بازدید 4415

افزایش 8 دلاری قیمت طلا با سقوط ارزش دلار

قیمت طلا برای سومین روز متوالی به علت افت شدید ارزش دلار به بالاترین قیمت از ماه سپتامبر رسید و هر اونس 1330.78 دلار رسید.
کد خبر: ۷۶۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 12 January 2018

قیمت طلا برای سومین روز متوالی به علت افت شدید ارزش دلار به بالاترین قیمت از ماه سپتامبر رسید و هر اونس 1330.78 دلار رسید.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا برای سومین جلسه متوالی کاری امروز به علت افت شدید ارزش دلار افزایش یافت و به بالاترین قیمت از ماه سپتامبر رسید. این فلز گران بها در مسیر ثبت پنجمین هفته متوالی افزایشی قرار دارد.

هر اونس طلا با 8 دلار و 34 سنت افزایش 1330.78 دلار معامله شد که بالاترین رقم از ماه سپتامبر به شمار می رود.
این فلز گران بها تاکنون در این هفته 0.7 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده است و در آستانه ثبت طولانی‌ترین افزایش‌های هفتگی از 14 آوریل است.

شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی از 6 ارز بین‌المللی می سنجد به کمترین میزان از 20 سپتامبر سقوط کرده است. پس از اعلام بانک مرکزی اروپا مبنی بر احتمال پایان دادن به برنامه محرک 2.5 میلیارد یوریی‌اش در سال جاری میلادی، ارزش یورو در برابر دلار بالا رفت.

تقویت ارزش یورو، بالقوه تقاضا برای طلا را بالا می‌برد زیرا قیمت طلا را برای سرمایه‌گذاران اروپایی ارزان‌تر می‌کند.

به گفته وانگ تو، تحلیلگر فنی رویترز، انتظار می رود که قیمت طلا سطح مقاومتی 1329 دلار در هر اونس را بشکند که این امر احتمال افزایش بیشتر قیمت و شکستن سطح بعدی مقاومتی قیمت یعنی 1341 دلار را بیشتر می‌کند.

استفان اینس، تحلیلگر بازار گفت: «خریدهای پر حجمی امروز در چین صورت گرفته است که نشان از بخشی از تقاضای فیزیکی در آستانه سال جدید چینی دارد.»

همچنین ارزش دلار پس از انتشار آماری که نشان داد قیمت‌های تولیدکنندگان در ماه دسامبر، برای نخستین بار در نزدیک به یک سال و نیم گذشته کاهش یافته است، تحت فشار قرار گرفت.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر