودجه سازمان بیمه سلامت سخن می گوید.

به گزارش روزنامه خراسان، احمد حمزه بدون اشاره به بودجه پیشنهادی سال 97 سازمان بیمه سلامت گفت: رقم بودجه سال 97 این سازمان 10 هزار و 800 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که نسبت به سال قبل کاهش دارد. این اخبار متناقض در حالی است که به گفته حریرچی، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، بودجه سازمان بیمه سلامت در سال 96 رقم 10 هزار میلیارد تومان بوده که در بودجه سال 97 به 10 هزار و 810 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

بنابراین و بر اساس گفته قائم مقام وزارت بهداشت بودجه بیمه سلامت نسبت به بودجه سال 96 ، 810 میلیارد تومان افزایش داشته است.شایان ذکر است اکبرترکی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه 97 روز جمعه در گفت وگو با ایرنا اعلام کرده بود: در لایحه بودجه سال 97، برای سازمان بیمه سلامت 5/9 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که این رقم در کمیسیون تلفیق به ١٥هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: اگر ٥٥ درصد این افزایش به سازمان بیمه سلامت تعلق گیرد، این سازمان بیمه گر می تواند بدهی خود را به مراکز درمانی و داروخانه ها پرداخت کند.احمد حمزه یکی دیگر از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس نیز دیروز در گفت وگو با خراسان با بیان این که رقم بودجه سال 97 سازمان بیمه سلامت 10 هزار و 800 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است افزود: این رقم نسبت به بودجه سال 96 کاهش یافته است.

وی افزود: البته قرار است بخشی از تامین بودجه وزارت بهداشت از طریق عرضه اوراق تامین شود که البته عدد آن هنوز مشخص نیست و باید منتظر تعیین تکلیف آن در صحن علنی مجلس باشیم اما آن چه که هم اکنون مطرح شده رقم 10 هزار و 800 میلیارد تومان است که نسبت به بودجه سال قبل سازمان بیمه سلامت کاهش دارد. این عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس همچنین خاطرنشان کرد: بودجه بخش سلامت حدود 6 درصد نسبت به بودجه سال 96 افزایش یافته است. درباره این موضوع یکی دیگر از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس با بیان این که بودجه نظام سلامت در سال آینده در مجموع ٣٢ هزار و ٧٠٠میلیارد تومان خواهد بود، تصریح کرد: از محل هدفمندی یارانه ها، سه هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان بودجه به حوزه سلامت در سال آینده تخصیص پیدا می کند، افزون بر این ردیف های بودجه ای از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر سیگار و کالاهای آسیب رسان در این حوزه در نظر گرفته شده است.

در عین حال قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت با بیان این که جمع کل اعتبارات وزارت بهداشت در بودجه 97 ، افزایش یافته است اظهار کرد: اعتبارات کل وزارت بهداشت شامل دانشگاه های علوم پزشکی و دستگاه های وابسته به وزارت بهداشت برای سال 96 رقم 20 هزار و 738 میلیارد تومان بوده که این رقم برای سال 97 به 23 هزار و 353 میلیارد تومان افزایش یافته است. بر این اساس جمع کل اعتبارات وزارت بهداشت در بودجه 97 حدود 15 درصد افزایش دارد.

ایرج حریرچی در گفت و گو با خراسان با تاکید بر این که بخشی از بودجه سال 96 تخصیص پیدا نکرده است ادامه داد: بودجه سازمان بیمه سلامت نیز در سال 96 رقم 10 هزار میلیارد تومان بود که در بودجه سال 97 به 10 هزار و 810 میلیارد تومان افزایش یافته است.وی افزود: علاوه بر این بخشی از اعتبارات مربوط به موضوع ماده 37 قانون الحاقی شامل یک درصد ارزش افزوده است که این رقم برای سال 96 عدد سه هزار و 178 میلیارد تومان و در بودجه 97؛ سه هزار و 234 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.قائم مقام وزارت بهداشت با اشاره به کاهش بودجه هزینه های موارد متفرقه حوزه وزارت بهداشت اظهار کرد: این ردیف بودجه ای از 318 میلیارد تومان در بودجه سال 96 به عدد 271 میلیارد تومان برای سال 97 کاهش داشته است.

حریرچی خاطرنشان کرد: بودجه وزارت بهداشت در حوزه دانشگاه ها و دستگاه های وابسته، ردیف های ستادی، بیمه سلامت و اعتبار یک درصد ارزش افزوده در مجموع برای سال 96 ، 34 هزار و 236 میلیارد تومان بوده، که این رقم در بودجه سال آینده به 37 هزار و 669 میلیارد تومان افزایش یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر