بازدید 1888

پیشنهاد دیپلمات روس برای میانجیگری مسکو در بحران شبه جزیره کره

رئیس کمیته بین الملل دوما روسیه اعلام کرد که نقش میانجیگری روسیه برای حل بحران شبه جزیره کره نیاز است.
کد خبر: ۷۶۳۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱ 10 January 2018

رئیس کمیته بین الملل دوما روسیه اعلام کرد که نقش میانجیگری روسیه برای حل بحران شبه جزیره کره نیاز است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته بین الملل دومای روسیه اعلام کرد که تلاش واسطه های بین المللی، از جمله روسیه، است برای پیشبرد مذاکرات بین دو کره نیاز است.

اسلوتسکی گفت: به نظرم تلاش های واسطه های بین المللی برای حل مسائل مربوط به خلع سلاح هسته ای و پرونده هسته ای ضروری است. با توجه به این که این مسئله به طور مستقیم بر منافع روسیه تأثیر می گذارد، و دلیل عمده آن نزدیکی مرزهای ما است، ممکن است روسیه نقش میانجی گری را برعهده بگیرد.

وی افزود: نمایندگان مجلس روسیه از هر گونه مذاکره بین سئول و پیونگ یانگ استقبال می کنند. ما از هر اصلی در این مذاکرات استقبال می کنیم و هیچ گونه نگرش دیگر درخصوص این مسئله امکان پذیر نیست. و هنوز خیلی زود است که درمورد نتیجه این مذاکرات صحبت کنیم.

اسلوتسکی با اشاره به روابط سازنده روسیه با کره شمالی و کره جنوبی گفت: ما همیشه به شدت از تمام مسائل مربوط به حل و فصل مسائل شبه جزیره کره در میز مذاکره حمایت کرده ایم چرا که هر گونه تشدید تنش ها می تواند منجر به عواقب غیر منتظره ای برای جامعه جهانی شود. به اعتقاد من، آمریکا که خود را مرکز جهان می داند، اکنون باید از لفاظی های ضد پیونگ یانگ خودداری کند، و از تحریک پرهیز کند و منتظر نتایج نخستین مذاکرات بین دو کره باشد.

گفتنی است که صبح امروز هیئت هایی از دو کشور کره جنوبی و کره شمالی برای نخستین بار پس از ۲ سال مذاکراتی رسمی را با یکدیگر آغاز کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل