بازدید 2444

مجلس مناسب‌ترین مکان برای تجمعات قانونی مردم

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با مثبت ارزیابی کردن مصوبه شورای شهر درخصوص مکان یابی برای تجمعات قانونی، گفت:‌ بهترین مکان برای تجمعات مردم و ارتباط مستقیم با مسئولان مجلس است.
کد خبر: ۷۶۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 10 January 2018

 

محمدعلی پورمختار درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، درخصوص تصویب طرح 2 فوریتی مکان یابی در شهر تهران برای تجمعات قانونی، گفت:‌ چنین مکان هایی دراکثرکشورها برای اعتراضات و پیگیری خواسته های مردم درنظرگرفته شده است، بالتبع مسئولان در ایران می توانند در این مکان ها برای پاسخگویی به مشکلات مردم حضور پیدا کنند؛ بنابراین ایجاد چنین مکان هایی درشهرهای بزرگ و کلان شهرهای کشورما نیز درجلوگیری از هرگونه اغتشاش و بی نظمی موثراست.

نماینده مردم بهارو کبودرآهنگ درمجلس شورای اسلامی، افزود:‌ البته شورای شهرتنها درایجاد مکان ها و شناسایی نقاط مورد نظر برای این کار درتهران باهمکاری شهرداری دارای وظیفه است، اما اینکه این نوع تجمعات به شکلی برگزارشود، یا اینکه بامجوز و الزامات قانونی بتوان تجمعی را برگزار کرد؛ خارج از حیطه اختیارات شورای شهر بوده و وزارت کشور باید در راستای قانون احزاب به تجمعات به رسمیت شناخته شده توسط قانون اساسی جهت برگزاری مجوز دهد.

وی با بیان اینکه مکان یابی برای برگزاری تجمعات قانونی گام اول در راستای توجه به خواسته های مردم است، تصریح کرد:‌ مراحل بعدی منوط به همکاری دستگاه ها و نهادهای دیگردراین حوزه است، اما به طورکلی این مکان ها درجهت جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای مردم و افزایش ترافیک و با هدف نظم دهی به این راهپیمایی ها، همچنین جلوگیری از سوء استفاده سایرعناصر نقش مهمی دارد.

پورمختار با اشاره به اینکه درحال حاضر شهرداری دارای مکان ها، فضاها و اراضی خالی برای برگزاری تجمعات قانونی است، گفت:‌ تنها موضوع مهم نقطه یابی و مکان یابی برای این مسئله است؛ زیرا باید امکان رفت و آمد به این مکان ها با خودروفراهم بوده و ایجاد ترافیک نگردد؛ ضمن اینکه به هنگام خروج مردم مشکلات دیگری درمعابر شهر رخ ندهد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: اما درحال حاضرمجلس شورای اسلامی بهترین مکان برای تجمعات قانونی مردم است، زیرا مجلس نهاد مردمی بوده و به طورنسبی تجمعات تاکنون از اثربخشی قابل قبولی برخوردار بوده و مردم و نمایندگان به طورمستقیم با هم درارتباط هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار