بازدید 1676

کاخ سفید: ترامپ هنوز درباره تعلیق تحریم‌های ایران تصمیم نگرفته است

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید رئیس‌جمهور این کشور هنوز در خصوص انجام وظایف برجامی‌اش و تمدید تعلیق تحریم‌های مندرج در برجام، تصمیمی نگرفته است.
کد خبر: ۷۶۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 10 January 2018

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید رئیس‌جمهور این کشور هنوز در خصوص انجام وظایف برجامی‌اش و تمدید تعلیق تحریم‌های مندرج در برجام، تصمیمی نگرفته است.

به گزارش فارس، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید امروز سه‌شنبه از نامشخص بودن تصمیم ترامپ در قبال آینده تحریم‌های ایران خبر داد.

آنطور که سندرز گفته «ترامپ هنوز تصمیم نهایی را در خصوص صدور معافیت‌های تحریمی برای ایران نگرفته است.»

این هفته، هفته‌ای سرنوشت‌ساز برای «برجام» خواهد بود و «دونالد ترامپ» با فرارسیدن چند ضرب‌الاجل بایستی بار دیگر موضع دولتش را در چند مورد کلیدی درباره این توافق هسته‌ای اعلام کند.

انتظار می‌رود آقای ترامپ با تکرار موضعی که قبلاً در ماه اکتبر اعلام کرد، بار دیگر کنگره کشورش را از ناهمسویی توافق هسته‌ای برجام با منافع ایالات متحده مطلع کند. رئیس‌جمهور ترامپ همچنین از روز چهارشنبه به بعد ممکن است از تمدید معافیت‌های تحریمی صادر شده برای ایران ذیل برجام خودداری کند؛ اقدامی که باعث نقض مفاد برجام توسط ایالات متحده آمریکا خواهد شد.

ترامپ برای نگاه داشتن آمریکا در برجام بایستی هر ۹۰ روز یکبار تحریم‌هایی که در قوانین مختلف آمریکا به بهانه‌های هسته‌ای علیه ایران صادر شده‌اند را تعلیق کند. ایران در برجام موافقت کرده در ازای معلق شدن تحریم‌های آمریکا، سازمان ملل و سایر کشورها بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای خود را محدود کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر