بازدید 2919

گروگانگیری ذخایر زیرزمینی با افزایش اوراق مشارکت

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:برای مهار رشد اوراق مشارکت ها باید هزینه ها در کشور مدیریت و شرایط برای تولید ثروت بیشتر فراهم شود.
کد خبر: ۷۶۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 12 January 2018

هادی قوامی در گفت ‌و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره رشد اوراق مشارکت در لوایح بودجه سنواتی گفت:میزان و روند انتشار اوراق مشارکت در حال افزایش بوده است بطور مثال بودجه تملک دارایی استان خراسان شمالی در سال 94 بصورت نقدی پرداخت شده بود و در سال 95 بخشی بصورت اوراق مشارکت و بخشی بصورت نقدی پرداخت و در سال96 نیز میزان اوراق مشارکت رشد به نحوی که در لایحه بودجه سال 97 مقرر شده بیش از 70 درصد از طریق اوراق مشارکت،بودجه پرداخت شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در سال آینده باید 7 هزار میلیارد تومان مربوط به سود اوراق مشارکت سال های گذشته باید پرداخت شود که موضوع قابل تاملی است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:با توجه به وضعیت مذکور درخصوص انتشار اوراق مشارکت می توان گفت که منابع درآمدی و فروش ذخایر زیرزمینی و نفت در سال های بعد به گروگان گرفته شده و هزینه ای نیز تحمیل شده که بیانگر این است به نوعی بخشی از کارهای عمرانی دارای ماهیت جاری شده است.

قوامی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود:برای مهار رشد اوراق مشارکت ها باید هزینه ها در کشور مدیریت و شرایط برای تولید ثروت بیشتر فراهم شود چرا که منابع درآمدی بیشتری حاصل می شود.

قوامی افزود:اگر شرایط تولید با رونق روبرو شود سودآوری شرکت ها افزایش می یابد بدیهی است درآمدهای مالیاتی کشور با رشد روبرو می شود و می تواند جایگزینی برای انتشار اوراق باشد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:اگر فضا برای کسب و کار فراهم شود و کارها بصورت واقعی به بخش خصوصی واگذار شود در بلندمدت درآمدهای مالیاتی رشد خواهد کرد و نیاز به انتشار اوراق مشارکت کنترل می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی