بازدید 28143

چرا رسانه های غربی و آمریکایی از جنگ میان ایران و عربستان سخن می گویند؟

خطر وقوع جنگ میان ایران و عربستان نزدیک است؛ این جمله ای است که در یک ماه اخیر، رسانه های متعدد آمریکایی و غربی در مورد آن نوشتند، تحلیل و محتوای زیادی در مورد آن تولید و منتشر کردند. حال باید به این پرسش پاسخ داد که چرا رسانه های غربی و به ویژه رسانه های آمریکایی، از احتمال وقوع جنگ میان ایران و عربستان سخن می گویند؟ آیا تحلیل آن ها پیرامون جنگ میان این دو کشور واقعی است؟
کد خبر: ۷۵۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 21 December 2017

خطر وقوع جنگ میان ایران و عربستان نزدیک است؛ این جمله ای است که در یک ماه اخیر، رسانه های متعدد آمریکایی و غربی در مورد آن نوشتند، تحلیل و محتوای زیادی در مورد آن تولید و منتشر کردند.

به گزارش «تابناک»؛ این تحلیل ها و خبرها به ویژه پس از حمله موشکی انصارالله یمن به ریاض و انتساب موشک شلیک شده به ایران دو چندان شده است.

در همین زمینه، باید به انیمیشن ساخته شده که جنگ ایران و عربستان را شبیه سازی کرده و مشخص هم نیست که توسط چه کسی ساخته شده نیز باید اشاره کرد.

در ویدئویی جنجال برانگیز که در صفحه «نیروهای واکنش سریع عربستان سعودی» در توئیتر منتشر شده است و عنوان «ویرانی ارتش ایران» را بر خود دارد، نیروهای عربستانی به خاک ایران حمله و ارتش ایران را نابود می کنند! این فیلم جنجال گسترده ای در صفحات اجتماعی به راه انداخته به خصوص که به چندین زبان از جمله به زبان عبری ترجمه شده است.

وبسایت اسرائیلی «مصدر» در واکنش به ترجمه این ویدئو به زبان عبری این پرسش را مطرح می کند که «آیا این اقدام پیام دوستی و نزدیکی از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به اسرائیلی ها و دعوت از آنها برای پیوستن به جنگ علیه ایران است؟»

در این فیلم جنجالی که به صورت انیمیشن تهیه شده است، نیروهای عربستانی با برافراشتن پرچم عربستان به فرماندهی بن سلمان به ایران حمله می کنند.

این وبسایت اشاره می کند که ترجمه این فیلم به زبان عبری بسیار قابل توجه است، اهمیت ترجمه این فیلم به عبری بسیار بیشتر از نفس تهیه این فیلم است، برای این که تنش میان ایران و عربستان چیز جدیدی نیست و چند سال است که به وجود آمده و انتشار چنین فیلمی نمی تواند زیاد جای تعجب داشته باشد و البته نباید هم زیاد به آن توجه کرد، چون روابط دو کشور تنش آمیز است.

چرا رسانه های غربی و آمریکایی از جنگ میان ایران و عربستان سخن می گویند؟

در صفحه یوتیوب این سازمان بخش هایی از این فیلم علاوه بر زبان عربی به زبان های ترکی، اسپانیایی، چینی، فرانسوی و عبری نیز منتشر شده است.

این وبسایت اسرائیلی درباره ترجمه عبری این ویدئو نیز می نویسد: «ترجمه آن به عبری بسیار دقیق و بدون غلط املایی بود، بر خلاف بسیاری از موارد دیگری که منتشر می کنند و اشتباه های املایی بسیاری دارد؛ اما پرسش مهم این است که چه کسی این فیلم را با این دقت به زبان عبری ترجمه کرده است؟»

حال فارغ از این انیمیشن، باید به خبررسانی و تمرکز رسانه های آمریکایی از احتمال وقوع درگیری میان ایران و عربستان نیز اشاره کرد.

در همین زمینه، پایگاه آمریکایی «نشنال اینترست» نوشت: مناقشات در خاورمیانه همواره این پتانسیل را دارد که به مناقشات بزرگتری تبدیل شود، حتی اگر این پتانسیل در عمل محقق نشود. در شرایطی که جنگ سوریه در حال نزدیک شدن به پایان خود است، رویارویی و تقابل جدید میان ایران و عربستان سعودی در کانون توجه قرار گرفته است. عربستان سعودی هنوز هم تمایل دارد در قبال ایران با عجله اقدام کند و این خطر جنگ را دو چندان می کند.

پایگاه دیگر آمریکایی ـ واشنگتن اگزمینر» نیز به افزایش احتمال جنگ میان ریاض و تهران اشاره کرده و گفته است ایران در حال ارزیابی و تست فلسفه استراتژیک محمد بن سلمان و حتی کشتن اوست!

بررسی گزاره ها و تبلیغات رسانه های صهیونیستی و امریکایی نیز بر تحریک مقام های سعودی علیه ایران دلالت دارد، به طوری که شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز، روز چهار شنبه پس از شلیک موشک به سوی ریاض، با این ادعا که شلیک این راکت تازه ترین نمونه از تنش میان دو قدرت منطقه یعنی عربستان سعودی و ایران است افزود: عربستان سعودی و آمریکا ایران را در حملات راکتی مانند حمله روز سه شنبه مسئول می دانند.

این شبکه در ادامه افزود: هرچند جنگ میان ایران و عربستان به نفع هیچ یک از دو طرف نیست، وقوع آن غیر ممکن نیست زیرا هیچ یک حاضر به عقب نشینی از مواضعشان نیستند.

بی بی سی نیز مبارزه بین دو کشور و احتمال جنگ بین آن ها را به عنوان «نسخه ای از جنگ سی ساله» که در آن کشورهای کاتولیک و پروتستان برای برتری در قرن هفدهم مبارزه کرده اند، مقایسه نموده است.

پایگاه «بیزنس اینسایدر» نیز از افزایش احتمال وقوع جنگ میان دو کشور سخن گفته و نوشته است، به رغم اینکه عربستان به دنبال مقابله با ایران است، توانایی پیروزی در برابر ایران را ندارد. در همین زمینه، «مایکل نایتس» پژوهشگر در انستیتو واشنگتن که متخصص حوزه امنیت عراق، ایران و خلیج فارس است می گوید واقعیت آن است که ایران در این مورد بهتر است. او می گوید هیچ کسی در نیروهای نظامی ایران از عربستان سعودی هراسی ندارد.

چرا رسانه های غربی و آمریکایی از جنگ میان ایران و عربستان سخن می گویند؟

حال باید به این پرسش پاسخ داد که چرا رسانه های غربی و به ویژه رسانه های آمریکایی از احتمال وقوع جنگ میان ایران و عربستان سخن می گویند؟ آیا تحلیل آن ها پیرامون جنگ میان این دو کشور واقعی است؟

در پاسخ باید گفت که این تحلیل ها و خبررسانی ها از امکان جنگ میان دو کشور از سوی رسانه های غربی، بیش از هر چیز برای القای تهدید و ترس در طرفین است.

این القای ترس و تهدید نسبت به یکدیگر می تواند باعث شود که طرفین در محاسباتشان درست و دقیق عمل نکنند و این می تواند منجر به تصمیمات متهورانه از سوی آن ها و به ویژه عربستانی شود که خود را در زمین های بازی در خاورمیانه در مقابل ایران شکست خورده می بیند.

همچنین باید به یک نکته مهم در تحلیل های مربوط به جنگ تهران و ریاض در رسانه های غربی اشاره کرد؛ اینکه در بخشی از این تحلیل ها قدرت عربستان بیش از حد برآورد شده که می تواند در مقابل ایران در جنگ پیش رو به پیروزی دست پیدا کند و برعکس در تعدادی دیگر از تحلیل ها بر ضعف شدید توان نظامی عربستان در برابر ایران اشاره شده است. در حالت اول، به نظر می رسد آنها قصد دارند به سعودی ها جسارت و اعتماد به نفس کافی برای رویارویی با ایران را بدهند و در حالت دوم به سعودی ها بگویند که توازن قدرت در منطقه به نفع ایران در حال تغییر است و بدین ترتیب با ایجاد ترس در سعودی ها، آن ها را برای جلوگیری از قدرت روزافزون ایران مصمم کنند.

در پایان آنچه واضح است اینکه رسانه های غربی در حال ایجاد تصور تهدید و القای ترس میان ایران و عربستان و هل دادن آن ها به سمت و سوی جنگ هستند؛ جنگی که می تواند ویرانی های زیادی را به وجود آورد و خاورمیانه و جهان را برای یک دوره طولانی مدت وارد بحران فراگیر کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۵۴
چند سال پیش افسر رده بالای امریکا را توی تلوزیونشون دیدم میگفت نیروی هوایی عربستان در واقع یک کلوپ تفریحی هست. اونجا بهش میگن country club.
دلیلش واضحه . تنها کشورهایی که روی پرچم نام الله در دنیا داره با هم بجنگن تا صهیونیست ها کیف کنن :((
من این انیمیشن مضحک رادیده ام که بسیارهم ناشیانه و ابتدایی ساخته شده ازشماتابناکی هایب عزیز خواهش میکنم درمقابل آن انیمیشن باکیفیت بالای ساخته شده ایبرانی هارابه نمایشس بگذارید آدم ازدیدنش واقعا به وجد میاد
چنین جنگی فقط بسود اسراییل است چون دو کشور بزرگ اسلامی را نابود میکند
از چي ميترسيد ما همه با هم هستيم تا اخرين قطره خونمون از وطن ناموس و نظام مقدسمون دفاع ميكنيم. ايران قوي و متحد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
عزیزم بیا ایران بععععععععد حرف میزنیم نشستی اونجا مثل سران مملکت میگی لنگش کن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
ناشناس 16:54 اینکه پرچم آلمان جلوی نام داوود ظاهر شده دلیل آن نیست که او در آلمان است. بارها دیده ام که جلو پیامهای خود من پرچم امارات یا کویت یا آلمان ظاهر شده است در حالی که من در همین ایران عزیز در خدمت شما هستم.
بختیاروند
| - |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
یعنی اینایی که منفی رای دادن به دفاع از ناموس هم بی اعتقادن!!!!!!!!!!!!!!!
اشکان
| - |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
انگارخارج نشینان از داخلی ها ناموس پرستترند. این منفی دادن ها که اینو نشون میده
جلوی هرکی کم بیاریم، جلوی این عربستان چنین چیزی محاله. منتظریم دست از پا خطا کنید تا انتقام جنگ هشت ساله رو یکجا ازتون بگیریم ... فعلا هم برید اون افتضاحتون رو تو نیم مثقال یمن جمع کنید بعد با بزرگترتون بیاید تا نشونتون بدیم...
سلام من معادنی از ایران زمین نباشد که یک مشت آدمهایی احمق حمله کنند به ایران آن هم عربستان کثیف و کودک کش
به حال همه مسئولین نظام و مسلمانان دنیا باید تاسف خورد که دو قدرت بزرگ اسلامی بیافتند به جون هم و صهیونیست ها قاه قاه بهمون بخندند!
مدارا کنید میخواهند توازن قوا از طریق ضعف را ایجاد کنند بمحض اضعیف ایران سرعت ایجاد خاورمیانه جدید بیشتر خواهد شد . فقط مدارا و هوشیاری
من سرباز بن سلمانم
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
مبارکت باشه
ناشناس
| - |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
تو یه دیو شاخ داری که با یه تلنگر شاخت میشکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
احمق چو احمقی مثه خودش ببید خوشش آید !
سلام
به نظر من بلایای طبیعی و تصادفات جاده ایی برای ایران کافی است . جنگ دیگر پیش کش انها. عربستان را با کشور دیگری و یا با خودش در گیر کنند.
خوب مصر و سوریه و عراق ک تا چند دهه تهدیدی برای اسراییل نیستن میمونه ایران و عربستان ک اینا هم با هم بجنگن تا دهه ها باید گرفتار جنگ و ویرانی و باسازی کشورشون باشن. عربستان حکامش خیلی نادون هستن باید بفهمن ایران توان ویران کردن عربستان رو داره و همینطور بلعکس نیروی هوایی عربستان توان ویرانی ایران رو
فقط احمق ها از جنگ استقبال مى كنند، همين جنگ ايران وعراق كلى از زيرساخت هامون رو نابودكرده، بحث اينكه عراق چراحمله كردو... از حوصله تينجاخارجه وتابناكم اينطور مواردنشرنميده!
متاسفانه سواى اثرات اقتصادى بخشى ازبسته بودن فضاى سياسى ومجازى وحتى دادگاه هاى انقلاب بعلت جنگ ايران وعراق كه بعدانقلاب اتفاق افتادبود كه متاسفانه درايران وقتى چيزى محدودشد بعدش هيچ كس جرات ملغى كردنش رو ندارن وخوب برخى هم بدشون نيومد.
من موقه جنگ جزيره خارك بودم وشاهدبودم چگونه ثروت مملكتم دودمى شد ومحيط زيست درياوساحل به فنامى رفت، يادسخنان برخى افتادم كه خريدهاى نظامى رژیم گذشته رو تمسخرمى كردندكه بعد همونهابودكه به كمك رزمنده هااومدوفهميدن بدگمانيش به كشورهاى عرب فوبيانبوده، متاسفانه علاوه برتقويت قوه نظامى بايستى هرچى بيشتر باكشورهاى ديگه ارتباط برقراركنيم وخودروباروابط اقتصادى وفرهنگى وتوريست گره بزنيم تا هزينه جنگ احتمالى رو ببريم بالا والبته ازهمه مهمترهمدلى مردم با دولتمردان است كه باتحكم وبگيرببندوسخنرانى بدست نمى ياد، باشعاربدست نمى ياد، مردمى كه پشت حاكمانشان باشند از هرقدرت موشكى بازدارنده ترهست....
البته جنگ براى برخى نعمت بودكه اگه تابناك نشرمى داد مى گفتم
بي خيال داداش اگر خطر جنگ و اين دو دولت ساز نكنند چطوري مردم را ساكت كنند ومشكلات داخلي را حل كنند
سلام عليكم من موندم چرا جنگ ؟ اگر ملك سلمان ادعاي دموكراسي و استقرار ان را دارد و به مردم اين كشور ازاري ميدهد چرا مشكلش را با ايران از راه گفت و گو حل نميكنه ؟ قطعا ثمره جنگ نابودي زيرساخت ها است همان زير ساخت هايي كه بعد از جنگ با صدام با خون دل درست شد و ثمره خون شهداي ما شد صنعت ما / كشاورزي ما / خدمات ما و .... ما براي نسل اينده چه كاشته ايم ؟ جنگ ويرانگر است حتي اگر جنگي هم دربگيرد ديگر نيابتي نيست كه امنيت و سرمايه هاي ما را در درون حفظ كند . فرقي نداره برنده جنگ كيست . عقلانيت و منطقيت ما كجاست ؟ دستگاه ديپلماسي ما و ... همه كمك كنند .نابودي مسلمانان و منابع انها چه سني و چه شيعه به نفع كيست ؟ دو كشوري كه خدا / پيامبر / كتاب و ... مشترك دارند چرا بايد درگير جنگ بشن . نكند جنگ نيابتي ابرقدرتها بشويم .
لطفا كمي دور انديش باشيم . شهادت در راه خدا هم زماني معنا دارد كه از سر جهالت برادر كشي نكرده باشيم . وسلام
فراموش نکنید بیشتر حکام منطقه برای ماندن باید از غرب اطاعت کنند
اون خاینی گفته سربازبن سلمانه راشناسایی کنیدتا کارت پایان خدمتش راصادرکنیم !!!
کسانیکه این کلیپهارو میسازند نوعی خود بزرگبینی در کشورهای مورد بحث بوجود می آورند یعنی نوعی فریب .
دو کشور را به اشتباه وامیدارند تا اشتباه کنند .
سالهاست با تفکرات غربیها و هم بازی شدن حکام منطقه با انها جنگ راه افتاده همدیگر را قتل عام میکنن . در این بین کی سود می برد ؟ ایجاد اشتغال درغرب رشد اقتصادی بالا
فروش تسلیحات رونق تولید برای این کارخانها .
مردم خاورمیانه هم جانشون را از دست میدهند هم مالشون هم ویرانی کشورشون .
برای ویرانی کشورهای خود به غربیها پول میدمند درآخر همین شرکتهای غربی برای ساخت ویرانهایکه مسببش خودشانند پول میگیرند تا دوباره آن کشور را بسازند.
حکام منطقه کی بخودشون میان دارن توی زمین غربیها بازی میکنند. ایرانیهای سیاست مدار آین بازیرا باید به نوعی تمام کنند. تا کشورهای منطقه و مردمش بیشتر از این توی باتلاق غربیها غرق نشن . به امید روزی که در هیچ جای دنیا جنگی نباشد و خون هیچ کسی ریخته نشود.
تفرقه بنداز حکومت کن..
جنگ پدر ایران وعراق را درآورد.حالا نوبت ایران وعربستانه
تنها کشورهای قدرتمند جهان اسلام ایران و عربستان هستند هر نوع جنگ و تنش میان این دو در هر سطحی صددرصد به زیان دنیای اسلام و دو جهت منافع قدرت ها,غرب و بویژه روسیه خواهد بود و اقتصاد در محاصره روسیه را تاحد قابل توجهی ارتقاء خواهد داد,جنگ یعنی ویرانی و فلاکت و بدبختی,تحت هیچ شرایطی نباید جنگی در بگیرد
کشوروما بدون جنگ هم با مشکلاتی بسیار بزرگ مثل خسکسالی شدید و تخریب محیط زیست و ساختمان های غیر ایمن در برابر ختی زلزله های کوچک و تورم و بیکاری جوانان مواجه است .باید با هوشمندی و دوری از تنش با جامعه جهانی بفکر حل مشکلات بود
اگر جنگي در بگيرد پيروزي از آن هيچكس نيست تنها صهيونيستها شاد خواهند شد، ما هم كم سعودي ها رو عصباني نكرديمه، ابتدا ما انيميشن ساختيم، تا دير نشده بايد با سعودي ها تعامل كنيم، اينقد دست دست كرديم تا امثال بن سلمان اومدن سركار، تو يمن ميشه به سعودي ها امتياز بديم تا منافعمون هم حفظ بشه، چطور تونستيم به اردوغان تو سوريه امتياز بديم، اما نميتونيم با سعودي ها تعامل كنيم، درسته هاشمي نيستش تا بره عربستان ،اما ميشه كاري كرد
ایران به شدت به یک درگیری خارجی بدایل فرار و سرپوش گذاری بر سو مدیریت کشور نیاز داره و درگیری با عربستان میتونه اتحاد و همبستگی داخلی و نادیده شدن معضلات و ناکارامدیها رو در مردم ایجاد کنه و جانی تازه به حاکمیت ببخشه و به نظرم توجه دادن مردم به مسائلی از این دست به هزینه اش کاملا می ارزه.
شاید بنظر بلوف و شیطنت بیاد. اما وقتی غربی ها سود بسیار فراوان با ماندگاری بیش از 30 سال را در جنگ جدی بین ایران و عربستان ببینند چرا به آن صورت واقعیت ندهند؟!
سالها یک روند سیستماتیک هیزم روی آتش اختلافات بین ایران و عربع-ها بویژه با عربستا نی ها ریخته شد برای انکه وضعیت بین این دو لب پرتگاهی شود
چرا رسانه های غربی و آمریکایی از جنگ میان ایران و عربستان سخن می گویند؟ چون میبینند آمریکا دارد عریستان ورژیم صهیونیستی را آماده جنگ میکند ما نبایستی مثل جنگ صدام خوش خیال وغافلگیر شویم
چنانچه جنگی بین ایران وعربستان صورت گیرد برنده آن روسیه وامریکا هستندکه میتوانندبالاترین درآمد رواز فروش نفت واسلحله داشته باشند، امامردم ومسولین مابایدهوشیارباشندودراین تله به دام نیفتند،این مکر صیونیست وامریکا است ومکرومکرالله والله خیرالماکرین،
مراقب باشید برای یه موضوع قابل حل ( یمن ) ، یه مسیله و مصیبت بزرگ برای دو ملت ایران و عربستان و دنیای اسلام درست نکنند و به هدف نحسشون یعنی تخریب دو کشور قدرتمتد و ثروتمند دنیای اسلام، که خطر بالقوه جدی برای اسراییل به شمار می آیند، نرسند...همون کاری که با ایران و عراق کردند، همون کاری که می خواستند با ایران و افغانستان (در جریان شهادت ۱۸ دیپلمات ایرانی) بکنند....چه بسا شلیک بی موقع موشک های یمنی هم توسط عمال مخفی این مستکبران خبیث باشد...خدایا شر دشمنان اسلام را به خودشان برگردان ...آمین
جنگ بین ایران وعربستان بدون داشتن مرز مشترک زمینی فقط تخریب طرفین است ونتیجه دیگری عاید نخواهد شد. نه عربستان ونه ایران توان پیاده کردن نیرو ودفاع از انرا را در خاک دیگری نداردجنگی اگر در بگیرد دریائی هوائی خواهد بود که فقط به فقط تخریب دارد. ومصرف سلاحهای گرانقیمت وفوق گران قیمت.. خواست انها که این اتش بازی ها را دامن میزنند این است که تسلیحات باید فروش رود.بسیار بهتر است. دوطرف از این در گیری که خواسته دیگران جهت انتفاع انها است اجتناب کنند ودر امدهای خود را صرف توسعه ملی نمایند که هردو به ان نیاز دارند. بقول اصفهانی ها تو اینطرف جوب من انطرف جوب. فحش بده فحش بستان.اگر این فحش هم ندهید بهتر است. اگر عربستان هزینه هائی که صرف جنگ با یمن و داعش کرد و میکند اگر درراه صلح امیزی برای پیشرفت وتوسعه خود ویمن ودیگر کشورهای مسلمان مصرف میکرد موفق تر بود.
شده مثل دوره ساسانی، این قدر شکاف بین دولت و ملت زیاد شده که کسی حاضر نیست ایثار کنه.
بخدا دشمن اصلی ماهمیشه عربا بودنو هستنو خواهندبود من ن موافق دشمنی بااسرائیل هستم ن امریکا بلکه دشمن اصلی مااین اعراب وحشی کودک کوشو کینه ای هستن عرب جماعت دشمن اصلی ماست.
خطر جنگ كه هميشه است ولي از اين وجودا نمي بينم نه تو منطقه بلكه جهان.ميگه ما نباشيم كي باشه؟تا كي باشه!!!
خلاصه عربستان بايد بدونه كه تو تله ايران نبايد بيوفته.اوني كه ميترسه اشتباه ميكنه تو محاسباتش
در صورت نداشتن مرز زمینی جنگ بسود کشوری پیش خواهد رفت که نیروی هوایی قوی دارد
هدف آمریکا از بین بردن ایران و عربستان و کلیه کشورهای مسلمان است. بهتر می بینند که اینها را به جان هم اندازند و راحت تر به هدف خود برسند.
پول نفت قدرتمندان را سرمست کرده جنگ نکنند چکار کنن ؟
اسرائیل بنده است
مثل جنگ عراق
انتقام شكست قادسيه را از عربستان ميگيريم البته اگر ايرانيان بدانند قادسيه چه بوده و چه بلايي بر سر ايرانيان امده
عربستان هیچ وقت بدون حمایت آمریکا حتی اگر بهترین تجهیزات نظامی هم داشته باشند نمی تواند مقابل شجاعت نیروهای ایرانی دوام بیاورد.جنگ با عربستان در واقع جنگ با آمریکا و همه اعراب است.و عربستان می داند بتنهایی توان یک هفته جنگیدن در برابر ایران را ندارد
حل مشکل بین ایران و سعودی پیچیده تر از پرونده هسته ای نیست.هر چقد دیرترحل شود قطعا بضرر ایران است مانند به درازا کشیدن پرونده هسته ای.زیرا جامعه جهانی طرف سعودی است .
باید انقد قوی بشیم که کسی جرئت نکنه به ما حمله کنه
ایران اگر در این مقابله تاخیر کند جبور خواهد شد به جنگی برود که حریف زمان و مکانش را تعیین می کند.پس تا فرصت باقی است باید به جنگ این از خدا بی خبرهارفت.ایران حتما پیروز میدان خواهد بود.
جنگ بين عربستان وايران سالهاپيش شروع وهم اكنون ادامه دارد عربستان ازايران درلبنان شكست خورده درسوريه شكست خورده است درعراق شكيت خورده است دريمن هم مثل پاهاى اربابش كه سالها درمرداب ويتنام فرورفته بود در مردابى غير قابل نجات فرورفته است صحبت از جنگ به چه معنى است
آیا می دانید خیالپردازی یکی از راههای خنثی کردن شکست در ذهن انسانها است ؟
عربستان هم که در منطقه شکستهای سنگینی رو متحمل شده به انیمیشن سازی روی آورده و علت اینکه بخوبی به عبری ترجمه شده این است که سازندگان این انیمیشن دوستان اسرائیلی محمد بن سلمان هستند .
باند ونیروهای حاکم بر کاخ سفید بدشاندنمی اید در منطقه اتشی بپا شود که سود ومنافعش به نفع غرب به سرکردگی انها وخسارتش به نفع مردم منطقه وکشورهای در حال رشد در اسیای جنوب شرقی ومنطقه هند وچین وشبه جزیره کره که بزرگترین رقبای سیاسی واقتصادی غرب در انجا در حال سر براوردنه خواهد شد ،وعواقب شوم وناگوارش اگر چنین شود سالها در منطقه به همراه انواع کدورت ونفرت وتقابل ها ی دینی ومذهبی وقومی وتمدنی باقی خواهد ماند .
درمقابل نمایش اینطورانیمیشن هاوتهدیدات مکرر سعودی ها بایدپاسخ محکم ودندانشکنی داد
چون جنگ اين 2مملكت_ايران وعربستان) براي اينها نفع اقتصادي داشته ودربرنامه هاي جغرافياي سياسي اينها براي تجزيه اين كشورها مطلوب است فعلا سازمانهاي جاسوسي روي تفرقه شيعه وسني واقوام برنامه ريزي ودرحال شدت بخشيدن آن ازطريق مزدوران خودهستندبرنامه درازمدت غرب ملتهب نگهداشتن منطقه خاورميانه است
اونایی که میان جنگ جنگ میکنن تا حالا خمپاره 120 در صدمترشون خورده؟؟ همین ادما وقت جنگ شب عملیات کپ میکنن
غربيها بخاطر منافع نفت ،هيچگاه اجازه شروع جنگ به عربستان نخواهند داد
و عربستان بخوبي اين موضوع را ميداد و از اين بابت ناراحت
و خشمگين است
از طرفي ميلياردها دلار در سوريه ،عراق، لبنان ، يمن هزينه كرد و هيچ پيروزي بدست نياورد
و از طرفي غرب به او اجازه جنگ با ايران نمي دهد چون شديدا به نفت عربستان نياز دارد
عملا عربستان هم درخاورميانه شكست خورد هم اراده ايي از خود ندارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار