بازدید 9291
نقدی بر ادعای نگران کننده فرماندار تهران در مورد بحران آب شهر تهران؛

به جای «بازی ریاضی»، برنامه هایتان را برای مقابله با بحران آب تشریح کنید!

مسئولان اجرایی استان و شهرستان تهران باید برای شهروندان تهرانی دقیق و شفاف توضیح دهند، دقیقاً کدام بخش های شهر و شهرستان تهران در صورت استمرار روند کنونی عدم بارندگی با مشکل آب رو به رو خواهند شد و این شهروندان برای در امان ماندن از خسارات سنگین چنین رویدادی چه اقداماتی باید در دستور کار داشته باشند؟
کد خبر: ۷۶۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ 13 January 2018

آقای فرماندار با اعداد ریاضی بازی نکنید، برنامه هایتان برای مقابل با بحران آب را تشریح کنید!روز گذشته، فرماندار تهران در جلسه شورای اداری استان خراسان جنوبی ـ که با حضور استانداران ادوار خراسان برگزار شد ـ در رابطه با بحران آب شهرستان تهران و پیامدهای خسارت بار آن سخنانی بر زبان آورد که بر نگرانی های شهروندان نسبت به این موضوع مهم افزود. با فرض اینکه سخنان فرماندار دقیق و جامع باشد، پرسش این است که آیا مجموعه تحت نظر او، برنامه های دقیقی برای مقابله با بحران نیز دارند یا خیر؟

به گزارش «تابناک»؛ کاهش چشمگیر بارندگی های سالانه در نقاط مختلف کشور در سال جاری، کاملاً مشهود است و با روند کنونی در تابستان سال آینده، بسیاری از مناطق کشور با بحران شدید آب رو به رو خواهند شد؛ مناطقی مثل شهر و شهرستان بزرگ تهران که میلیون ها شهروند تهرانی را در خود جای داده است و به احتمال زیاد در تابستان سال آتی، منابع آب کافی برای همه شهروندان نخواهد داشت.

صرف نظر از چرایی آغاز یک دور خشکسالی نگران کننده در سراسر مناطق جغرافیایی کشور و وضعیت نابسامانی که در شرایط کنونی به وجود آمده، موضوع مهمتر این است که مدیران اجرایی کشور تا چه میزان این بحران خطرناک را پذیرفته و برای مقابله با آن آماده شده اند؟

در میان همه مناطق جغرافیایی کشور، شرایط شهر و شهرستان تهران از آن جهت مهم و نگران کننده تر است که می دانیم در این بخش از کشورمان جمعیتی بالغ بر 12 میلیون ساکن هستند و هر گونه بروز بحران در زمینه منابع آبی، می تواند خسارات جبران ناپذیری به بخش عظیمی از شهروندان پایتخت سیاسی کشورمان وارد کند.

عیسی فرهادی، فرماندار شهرستان تهران در سخنانی که روز گذشته در استان خراسان جنوبی بر زبان آورد، ضمن پذیرش بروز بحران در تابستان سال آینده در شهرستان تهران گفت: وضعیت بارش باران در تهران نسبت به 47 سال گذشته کمتر است و اگر این روند پیش آمده ادامه یابد، آب شرب 52 درصد مردم تهران با مشکل تأمین رو به رو خواهد شد.

هرچند سخنان فرماندار شهرستان تهران، نخستین اظهارنظرهای جدی در مورد بحران آب در پایتخت سیاسی کشورمان نیست، در 24 ساعته گذشته با حجم بالایی از توجه مردمی رو به رو شد و بر نگرانی های شهروندان تهرانی در مورد وضعیت منابع آبی تهران در تابستان سال آینده افزود.

جدا از اینکه آقای فرماندار چگونه در سخنان خود در مورد بحران آب به رقم ریاضی 52 درصد رسیده است و چگونه بحران آب تهران را متوجه بیش از نیمی از شهروندان تهرانی می داند که البته نیاز است ایشان به افکار عمومی در مورد نحوه محاسبه و به دست آوردن این عدد دقیق توضیح دهد، مسائل مهم تری در این باره مطرح است که تشریح و توضیح در مورد آنها نیز بر عهده مسئولان ارشدی چون فرماندار تهران است.

مسئولان اجرایی استان و شهرستان تهران باید برای شهروندان تهرانی دقیق و شفاف توضیح دهند، دقیقاً کدام بخش های شهر و شهرستان تهران در صورت استمرار روند کنونی عدم بارندگی با مشکل آب رو به رو خواهند شد و این شهروندان برای در امان ماندن از خسارات سنگین چنین رویدادی چه اقداماتی باید در دستور کار داشته باشند؟

همچنین مسئولان باید جدا از آمار نگران کننده که در مورد گستره بروز بحران ارائه می کنند، برای شهروندان تهرانی از برنامه و تدابیرشان برای مقابله با بحران آب و مشکل تأمین آب شرب در پایتخت سیاسی کشورمان صحبت کنند. به بیان بهتر، با شرایط جوی نگران کننده ای که هم اکنون در نقاط مختلف کشور حاکم است و بارندگی های بسیار کمی ـ آن هم در فصل زمستان شاهدیم ـ اشاره به بحران آب و پیش بینی وضعیت نامطلوب منابع آبی کار چندان سختی است و در این میان، تکیه بر اعداد ریاضی نیز نمی تواند تفاوتی در کلیت ماجرا ایجاد کند و مهم تر آنکه مسئولان اجرایی کشور بتوانند راهکارهای عملیاتی دقیقی برای مقابله و خروج از بحران اتخاذ و عملیاتی کنند.

پرسش مهم تر اینکه همواره در سال های گذشته، مسئولان و کارشناسان به موضوع بحران آب و خسارات آن اشاره کرده اند، اما اکنون جدا از ارائه آمارهای مبتنی بر پیش بینی آینده نیاز است، آقای فرماندار و دیگر مسئولان از طرح هایی که در سال های گذشته برای آمادگی در برابر این بحران عملیاتی کرده اند، سخن بگویند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۰
فعلا زمستان است و الودگی مد است. تابستان که شد الودگی فراموش می شود و از اقداماتی که باید در مورد اب می شد و نشد صحبت می کنیم و کمبود اب را تقصیر هارپ می گذاریم و اینجوری سال را رد می کنیم و در بایان دوران ریاست چمهوری به خود نشان لیاقت و سکه می دهیم!
با سلام من گله ای از تیتر زدن بدین صورت دارم. زیرا سوالاتی که در زیر این تیتر مشخص شده همه نیاز به جل معادلات ریاضی (یا همان بازی ریاضی از نظر شما) دارد. به هر حال اگر راه حل بهتری دارید پیشنهاد دهید.
ولش کن تابناک اینا می خوان مطرح بشن . اومدیم شدند ریییس جمهور بعدی .
احتمالا جلوی اب برای ایران را اشغال و خس و خاشاک گرفته!
تابناک اینم سوال کردن داره؟ خب معلومه اونایی که سونا جکوزی و استخر دارن نمیشه ابشونو قطع کرد اما اونایی که پایین شهر هستن و اب رو فقط برای خوردن استفاده میکنن باید اب رو جیره بندی شده بخرن این راه حل نهایی در موقع بحران اب خواهد بود
آقای تابناک من هم که سه روز پیش در واکنش به صحبت های فرماندار تهران همین مطالب را البته خلاصه و مستدل گفته بودم . آن را طبق معمول منعکس نکردید. ولی ایده من را گرفتید به عنوان نظر حو جا زدید. آحسنت به زرنگی و هوش و البته اخلاق رستانه ای شما !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به سخنرانیاشون دقت کنید همه از همدیگه سئوال میپرسن! معلوم نیست کی مسئوله!
غروب ها در بالاشهر سرایدار بعضی ساختمانها کل ساختمان و کوچه رو با آب شهر و به قول خودشان چاه! آب میکشند. متاسفانه توصیه نمیپذیرند.
تابناک خودت پیش قدم شو. مسئله خیلی جدی است
فرهنگ مصرف نداریم. عده ای بی رویه مصرف میکنند ولی همه باید جور آن را بکشند!
می گویند پول آن را میدهیم!!
این جمله آخر خیلی دردناکه. اسراف که حرام خداست رو با پول می خرند.
تو رو خدا پیگیری کنید.
من اصفهانی ام ، بیش از 25 سال است که در تهران زندگی می کنم ، متاهل و داری 2 فرزند، دوستان عزیز یک سئوال دارم خداوکیلی و بدون هیچ گونه تعصبی و حب و بغضی چرا همیشه باید یک اتفاقی برای تهران و شهروندان تهران بیافته تا مسئولین به فکر بیافتند و شاید شهرهای دیگر هم نفعی ببرند؟؟!! چرا همیشه باید یک ایرانی خراب شود و یک تهرانی آباد؟!! این عین نامردی است، جنگ را یادتان هست، مردم اهواز و دزفول و سوسنگرد و غیره هزاران توپ و موشک را تحمل کردند و جنگیدند اما تا 4 تا موشک به تهران برخورد کرد، همه شاکی شدند و آتش بس صورت گرفت. این حقایق خیلی درد آور است. پدر مرحوم من میگفت چه در زمان شاه و چه بعد انقلاب یک ایرانی خراب میشه تا یک تهرانی آباد بشه...... دوست استادی دارم در زابل ایشان می گفت که تا 200 کیلومتری همه روستاها به دلیل بی آبی و بی توجهی خالی از سکنه شده و این یعنی فاجعه. چرا باید از قوچان، ارومیه، خراسان جنوبی و غیره همه برای کارهای کاذب ( کار در تاکسی های اینترنتی ، کار در تاکسی های خطی و غیره) به تهران بیابند، چون در آن شهرها کار و پول نیست و .......
مهم نیس ....
آب رو باید ریخت اونجایی که می سوزه ...
در این مملکت کدام عمل مسئولان بر اساس آمار و برنامه ریزی بوده که حرف زدنشان باشد
چه بسا پشت این قضیه وزارت نیرو برای گرونی نباشه؟
نمیدونم چه اصراری به تیکه و کنایه زدن دارید لابد میترسین با این کارا و سنگ اندازی ها هم جلوی ما رو نمیتونید بگیرین
برنامه ارائه بدن؟؟!! این بندگان خدا هیچ درک و شناختی از برنامه ندارن. اگر کوچکترین اگاهی از برنامه داشتن وضع ما این نبود.
کسی نیست به این آقایان که هی عدد از رو هوا ول میدن و نظریه پردازی میکنند و مردم را نگران میکنند بگه مسول این چیزها کیه؟ شما شبه مدیران که هیچ کاری نکردین و هیچ برنامه ای ندارین و هرکی پارتی و پول داشت بهش مجوز ویلا و برج دادین و باغها و قنات شمیرانات رو نابود کردین یا مردم که گیر شماها افتادن؟ تازه نسخه هم میپیچید که از تهران برین. همه را کشاندین تهران حالا میگین برین خونتون!!! آب تموم شد.
اینم کاره دشمن هست، ما هیچ مشکل آبی ای در کشور نداریم.
دشمن با مهندسی تو شبکه های اجتماعیی مانند تلگرام کاری کرده مردم ما فکر کنن ما مشکل آب داریم و مسئولان ما تو مدیریت منابع آبی، سد سازی، حفر چاه های کیلویی، کشاورزی و ... اشتباه داشتن.
اصلا اینطور نیست، متاسفانه بعضی از مسئولین هم تو زمین دشمن بازی میکنن.
با عرض احترام بحران بی آبی در سال ۹۷ ،مزید بر تمام بحرانهای اجتماعی دیگر با شدت و قدرت بسیار زیادی موجب شورش قشر عظیمی از ایران شده. مسوولین به فکر باشند
در پاسخ با هموطن اهل اصفهان باید عرض کنم جوابش فکر کنم اینه : تکینگی تهران در اقتصاد
یعنی عدم توانایی در کنترل یک‌شهر از بلعیدن بودجه و امکانات
مگه اين بحران امروز بوجود آمده؟؟؟؟
اگر بحران و كم آبي هست ! چرا مصرف آب دستگاههاي دولتي بالاست؟
چرا پرت شبكه به واسطه فرسودگي بالاست؟
چرا شبكه فاضلاب و تصفيه خانه هايش تكميل نشده در اين. مدت؟
چرا تعرفه دستگاههاي كم مصرف بالاتر از دستگاههاي پر مصرف هست؟
و هزاران چرائي ديگر....
مسئولين فقط ياد گرفتن قيمتها را افزايش دهند ، اما درست و بجا هزينه نكنند!؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر