بازدید 2833

سهام آسیایی رکورد زد

روز چهارشنبه انتشار داده‌های قدرتمند تولید کارخانجات و شرکت‌ها باعث شد امید به رشد متوازن اقتصاد جهان تقویت شود و تحت تاثیر همین مساله، سهام آسیایی رکوردهای تاریخی جدیدی را به ثبت رساند.
کد خبر: ۷۶۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 03 January 2018

روز چهارشنبه انتشار داده‌های قدرتمند تولید کارخانجات و شرکت‌ها باعث شد امید به رشد متوازن اقتصاد جهان تقویت شود و تحت تاثیر همین مساله، سهام آسیایی رکوردهای تاریخی جدیدی را به ثبت رساند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، فعالیت‌های قدرتمند تجاری به ویژه در اروپا باعث شد که سود اوراق قرضه افزایش یابد و یورو در برابر دلار تضعیف‌شده و به بالاترین رکورد ۳ ساله خود نزدیک شود.

شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپن ام‌اس‌سی‌آی که روز سه‌شنبه با بهترین عملکرد خود از مارچ گذشته، ۱.۴ درصد جهش کرده بود، امروز هم ۰.۴ درصد به ارزش خود افزود.

این شاخص با رسیدن به سطح ۵۷۹.۶ واحد هر روز به آرامی به رکورد همیشگی ۵۹۱.۵۰ واحدی خود که در اواخر ۲۰۰۷ به آن دست یافته بود، نزدیک‌تر می‌شود.

شاخص سهام شرکت‌های بزرگ چین، سی‌اس‌آی ۳۰۰، برای چهارمین روز کاری متوالی سود کرد.

نیکی ژاپن همچنان به علت تعطیلات رسمی این کشور بسته است.

استراتژیست کلان دوچه بانک، آلان راسکین می‌گوید: بهبود اوضاع اقتصادی جهان خارق‌العاده است. او اشاره کرد که از ۳۱ کشور تحت نظارت آنها فقط سه کشور نتوانسته‌اند رشد کنند، درحالی‌که در تمام آنها بزرگترین بخش‌های تولیدی رشد کرده‌اند.

نرخ یورو به بالاترین میزان ۴ ماهه خود یعنی ۱.۲۰۸۲ دلار در برابر هر یورو رسید و این را به ۱۴ درصد سودی که در سال ۲۰۱۷ در برابر دلار به دست آورد افزود. تاجران امیدوارند که نرخ یورو به رکورد ۱.۲۰۹۲ ماه سپتامبر هم برسد؛ رکوردی که یورو را به سطح قدرتمند اوایل ۲۰۱۵ بازمی‌گرداند.

در مقابل ین هم یورو به رکورد ۲ ساله ۱۳۵.۶۴ ین رسید درحالی که دلار در برابر ین افت کرد و به نرخ ۱۱۲.۳۲ ین رسید.

ضعف دلار برای کالاهایی که قیمت آنها با دلار محاسبه می‌شود، مثبت بود.

در بازار فلزات گران‌بها، طلا به بالاترین نرخ خود از اواسط سپتامبر رسید و در قیمت ۱۳۲۱.۳۳ دلار برای هر اونس، معامله شد. اندکی بعد قیمت طلا در ۱۳۱۳.۴۸ دلار برای هر اونس، تثبیت شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر