بازدید 51527

بی اطلاعی از وضعیت 30 خدمه ایرانی ناپدید شده در آب های چین/ احتمال زنده ماندن خدمه کشتی وجود دارد

در 160 مایلی شهر شانگهای و در آب های کشور چین، یک کشتی نفتکش ایرانی با یک کشتی باری چین برخورد کرد و در اثر این اتفاق 32 خدمه ناپدید شدند. پیگیری ها برای اطلاع از آخرین وضعیت این افراد ادامه دارد و مقام های عالیرتبه سیاسی کشور ایران و چین در این زمینه با یکدیگر گفت و گو کرده اند.
کد خبر: ۷۶۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ 07 January 2018

بی اطلاعی از وضعیت 30 خدمه ایرانی ناپدید شده در آب های چین/ احتمال زنده ماندن خدمه کشتی وجود دارددر 160 مایلی شهر شانگهای و در آب های کشور چین، یک کشتی نفتکش ایرانی با یک کشتی باری چین برخورد کرد و در اثر این اتفاق 32 خدمه ناپدید شدند. پیگیری ها برای اطلاع از آخرین وضعیت این افراد ادامه دارد و مقام های عالیرتبه سیاسی کشور ایران و چین در این زمینه با یکدیگر گفت و گو کرده اند.

به گزارش «تابناک»، در پی این برخورد که شنبه حدود ساعت ۲۰ به وقت محلی در سواحل شرقی چین روی داد، یک تانکر حامل ۱۳۶ هزار تن نفت تغلیظ شده به طور کامل آتش گرفت و خدمه آن که ۳۲ نفر شامل ۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی بودند، در حال حاضر مفقود هستند.

شنیده های بیشتر از این اتفاق تلخ حکایت از آن دارد که وزارت حمل و نقل چین روز یک‌شنبه(امروز) اعلام کرد که ۳۲ نفر در پی برخورد دو کشتی که یکی از آنها نفتکش بوده است، ناپدید شده‌اند. این نفتکش بر اثر این برخورد که شب گذشته اتفاق افتاد، آتش گرفته است.

 بنا بر بیانیه وزارت حمل و نقل چین، در پی این برخورد که شنبه حدود ساعت ۲۰ به وقت محلی در سواحل شرقی چین روی داد، یک تانکر حامل ۱۳۶ هزار تن نفت تغلیظ شده به طور کامل آتش گرفت و خدمه آن که ۳۲ نفر شامل ۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی بودند، در حال حاضر مفقود هستند. تمامی افراد ناپدید شده متعلق به نفتکش بوده‌اند و عملیات جستجو برای یافتن آنها آغاز شده است.

وزارت حمل و نقل چین افزود: دومین کشتی که یک کشتی باری چینی با پرچم هنگ کنگ بوده است، متحمل خسارتی که امنیتش را به خطر بیندازد نشده است و خدمه آن نجات داده شدند.

این حادثه در فاصله ۱۶۰ مایل دریایی(۳۰۰ کیلومتری) از شرق دهانه رودخانه یانگ‌تسه در نزدیکی شهر شانگهای در شرق چین به وقوع پیوست.

وزارت حمل و نقل چین همچنین تصریح کرد: نفتکش سانچی(Sanchi) با پرچم پاناما و طول ۲۷۴ متر برای شرکت ایرانی برایت شیپینگ ( Bright Shipping) کار می‌کرده و به سمت کره جنوبی برای تحویل محموله خود در حرکت بوده است.

دومین کشتی نیز حامل ۶۴ هزار تن غلات بود که ۲۱ نفر خدمه آن که همگی ملیت چینی دارند و نجات داده شدند.

مقامات دریایی چین ۸ کشتی را برای عملیات جستجو و نجات به محل حادثه فرستاده‌اند و کره جنوبی نیز در این عملیات شرکت دارد.

نفتکش مذکور به نام "سانچی" متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران و حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی بوده است که این میعانات متعلق به شرکت ملی نفت ایران بوده است.

این میعانات قرار بوده به شرکت هانوا توتال کره جنوبی تحویل داده شود. هم نفتکش و هم محموله توسط یک شرکت بیمه معتبر بیمه شده بودند.

گفته می‌شود محموله این نفتکش به صورت FOB (تحویل در بندر) به شرکت کره‌ای فروخته شده بود.

مسئولیت محموله نفت‌کش ایرانی به احتمال قوی برعهده طرف کره‌ای است
۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۲۲:۵۰
رئیس کل بیمه مرکزی روز یکشنبه درخصوص نفت‌کش حادثه دیده ایرانی که در اجاره یک شرکت کره‌ای بوده است، گفت: محموله نفتکش، میعانات گازی بوده و خریدار محموله را روی عرشه تحویل گرفته است؛ بر این اساس به احتمال قوی مسئولیت محموله برعهده خریدار کره‌ای است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، «عبدالناصر همتی» درخصوص جزئیات بیمه نفت‌کش سانحه دیده گفت: ۷۰ درصد بیمه نامه نفتکش ایرانی موسوم به سانچی متعلق به یک شرکت بیمه نروژی و ۳۰ درصد تحت پوشش شرکت‌های بیمه ایرانی بوده است.

وی ادامه داد: از این ۳۰ درصد، ۲۰ درصد از سوی بیمه البرز و ۱۰ درصد از سوی بیمه ملت پوشش داده شده است. ۵۰ درصد بیمه‌نامه‌های فوق در مجموع نزد بیمه مرکزی پوشش بیمه اتکایی داشته است.

همتی افزود: در صورتی که این نفتکش به عنوان خسارت کامل (Total Lost) تلقی شود، پرداخت حدود ۱۰ میلیون دلار از خسارت بر عهده شرکت‌های بیمه ایرانی خواهد بود که از این رقم حدود ۵ میلیون دلار سهم دو شرکت بیمه البرز و ملت و حدود ۵ میلیون دلار سهم بیمه مرکزی است.

وی ادامه داد: این نفتکش تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران و به ارزش ۳۲ میلیون دلار بوده است.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد پوشش بیمه‌نامه این نفتکش متعلق به یک شرکت بیمه نروژی است، افزود: مسئولیت پوشش بیمه فوت و نقص عضو خدمه کشتی و همچنین آلودگی احتمالی دریا هم با کلوپ بین‌المللی P&I است.

وی در خصوص مقصر حادثه و علت بروز آن نیز گفت: هنوز گزارشی در این رابطه به ما اعلام نشده و باید مقصر حادثه مشخص شود.
یک فروند نفتکش متعلق به ناوگان شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی شامگاه شنبه (۱۶ دی) در سواحل شرق چین با یک کشتی باری این کشور برخورد کرد.
هنوز اطلاع دقیقی از سرنوشت خدمه کشتی ایرانی وجود ندارد
۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۲۰:۱۰

هیئتی ایرانی برای بررسی آخرین وضعیت کشتی آتش گرفته کشورمان عازم چین است و علی رغم تلاش نیروهای امدادی کشور کره جنوبی و نیز چین، هنوز بحث اطفاء حریق کشتی و نیز اطلاعی از سرنوشت خدمه ایرانی وجود ندارد.

فیلم: انفجار نفتکش ایرانی پس از برخورد به کشتی چینی
۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۱۷:۱۷
تعداد بازدید : 2313
احتمال دور شدن خدمه کشتی ایرانی از محل حادثه
۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۱۷:۰۷

اسدلله قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی در رابطه با وضعیت خدمه کشتی ایرانی به رسانه ها گفت: بر اساس آنچه گفته شد، قایق نجاتی بر روی نفتکش قرار داشته که در حال حاضر وجود ندارد. یک احتمال است که افراد از طریق این قایق از محل حادثه دور شده باشند اما با توجه به شدت آتش و شرایط آب و هوایی، بالگردها نتوانستند که به طور کامل برای مهار اقدام کنند لکن از سایر روش‌های دیگر اقداماتی انجام شده است.
در پی این حادثه ستادی در شرکت ملی نفتکش تشکیل شده که تمامی شرایط را رصد می‌کند. در کنسولگری ایران در شانگهای نیز این مساله در حال پیگیری است ان‌شاءالله هر چه سریعتر آتش مهار و گزارش لازم ارائه شود.

تعدادی از مفقودین حادثه برخورد کشتی ایرانی و چینی نجات یافتند
۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۱۷:۰۵

سخنگوی وزات خارجه چین در رابطه با آخرین وضعیت خدمه مفقود شده کشتی ایرانی اعلام کرد که تعدادی از مفقودین حادثه برخورد 2 کشتی ایرانی و چینی نجات یافته‌اند.

اسامی خدمه مفقود شده نفت‌کش ایرانی رسما اعلام شد
۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۱۷:۰۲

بنابر اطلاعات منتشر در رسانه ها اسامی خدمه مفقود شده نفت کش ایرانی به شرخ زیر است:

مجید قصابی عروجی، کاپیتان
فرید محبی، سرمهندس
مجید نقیان، افسر اول
حسین جهانی هل آباد، افسر دوم
احسان ابولی قاسم آبادی،افسر دوم
میلاد عنایتی، افسر سوم
حامد بهاری هشکوایی، مهندس دوم
محمدرضا رضازاده ماسوله،مهندس سوم
مهدی سادگی، مهندس سوم
حسن رومیانی، مهندس چهارم
محمد کاووسی تکاب، افسر تدارکات
بهرام اتحاد، افسر برق
عبدالغنی سامری، سرملوان
ابوذر نظامی، کمک سر ملوان
سیدجواد حیدری، ملوان یکم
محمد ساجب علی میریدها، ملوان یکم
محمدهارون راشید، ملوان یکم
علیرضا نجفی‎فر، ملوان دوم
علی حیدریه کهن، ملوان دوم
بهرام پوریانی، تعمیرکار
یاور افشاری، روغن کار
میلاد آروی، روغن کار
مسلم علیزاده نودهی، روغن‎کار
عبدالکریم بشارتی پور، سرآشپز
امید ضیایی، کمک سرآشپز
ایوب مظفری عبدگاه، مهماندار
احسان فرجی، مهماندار
سعید دهقانی، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ
پوریا عیدی پور،دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ
سجاد عبداللهی، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ
محمد پیریائی، دانشجوی موتور از دانشگاه صنعت نفت محمودآباد
ساغی فعال، همسر حسین جهانی هل‎آباد

تشکیل کمیته اضطراری در شرکت ملی نفتکش ایران
۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۱۶:۵۹

در همین رابطه سیروس کیان‌ارثی مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران بیان کرد: هم اکنون کمیته اضطراری در شرکت ملی نفتکش ایران تشکیل شده و همه بخش‌های عملیاتی در آماده‌باش کامل هستند.

وی با بیان اینکه یک تیم از بخش عملیات در حال اعزام به چین و محل حادثه است، تصریح کرد: همه سازمان ها و دوائر مربوطه در داخل کشور با کمک و همراهی وزارت امور خارجه در حال پیگیری حادثه برای نفتکش سانچی هستند.

کیان‌ارثی همچنین از اعلام آمادگی چینی‌ها برای امدادرسانی به خدمه حادثه دیده کشتی سانچی خبر داد و گفت: «لی که چیانگ» نخست وزیر چین نیز در پیامی نسبت به امداد رسانی به حادثه دیدگان نفتکش سانچی از سوی دولت چین «با همه قوا» و با تمام امکانات اعلام آمادگی کرده‌ است.

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران با تاکید بر اینکه برای سلامتی خدمه بسیار نگران هستیم‌،گفت: در میان خدمه چهار نفر دانشجو، دو نفر با ملیت بنگلادشی و یک خانواده حضور دارند که امیدواریم همگی سالم باشند، چون یکی از قایق‌های نجات نفتکش حادثه دیده سانچی از این کشتی جدا شده و این کورسوی امید ما برای احتمال زنده ماندن خدمه است.

وی نفتکش سانچی را تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد و افزود: این کشتی در کشور پاناما ثبت شده است و تحت مالکیت شرکت ملی نفتکش نیست.

کشتی نفتکش سانچی روز گذشته در سواحل چین در برخورد با یک کشتی فله بر چینی دچار حادثه و حریق شد. این کشتی حامل یک میلیون بشکه نفت سبک بوده و 34 خدمه دارد.

گفت و گوی مقامات عالیرتبه ایران و چین برای پیگیری وضعیت خدمه کشتی
۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۱۶:۵۵

حسن قشقاوی، معاون پارلمانی وزارت امور خارجه ایران در این رابطه با بیان اینکه  با سفیر ایران در چین رایزنی‌ها و گفت‌وگوهایی داشته است، ادامه داد: با توجه به اینکه این اتفاق در ۱۶۰ مایلی شانگهای رخ داده با سرکنسول کشورمان در شانگهای نیز در ارتباط هستیم تا از جزئیات دقیق اتفاق رخ داده، اطلاع پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه طبعا هرگونه اطلاع رسانی از سوی وزارت خارجه در این زمینه مستلزم اطلاعات دقیق از این اتفاق است، اظهار کرد: دوستان ما در سفارت ایران در چین و همچنین کنسولگری کشورمان در شانگهای در ارتباط با مقامات چینی هستند تا به طور کامل از ابعاد قضیه اطلاع پیدا کنند.

این مقام مسئول در وزارت خارجه، در گفت‌وگو با رادیو ادامه داد: طبق آنچه که گفته شده این کشتی حامل مشتقات نفت خام و پتروشیمی بوده است و این تصادف در ۱۶۰ مایلی رودخانه یانگ‌تسه رخ داده است.

قشقاوی ادامه داد: در این کشتی ۳۰ خدمه ایرانی و چند نفر بنگلادشی حضور داشتند.

عزیمت هیات ایرانی به چین
۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۱۵:۴۵

محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت که کارشناسان این سازمان به منظور بررسی ابعاد حادثه نفتکش ایرانی در آب‌ها چین، در حال عزیمت به این کشور هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: رایزنی و پیگیری با مراجع داخلی و بین‌المللی مرتبط با این حادثه در حال انجام است و تاکنون با مراجع دریایی کشور چین و کشور‌های همجوار مذاکراتی برای امداد و نجات انجام شده است.

وی افزود: در همین رابطه با سفیر ایران در چین و سرکنسولی کشورمان در شانگ‌های گفت‌وگو‌هایی انجام شده تا از وضعیت امداد و نجات در منطقه و علت رخداد حادثه با خبر شویم. همچنین از صبح امروز کشتی‌های نجات چینی برای اطفا حریق و نجات دریایی در محل حضور داشته‌اند و امیدواریم عملیات امداد و نجات، سرنوشت خدمه مفقود شده نفتکش ایرانی را مشخص کند.

راستاد تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای کنوانسیون ایمنی جان اشخاص در دریا به عنوان کشوری که خدمه نفتکش اتباع ایرانی بوده‌اند این اختیار را دارد به عنوان مرجع دریایی در فرآیند رسیدگی سانحه حضور داشته باشد و به همین علت کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی به زودی به محل حادثه اعزام می‌شوند تا هرچه سریع‌تر پیگیری‌های لازم صورت گیرد و سرنوشت کارکنان نفتکش مشخص شود.

به گفته وی، پس از عملیات امداد و نجات، سامانه شناسایی خودکار کشور چین از حادثه رخ داده ارزیابی دقیقی خواهد کرد و پس از آن می‌توان نتیجه گرفت که کدام شناور در این حادثه مقصر بوده است.

وی با اشاره به این که این کشتی نفتکش ۳۲ خدمه داشته است که ۳۰ نفر آن ایرانی و دو نفر تبعه کشور بنگلادش هستند، افزود: طبق اطلاعات بدست آمده ۴ نفر از خدمه ایرانی دانشجوی دریانوردی بوده‌اند که دوره کارآموزی خود را در این کشتی سپری می‌کردند. همچنین یک نفر از همسران کارکنان نیز روی کشتی حضور داشته است. متعاقب این حادثه کشتی باری چینی موفق می‌شود نفرات و کشتی خود را از حادثه حریق خارج کند، اما به جهت وسعت حریق به شعاع یک هزار متری تاکنون عملیات امداد و نجات منجر به پیدا شدن ۳۲ نفر از خدمه نفتکش ایرانی نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴۷
این پلاسکویی دیگر برای انحراف ذهن مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
فکر کردی بقیه هم مثل تو پوک و خائن اند؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
نه مثل تو می خورن و می برن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
نکنه با کشتی مل تو ژن خوب بوده که ناراحتی
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
تو رو به خدا اول فکر کنید بعد نظر بدید
حال شما خوبه؟!
آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست ، هر کجا هست خدایا بسلامت دارش(حافظ)
دعا کنید همکارانمون در قایق نجات زنده پیدا بشن
هرچه بدبختی داریم زیرسر دوستی باکمونیستهای روسیه وچین است
آقای ناشناس اگه از خانواده تو هم تو نفتکش بود همین طور حرف مفت میزدی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
فعلا که تو امثال تو پول مفت مملکت را می خورن و حرف مفت می زنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
خدا کنه آدم را سگ بگیره و جو نگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
چهار تا مفت خور مثل تو ما را بدبخت کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
غصه نخور. چیزی که همیشه زیاد بوده، آدمهای مثل همین ناشناس 20:03
کسی اصلا نمیپرسه مگر دو کشتی به این عظمت هندوانه هستند که قل بخورند به هم برخورد کنند
رادار ها gps و ... مرده بودن
کاپیتان لالا بوده
اونهمه آدم ناپدید شدن درصورتی که یک کشتی دیگر هم اونجا بوده
علت تصادف را شفاف بگویید به این وان نچسبانید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
علت تصادف خواب آلودگی راننده و گردش به چپ اعلام شده
یعنی چی گم شدن .قایق نجات که نمیره جایی همون حوالی کشتی میمونه تا بیان دنبالشون
فدای سرتون مهم نیست اینا

سر اقایون سلامت فوقش یه جلسه میزارن چهارتا موز و پرتقال میخورن ختم جلسه
اینقدر این چند روز یک سری افراد بیکار و متعصب شعار مرگ بر این مرگ بر آن دادین که مرگ جوانان کشور خودمان را گرفت فکر کن هر روز وقتی شعار کینه و نفرت از انسانها آموزش داده بشه اقتصاد رشد میکنه؟ کشور غمزده شدیم کع همیشه رادیو را باز کنیم گروهی در حال گریه و زاری هستند
بر اساس خبری نسبتا موثق تمامی پرسنل نفتکش ایرانی نجات یافته اند. دقایقی قبل از انفجار، پرسنل کشتی موفق شده اند که با یک قایق نجات محل حادثه را ترک کنند.
حدود سه ماه هست كه كشتي مسافربري زمرد كه به طول 44 متر ميباشد را از خط بوشهر به خارگ توسط لابي گران عزيز برداشته اند و يه كشتي بنام روياي جنوب را جايگزين ان نموده اند كشتي كه امسال با سي و هشت مسافر داشت غرق ميشد كه توسط اداره بندر بوشهر نجات پيدا كرد كشتي كه هيچگونه ايمني ندارد اما متاسفانه لابي گر زيادي در شركت نفت و فرمانداري بوشهر دارد
یعنی تو دریای یه اون بزرگی و امکانات ارتباطی و ماهواره ای امروز، دوتا کشتی به اون بزرگی به هم میخورن ؟؟؟؟. چرا دریا رو اتوبان نمیکنن ؟؟؟ اقلا چهاربانده ش کنید
همیشه پای یک زن در میان است!
در چند ماه گذشته این سومی مورد از تصادم غولهای دریایی با هم در منطقه اسیا شرقی است. دو مورد پیشین دو ناو فوق مجهز امریکایی بود که ظاهرا نتوانیستند دو کشتی غول پیکر را ببینند. در همین منطقه ما شاهد مفقود شدن چند هواپیمامالزی بودیم. به نظر می رسد این حوادث دریایی هم ادامه همان هواپیما مالزی است. قدرتی که می خواهد به دنیا بگوید که هنوز ابر قدرت است با ایجاد اختلال در سیستم ناوبری این کشتی ها مانند همان هواپیماهای مالزی موجب این حوادث می شود. ماجرا و جنگ سرنگون شدن چهار هواپیمای مالزی و المانی در یکسال با سرنگون شدن دو هواپیمای روسی در مصر و دریای سیاه پایان یافت. حالا باید ببینیم این جنگ کشتی ها چه زمانی پایان می یابدو چه تعداد بی گناه دیگر در این جنگ کثیف برای ابر قدرتی جان خود را از دست خواهند داد!

در چند روز گذشته کره جنوبی چند فروند کشتی که برای کره شمالی نفت می بردند تو قیف کرد و امریکا و کره جنوبی هم اعلام کردند که نفتکش های روسی در دریا به نفتکش های کره شمالی نفت انتفال دادند. از انطرف هم چین بر خلاف میل روسیه در تحریم کامل کره شمالی به امریکا پیوسته .حالا کره جنوبی و امریکا و چین باید بدانند که توقیف نفتکشها و یا اعلام نقض تحریمها کره شمالی بوسیله روسیه برای کره جنوبی و امریکا و عدم توجه به نقش روسیه بی هزینه نخواهد بود. حالا این وسط مردم بیگناه از کشورهای دیگر قربانی شوند برای بانیان این جنگ قدربت متاسفانه زیاد مهم نیست! جالب است که هر سه حادثه هم مانند هواپیماها در تاریکی شب اتفاق افتادتا نقش کستی های مجاور که در واقع پایگاه زمینی برای این اختلالات و در واقع حک الکترونیک سیستمهای ناوبری این هواپیما ها و کشتی ها بوده پوشیده باقی بماند.
توی سرزمینی که انگار بویی مرگ میبارد والاه من افسرده شدم از اینکه هموطنان عزیزم در کشتی سوختند چرا اینهمه شعار مرگ بر اسراییل و آمریکا دادیم چرا کشتی آنان آتیش نگرفت چرا زمین لرزه های که در غرب ایران دوباره زمین ایران را لرزانده و هموطنان زیادی زخمی شدند تو خدا اینقدر مرگ و مرگ نفرستید نفرین مثل پژواک عمل میکنه مثل صدای توی موه دوباره چند بار برای خودش شخص صدا برمیگرده خدایا داریم نسل سوخته میشویم آن از اقتصاد این از زمین لرزه آنهم از کشتی ما فکر کنم همینطوری ادامه بدهیم دوباره خداوند شهرها را کمی بلرزاند تا گروهی از خواب غفلت بیدار بشوند چقدر نفرین ؟
کشتی باری از آمریکا حرکت کرده و غیر اتفاقی با کشتی ایران برخورد کرده است. زیرا تمامی خدمه آن کشتی زنده اند و آمادگی داشتند. نوع بیمه و موارد دیگر مربوط به آن کشتی بررسی گردد حتماً به نتیجه خوبی خواهیم رسید. مجدداً دست آمریکا و عواملش رو خواهد شد.
شبی تاریک و بیم موج و گردابی چنین حائل/ کجا دانند حال ما سبکباران ساحلها

خدا کمکشون کنه صحیح و سالم برگردن پیش خانواده هاشون.
چطوریه توی خلیج عدن ما با سرعت ملوانان و کشتی چینی رو از دست دزدان دریایی نجات میدیم ، بعد چینی ها 21 نفر خدمه کشتی دیگر رو نجات میدن ولی کشتی ایران حتی یک نفر هم نجات پیدا نکرده ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
به خاطر این که کشتی منفجر شده و آتشی به شعاع یک کیلومتر ایجاد کرده؟؟
ربطی به توقیف برخی کشتی ها که برای کره شمالی نفت میبردن به صورت قاچاق نداره؟
مدیران شرکت نفتکش و سازمان بنادر ودریانوردی به دلایل نامعلوم مردم و مسولین را بی جهت امیدوار به زنده ماندن سرنشینان کشتی میکنند.
گفته می‌شود محموله این نفتکش به صورت FOB (تحویل در بندر) به شرکت کره‌ای فروخته شده بود.

یعنی الان ایران باید بهشون پول بده؟
با سلام
چرا اين خبر درست پوشش داده نميشه؟ چرا اعلام نميشه كه آقايون و مديران شركت نفتكش ايران دارن چيكار ميكنن؟
به نظر میاید مسولین شرکت ملی نفتکش و شرکت نفت بیشتر نگران خسارت مالی وارده به کشتی و محموله آن هستند و جان خدمه کشتی و نگرانی بستگان آنان در ایران و بنگلادش دارای اهمیت کمتری است. ببینید که چگونه در رابطه با نوع محموله، ارزش آن، نوع پوشش بیمه، سهم ببمه گزاران و... کلی حرف و گزارش دارند اما هیچ خبر موثق و قابل اعتنایی در خصوص افراد زحمتکشی که در روی دریاهای دور و با این خطرات عظیم مشغول خدمت هستند به آگاهی جامعه نمی رسانند.
دلم برای خدمه میسوزه و همچنین محیط زیست .....پول نفت که به جیب همسایه ها ی عزیز میریزه
جالبه که در عصر اطلاعات هنوز خبری از این طفلکها نیست. ضمنا چرا خود ایران نمیره بررسی کنه؟
ضمن ابراز همدردي با خانواده بزرگ دريانوردان عزيز براي نجات هموطنان عزيزمان دعا ميكنيم وازخداوند نجات وسلاماي آن عزيزان را مسئلت مينماييم.
اما باوحود تجهيزات پيشرفته نجات وهمچنين امكانات ارتباطي .
اينكه گفته ميشه هنوز ازسرنوشت خدمه كشتي اطلاعي حاصل نشده كني غير منطقي بنظرميرسه.
هدایا خودت به داد این عزیزان برس خصوصا دوتا ازهمشری های عزیزم که دانشجو بودن
انفحار زودهنگام وانگیزه های بعضی سعنی احتمال عمدی بودن و حادثه تروریستی
خداهمه رابه راه راست هدایت کند .معلم
امیدوارم هرچه زودتر این عزیزان صحیح و سالم پیدا شوند. برای صدا و سیما هم متاسفم که در پوشش خبری اینقدر ضعیف کامل کرد.
خیلی حالم بده. من دو تا از داداشام سر کشتی های دیگه کار میکنن ، دو نفرم از کسایی که توو همین کشتی بودن هر دوتا دوست خانوادگیمون و همسایمون بودن ،یکیشون خیلی جوون بود،یکیشون بچش تازه رفته بود مدرسه.باورم نمیشه خدایا. خدایا میدونم که توو این وضعیت کسی زنده نمیمونه ،فقط به خونواده هاشون صبر بده.
توو خبرا مینویسن دریانوردان برای مملکت خودشون رفتن توو این شغل پرخطر. اینو نمینویسن انقدر وضعیت اقتصادی خرابه که ناچارن برن توو شغل به این پرخطری . توو سیل و تگرگ و یخبندان وسط دریای پر از خطر توو کشتی هایی که همشون مستعمل شدست. من خودم کارمند شرکت کشتیرانی هستم و میبینم که چطور کشتی هایی که 50 سال از عمرشون گذشته و به هیچ وجه نباید ازشون استفاده بشه رو یه تعمیر سرسری میکنن و بکارش میگیرن. عزیزای ما برای سیر کردن شکم خودشون و خانوادشون ناچارن برن توو دل خطر.
چندروزه بغض امونم نمیده ،خدایا چرا باید سرنوشتشون اینطور بشه .متاسفانه هیچکدوم توو این وضعیت نمیتونن که زنده بمونن، فقط میشه گفت توو این دریای پرخطر روحشون آروم باشه.
چرا پیام کاربرار رو دیر بررسی میکنین .پیامای ما از پریروز گذاشته نشده هنوز.
بعضی وقتا منم منم کردن اینجوریه دیگه اینقدر هی گفتیم مامیتوانیم که اینجوری شد ضمنا چین که میتونه اجناس بنجولش به ما هدیه کنه پ چرا هیچ اقدامی نکردن که زودتر خدمه ها اجسادشون پیدا بشه بنظر میومد یک کشورپیشرفته و به روز هست
من که هیچ از دریانوردی نمیدانم .در قایق نجات یک بیسیم یا سیستم اطلاع رسانی ماهواره ای نصب میکردم یا حتی در همون اتاق پایین موتورخانه یا جای امن هم چنین کاری میکردم. البته این حرف همینطور گفتم چون مطمعنا چنین چیزی حتی با امکانات بالاتر هست .احتمالا در لحظه تصادف اولیه قدرت انفجار به حدی بالا بوده که موجود زنده ای باقی نمانده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان