بازدید 3095

تمام و کمال بودجه ۹۷ آموزش‌و‌پرورش صرف امور جاری خواهد شد

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بودجه ۹۷ آموزش‌و‌پرورش تمام و کمال صرف امور جاری می‌شود از عدم توجه دولت به سایر شاخصه‌های آموزش و پرورش انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۶۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 12 January 2018

محمدباسط درازهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه انتظار می‌رفت دولت بودجه مناسب‌تری را برای آموزش و پرورش کشور در نظر گیرد، گفت: پس از ارائه لایحه بودجه سال 1397 به مجلس و بررسی آن در کمیسیون آموزش و تحقیقات و همچنین اخبار رسیده از کمیسیون تلفیق باید عنوان کرد که این بودجه مورد رضایت نمایندگان مجلس نیست.

نماینده مردم سراوان، سیب و سوران در مجلس شورای اسلامی افزود: بودجه ارائه شده به مجلس در بخش آموزش و پرورش فقط صرف امور جاری و پرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان خواهد شد و اعتباری برای مسائل عمرانی، تربیتی و آموزشی باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه چند سالی است که بودجه آموزش و پرورش به همین ترتیب به مجلس ارائه و عمده آن صرف امور جاری می‌شود، اضافه کرد: مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مدارس یکی از مواردی است که باید در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد.

درازهی اتمام پروژه‌های نیمه تمام را یکی دیگر از موارد مهم نیازمند بودجه در بخش آموزشی کشور عنوان و تصریح کرد: آموزش و پرورش فقط پرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان نیست و باید برای سایر مسائل نیز بودجه جداگانه در نظر گرفته شود.

وی پیشنهاد کرد که دولت برای تحقق برنامه‌های آموزشی، تربیتی، ورزشی، فرهنگی و عمرانی اعتباری جداگانه در قالب ردیف بودجه‌ای مجزا به مجلس ارائه دهد تا سایر شاخصه‌های آموزش و پرورش نیز در پایان هر سال پیشرفت داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: شاید برای اجرایی شدن چنین پیشنهادی در قالب لایحه بودجه 97 دیر شده باشد اما بخش آموزش و پرورش کشور موتور توسعه کشور به شمار می‌آید و این مهم باید یا امسال یا سال‌های آتی در لایحه بودجه لحاظ شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی