بازدید 19193
۸

طرح محرمانه تل‌آویو و واشنگتن برای مقابله با ایران/ واکنش روسیه به اظهارات اردوغان درباره بشار اسد/تسلط ارتش سوریه بر مناطق جدید در حومه ادلب/مخالفت عراق با قطعنامه ضد ایرانی پارلمان عربی

سفر ولیعهد سعودی به ترکیه، تسلط ارتش سوریه بر مناطق جدید در حومه ادلب، مخالفت عراق با قطعنامه ضد ایرانی پارلمان عربی، انتقاد سازمان ملل از ادامه کشتار مردم یمن و طرح محرمانه تل‌آویو و واشنگتن برای مقابله با ایران از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به واکنش روسیه به اظهارات اردوغان درباره بشار اسد نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۵۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 29 December 2017

سفر ولیعهد سعودی به ترکیه، تسلط ارتش سوریه بر مناطق جدید در حومه ادلب، مخالفت عراق با قطعنامه ضد ایرانی پارلمان عربی، انتقاد سازمان ملل از ادامه کشتار مردم یمن و طرح محرمانه تل‌آویو و واشنگتن برای مقابله با ایران از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به واکنش روسیه به اظهارات اردوغان درباره بشار اسد نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود گفت: اظهارات رئیس جمهور ترکیه درباره بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه فاقد هرگونه مبنای قانونی است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: اردوغان با مطرح کردن اظهاراتی علیه اسد در حال فریب دادن افکار عمومی ترکیه است.

زاخارووا همچنین گفت: با ایران و ترکیه برای حل سیاسی بحران سوریه همکاری می‌کنیم.

طرحی محرمانه تل‌آویو و واشنگتن برای مقابله با ایران/ واکنش روسیه به اظهارات اردوغان درباره بشار اسد/تسلط ارتش سوریه بر مناطق جدید در حومه ادلب/مخالفت عراق با قطعنامه ضد ایرانی پارلمان عربی

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: تصمیم اخیر ژاپن در خصوص استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در این کشور به روابط مسکو با توکیو لطمه وارد خواهد کرد.

او افزود: این اقدام همچنین نقض پیمان تاریخی کنترل تسلیحات از سوی واشنگتن است.

ژاپن این ماه رسما تصمیم گرفت، سامانه دفاع موشکی بالستیک خود را با استقرار رهگیر‌ها و ایستگاه‌های رادار ایجیس زمین پایه ساخت آمریکا تقویت کند. ژاپن اعلام کرد، این تصمیم در واکنش به تهدید روزافزون موشک‌های کره شمالی گرفته شده است.

سفر ولیعهد سعودی به ترکیه

بینعالی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه در ریاض اعلام کرد، ولیعهد عربستان سعودی در آینده برای گفت وگو با مقامات ترکیه رهسپار این کشور خواهد شد.

او بدون اشاره به جزئیات این سفر، سفر خود را به ریاض مثبت ارزیابی کرد و گفت: ترکیه و عربستان دو کشور محوری برای برقراری صلح و ثبات در منطقه در دراز مدت هستند.

تسلط ارتش سوریه بر مناطق جدید در حومه ادلب

ارتش سوریه و متحدانش در ادامه جنگ با تروریست های جبهه النصره بر مناطق جدیدی در حومه جنوب شرقی ادلب مسلط شدند.

الاعلام الحربی المرکزی اعلام کرد: ارتش سوریه و متحدانش به عملیات خود در حومه جنوب شرقی ادلب ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه و متحدانش بر روستای المشیرفه در شمال روستای ام تریکیه و ام خزیم پس از درگیری با تروریست های جبهه النصره و گروه های همپیمان آن مسلط شدند.

طرحی محرمانه تل‌آویو و واشنگتن برای مقابله با ایران/ واکنش روسیه به اظهارات اردوغان درباره بشار اسد/تسلط ارتش سوریه بر مناطق جدید در حومه ادلب/مخالفت عراق با قطعنامه ضد ایرانی پارلمان عربی

ارتش سوریه و متحدانش بر روستای الضبعه و المغاره و بلندی راهبردی مشرف به روستای ابودالی از سمت جنوب شرقی مسلط شدند.

این در حالی است که برخی منابع سوری اعلام کردند که سه بالگرد آمریکایی دومین گروه از داعشی ها را از حومه دیرالزور به الحسکه منتقل کرده است.

این منابع فاش کردند که سازمان پزشکان بدون مرز، زخمی شدگان داعش را مداوا می کند.

در حومه دمشق به درخواست گروه های مسلح خروج آنها از بیت جن به جمعه موکول شد.

همزمان نیروهای اطلاعاتی سوریه با همکاری ساکنان حومه درعا یک محموله مهمات که در حال حرکت از درعا به سوی تروریست ها در حومه دمشق بود را کشف و ضبط کردند.

مخالفت عراق با قطعنامه ضد ایرانی پارلمان عربی

 عراق با قطعنامه پارلمان عربی علیه ایران و حزب الله لبنان، مخالفت کرد.

تلویزیون شبه دولتی العراقیه شب گذشته اعلام کرد، عراق در این نشست با این قطعنامه که مدعی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی شده و حزب الله لبنان را گروهی تروریستی توصیف نموده بود، اعلام مخالفت کرده است.

گزارش ها حاکی است، قطعنامه مذکور با موضوع «دخالت های ایران» و درج نام حزب الله لبنان در لیست سازمان های تروریستی مطرح شده است.

دومین نشست از دوره دوم تشکل موسوم به پارلمان عربی روز پنجشنبه در مقر اتحادیه عرب در قاهره به ریاست مشعل السلمی آغاز شد.

طرحی محرمانه تل‌آویو و واشنگتن برای مقابله با ایران/ واکنش روسیه به اظهارات اردوغان درباره بشار اسد/تسلط ارتش سوریه بر مناطق جدید در حومه ادلب/مخالفت عراق با قطعنامه ضد ایرانی پارلمان عربی

اتحادیه عرب و بویژه دبیرخانه آن سال هاست بدلیل مواضع ثابت خود در ضدیت با نیروهای مقاومت های اسلامی به ویژه در لبنان وفلسطین از سوی افکار عمومی جهان عرب متهم به سازشکاری و تبعیت بی چون و چرا از سیاست های کاخ سفید هستند.

انتقاد سازمان ملل از ادامه کشتار مردم یمن

مسئول هماهنگ‌کننده سازمان ملل در یمن از ادامه کشتار غیرنظامیان به‎ دست ائتلاف سعودی، انتقاد کرد.

«جیمی مک‌گولدریک» مسئول هماهنگ‌کننده سازمان ملل در یمن، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در ده روز گذشته، حملات هوایی ائتلاف عربستان، موجب کشته شدن شمار کثیری از غیرنظامیان شده است.

وی در توصیف جنگ یمن از واژه «پوچ» استفاده کرد و گفت: طرفین درگیری از جمله طرف سعودی هیچ اهمیتی برای جان انسان‌ها قائل نیستند.

طرحی محرمانه تل‌آویو و واشنگتن برای مقابله با ایران/ واکنش روسیه به اظهارات اردوغان درباره بشار اسد/تسلط ارتش سوریه بر مناطق جدید در حومه ادلب/مخالفت عراق با قطعنامه ضد ایرانی پارلمان عربی

وی در این‌باره گفت: تنها نتیجه این جنگ عبث، تخریب یمن و رنج بی‌اندازه مردم آن بوده است که قربانی درگیری بیهوده طرفین شده‌اند.

طرحی محرمانه تل‌آویو و واشنگتن برای مقابله با ایران

کانال 10 تلویزیون اسرائیل روز پنج‌شنبه در گزارشی اختصاصی از توافق بر سر طرحی محرمانه میان آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران خبر داده است.

بنا بر این گزارش، تیم‌های عالی‌رتبه آمریکایی و اسرائیلی اخیرا در نشستی مشترک «طرحی راهبردی» علیه ایران تدوین کرده‌اند که بر اساس آن قرار است کارگروه‌هایی برای اقدام علیه برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران تشکیل شود.

این رسانه‌ صهیونیستی به نقل از چند مقام دولت آمریکا گزارش داده است، روز 12 دسامبر (21 آذر) هیأتی به سرپرستی «مئیر بن شبات» مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و با حضور نمایندگان ارشد تمام شاخه‌های نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک کابینه اسرائیل، به صورت محرمانه وارد واشنگتن شده‌اند. این هیأت در کاخ سفید با تیمی به سرپرستی «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا و با حضور نمایندگان ارشد کاخ سفید، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا، وزارت دفاع و وزارت خارجه آمریکا، دیدار کرده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته است، پس از دو روز گفت‌وگو، طرفین تفاهمنامه‌ای مشترک درباره مسأله ایران تدوین کرده‌اند. هدف این سند تبدیل سخنرانی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران، به مجموعه‌ای از اهداف راهبردی و عملیاتی است.

به گفته وی، این سند تشکیل کارگروه‌هایی برای عملی کردن اهداف را پیش‌بینی کرده است. یکی از این کارگروه‌ها وظیفه فعالیت‌های مخفیانه و دیپلماتیک برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران را بر عهده خواهد داشت. این کارگروه راه‌های سختگیرانه‌تر کردن اجرا و نظارت‌ها در چارچوب توافق هسته‌ای کنونی و در عین حال گام‌های دیپلماتیک دیگر خارج از چارچوب توافق، را بررسی خواهد کرد. مقام آمریکایی مورد استناد این رسانه اسرائیلی همچنین گفته است که این کارگروه فعالیت‌های مخفیانه‌ای را هم که می‌توان علیه برنامه هسته‌ای ایران انجام داد، بررسی می‌کند.

کارگروه دوم وظیفه محدود کردن فعالیت‌های ایران در منطقه، به خصوص در سوریه و لبنان را بر عهده خواهد داشت. این کارگروه راه‌های ممانعت از حضور ایران در سوریه را بررسی کرده و خط مشی مشترکی را برای دوره پس از جنگ سوریه، تدوین می‌کند. مقابله با حمایت ایران از گروه‌هایی مانند حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی از دیگر وظایف این کارگروه است.

کارگروه سوم، برنامه موشکی ایران و مسأله انتقال موشک‌های دقیق به حزب‌الله و سوریه را در دستور کار خواهد داشت و کارگروه چهارم سناریوهای احتمالی درگیری در مناطقی که احتمال مشارکت ایران در آنجا می‌رود، بررسی می‌کند. تأکید اصلی این کارگروه، بر سناریوهای رویارویی با حزب‌الله خواهد بود.

مقام‌های ارشد اسرائیلی در گفت‌وگو با تلویزیون این رژیم، دستیابی به تفاهم با آمریکا درباره ایران را تأیید کرده‌اند. یکی از این مقامات گفته است: «اسرائیل و ایالات متحده درباره روند و رخدادهای منطقه، به خصوص ایران، کاملا هم‌نظر هستند و درباره راهبرد و سیاست لازم در این رابطه، به توافقاتی دست یافته‌اند. هم ما و هم آمریکایی‌ها از این نتایج و تعهدات داده شده درباره چالش‌ها و موقعیت‌های پیش رو شده، خرسندیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۸
پس حواستون رو خوب جمع کنید که تو تله نیافتید .
حالا کجای طرح محرمانه است؟ کل طرح که ذکر شده است.
از کی تا حالا مطالب و نقشه های محرمانه را از تلویزیون پخش می کنند اونم تلویزیون اسراییل
اردوغان یکی به نعل می زند و یکی هم به میخ
ما به تركيه در سوريه امتياز داديم تا ارتش و نيروهاي مقاومت ساير مناطق را از دست داعش گرفتند، اما حالا تركيه حاضر نيست از مناطقي ك در سوريه ارتش خود را وارد كرده خارج شود، اردوغان فعلن سكوت كرده ولي صد درصد بشار را به رسميت نخواهد شناخت ، خب عملن چيزي عايدمان نشده، عدم حمايت عراق از قطعنامه دولتهاي عربي عليه ايران طبيعي است و نتيجه كمكهاي بيدريغ ايران بوده، نيروهاي مقاومت در سوريه بايد پاسخ حملات اسرائيل را بدهند،در سوريه نبايد بيكار بنشينيم و بايد كاري كنيم مهره هاي طرفدار مقاومت سركار بيايند، تا خون شهداي دفاع از امنيتمان پايمال نشود، از نظر اقتصادي بايد صادرات ب سوريه را در دست گيريم، در سوريه بايد به عربستان امتياز بديم تا سعودي ها رو با خود همراه كنيم، نزديكي سعودي ها به عربستان خطرناك است، حتي در يمن ميتوانيم با عربستان توافق كنيم، اگر با سعودي ها سر مسائل منطقه توافق نكنيم ترامپ و نتانياهو را شاد نموده ايم، امروز رزمندگان ايراني در سوريه و عراق و منطقه جانفشاني كرده اند حالا نوبت ديپلماتها و مقامات ارشد ايراني است
اگر ایران هیچ کاری به اسرائیل نداشته باشد مطمئن باشید نه اسرائیل و نه آمریکا هیچ کدام هیچ کاری به ایران نخواهند داشت بلکه با تمام امکانات هم به یاری خواهند آمد
بیچاره بورس
کجاش محرمانه بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر