بازدید 16282

اگر سؤال از رئیس جمهور اعلام وصول نشود، از لاریجانی شکایت می کنیم/ 180 نماینده خواستار سؤال از رئیس جمهور هستند/ رئیس مجلس مانع سؤال از رئیس دولت می شود

بسیاری از مردم بر این باورند که ریشه این اعتراضات در شنیده نشدن صدای مردم بوده و شاید یکی از مهم ترین دلایل آن، شنیده نشدن اعتراض مردم به وضعیت مؤسسات مالی بود که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرد. بسیاری از سیاستمداران بر این باورند که باید بسیار پیش از این، مسئولان کشور صدای این اعتراضات را می شنیدند.
کد خبر: ۷۶۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ 13 January 2018

اگر سؤال از رئیس جمهور اعلام وصول نشود، از لاریجانی شکایت می کنیم/ 180 نماینده خواستار سؤال از رئیس جمهور هستند/ رئیس مجلس مانع سؤال از رئیس دولت می شوددر روزهای گذشته، کشور آبستن حوادث بسیاری بود، به گونه ای مردم در گوشه و کنار کشور در اعتراض به وضیت اقتصادی تجمعاتی برگزار کردند که نتیجه آن، باعث بروز برخی نگرانی ها در میان مردم شد.

به گزارش «تابناک»؛ بسیاری از مردم بر این باورند که ریشه این اعتراضات در شنیده نشدن صدای مردم بوده و شاید یکی از مهم ترین دلایل آن، شنیده نشدن اعتراض مردم به وضعیت مؤسسات مالی بود که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرد. بسیاری از سیاستمداران بر این باورند که باید بسیار پیش از این، مسئولان کشور صدای این اعتراضات را می شنیدند.

البته موضوع مؤسسات مالی، مربوط به چند سال اخیر نمی شود و سابقه آن به دولت های نهم و دهم بازمی گردد، ولی از زمان دولت یازدهم، بیشتر خود را نشان داد. مجلس نیز در این سال ها بارها تلاش کرده که این مشکل را رفع کند و حتی چندین بار از وزرای اقتصاد و کار در این خصوص پرسیده است.

با این حال، به دلیل محدودیت های قانونی که وزرا در این خصوص دارند و عدم دسترسی نمایندگان به رئیس بانک مرکزی، این مشکل تا کنون رفع نشده است. با این حال، نمایندگان برای اینکه موضوع را به نتیجه برسانند، تصمیم به سؤال از رئیس جمهور گرفتند، ولی مشخص نیست چه دست هایی در پس پرده هست که مانع از پاسخگویی رئیس دولت به نمایندگان مردم در مجلس می شود!

علی وقفچی، نماینده مردم زنجان در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: 130 نماینده مجلس تا کنون، سؤال از رئیس جمهور را امضا کرده اند و 180 تن از نماینده ها نیز اصرار دارند هر چه زودتر سؤال در صحن علنی اعلام وصول شود.

این نماینده مجلس گفت: تنها راهکار ما در کشور، بازگشت به قانون و اجرای قانون اساسی است، اگر سؤال در مجلس اعلام وصول نشود، ما طبق قانون می توانیم به کمیسیون اصل نود شکایت کنیم؛ خواهشی که ما از لاریجانی به عنوان رئیس برای پایبندی به قانون و برای احترام به خواسته حداقل 180 نماینده داریم این است که این سؤال را در مجلس اعلام وصول کند.

وی افزود: مشکل بانک ها در کشور در حال تبدیل شدن به یک مشکل امنیتی می شود و چون تا کنون نیز مشکلات سپرده گذاران کامل حل نشده است و کسی هم در این خصوص پاسخگو نیست، ما از لاریجانی می خواهیم هر چه سریع تر این سؤال را تعیین تکلیف کند.

وی ادامه داد: الان تنها راه ما این است که به کمیسیون اصل نود شکایت کنیم. همچنین اگر لازم باشد، از شخص رئیس مجلس به این کمیسیون شکایت خواهیم کرد. البته این خواسته بخشی از نمایندگان است، ولی به صورت فردی هم می شود از لاریجانی شکایت کرد.

این نماینده در ادامه گفت: با توجه به اینکه لاریجانی دنبال تعامل است و از طرفی هم صراحت قانون باید رعایت شود، ما امیدواریم با رایزنی و صحبت با هیأت رئیسه این مشکل را حل کنیم، ما می خواهیم مسیر قانونی در انجام این سؤال طی شود و معتقد هستیم که با چوب و چماق نمی شود این کار را انجام داد.

وی در پاسخ به این که دلیل تعلل هیأت رئیسه برای سؤال از رئیس جمهور چیست، یادآور شد: لاریجانی اعتقاد دارد که با تعامل راحتر می شود کار را پیش برد. ما هم البته به این موضوع اعتقاد داریم و همین سؤال از رئیس جمهور هم نوعی تعامل بین قواست و می تواند به دولت، مردم و حتی به سپرده گذاران کمک کند تا آرامش جامعه حفظ شود.

این نماینده مجلس گفت: من درخواست دارم که سپرده گذاران به نماینده های خود در مجلس اعتماد داشته باشند و ما هم تلاش می کنیم در حد مقدورات و در حد امکانات کمک کنیم تا مشکل مردم حل شود. ما اعتقاد داریم که بزرگترین سرمایه هر کشوری مردم آن کشور و اعتمادی است که مردم سرزمین به حاکمیت آن کشور دارند.

وی در ادامه گفت: برخی بر این باورند که شأن رئیس جمهور با سؤال نمایندگان از بین می رود؛ اما ما اعتقاد داریم زمانی که تمام مراحل انجام شد و رئیس جمهور به مجلس نیامد، آن موقع می توان در مورد عملکرد رئیس جمهور قضاوت کنیم، ولی اکنون هیچ اتفاقی نیفتاده و اینکه بگوییم پاسخ به سؤال نمایندگان به ابهت رئیس جمهور آسیب می زند، قصاص قبل از جنایت است.
من اطمینان دارم اگر مجلس به نقطه ای برسد که حضور رئیس جمهور در مجلس ضروری باشد، وی حتما به مجلس خواهد آمد و امکان اینکه به مجلس نیاید وجود ندارد، ولی اگر نیامد، آن موقع نمایندگان به سراغ سایر ابزار قانونی که در اختیار دارند، خواهند رفت و رئیس جمهور را ملزم به پاسخگویی خواهند کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۵۱
مردم از دستتون به تنگ اومدن خسته ان و راهی ندارن اگه همینجوری ادامه بدین همین اسلام نصف نیمشون از دست میدن!اگه از شما کاری بر میومد الان اینجا نبودیم نه به خودتون نه به ایران نه به اسلام خیانت نکنین برین بزارین ادمش بیاد
جامعه نیازمند ارامش است. مردم صدا هارا خوب میشنوند .به حل مشکلات منطقی بیندیشید.
عجب
شما نماینده ها پول بیت المال را برای سپرده گذارانی می خواهید که سود 35 درصد در سپرده گذاریشان گرفته اند . تمام این موسسات بدون مجوز و با فشار نهادهای خاص در دوره دولت قبل شکل گرفته اند. لذا سوال از رییس جمهور مشکل را حل نخواهد کرد. تا الان 120 هزار میلیارد ریال پول بانک مرکزی تزریق شده و این یعنی تورم آینده. چرا اصرار دارید که موضوع لاینحل بماند. چرا از کسی که قانون را رعایت نمی کند طرفداری می کنید. در قانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی موسسات را مکلف به اخذ مجوز کرده .چرا مجوز نگرفته اند . به دولت چه ارتباطی دارد
از چه می ترسید؛ مردم جواب می خواهند؛ نه وعده سرخرمن؛ رییس جمهور رو انتخاب کردیم حالا هم موظف به جوابگویی ست ...
ازنمایندگان باید سوال کرد در قبال سمتشان چه خدمتی میکنند انها که قاعدتا باید بهتر در بطن مردم باشند و نبض جهت گیریهای مردم در دستشان باشد
چرا نمایندگان نباید از رئیس جمهور یوال کنند!؟اتفاقا صدها سوال وجود دارد که اما پرسش آن از سوی مردم نیست!تقریبا همه حرفها و قول های ایشان در زمان انتخابات دروغ و فریب بود.و امروز باید بصورت رسمی پاسخ دهد که چرا !؟؟؟
البته که از نمایندگان منتخب شورای نگهبانند نمیشود انتظار پرسش سوالات واقعی مردم از رئیس جمهور شد!
که البته او نیز در اصل منتخب شورای نگهبان است!و گرنه هزاران گزینه بهتر از او در ایران بود و هست!
امیدوارم مجلس شورای اسلامی،مجلس خبرگان رهبری ودیگر ارکان نظارتی به وظایف قانونی خود به نحو احسن عمل کنند.
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و مسئولین عالیرتبه کشور ، متاسفانه در خصوص مسائل سیاسی و اقتصادی با مردم رفتار نامحرمانه در پیش گرفته اید که این رفتار شایسته مردم ایران نیست . همه شما مسئولین از سوی ملت انتخاب شده اید بهتر است بجای هزینه های سنگین نظامی و سیاسی به معیشت مردم و رفاه حال انها توجه کنید تا هیچ کسی جرات معامله با مسئولین کشوری را به خود ندهد تمام هزینه های سنگین بر دوش مرد م است و خودتان بهتر از همه میتوانید قضاوت کنید که ایا سیاست خارجی ما با این همه هزینه سنگین چه چیز مثبت عاید کشورمان کرده است . شما باید در درون کشور ابتدا مشکلات این مرزو بوم را حل کنید وسایر مردمان کشورهای مختلف باید خودشان فکر کشورهای خود باشند . هر روز یک چیزی را برای مردم ممنوع میکنید و برای یک عده خاص ازاد میگذارید ، روندی را در پیش گرفته اید که شباهت بسیاری با آلمان شرقی کمونیستی دارد که انهایتا دیدید نتیجه ان چه شد.این مطالب از روی دلسوزی است و امیدوارم آنرا چاپ کنید تا مسئولین بتونند بخونند متشکرم
اگه زمان احمدی نژاد بود صد بار تا حالا اعلام وصول میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
چرا پرت میگی ؟ تمام این موسسات زمان احمدی نژاد مثل قارچ از زمین سبز شدند .
بخش از مسئولین که میگیم همین نماینده ها هستن که هر کاری بخوان میکنن و به احد الناسی هم جواب نمیدن و پاسخگو نیستن...
این اون مجلسی که امام گفت در راس اموره نیست به والله نیست... همه آقایون مسئول فرقی ندارن که تو مقننه باشن یا تو مجریه باشن یا قضاییه... صدای مردم از بی مسئولیت بودن... بی درد بودن و... به هواست ... وای به روزی که نه تو مانی و نه ما...
سووال از رییس جمعور خط قرمز ما است نباید باب شود
شان رییس جمهور وقتی لطمه می خورد که برادر خودش و برادر معاونش درگیر فساد مالی شوند نه اینکه بخاطر عملکردش مورد سوال واقع شود
نمایندگان ما هم یهو یادشون افتاده از رییس جمهور سوال کنند انگار اقای لاریجانی بیشتر از کل نمایندگان به شرایط فعلی کشور اگاهی داره که مخالفت میکنند الان اصلا کار درستی نیست
تغییر رئیس مجلس شاید به نفع کشور باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
صد در صد به نفع کشور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
محمود تویی ؟
گروهی سود بسیاری از این صدوقها برده اند و حالا فشار پشت سر دولت تاسپرده هار را بدهد و دولت هم نمی تواند پول حق مردم را از بانک مرکزی به این سپرده گذاران بدهد معلوم هست یک عده ای براشون نفع دارد
الان شما يك درصد فكر كنيد رئيس جمهور پاسخي ميدهد كه مشكل مردم رو رفع مي كنه. نگاه ايشون بالا به پايين هست و هيچ اهميتي به مشكل مردم نميدهد و هيچ اميدي هم به تدبير ايشان نيست.
همه دربرابرقانون یکسان هستند روحانی باید سریعا استیضاح شود
افرين به اقاي وقفچي و نماينده سبزوار و همكارانش،بيش از 14 ماه هست كه موسسه كاسپين پول بازنشتگي ما رو بلوكه كرده و نه سود و نه اصل ان را نمي دهد
اسامی نمایندگان منتتشر شود تا اولاً دشمنان بهبود قانون مدارانه اوضاع را بشناسیم ، ثانیا ً به آنان نشان دهیم که درافتادن با اراده ملی چه مزه ای دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
بله اسامی را منتشر کنید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
موافقم
یعنی الان مجلس ما نگران شنیده نشدن صدای مردم است !!!!!!!!! آن چیزی که شنیدید صدای مردم نبود عزیزان ! صدای نتانیاهو و دونالد و رضا پهلوی و اینها بود اشتباهی شنیدید . مجلس اگر مجلس بود اول از همه فکری برای خودرو سازی داخلی و مالیات واردات خودرو می کرد که مصداق ظلم به هشتاد میلیون نفر است . این کسانی هم که پول هایشان را با سودی بالاتر از عرف سپرده گذاری کرده اند رباخوار مسلم هستند . البته کاملاً واضح است که دل مجلسیان حتی به حال این سپرده کذاران هم نسوخته . معلوم است که این سؤال از رییس جمهور به دنبال رسیدن به چه هدفی است . گوش های من مخملی نیست .
مجلس سر تا پا انقلابی زمان دولت نهم و دهم چکاره بود که جلوی این همه بی قانونی را نگرفت .
130 نمایتده امضا کردهاند و180 نفر خواستار اعلام وصول هستند اخه چطوری 50 نفر که طزح سوال امضائ تکرده خواستار استعلام وصول هست شما چه احمقهایی هستید
مگر مجلس در راس امور نیست مگر تمام قوانین را قوه مقننه تصویب نمی کند حالا که کار به مشکل برخورده یادتان افتاده از رئیس جمهور سوال بپرسیداز قدیم گفتند یک سوزن به خودت بزن بعد یک جوال دوز به دیگران باید از این نماینده محترم وتمام نمایندگان محترمی که طومار امضا کردند باید پرسید آیا با سوال از رئیس جمهور مشکلی حل می شود ؟اینکه شما دقت نظر دارید و طرف مردم را میگیرید برکسی پوشیده نیست ولی اینکه منافع حوزه انتخابیه خود را در نظر دارید یا منافع کشور را آن را خدا می داند ؟
نمیدونم این رییس بانک مرکزی به کجا وصله که کسی نمیتونه ازش بازخواست کنه؟ اغلب مردم میگن این آدم باید تغییر کنه اما روحانی بی توجهی می کنه!
خاک بر سر این ۱۸٫تا، چرا؟ چون الان بجا کمک به مردم چسبیدن به انتقامگیری.
اقا ما برای راه انداختن یه شرکتی، صدجا رفتیم، پدرمون در اومد، هنوز که هنوزه کار راه نمیفته. چرا، چون نمایندگان محترم، حال ندارن این سنگای نکبتی رو از سر راه بردارن، چسبیدن به سوال از روحانی.
حالا ایت سوال یعنی همون استیضاح؟؟!!
الان مشکل مجلس فقط سپرده گذاران هستند ؟ کشور هیچ مشکل دیگه ای نداره ؟
خدا بر جای حق نشسته است صدای اعتراضات را روی چه حسابی به حساب عربستان صعودی ، اسراییل و امریکا نوشتید روزی این حکایت به سرانجام خود خواهد رسید....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
سعودی ! آل سعود
ترا خدا از ایشان سوال کنید بخدا سیستم اداری در کشور حاکم هست که همش در فکر خالی کردن جیب مردم هستند و هیچکس هم پاسخگو نیست . من کارم به تامین اجتماعی منطقه .... افتاده وای بیا و ببین چه غارت خانه ای درست کردند ادمی نمیتواند حتی اعتراض نامه هم به دست رئیس شعبه برساند .من تا کنون کارم به ادارات نیفتاده بود اما یک ملکی داشتم که فروختم کارم به شهرداری و دارائی و تامین اجتماعی افتاد تازه فهمیدم فساد یعنی چه مثلا در تامین اجتماعی بابت بدهی مستاجر که ورشکست شده و به زندان افتاده من را مجبور کردند حدود 60 میلیون تومان بدهی آن را بپردازم باز هم مفاصا حساب ندادند و حالا که دیدند بنده ساده ،بدهی مستاجر را که شورای نگهبان ان را خلاف شرع و دیوان عدالت اداری هم ان را خلاف قانون میداند پرداخت کردم به این فکر افتاده اند که کل بدهی مردم تهران را از من بگیرند و هیچکس هم دادرس نیست .شهرداری هم بدتر از تامین اجتماعی و.... خدا رحم کند به ما با این سیستم اداری که ایجاد کردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
تامین اجتماعی زنده پوست می کنه
تو رو خدا این بازی رو تمام کنید ... هنوز عده ای رییس جمهور نشدن رو شکست و باخت می بینن... خب برای موسسات مالی چرا یقه ی احمدی نژاد رو نمی گیرین برای مسکن مهر چرا یقه ی اون رو نمی گیرین... کیا پشتش هستن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟که این دسته حتی به خودشون اجازه دادن از رهبر هم عبور کنن رییس جمهور که جای خود دارد... این افراد چرا طرح سوال از رییس جمهور وقت احمدی نژاد رو نداشتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چون چرخ داشت به چرخ اونا می چرخید؟؟؟؟؟بسه دیگه بیشتر از این به شعور ما توهین نکنید
مجلس اگر اصلاح شود از رییس تا نمایندگان . کل کشور اصلاح می شود و در ضمن باید قدرت رییس و نایب رییس برابر مقررات نمایندگان کاهش بدهند تا در گیر این نوع حمایت ها نیفتند فعلا که مصلحت اندیشی این کشور را تعطبل کرده است
خدا کند وضع بهتر از این باشد که ما فکر میکنیم
مگر ملت، اقای لاریجانی را رئیس مجلس انتخاب کرد؟ بس کنید این قایم باشک بازیها را!!
درود بر نماینده ی زنجان
تابناک می بینم که نظرات دلواپس ها رو منتشر می کنی . اینا هیچکدوم دلشون برای مردم نسوخته . اینا دارند تلافی انتخابات رو که تو دهنی خوردند در میارن . این همه موسسه پولی دزد تو مشهد چکار می کنه ؟،چطور به احترام امام رضا جلوی کنسرت رو گرفتند ولی به احترام امام رضا کسی جلوی دزدی رو نگرفته ؟
آیا نمایندگان مجلس موافق هستند که آقالی روحانی افشاگری کند که چه کسانی پشت این موسسات اعتباری هستند یا با صورت می خورند به خط قرمز ؟؟؟؟؟
از نظرات کاملاً پیداست که به کجا وصل هستند .
من آقای روحانی را از جوانی ومنبرهای انقلابی اش میشناسم بسیار عالی ومهیج صحبت میکردند الانهم به ایشان رای دادم ودولت ونظام را حمایت میکنم ولی سوال از رییس جمهور را واجب وپاسخ رییس جمهور وگفتن تمام مشکلات وکارشکنیهارا لازم تر میدانم بد بختی وخرابی ریشه اش در همین بده بستان های سیاسی است اگر بیمار عیب خودرابداند دنبال علاج میرود ولی اگر نداند همان بیماری قاتل بیمار میشود یادمان باشد رعایت شفافیت و آزادی بیان وبعد از بیان اساس اقتصاد مقاومتی است که ازآن غفلت میشود
چرا مجلس برای نیروهای شرکتی فکری نمیکنه که کلی کار تخصصی باید انجام بدیم و بعد 14 سال هنوز حداقل حقوق رو میگیریم
دولت اگه بتونه مجددا سود بانکی رو بالا ببره بسیار کار خوبی کرده البته سود سپرده های خورو زیر صدمیلیون که درصدزیادی از مردم بخصوص بازنشسته ها با همین سودها زندگی سپری میکنند
آفرین بر نماینده قهرمان زنجان
معلم دوره ابتدایمون،یادش بخیر.!وقتی از دست تنبلای کلاس عاصی میشد. باچوب میزد توکف دستشون و می گفت :از بس که مطلب رو براتون تکرار کردم زبونم مودرآورد.! حالا حکایت زجه و ناله مردم مظلوم ایرانه که از بس به این نا مسئولین برای فریاد رسی التماس دیگه ازهمه ی اونا نا امیدشدن.! بقول حافظ شیرین سخن؛ آقایان مسئول ؛ حافظا، تو خود حجاب خودی،از میان برخیز چرا به فکر مردم نیستید؟چرا به فکر اشتغال جونا نیستید. آخه چرا این بانکها پول نفت و گاز و پتروشیمی وو... که مال خودشون هستش رو بصورت ربای ۶۰تا۷۰ درصد از بانکها ، اونم با التماس وهزارنمونه بهانه و ضمانت واسه اشتغال بگیرم.!؟ یکی از تولید کننده ها، با آه و ناله می گفت ؛ما استعمارشده ی بانکها شده ایم و باید شب و روز کار و زحمت بکشیم تا بتونیم قسط وامهای چند ده درصدی رو پرداخت کنیم . میگفت ؛ آخمه مگه نه اینکه داریم اشتغالزایی میکنیم ؟!چرا دولت وام بدون ربا و سود کم در اختیار ما نمیذاره؟ مگه این پولها ،پول نفت ووو. امثال اینا نیست؟مگه استثمارگری شاخ و دم داره؟!!! میگفت همین تورم سالانه رو هم این بانکها توی یقه و دامن مردم میندازن.میگفت اگه بانکها اینقده برای بازپرداخت وام ها سودی روش نکشن، دولت هم مجبور نیست که سالانه حقوقا رو اضاف کنه! اگرسود کم باشه، لاجرم تورم هم زیاد نمیشه!
آنچه ره به جایی نبرد فریاد است !
اگرحقیقت داردکه ریاست مجلس مانع میشود، عرض میکنم که آقای لاریجانی شما جلوخودت رامیتوانی بگیری ،جلو۱۸۰ نماینده هرگز
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار