بازدید 9459

ارتش رسما وارد سینما شد

کد خبر: ۷۵۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 23 December 2017

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش از تولید فیلم "تصمیم منطقی" به‌عنوان نخستین فیلم سینمایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش تسنیم امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام در مشهد اظهار داشت: حوزه تاریخ شفاهی را در ارتش در یک سال گذشته بسیار فعال کرده‌ایم و عزیزان را به تهران می‌آوریم و به شکل حرفه‌ای مصاحبه آن‌ها ضبط می‌شود و با کیفیت حداکثری آرشیو می‌شود تا نه تنها تاریخ بلکه فیلم ضبط شده نیز قابل بهره‌برداری باشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بسیاری از حوزه‌ها منحصربه‌فرد است و قهرمانان فراوانی در حوزه‌های مختلف داریم و در ارتش نیز این ظرفیت وجود دارد و درصدد هستیم که این ظرفیت را عینی کنیم و خروجی آن را در قالب کتاب شاهد هستیم و برخی از کتب در قطع ریزتر داده می‌شود.

امیر گلفام با اشاره به اینکه سازوکار معاونت پیشکسوتان ارتش در دست طراحی است بیان کرد: هدف اصلی در این فعالیت این است که بتوانیم در سال‌های آینده انجمن‌های دفاع مقدس را فعال کنیم و بتوانیم مجامعی را در تهران تشکیل دهیم و این مهم برای رسانه‌ها نیز بسیار قابل استفاده است و هدف اولیه نیز این است که از این پیشکسوتان تکریم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه هدف ما این است که خروجی‌های جدیدی را در دفاع مقدس استخراج کنیم افزود: در تاریخ شفاهی فرمانده لشگری داریم به نام آذرفر که عملیات کربلای 7 را صورت داد و وی یکی از قهرمانان جنگ است و اکیپ ما به اصفهان رفت و تاریخ شفاهی را در منزل وی مستند کردیم و البته کتاب مربوطه هنوز استخراج نشده است.

امیر گلفام افزود: سازوکار استودیو در تهران فراهم شده است؛ قهرمان حمله به H3 هنوز در کشور زنده است و در حوزه کردستان نیز بزرگان خوبی داریم و در حال ضبط تاریخ شفاهی این عزیزان هستیم.

وی با اشاره به ورود ارتش به حوزه فیلم و سریال عنوان کرد: وزیر ارشاد اذعان داشت که حوزه‌های ارتش قابلیت ارائه در حوزه‌های فیلم و سریال را دارد؛ با کارگردانان بزرگی در مورد سوژه‌های خود صحبت کرده‌ایم؛ مقداری از تهیه‌کنندگان بزرگ دفاع مقدس گلایه داریم که حق مطلب را در حوزه ارتش ادا نکرده‌اند و ما حاضریم اسناد دست اول خود را برای تهیه فیلم و سریال ارائه کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش اظهار داشت: در برخی فیلم‌های دفاع مقدس سوژه تکرار شده اما ما سوژه‌های بکر و نابی برای این حوزه داریم و آن قدر سوژه‌ها متعدد است که هم برای فیلمساز و هم برای تاریخ و هم برای مخاطبان دارای منفعت است و حاضریم برای تهیه فیلم اسناد خود را در اختیار قرار دهیم.

امیر گلفام با اشاره به اینکه در حوزه مستند تلویزیونی کارهای متعددی صورت داده‌ایم گفت: اینها تکرار گذشته نیست و موارد جدیدی در این مستندها قابل مشاهده است.

وی افزود: اکنون یک فیلم سینمایی به نام "تصمیم منطقی" تهیه کرده‌ایم و کارگردان آن سیدوحید حسینی است و احتمالاً در جشنواره فجر حاضر باشد؛ این فیلم، نخستین فیلم سینمایی ارتش است و برای تهیه آن از حوزه توانمند بیرون از ارتش استفاده کرده‌ایم و ما صرفاً تهیه‌کننده هستیم. محوریت این فیلم جوانان هستند، سعی می‌کنیم فیلم به جشنواره فجر برسد و در غیر این صورت در تلویزیون نمایش داده می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل