بازدید 13209
دینامیک پیچیده سازمانی که این روزها مورد نقد همه جریان‌هاست؛

چرا صداوسیما با هیچ مدیری دستخوش تحول نمی‌شود؟

این رقابت‌ها در مقاطعی منجر به وقوع اتفاقات نادری می‌شود که خلاف رویه مرسوم صداوسیما است اما در مجموع کارکرد خنثی سازی دارد و چنین به نظر می‌رسد رقابت‌های درون گروهی باعث شده بسیاری از اقدامات جدی که می‌تواند کلیت یا بخش‌هایی از این سازمان را متحول سازد یا عملیاتی نشود و یا پس از عملیاتی شدن از سوی دیگر گروه‌ها و یا بدنه صداوسیما خنثی شود.
کد خبر: ۷۶۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 08 January 2018

چرا صداوسیما با هیچ مدیری دستخوش تحول نمی‌شود؟پس از اعتراضات اخیر، سازمان صداوسیما با نقدهای شدیدی از سوی همه جریان‌های سیاسی که اتفاقاً شماری از آنها در مدیریت‌های بالادستی، میانی و خرد این مجموعه عظیم نقش‌های کلیدی دارند، مواجه شد اما چرا رسانه ملی در معرض این حجم نقد قرار گرفته، چرا بسیاری از این نقدها و راهکارهای عملیاتی کارکرد اجرایی نمی‌یابد و چرا صداوسیما با هیچ مدیری دستخوش تحول نمی‌شود و تحولات مدیریتی در هر سطحی منتهی به ارتقای چشمگیر سیستم و کاهش انتقادات نشده است؟

به گزارش «تابناک»؛ پس از اعتراضات منتهی به ناآرامی‌های اخیر، بیشترین انتقادات متوجه سازمان صداوسیما بود و این مجموعه یکی از معدود نهادهایی بود که همه جریان‌های سیاسی متفق به نقدش بودند و هر شخص و گروهی از منظر خود به نقد این ساختار بزرگ می‌پرداخت؛ ساختاری که به زعم بسیاری از صاحب نظران کارکرد لازم را هم‌سطح با اعتباراتش ندارد و نتوانسته در برخی از مهم‌ترین بحران‌‎ها به مدیریت فضا بپردازد و به همین دلیل در معرض نقد بسیار شدیدی پس از هر حادثه قرار گرفته است.

در چندین سال اخیر، بخش فرهنگی «تابناک» به ارزیابی نقاط ضعف متعدد این سازمان پرداخته است؛ نقاطی چون توسعه بیش از حد شبکه‌های تلویزیونی بدون یک پیش تولید عظیم و باکیفیت برای بلندمدت، سهم بالای حقوق پرسنل صداوسیما نسبت به کل رقم بودجه این سازمان که منابع مالی اندکی (نسبت به کل بودجه) برای توسعه فنی و تولید کیفی باقی می‌گذارد، مقاومت در برابر برون سپاری عمده تولید به بخش خصوصی در راستای کاهش هزینه، افزایش کیفیت و عبور از نگاه کارمندی در حوزه تولید محتوا، گستره عظیم بنای صداوسیما در مقایسه با غول‌های جهانی چون بی بی سی و سی ان ان که در یک ساختمان عظیم خلاصه می‌شوند، بخشی از این نقاط ضعف بود.

با این حال نقطه ضعف اصلی که باعث می‌شود نه شمار پرسنل صداوسیما به مرور تعدیل شود، نه مجموعه صداوسیما در حد یک برج خلاصه سازی و مجهز به طیف گسترده‌ای از تکنولوژی روز شود، نه تولید از حالت خودمانی و گروهی-کارمندی به شکل رقابتی میان بخش خصوصی تغییر وضعیت دهد و... ساختار انسانی پیچیده سازمان صداوسیماست که هر روز پیچیده‌تر از قبل می‌شود؛ ساختارهای انسانی که منافعی دارند و به همین دلیل در مقابل هر تغییری مقاومت نشان می‌دهند و بالاترین مدیران را نیز خسته یا تسلیم می‌کنند و یک تحول را با در پیش گرفتن رویکرد فرسایشی به شکست منتهی می‌سازند.

در نمونه‌ای دیگر، فرض کنید رئیس صداوسیما قصد داشته باشد در یک افق 10 ساله، به طور میانگین سالیانه 2 درصد از نیروی انسانی سازمان را تعدیل کند، به ازای هر دو یا سه نیروی بازنشسته فقط یک نیرو جذب کند و در عوض منابع حاصله را به بخش تولید تزریق نماید و بخش خصوصی را در تولید مشارکت دهد. ویژگی بخش خصوصی این است که با توجه به اینکه تولیدکننده کارمند صداوسیما نیست، می‌توان با تولیداتش سخت‌گیرانه برخورد کرد و استاندارد کیفی بالایی در نظر گرفت اما با کارمند رسمی صداوسیما کاری نمی‌توان کرد و هر تولیدی با هر کیفتی عرضه می‌کند و در انتهای ماه حقوقش واریز می‌شود.

سوای بدنه اصلی صداوسیما که با مقاومت آنها در مقابل هر تغییری، کار به دشواری می‌انجامد و بسیاری از ایشان به دانش روز در حوزه تولید به شکل کامل مسلط نیستند، رقابت‌های درون گروهی نیز کار را دشوار می‌سازد و در بسیاری از اوقات این گروه‌ها تعیین‌کننده ماجرا هستند و مدیران ارشد نقش کلیدی ندارند. در این زمینه می‌توان به ماجرای تغییر یکی از دبیران پیشین شورای امنیت اشاره کرد که بدون کسب مجوز از رئیس وقت صداوسیما، خبر وقوعش در رسانه ملی خواند شد و آن گونه که روایت شده رئیس وقت صداوسیما از این اتفاق جا خورده است.

این رقابت‌ها در مقاطعی منجر به وقوع اتفاقات نادری می‌شود که خلاف رویه مرسوم صداوسیما است اما در مجموع کارکرد خنثی سازی دارد و چنین به نظر می‌رسد رقابت‌های درون گروهی باعث شده بسیاری از اقدامات جدی که می‌تواند کلیت یا بخش‌هایی از این سازمان را متحول سازد یا عملیاتی نشود و یا پس از عملیاتی شدن از سوی دیگر گروه‌ها و یا بدنه صداوسیما خنثی شود. نمونه این خنثی سازی را پس از تغییرات مدیریتی در صداوسیما شاهد بودیم که تقریباً  اکثر کوچک‌سازی صورت پذیرفته به حالت قبل بازگشت و فعالیت برخی از شبکه‌هایی که مشخص بود مخاطب چندانی ندارد، از سر گرفته شد.

فرض کنید یکی از گروه مدیران نسل قدیم صداوسیما به دنبال فعال‌سازی یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در سال‌‌های اخیر است اما گروه دیگری از تصمیم‌سازان و تاثیرگذاران معتقدند باید در حدود حوزه مدیریت آن مدیر وارد شوند و سهم و نقشی در آن برنامه تاثیرگذار داشته باشند، در غیر این صورت اجازه ساخت آن برنامه را نمی‌دهد. در نتیجه یا مدیر باید قید مدیریتش را بزند و یا برنامه تولید نمی‌شود.

در برخی بخش‌ها نظیر بخش خبر که اساساً با تشکیلات مجازی درون سازمان صداوسیما مواجه هستیم و در زمان پخش اخبار، شبکه‌ها آنتن را به حوزه خبر صداوسیما تحویل می‌دهند و پس از پخش خبر تحویل می‌گیرند. با این حال چند جزیره جزیره بودنِ صداوسیما برای مخاطب قابل درک نیست. بیننده ی عام کلیتی از صداوسیما را می‌بینید و حتی اگر آگاه باشد که مسئول همه آنچه در تلویزیون پخش می‌شود یک مدیر یا یک گروه از مدیران نیستند، تاثیری بر قضاوتش نمی‌گذارد. بنابراین باید اراده‌ای جدی وجود داشته باشد تا گروه‌گرایی در صداوسیما پایان یابد و در عین حال صداوسیما از یک مجمع الجزایر به یک مجموعه واحد تبدیل شود، همانگونه که مخاطب صداوسیما را یک واحد می‌بیند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱۱۴
حجت السلام پناهیان همین امسال گفته بود که ....
قضيه چي هست كه نون و شب و روزتون شده كوبيدن صدا و سيما ولي به اصل ماجرا كمتر ميپردازين؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
اصل ماجرا طبق فرمایش شما هم به سیاستگذاریهای کلان این مجموعه برمی گرده که ورود به اون حوزه جیگر میخواد.
رییس صداسیما باید منتخب مردم باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
حیف بودجه که به صدا و سیما میدن ، همه رو طلف میکنه
شاید ناراحتی یه عده ای و همچنین نگرانی اردوگاه دشمن و منافقین اینه که چرا صدا و سیما در هر فتنه ای دستشون رو رو می کنه و فتنه و حیله اونها باطل میشه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
جداي از مشكل صدا و سيما ظاهرا عده اي در داخل هم با خارجي ها هماهنگ هستند تا اين رسانه را تخريب كنند
دارند مانند ان سنتاتور امريكايي كه عملا به زبان اورد كه برنامه ريزي كردند تا صدا و سيما تخريب كنند صحبت ميكنند
ناشناس
| Germany |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
نه اخوی. صدا و سیما هر حرکتی رو منصوب به فتنه، ایادی استکبار، منافقین و.... می کنه.
چون بصورت پادگانی مدیریت میشود
صدا وسیمای مامدیحه سرا است نه زبان گویای مردم .
وجود مافیا؟
چون ربطی به مدیر نداره..... سیاست کلی صدا و سیما خبر رسانی نیست ............. بلکه تبلیغه............... راهیم نداره البته..... کسی از فضای باز استقبال میکنه که پاسخ قانع کننده داشته باشه....... صدا و سیما فضاش باز بشه چه حرفی برای گفتن داره اخه............. به همین دلیل مجبوره............. یه طرفه بره پیش قاضی............ بعدشم برگرده راضی..................... با وجود هزینه های فراوان برای صدا و سیما جز این که اعصاب ملت خورد کنه چیزی نداره.............. من خودم فقط فوتبالش میبینم خلااااص
انصافا الان صدا و سیما از دوره ضرغامی خیلی بهتره
صداو سیمای ما افراد مسلط کم دارند، افرادی مثل رشیدپور مهران مدیری و... که منصفانه نقد کنند مشکلات جامعه را در صدا وسیما کم است، بخاطر ضعف شان با مشکلات و مسایل جامعه نصفه و نیمه بیان می کنند، به اندازه ای که تحملش را دارند. پییگری مشکلات بیان شده نیستند، صدا وسیما ما از همه ظرفیتها استفاده نمی کند بعنوان مثال افرادی که به نظام و اسلام متعهد باشند را هم به راحتی نمی پذیرند، برایشان مهم نیست امروز که 10 میلیون ببننده دارند فردا یه بیننده به آن 10 میلیون اضافه شود، صداو سیمای ما پر از برنامه های سطحی زمخت و بی محتوا یا فقط شعاری تبلیغی.
درمحل کارازهمکاران و فامیل پرس وجوکردم که چقدرشبکه های ایران را می بینین تعدادکمی که بچه دارند دورهمی را می ببینند و مثل ما به تلوزیون ایران کسی اطمینان ندارند و نگاه نمیکنند
صدا و سیمای بی خاصیت
صدا و سیما نتوانسته است که هیچگونه اعتماد مردمی را جلب کند و برعکس نسبت به قبل پس رفت زیادی داشته.علت آن هم دیدگاه قیم مآبانه صدا و سیما است که داعیه دار هدایت! مردم است نه خدمات صادقانه و ارائه اطلاعات صحیح و واقعی.
شما به مصاحبه هایی که تلویزیون این چند وقت پخش کرد و مشخص شد چقدر سانسور شده و گزینشی شده هست توجه کنید. همین مصاحبه ها کافیه برای ترسیدن از صدا و سیما ایران
البته اين ركود در همه قسمتهاي كشور هست مثلا چرا اقتصاد ما با اين همه دولت عوض شدن دچار تحول نشده وهر روز بيمارتر از قبله ويا حتي سيستم بهداشت ودرمان و مهمتر از اين دو آموزش وپرورش. به نظر ميرسه كه كل سيستم اداري ما داره طوري مدير تربيت ميكنه كه اولا دنبال تغيير وسيع نباشن وثانيا وقتي بقيه قسمتها دارن درجا ميزنن چه دليلي داره يك مدير خودشو به زحمت بيندازه وتحول ايجاد كنه؟؟؟
هیچ وقت شما در انجا تغییر و تحول نمی بینی.فقط در گرفتن بودجه هرسال تغییر میکنه.
من سالها در صدا و سیما کار کرده ام ، رئیس سازمان تقریبا سمبولیک است و نمی تواند کار خاصی انجام دهد همه تصمیمات را شورای سیاست گذاری انجام میدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
تازه شورای سیاستگذاری هم از جای دیگر باید هدایت شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
بی نهایت مثبت .اگر چه تابناک جایی که مردم اصل مطلب را میگویند مثبت یا منفی را غیر فعال میکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
ناشناس گرامی 15:52 مثبت و منفی غیر فعال
انیست باید قابلیت فلش مرورگرت رو فعال کنی
اینو سرچ کن : فعال کردن فلش در کروم
صدا و سیما مثل ایران خودرو و سایپا میماند و تولیداتش به ضرر مردم است ..
، اینا که اینجا نوشتین همه آسمون ریسمونه!!
مثل اینکه دیشب اخبار را نگاه نکردید تمام این حرف ها و نقدها کار استکبار و منافقین هست هرگونه مطلب مثل مطلب شما همان سیاست را دنبال می کند و به دنبال تحریم آمریکا بر علیه رئیس صدا و سیما است
تابناک بی خیال سیما شو ! ما رهاش کردیم بهتر است شما هم همین کار رو بکنید .
کلا چرت و پرت گفتی تابناک جان!
عمده اعتراضات به عملکرد سیاسی صدا و سیما است به طوری که صدا و سیما عملا به بلند گو تبدیل شده و اکثریت جامعه کاملا نادیده گرفته میشوند.
چون دستور از یه جای دیگست
تابناك وترامپ چرا اين قدربه رسانه ملي گير دادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
عملکرد خودشونه که باعث میشه بهش گیر میدن
ناشناس
| Germany |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
اگه یکی در داخل با دشمن در مورد یک مساله هم نظر بود، پس حتما خودش هم دشمنه؟!
چون تمام مدیران بعدی معاونین مدیران قبلی اند و همفکرو همنظر اونها
سلام-همه این موارد معطوف به ساز و کارهای مدیریتی این سازمان عظیم است، لیکن، به نکات فوق باید چند موضوع را نیز اضافه کرد که به نظر تبدیل به فرهنگ سازمانی برای صدا و سیما شده است. 1- تند گویی و زشت گویی به جای صراحت بیان 2-حق به جانب بودن 3- اعتراض به رویه های موجود بدون ارائه راهکارهای جایگزین 4- به کارگیری عبارات و الفاظ که از جهت معنایی نه تنها صحیح نیست بلکه معمولا اشتباه است.
بنابراین پیش از پرداختن به سازو کار مدیریت سنتی، نگرش های موجود در این سازمان که مربوط به کارمندان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
بالاخره این بودجه متعلق به مردم است. و مصارف آن باید از جهت شرعی دقیق باشد.
چون بلندگو هست. رسانه نیست!!
الان مردم باسوادند رفتار های نامناسب را تشخیص میدهند وعملکرد صدا وسیما دراین خصوص بسیار منزجر کننده است
به خدا اگر این صدا و سیما را تعطیل هم بکنید اتفاق خاصی نمی افتد!
43 هزار میلیارد بودجه رو به یک بچه بدهی، نتیجه بهتری خواهی گرفت!
چون عوض شدن ریس اصلا کار ساز نیست و باید تمام معون های پایین تر و بخش میانی رسانه ملی رو عوض کرد و با عوض شدن ریس کاری به پیش نمیره کاش من اونجا بودن تا این رسانه رو ظرف یک سال عوض میکردم و از یک رسانه مرده به یک رسانه پویا تبدیل میکردم
سلام
واقعاً نمی دونید چرا هیچ مدیری نمی تونه صداوسیمای میلی را متحول کنه؟؟
یه ذره به واژه میلی توجه بفرمائید متوجه می شید.
م
علتش مدیران ارشد صداو سیماست نگاه کنید به اسامی مدیران ارشد سیما. کدامیشان از زمان لاریجانی تا حالاعوض شده اند.m
مگه با تغییر ریس جمهورش هم چیزی تغییر میکنه!!!!؟
تنها راه حل شدن این مشکلات، رقابت صداوسیما با یک رسانه خصوصی است. در صورت افزایش اقبال عمومی به رسانه‌های خصوصی (مانند رسانه‌های آنلاین)، صداوسیما مجبور به اصلاح خود خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
رقابت پیشکش ما حتی راضیم که رییس صدا و سیما را دولت تعیین کند
بابا ول کن این تلویزیونو

شاد ترین و رنگی ترین و باحالترین قسمت تلویزیون همون تبلیغاتش که اونم کپی شده
مديران صدا و سيما فقط بعنوان دكوراسيون انتخاب مي شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
بینهایت مثبت
ما که از این صدا و سیما ناامید شدیم. همش شده برنامه های ابدوغ خیاری و مزخرف
نقد ابکی
جای کیفی کردن تولیدات و انعکاس واقعیات جامعه بخشی از جامعه را بایکویت کرد. و فقط شبکه درست کرده است .
صدا و سیما هیچگاه منعکس کننده عملکردهای خوب دولت ها از گذشته تا کنون نبوده یکی از دلیل اینکه برخی می گویند طی بعد از 40 سال انقلاب کاری صورت نگرفته همین است چون صدا و سیما حاضر نبود مبلع خوب عملکرد مثبت دولت ها باشد بد ترین موضع گیری ها علیه برجام را از چند شبکه پخش می کرد ولی حاضر نبود از مزایای آن گوشه ای را به مردم نشان دهد .
صدا و سیما را عمده مردم بدین خاطر ملی نمی دانند چون عملکرد حزبی دارد
بعد خیال می کنند مردم متوجه نمی شوند
واقعا حیف از بودجه ی هنگفتی که در آنجا دور ریخته می شود.
توجیه خوبی برای ناکارآمدی صدا و سیمای میلی بود!!!!!!!!!!!!
به دلیل آن که صدا وسیما با مردم نیست
چون که هدفش آگاهی ورشد جامعه نیست بلکه صرفاً تبلیغات و بوق است. و مدیرانش توانایی تغییروضعیت به نفع جامعه مدنی و رسالت ترویج فرهنگ را ندارند.! همینکه چند صباحی برمسند بنشینند و بعد به پست جدید منتقل شوند کاری دیگر صورت نمی گیرد.
کل کشور با هیچ تغییر مدیریتی تغییر نمیکنه ! از رییس‌جمهور بالاتر داریم مگه ؟؟؟؟
شما خود می دانید که صدا و سیما میلی است و از یک رسانه واقعی فاصله زیادی دارد. اگر بودجه اش را بدهید مثلا به افراد بیکار و یا زوج های جوان بهتر است. هیچ وقت یک خبر را به موقع و درست مخابره نکرده است . مصاحبه ها کاملا مهندسی شده است . یعنی اصلا تعطیل است
اینایی که میان مدیر نیستن
کاشکی برای دکتری و مهندسی که با بیت المال دانشجو میفرستادن خارج،دو سه تا هم برای رشته هایی مرتبط با صدا و سیما میفرستادن. خبر، محتوی، برنامه ساز، برنامه نویس و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
مشکل این ها گردش آزاد اطلاعات است نه مسیولان خبره
زیرا از برای اینکه
ما یک تلوزیون میخواهیم با یک مدیری مثل صادق زیباکلام مثلا ! صدا سیمام بره برسه به مشکلات غرب و زلال احکام و فتنه ها و به به چه چه چقدر همه چی خوبه اینجا !
با سلام به تابناک عزیز.صدا وسیمای هر کشوری همانند نمای ساختمان نشان زشتی ویا زیبایی را در خود مستتر دارد .متاسفانه هیچ گروه ومسئولی سعی نکرده بایک نگرش کلی به این صداوسیمای عریض وطویل در زمینه ساختار اداری وهنری و.. مورد بررسی زیر بنایی قرار دهد.هنوز هیچ کسی حاضر نیست جواب دهد چرا ریزش تماشاگر دارد.چرا مردم از کوچک وبزرگ علاقه ای به برنامه های صدا وسیما ندارد.این گفته من نیست با یک امار گیری بی طرفانه خواهید دید فاجعه است.گویا کسی دلش به حال این مردم نمیسوزد.به نظر من صدا وسیما اگر متحول نشود نهایتا تبدیل به جعبه کارتن می شود که با هزینه کردن بیت المال از صاحبان مال دور تر خواهد شد
باید برای صدا و سیما یک کارتن از جنس تام و جری ساخت . معلوم نیست چرا دیرتر از همه اخبار را منعکس می کنه و هر چی خودش دوست داره به مردم می گه و نمایش می دهد. برای همین مردم اول سراغ شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و کانال های ان ور اب می روند. بالاخره نتوانسته مردم را قانع و اطمینان ایشان را بدست اورد. تعطیل بشه بهتره
چو دانی و پرسی سوالت خطا است!!!
دانلود وسیما باید از فساد گسترده گزارش تهیه کنددزدان ووطن فروشان زمین خوار رارسوا کنندنه اینکه پدیده شاندیز مشهد را تبلیغ ومردم را به روز سیاه بنشاند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
تابناک تو هم از سرمایه داران شاندیز بودی که مثبت را غیر فعال کردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
ناشناس 16:03 مشکل از مرورگرته
و باز هم نظر من رو انعکاس ندادید !

اونوقت از صدا و سیما ایراد میگیرید
سلام اکثر شبکه های صدا و سیما مجریان بی تجربه و تقریبا بیسواد منظور سواد اجتماعی و صدا وسیما فقط به نصیحت کردن 80 میلیون مردم پرداخته اند جناب مدیر عامل چرا تقریبا 90 درصد اگر بگویم اغراق نکردم اصلا شبکه های صدا و سیما را نمیگیرند اگر یک انسان با سوادی در مورد مسئله ای مانند کم ابی صحبت میکند مجری اعلام میکند بعنوان مثال 5 دقیقه بیشتر وقت نداریم شما در قالب این 5 دقیقه راهکار ارا ئه بدهید شما اگر درست دقت کرده باشید خود مجری از این تایم 5 دقیقه حدود 4 دقیقه خودش صحبت میکند در اخر ان دانشمند هم چیزی نمیتواند بگوید و بحث بدون اینکه کلمه ای مردم متوجه بشوند به پایان میرسد مانند اقای نوباوه که ایشان تقریبا 2/3 وقت را خودش میگیرد و صحبت میکند و 1/3 باقیمانده وقت هم به سوال کردن میپردازد واقعا این نیست وظیفه مجری و مدیر عامل باید افراد با سواد و با تجربه در هر موضوعی را با خود ان بجث انتخاب کند و مردم لذت ببرند از صدا وسیمای کشورشان و بودجه ای که دولت برای صداو سیما میپردازد صدا وسیما در قبالش باید پاسخگو باشد نه برنامه های متنوع دارد و نه حدود 80 درصد مجریان هم که دائم نصیحت میکنند مردم را خسته کرده اند . انشاالله بهتر شود و مجر یان بی ادعا و باسواد بیایند انشاالله .
شلام. به نظرم بهتره روتیترتون رو از «دینامیک پیچیده» به «استاتیک فوق لخت» تغییر بدید. چون همش لختی و ایستایی و اصلاً پویایی (دینامیکی) در این سازمان دیده نمیشه.
به نظر من صدا وسیمای ایران هیچ ارزشی محتوایی ندارد.نه فیلم جذاب نه خبر جذاب .تازه عادت بدی که دارد بعضی از سخنرانی ها را در خلاصه خبر ودر متن خبر تا سه یا چهار روز پخش می کند.کلا صدا وسیمای بی حالی است.ادم را یاد ایران خودرد می اندازد که اخرین مدل با اولین مدل ماشینش هیچ فرقی ندارد.
صداوسیما هر کاری میخواهد میکند مردم نباید توجه کنند که نمی کنند ای همه برنامه را اگر مردم میدیدند باید حد اقل اثری میداشت ولی میبینیم که کمترین تاثیری ندارد همین مشخص میکند که مردم به این برنامه ها توجه نمی کنند
مباحث سیاسی و امنیتی فارغ از این موضوعاتی هست که شما بهش اشاره کردید،
جدای از محتوای مبتذل و سطحی برنامه ها و تولیدات صدا و سیماف در حال حاضر بیشتری سوگیری انتقادات به سمت برنامه ریزی ها و رویکرکدهای سیاسی، اجتماعی و امنیتی این سازمان هست؛ هرچند، خود این رویکردها عامل به تباهی رفتن بخش های دیگه توی این سازماتن هم شده.
چرا هیچ رییس جمهوری. موفق نبوده است. و چرا صدا. و سیما هم هيچوقت رویه اش عوض نمی شود. و چرا سیاست خارجی شکست خورده داریم و چراهای دیگر.....
یک تلویزیون خوب یک تلویزیون خاموش است
صدا و سیما ی ایران صادق ودرسطح جهان تاثیرگذاروموفق است وعلت آنهم ناراحتی استکبار جهانی واذناب داخلی آنهاست که از عصبانیت درآستانه مرگ قراردارند لطف کنید اینقدر قضاوت غیرمنصفانه نکنید
میدانید تو هر دین یا مذهبی که اجازه رشد نداشته باشی لنحراف و انجماد پیش می اید من در یک خانواده مذهبی سنتی به دنیاامدم به من یاد دادند این است و جز این باطل است به من گفتند همه دنیا فاسدند و فقط ما درستکاریم البته با لغت رکیکتر به من گفتهاند اگر افکارت با چیزی که ما گفتیم فرق کرد تو خود گم کرده میشوی من قبول کردم هنر را رهاکردم چون گفتند هنرمند ها فساد دازند من را به دبیرستان امام صادق فرستادند هر هفته زیارت عاشورا میخواندم هر هفته دعای کمیل میخواندم بعد به دانشگاه رفتم مهندسی نفت استادم می گفت دختر عزیز من دنیا خیلی بزرگ است دنیا خیلی قشنگ است بیا من کمکت میکنم بورسیه از اکسفورد یا استنفورد بگیر و برو ببین خدا انجا هم هست ولی من فکر میکردم او خاین است جاسوس است همیشه به او شک داشتم یک ازدواج سنتی کردم لیساس را گرفتم گذاشتم روی دیوار بعد از سال ها فهمیدم خدا متهجر ها را دوست ندارد خدا انسان های شاد را دوست دارداه ای خدای قشنگ من .حالا نجاری میکنم نقاشی میکنم و چتدین بچه دارم حاجخانوم شدم ولی میدانم دنیا خیلی بزرگ است و وسعت قلبها به ابی رنگی دریا ها تلوزیون را باید به ادم های شاد و بی کینه بسپارند حرفی که از کینه براید بر دل نشیند
وقتی مدیران شبکه ای مثل العالم فاقد تحصیلات عالیه هستند چه انتظاری دارین مثلا مدیر سایت العالم لیسانس پرستاری داره فقط به خاطر فامیل بودن با مدیر شبکه مدیر شده و حقوق 8 میلیونی دریافت میکنه
رشیدپور مهران مدیری سوپاپ اطمینان
اصل سیاستگذاری در صدا وسیماست وگرنه تغییر مهره تاثیری درعملکرد این رسانه میلی ندارد صدا وسیما باید بدورازهرگونه جناحبندی در اختیاراکثریت ملت ایران باشد نه بلندگوی شکستخوردگان در انتخابات مختلف که فاقد پایگاه مردمی هستند
اگر صدا وسیما آزاد باشه کشور از هم می پاشه
همه می دانند ولی می ترسند بگن
چرا متن رو ناقص کردید .
تابناک یه نظر سنجی بذار مردم چقدر صداسیما رو پیگیری میکنن
صدا وسیما تاپایان ریاست محمد هاشمی ملی بود
صدا و سیما ملی نیست
از نظر کیفیت البته دچار تحول شد، اما در جهت معکوس!
تابناک جون میگما اگه میشه یه تحقیقی بکن ببین تو این مملکت نهاد و مجموعه مفیدی هست
که ازش گزارش تهیه کنی ؟
گفتنی ها در همین کامنتها گفته شد!
چون قرار نيست دستخوش تغيير بشه
چندین شبکه را صدا و سیما هزینه میکنه که باور کنید بعضی کانال ها بینندگانش به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد.فقط بودجه حیف و میل میشه
اگر این کشور نفت نداشت خیلی از سازمانها و نهادها اصلا شکل نمیگرفت.
نقد تقریبا منصفانه ای بود
صداوسیما یک شورای نظارت برعملکرد دارد که متاسفانه هیچ قدرتی ندارد
متاسفم براى رسانه ميلى
صدا و سیما مانند کیهان است .کیهان و صدا و سیما برایشان خوننده و بیننده مهم نیست زیرا از بودجه مردم بر علیه مردم استفاده میکنند و فقط حرفی که از قبل تهیه شده را میزنند.
من 15 ساله صدا و سیما را رها کرده ام
ما پشت صدا و سیما می مونیم تا دست غرب گرا ها و دشمنان مملکت رو بشه و رسواشون کنه.
مطلبی بی اندازه سطحی و ابتدایی نوشتید. یکی از مشکلات بزرگ صداوسیما نداشتن منتقد باسواد و مطلع است که بتواند دیدگاه های بدیل ارائه کند.
صداوسیما یه فیلم که پخش میکنه یه قسمتشو سانسور میکنه یه قسمت دیگشو دوبلشو عوض میکنه عکس آلات موسیقی رو نشون نمیده گندش بزنن
آره منم موافقم تابناک یه نظرسنجی بیطرف بذار برای نظر مردم راجع به صداوسیما
۴۳ هزار میلیارد تومن !!!!یعنی اگر تعطیلش کنن به هر ایرانی ماهی پنجاه هزار تومن میتونن پول بدن.بابا من بخدا تلوزیون نگاه نمیکنم پول منو نقدی بدین
مدتي است كه انتقاد از صدا و سيما انجام ميشود چون هر چقدر هم محدوديت گذاشتن و پارازيت ميفرستن ولي رقباي خارجي راديو و تلويزيوني به لطف پيشرفت تكنولوژي توانسته اند مخاطبان بيشماري را چه در حوزه فيلم و سرگرمى و چه در حوزه اخبار و سياسي بدست اورند بگونه اي كه خانواده هاي زيادي ميگويند اصلاً تلويزيون ايران را نگاه نميكنند.
چون صدا و سیما ملی نیست ؛ میلی هست !!!
تغییری در صدا سیما حادث نمی شود
"چرا صداوسیما با هیچ مدیری دستخوش تحول نمی‌شود؟"
شوخي ميكني داداش!!!!
مهم نيست مردم خيلي وقته قيد صدا و سيما رو زدند .
جواب این سوال را همه ملت ایران بلکه خیلی از خارجی ها هم میدانند
گردانندگان صدا وسیما خودشان واقفند که بجز 10درصد بیننده ندارند
با سلام . وقتی رسانه ملی را تبدیل به مدافع محض یک جناح خاص با طرز فکری خاصتر میکنند نباید بیشتر از این نسبت به بازخوردی که از مردم میگیرند انتظار داشته باشند
ادم اگر مغز داشته باشد رشد میکنه تلویزیون خوبه فقط جون من روشنش کنید ببینید چند دقیقه می توانید تحمل کنید
برای اینکه اصلا مدیر وجود ندارد!!!!
جواب این سوال سخت نیست. کمی فکر لازم است
چند دلیل اصلی برای تغییر نکردن وجود داره : بیشتر مدیران اصلی مال بدنه سازمان نیستند ، اونا اکثرا از بیرون میان ، چون از بچه های بدنه میترسن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار