بازدید 8775
۵

پرخرج‌ترین حادثه های جهان!

اگر مایل هستید بدانید که ۱۰ تا از پرخرج‌ترین حادثه های جهان چه بودند، پس جای درستی آمدید! با ما همراه باشید.
کد خبر: ۷۶۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵ 06 January 2018

اگر مایل هستید بدانید که ۱۰ تا از پرخرج‌ترین حادثه های جهان چه بودند، پس جای درستی آمدید! با ما همراه باشید.

10- غرق شدن تایتانیک
هزینه ۱۵۰ میلیون دلار

کشتی تایتانیک در ۱۵ آوریل ۱۹۱۲ غرق شد و بیش از ۱۵۰۰ مسافر آن کشته شدند. هزینه ساخت این کشتی در آن زمان ۷ میلیون دلار بود که به زمان حال حدود ۱۵۰ میلیون دلار می‌شود.

9- سقوط تانکر حامل سوخت از پل
هزینه ۳۵۸ میلیون دلار

در تاریخ ۲۶ آگوست ۲۰۰۴، تانکری حامل ۳۲۰۰۰ لیتر سوخت، از روی پلی در آلمان به نام Wiehtal سقوط کرد و منفجر شد. هزینه اولیه تعمیر پل حدود ۴۰ میلیون دلار خرج داشت و هزینه ساخت پل جدید ۳۱۸ میلیون دلار.

8- حادثه تصادف قطار در کالیفرنیا
هزینه ۵۰۰ میلیون دلار

در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۸، در اثر برخورد قطار در کالیفرنیا ۲۵ نفر کشته شدند. پرداخت غرامت بازماندگان این حادثه ۵۰۰ میلیون دلار برای شرکت راه آهن خرج برداشت.

7- سقوط جنگنده B-۲
هزینه ۱٫۴ میلیارد دلار

در تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۰۸، یکی از ۲۱ بمب افکن‌های B-۲ ساخت آمریکا لحظاتی بعد از پرواز سقوط کرد. علت حادثه نفوذ رطوبت به سیستم رایانه‌ای کنترل پرواز بود. این حادثه پر خرج‌ترین حادثه هوایی جهان نیز است. هر دو خلبان هواپیما با خروج اضطراری نجات یافتند. هر کدام از این جنگنده‌ها نزدیک به ۱٫۴ میلیارد دلار ارزش دارند.

6- نشت نفت از نفت کش شرکت Exxon
هزینه ۲٫۵ میلیارد دلار

نشت نفت از یکی از نفت کش‌های شرکت Exxon در تاریخ ۲۴ مارس ۱۹۸۹ که هزینه پاک سازی نفت رها شده نزدیک به ۲٫۵ میلیارد دلار برآورد شد.

5- انفجار گاز در خطوط لوله شرکت Alpha Oil
هزینه ۳٫۴ میلیارد دلار

انفجار در لوله انتقال سوخت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی جهان در تاریخ ۶ جولای ۱۹۸۸ رخ داد و ۱۶۷ کشته داد.

4- حادثه شاتل Challenger
هزینه ۵٫۵ میلیارد دلار

در ۲۸ ژانویه ۱۹۸۶، شاتل فضایی چلنجر، ۳۷ ثانیه بعد از پرواز منفجر شد. اشکال یکی از مخازن سوخت و نشت سوخت مایع حامل شاتل عامل انفجار بود. هزینه ساخت شاتل بیش از ۴٫۵ میلیارد دلار بود و نزدیک ۱ میلیارد دلار نیز هزینه تجهیزات آسیب دیده در اثر این انفجار.

3- نشت نفت از نفتکش Prestige
هزینه ۱۲ میلیارد دلار

در تاریخ ۱۳ نوامبر ۲۰۰۲، نفت کش پرستیژ حامل ۷۷۰۰۰ تن نفت سنگین در نزدیک سواحل اسپانیا دچار حادثه شد. کاپیتان نفت کش از نیروهای ساحلی اسپانیا درخواست کمک کرد. ولی آن‌ها نفت کش را مجبور کردند که از سواحل اسپانیا دور شود. بعد از آن بود که کشتی در طوفان گرفتار شد و سوخت آن در دریا پراکنده شد. هزینه پاکسازی نفت رها شده نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار تخمین زده شد.

2- حادثه شاتل فضایی کلمبیا
هزینه ۱۳ میلیارد دلار

در تاریخ ۱ فوریه ۲۰۰۳، شاتل فضایی کلمبیا در هنگام بازگشت به زمین منفجر شد. علت حادثه سوراخی بود که ۱۶ روز قبل از حادثه و در هنگام پرواز کلمبیا به سمت فضا در یکی از بال‌های شاتل ایجاد شده بود. هزینه‌ای نزدیک به ۱۳ میلیارد دلار برای فرستادن این فضاپیما و مطالعات و تحقیقات انجام شده برای این پرواز صورت گرفته بود. (به غیر از هزینه خود فضاپیما) این حادثه پر خرج‌ترین حادثه سفر تحقیقاتی جهان لقب گرفته است.

1- حادثه چرنوبیل
هزینه ۲۰۰ میلیارد دلار

در تاریخ ۲۶ آوریل ۱۹۸۶، فاجعه چرنوبیل رخ داد. انفجار در نیروگاه اتمی چرنوبیل باعث آلودگی بیش از ۵۰ درصد سطح کشور اکراین گردید. ۱٫۷ میلیون نفر در این حادثه دچار آسیب شدند. هنوز آثار این حادثه مثل بیماری سرطان و... باقی مانده است. هزینه پاکسازی و تعمیر و جبران خسارت این حادثه نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است. فقط ایجاد یک حفاظ فلزی دور این نیروگاه نزدیک ۲ میلیارد دلار خرج برداشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
در سال ۱۹۱۲. ۷ میلیون دلار هزینه ساخت کشتی تایتانیک بوده با احتساب الان ۱۵۰ میلیون دلار در طول یک قرن تورم تقریبا هر سال ۱.۵ درصد بوده
فضا پیمای کلمبیا هنگام پرتاپ یکی از سرامیک های ضد حرارت روی بدنه از بدنه اصلی جدا شده بود و فضا پیما ماموریت خود را در فضا انجام داد اما هنگام برگشت و عبور از جو زمین همان یک تیکه سرامیک کنده شده باعث شد حرارت عبور از جو وارد فضاپیما شود و ان را ذوب و متلاشی کند
حادثه ۱۱ سپتامبر از قلم افتاده بود
یادت رفت،تصادف قطار شاهرود و آتش گرفتن چاه نفتمون رو بنویسی فکر کنم برای خودشون مقامی میاورد ما شاالله
البته حادثه نشت نفتی در خلیج مکزیک رو فراموش کردید .
حادثه انفجار دکل نفتی Deepwater Horizon چهل و دو میلیارد دلار هزینه داشت.
جالبه فقط هزینه ساخت کشتی به عنوان خسارت عنوان شده و کشته شدن 1500 مسافر ظاهرا اهمیتی نداشته که حتی جزو خسارت مالی فارغ از جنبه های انسانی مطرح بشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار