بازدید 38398

ده راهکار عجیب کاهش آلودگی هوا؛ از جت‌فن و آبپاشی تا یونیزه کردن و دعا!

شهروندان تهران در حالی آلوده ترین هوای سال را نفس می‌کشند که مسئولان چیزی جز جلسه و اعمال تصمیماتی مانند تعطیلی مدارس و اجرای طرح زوج و فرد از در منازل در چنته ندارند؛ راهکارهایی کم اثر (اگر نگوییم بی اثر) که ظاهرا بهتر است امیدوار باشیم تغییر نکند، زیرا تاریخچه تلاش های صورت گرفته برای تغییرش، نکات دردناکی را به یادمان خواهد آورد.
کد خبر: ۷۵۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 21 December 2017
موافق گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران هستم/ بايد مطلوبيت سفر با خودروهاي شخصي را كاهش دهيمبرای مقابله با آلودگی هوا و کاهش آلاینده‌هایی که جان مردم را می‌گیرد چه باید کرد؟ مرور پاسخ هایی که مسئولان از گذشته تا کنون به این سوال داده‌اند، خالی از لطف نیست.


به گزارش «تابناک»؛ شهروندان تهران در حالی آلوده ترین هوای سال را نفس می‌کشند که مسئولان چیزی جز جلسه و اعمال تصمیماتی مانند تعطیلی مدارس و اجرای طرح زوج و فرد از در منازل در چنته ندارند؛ راهکارهایی کم اثر (اگر نگوییم بی اثر) که ظاهرا بهتر است امیدوار باشیم تغییر نکند، چون تاریخچه تلاش های صورت گرفته برای تغییرش، نکات دردناکی را به یادمان خواهد آورد.


1- آبپاشی آسمان


نیمه آذرماه سال 89 بود که هواپیماهای سمپاش، مأموریتی بی سابقه را در تهران آغاز کردند؛ آبپاشی آسمان برای فرار از آلودگی هوا و کاهش آلاینده ها؛ ایده‌ای که کمتر کسی فکر می‌کرد چیزی بیش از یک شوخی تلخ باشد، ولی هم اکنون به منصه اجرا گذاشته شده بود و مجریان و تأیید کنندگانش ادعا می‌کردند فرجامش، کاستن آلودگی هوا خواهد بود.


ادعایی بسیار بزرگ که حتی محاسبات ابتدایی ریاضی نیز ثابت می‌کرد مردود است اما پیش از ایده های واقعی و تجربه شده در جهان، در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده بود. با حدود ده هواپیمای کوچکی که مخزن های کوچکشان با 2 متر مکعب (2000 لیتر) آب پر می‌شد و برای ایجاد باران دو میلیمتری در تهران لازم بود 5 سال مداوم کارشان را تکرار کنند.


2- آبپاشی معابر


آبپاشی آسمان به کمک هواپیماهای سمپاش کشاورزی در حالی موجب شگفتی همگان شده بود که از مدت ها پیشتر، نوع دیگری از آبپاشی در دستور کار مسئولان شهری تهران قرار گرفته بود؛ آبپاشی خیابان ها در صبح گاه که بر خلاف تصور عموم، نه برای نظافت خیابان ها، که برای خیس کردن معابر و چسبیدن آلودگی های ناشی از احتراق سوخت خودروها در دستور کار قرار گرفته بود.


ایده‌ای که با اجرای آن در هر ساعت پول هنگفتی به جیب پیمانکاران سرازیر می‌شد، غافل از آنکه کسی بپرسد این ایده ناب از بطن کدام تحقیق و پژوهش بیرون آمده و تاثیر گذاری آن را کدام شاخص اثبات کرده است؛ ابهاماتی که به مانند حجم انبوه آب مورد استفاده در این طرح که اغلب بخار می‌شد، محو می‌شدند، به آنکه هیچ مسئولی به آنها وقعی بنهد.


3- پنکه‌های بزرگ


از جمله دیگر ایده‌هایی که در آن برهه آبپاشی آسمان تهران مطرح می‌شد و برخی مدعی بودند عملی تر از دیگر ایده هاست، نصب جت فن ها در برخی نقاط پایتخت بود؛ ایده‌ای که برای تشریحش به عملکرد پنکه اشاره می‌کردند تا بگویند با نصب پنکه های بزرگ در برخی نقاط شهر می‌شود باد پدید آورد و به کمک آن آلودگی را از بالای شهر دور کرد.


ایده‌ای که در آن هم ظاهرا به مانند آبپاشی آسمان شهر 1000 کیلومتری تهران، شهری مینیاتوری جلوه کرده بود که می‌شود دودهای انباشت شده بر فرازش را فوت کرد تا آسمانش آبی شود و مردم به خوبی و خوشی در آن زندگی کنند؛ همینقدر ساده و کودکانه، منتهی با این ملاحظه که آبپاشی اجرایی شده بود و هر آن ممکن بود ایده جت فن هم به اجرا برسد.


4- یونیزه کردن


ایده عجیب بعدی که برای کاهش آلودگی هوا به کار بسته شده، یونیزه کردن هواست. ایده‌ای که نه در تهران، که در خوزستان در دست اجرا قرار گرفت و هدف از اجرایش، مقابله با نوع دیگری از آلودگی هوا بود. مقابله با آلودگی از نوع گرد و غبار که پیشتر گفته می‌شد، تماما وارداتی‌ است و چند سالی‌ است که مشخص شده بخش بزرگی از آن منشأ داخلی دارد.


بر اساس این ایده که بر خلاف موارد قبلی، علمی می‌نمود، تجهیزاتی در حومه اهواز مستقر شد تا هوای آلوده را یونیزه کرده و به این شیوه، گرد و غبار آن را رسوب نماید. ایده‌ای که ظاهرا اهمیت نداشت چقدر هزینه صرف اجرایش می‌شود؛ درست مثل دیگر ایده‌های به کار بسته شده و در حال اجرا در این خصوص.


5- مه‌پاشی


ایده عجیب بعدی، مه پاشی بود که هرچند نمی‌دانیم از کجا نشأت گرفته، به شکل عجیبی همزمان بود با واردات انبوه دستگاه‌های مه‌ساز و بخور سرد به کشور و فروش شان در امثال داروخانه‌ها و از همه مهم تر، تأکید بر تاثیرات مثبت آن، به ویژه در زمان آلودگی هوا. گویی کسی به ذهنش رسیده بود که دستگاه بخور بزرگی بسازد تا همه از آن بهره مند شوند.


راهکاری که ممکن است از قرار دادن آن در این فهرست تعجب کرده و تصور کنید هرگز مطرح نشده اما آنقدر جدی بود که رئیس وقت سازمان محیط و معاون رئیس جمهور در خصوص آن اظهار نظر می‌کرد و مدعی بود چه تکذیب و چه تأییدش اشتباه است چراکه در کارگاه‌های کوچک 10 تا 15 درصد تأثیر دارد؛ سخنانی که نشان می‌‎داد عالی ترین مقام محیط زیستی کشور اشکالی به اجرای چنین ایده‌ای وارد نمی‌بیند.


6- نصب دودکش


همان گونه که تا اینجای مطلب دریافتیم، برخی از راهکارهای عجیب ارائه شده توسط مسئولان هرگز جامه عمل نپوشیدند، اما تجربه آب پاشی آسمان ثابت می‌کند که چقدر فاصله میان این ایده ها و اجرا کم بوده است. آنقدر کوتاه که اگر بشنویم زیرساخت‌های اجرای برخی دیگر از این ایده‌ها نیز فراهم آمده و دست آخر به دلایلی مختومه شده، جای تعجب نخواهد داشت.


ایده‌هایی که ظاهرا میان زده شدن جرقه شان در ذهن برخی مسئولان و بیانشان در رسانه ها، فاصله ای وجود نداشت. مثل ایده ساخت دودکشی بزرگ که بتواند هوای آلوده را بالا برده و آسمان را تمیز کند. ایده‌ای برای استفاده از فناوری نوظهور دودکش خورشیدی (که در تولید برق کاربرد دارد و هنوز به مراحل نهایی اجرایی نرسیده) در دفع آلودگی هوای تهران که خیلی ساده تر و سهل الوصول‌تر از بهبود کیفیت سوخت، خودرو، مهار صنایع آلاینده و... است!


7- انکار


از همه راهکارهای قبلی بهتر و پرکاربردتر، انکار است. راهکاری که البته کاربرد آن به آلودگی هوا منحصر نمی‌شود اما در این عرصه آنقدر به کار بسته شده که نمی‌توان فهرستی تدارک دید و آن را از قلم انداخت. ابزاری برای فرار از هر سوالی که در این خصوص مطرح می‌شود؛ از مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا بگیرید تا کیفیت سوخت و مسائل دیگر.


تنها کافی است دایره اطلاعات ذهنمان را مرور کرده و تلاش کنیم با تکیه بر آن، به این پرسش پاسخ دهیم که ناکس و ساکس چه هستند، تا دریابیم چگونه با راهکار انکار، اطلاعاتمان در خصوص آلودگی هوا و بلایای ناشی از آن محدود مانده است. آنقدر محدود که نمی‌دانیم در هر نفس چه چیزی را فرو می‌بریم و آیا چیزی که فرو می‌بریم، ممد حیات‌مان است یا نوشیدن جرعه ای از مرگ؟ اصلا کدام مرگ؛ مگر کسی از آلودگی هوا می‌میرد و چنین مرگی تا کنون سابقه داشته؟!


8 و 9- تعطیلی و تشدید محدودیت


انکار خطرات و آسیب های آلودگی هوا در حالی است که مدتی است، بی اشاره به بلایای آلودگی هوا، هر بار که آلودگی اوج می‌گیرد، دو اقدام در دستور کار مسئولان قرار می‌گیرد. دو اقدامی که البته تفاوت‌های زیادی با هم دارند اما معمولا همزمان در دستور کار قرار می‌گیرند؛ تعطیل کردن که اغلب شامل مهدهای کودک و مدارس می‌شود و گاه به ادارات و دانشگاه ها نیز سرایت می‌کند و تشدید محدودیت های ترافیکی.


محدودیت هایی از جنس تقسیم خودروها بر اساس آخرین رقم سمت راست پلاک انتظامی شان که نام طرح زوج و فرد شناخته می‌شود و اغلب در روزهای آلوده، از در منازل به اجرا در می‌آید، غافل از آنکه پژوهش های صورت گرفته در این خصوص حکایت از آن دارد که اجرای این طرح نتوانسته به کاهش آلودگی هوا منجر شود و حتی به عکس، به میزان کمی آن را افزایش هم داده است.


10- دعا


این راهکار آخر البته متفاوت از بقیه است؛ راهکاری که بی توصیه مسئولان هم اغلب مان به کار می‌بندیم، بلکه لطف الهی شامل مان شده و باد و باران و دیگر نعمات آسمانی از شر آلودگی هوا خلاصمان کند، اما به تازگی در قامت تجویز یکی از مسئولان به مردم عرضه شده است؛ نسخه‌ای که رئیس فعلی سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان پیچیده است.


نسخه‌ای که اگر اجرای طرح آبپاشی آسمان و طرح های عجیب و غریبِ مشابه آن نبود، می‌شد عجیب ترین راهکار مسئولان برای مهار آلودگی هوا خواندش، چون هیچ گزندی متوجه تهیه و توزیع سوخت های کم کیفیت و خودروهای بی کیفیت، صنایع آلاینده، مدیرانی که حمل و نقل عمومی را ندید می‌گیرند و... نمی‌کند و به جایش، امری توصیه شده در دین، توصیه شده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۸۰
ممنون.
خیلی جالب بود...
دو رکعت نماز آلودگی هوا میخوانم قربت الی الله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
خداوند گفته پس از تلاش خودتان از من غفلت نکنید
نماز خواندن جای شک و حتی خنده نیست
اول شما منزل شریفتون را از نظر تولید آلودگی بهینه کنید
خودروی خود و فرزندان را در پارکنینگ پارک کنید و روشن نفرمایید
بعد قبل و بعد از تمام این کارها از خداوند مساعدت بخواهید تا مشکلات به یاری او برطرف شود
بدون تلاش و خواست ما هیچ اتفاقی نمی افتد
با انگشت نما کردن مسئولین هم همینطور
مشکل از همین رفتار های فرافکن ما است
مشکل دقیقا خود ما هستیم
یادمه. و جالبه که اکثر این ایده های محیرالعقول در زمان ریاست جمهوری معجزه قرن مطرح میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
تا کی میخوای خودتو فریب بدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
ناشناس 12:57
فریب خورده خود تویی. دقیقا حرفش درست بود
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
من میگم دست به دامن رمالان و دعانویسها بشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
اون بابا که یک ابزار بیشتر نبود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
دست به دامن عقلتون بشید
وقتی دارید خفه میشید ماشین بیرون نیارید
همه حاضرن خفه بشن ولی از ماشین جدا نشن
تبدیل خودروهای کنونی به نوع برقی بهترین راهکار است. استفاده فراگیر از مترو و ناوگان عمومی. برخی مسعوووولییین هم اصلا نمی گذارند این اتفاق برای خودرو ها بیافتد. رانت ها قطع میشه، آنتالیا و اروپا رفتن آقا زادگان ژن خوب مختل میشه. چطوره یک راهکار دیگه هم بدهند مردم تهران بروند بر بالای بام و همه با هم در وقت مشخص فوت کنند تا هوا پاک بشه!!! واقعا تدبیرهای مسعووووولین خیلی خنده آور و در عین حال گریه اوره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
مسولین از اجرای طرحهای کاهش آلودگی هوا خودداری کرده اند وگرنه چرا باید از واردات خودروهای کم مصرف و هیبریدی جلوگیری کرده و به جای تشویق مردم به استفاده از خودروهای سبز انواع موانع را در برابر استفاده از این خودروها ایجاد کنند؟
و اضافه کنید راهکار اینجانب را
زلزله هشت ریشتری و نابود شدن تهران
کل مملکت ی نفسی میکشید
بابا این راهکار های ده گانه خزعبلات هست ،راه حل این مشکل قبلا کشف شده چرخ را دوباره اختراع نکنید!!راه حل نصب اجباری مبدل کاتالیست روی تمام ماشینها و کنترل موردی ماشینها سر چهار راهها با دستگاه مخصوص که اگر مبدل را باز کرده بودند جریمه هنگفت بشوند ، مبدل بیش از هشتاد هزار کیلومتر باید تعویض شود ، و راهکار بعدی استاندارد کردن بنزین و گازوییل با یورو ۴ هستش ، تورنتو کانادا خیلی ماشین زیاد داره اما با رعایت دو مطلب هوای بسیار پاکی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
البته خودروهای کوچک مشکل اصلی نیستند و خودروهای بزرگ مثل کامیون و موتور سیکلت ها و فعالیت مراکز صنعتی و کارخانه در غرب تهران که در مسیر جریان هوا به تهران قرار دارند شاید در ایجاد آلودگی نقض موثرتری داشته باشند.
پدیده گنبد آلودگی هوای شهری یک پدیده طبیعی در محیطهای شهری است. هرچه بافت متراکم تر، هرچه میانگین ارتفاع ساخت و ساز شهر بیشتر، هرچه وسعت شهر بیشتر، هرچه جمعیت بیشتر، هرچه تردد فیزیکی در شهر بیشتر، هرچه شبکه حمل و نقل پرترافیک تر و هرچه طرح بندی معابر شهر پیچیده تر باشد، بروز و دوام این پدیده در روزها و فصلهایی که سکون باد به خصوص در ارتفاع پایین وجودد دارد، برقرارتر خواهد بود. برای رفع این مشکل راه های علمی و عملی کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت وجود دارد که به کار تخصصی و کارشناسی دقیق به خصوص در ابرشهرها که رفتارها در آن پیچیده است نیاز دارد. میانگین تفاوت دمای هوای مرکز شهر تهران با میانگین دمای حومه شهر دارای تفاوت چشم گیر و معناداری شده است. این امر به خوبی نشان از بحران در این ابرشهر دارد. لطفا به سراغ افراد خبره در این دانش رفته و از ارائه راهکارهای نادرست که گاهی اثرات آنها حتی معکوس خواهد بود پرهیز گردد.
برخی مسولين فعلي درايت كافي براي اداره كشور را ندارند بهتر است حد اقل اجازه بدهند فرزندان انها در اداره كشور ازمايش شوند .
پاسخ ها
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
مگه حکومت سلطنتیه که اگه بابایه نشد بریم سراغ بچش؟
مهمترین چیز اینکه بخواهند کاری انجام دهند نه یه نمایشی اجرا کنند تا دوره مسئولیت شان تمام شود
برای زلزله هم دست را بگذارید روی زمین حمد و قل هو الله بخوانید آرام میشود ان شا الله
بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام، با توجه به ترافیک فزاینده در کلانشهرها و آلودگی هوا که ناشی از آن است و خسارات و مشکلات زیست محیطی که بوجود آورده است ، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و اقدامات مسئولین امر در این خصوص،دو راه عملی و ساده جهت حل مشکل ترافیک و آلودگی هوای کلانشهرها خصوصا شهر تهران خدمت شما جهت اطلاع و انعکاس و اقدام مقتضی تقدیم میشود:
1_راه حل اول که به نظر می رسد که به فکر خیلی هارسیده است و هم اکنون در بسیاری از کشورهای آسیایی از جمله چین و هند و ... اجرا می شود ،استفاده از دوچرخه و گسترش فرهنگ دوچرخه سواری است .
استفاده از دوچرخه یا سه چرخه و یا دوچرخه های برقی علاوه بر اینکه نوعی ورزش مفید است و باعث سلامت و نشاط جسم و روح مردم می شود، سبب کاهش مصرف سوخت و برطرف شدن آلودگی هوا و باعث جلوگیری از بهدر رفتن سرمایه های کشورمیشود.
البته برای عملی شدن این طرح، باید همه مسئولین مرتبط با ترافیک تهران تلاش کنند و صدا و سیما نیز از نظر فرهنگی و تبلیغی در این زمینه اقدامات مناسبی داشته باشد و شهرداری تهران و مسئولین امر با سفارش دادن و تولید و عرضه دوچرخه ها یا سه چرخه های مناسب و ارزان قیمت به مردم اقدام کنند و یا به مردم کرایه بدهند و محلهایی را برای عبور دوچرخه ها در خیابان های کلانشهرها خصوصا تهران مشخص نمایند.
یقینا می توان با کارشناسی و مطالعه ی دقیق ابعاد این طرح و استفاده از تجربیات برخی از کشورهایی که این طرح را عملی کرده اند ، اقدامی مؤثر و مفید را برای حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا انجام داد .
2_در طی سالهای گذشته، تعداد رانندگان زن بویژه دختران جوان افزایش فوق العاده و روز افزونی یافته است و هم اکنون تعداد بسیاری از رانندگان وسایل نقلیه شخصی خصوصاٌ در تهران را زنان و دختران جوان تشکیل می دهند و خیابانهای تهران و کلانشهرها صحنه ی تاخت و تاز آنها قرار گرفته است و بسیاری از آنها برای کارهای غیر ضروری و یا خودنمایی و یا چشم و هم چشمی و یا تفریح بصورت تک سرنشین و یا با دوستان خود، مشغول پرسه در خیابانهای تهران هستند و با ایجاد ترافیک علاوه بر اتلاف وقت خود، باعث اتلاف دیگران و هدر رفتن سرمایه های کشور ، باعث آلودگی هوا شده اند ..
دراین رابطه دو پیشنهاد ارائه میشود :
اول:اینکه محدودیت هایی برای صدور گواهینامه رانندگی از نظر سنی برای زنان و دختران قرار داد مثلا حداقل سن برای دریافت گواهینامه برای زنان 30 سال تعیین شود و اعتبار گواهینامه آنان بعد از 50 سالگی تمدید نشود . .
دوم:می توان به طور آزمایشی محدودیت هایی جهت تردد خانمهای راننده خصوصا در اوقات اوج ترافیک مثلا از ساعت 5 بعد از ظهر تا 9 شب در برخی از خیابانهای پر ترافیک به اجرا درآورد. بدیهی است که می توان برای خانمهای پزشک یا متخصص و امثال آنها مجوز تردد صادر کرد .
البته این راه حل و این طرح ، نیاز به بررسی و کارشناسی و مطالعات بیشتری دارد ولی طرحی است بسیار ساده و کم هزینه وعملی که در صورت اجرا، گامی بسیار مهم جهت حل مشکل ترافیک کلانشهرها بخصوص تهران و کاهش آلودگی برداشته می شود ..
جالب است که بدانید این طرح و راه حل با تعالیم اسلامی نیز مطابقت دارد، زیرا در آموزه های دینی تاکید شده است که زنان و د ختران فقط برای موارد ضروری در اجتماعات حاضر شوند و کانون خانواده را با حضور گرم خود ، صمیمی و پر احساس نموده و به رسالت اصلی خود در خانواده که همسری و مادری است ، بپردازند.
پیامبر اکرم (ص) فرمودند : جهاد زنان ، خوب شوهرداری کردن است . آن حضرت کارهای داخلی خانه را بعهده ی زنان قرار دادند و کارهای خارج از منزل را بعهده ی مردان گذاشتند .
مقام معظم رهبری در آخرین روز اسفند سال 95 در روز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند :
زن و مرد از لحاظ وظایف اداره‌ی زندگی تفاوت دارند، نمونه‌اش فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها). امّا امروز نیاز جامعه‌ی ما به این است که بداند مادری یعنی چه؟ زنِ خانه بودن یعنی چه؟ کدبانو بودن یعنی چه؟ فاطمه‌ی زهرا با آن شأن و با آن رتبه و با آن مقام و با آن عظمت، یک خانم خانه‌دار است؛ این تحقیر او نیست؛ او که با آن عظمت قابل تحقیر نیست، مگر این عظمت را میشود کوچک شمرد؟ امّا یکی از شئون و یکی از مشاغل همین عظمت ، عبارت است از همسر بودن یا مادر بودن و خانه‌داری کردن."
امیدواریم این دو پیشنهاد مورد توجه و بررسی و اجرا قرار گیرد و گامی در جهت حل مشکل ترافیک تهران و شهرهای بزرگ و آلودگی هوا برداشته شود
- محمدیان . مشاور و دبیر آموزش و پرورش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
چه قدر این حضرت اقا عقده ای تشریف دارند تا امثال ایشون در کشور نفس می کشند را رو برای نفس همه مخلوقات تنگ می کنند. نزاری تا بناک اینو چون خودتم نفسها رو تنگ میکنی وگرنه نظر این اقا رو نمیگذاشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
چقدر جالبه
الان خانم ها آلودگی تولید میکنند یا ماشین؟
به نظر بنده شما یک دوره آموزش روانی ببنید و گواهی سلامت روان قبل از رانندگی شما خیلی لازمه :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
به نظر من با توجه به اینکه الودگی با تعداد چرخ بستگی دراد همه تک چرخ بزنند تا مشکل حل شود.
دعا خیلی خوبه و جواب میده ولی نه برای ماهایی که 365 روز سال بنده خدا نیستیم مگر وقتایی که کارمون گیره!!!
نیاز به این همه تفکر عمیق برخی مسولان نیست اخ غرق میشن بجاش از خیر پول انحصار واردات و تولید خودرو بگزرند اجازه بدن خودرو استاندارد با قیمت جهانی وارد بشه همچنین سوخت استاندارد تحویل مردم بدن الودگی نخواهیم داشت جای پاک کردن صورت مسئله خودش و حل کنید
تنها راه رفع آلودگي هواي تهران و شهرهاي بزرگ ، گسترش حمل و نقل عمومي و گسترش شبكه 12 گانه خطوط مترو تهران و جايگزين كردن تراموا برقي بجاي اتوبوسها و ميني بوسهاي گازوئيلي و ترويج موسيكلت هاي برقي و وارد كردن اتومبيلهاي برقي ارزان قيمت.البته اگر شركتهاي خودرو سازي اجازه واردات را بدهند.. همت بلند دولت در ترويج ساخت اتومبيلهاي برق در داخل بجاي اتومبيلهاي غير استاندارد بنزيني و گازوئيلي .اگر اين اقدامات صورت گيرد مردم به دلسوزي مسولين كشور پي ميبرند. همچنين براي حمل و نقلي بين شهري نيز بايد خطوط شبكه ريلي نيز گسترش يابد اجراي اين پروژه ها ميتواند اشتغال بسيارزيادي ايجاد نمايد و براي دهها سال كار ايجاد ميكند كه برگشت سرمايه آن سريعا صورت ميگيرد
دردآور آن است که بررسی اولیه آمار انواع آلودگی های شهر نشان میدهد آنچه موجب آلودگی است سطح بالای ذرات 2.5 میکرون است که عمدتاً مربوط است به کارخانجات و ماشین های گازوئیلی که روزها و بیشتر شبها در تهران جولان می دهند. بعبارت دیگر سطح مونوکسید کربن که ناشی از سوخت خودروهای سواری بنزینی است بسیار پایین و حتی در محدوده هوای پاک است . این یعنی زوج و فرد کردن هییییییییییییییییییچ اثری ندارد. و تنها ظاهر سازی برای نشان دادن آن ات که به فکر هستند. در حالی که به فکر نیستیم !
اتوبوسهای شرکت واحد سراسر روز و در توقف هم روشن است. کامیون های دودزا به سادگی تردد میکنند و .....
با سلام من یه راهکار اثر بخش و آنی پیشنهاد می کنم که مشکل آلودگی هوا مرتفع می شود اگر در جامعه دزدی و رباخواری محو گردد خدا هم رحمتش را شامل همه مردم خواهد کرد در غیر اینصورت خشک و تر با هم میسوزند
دنیا داره برنامه ریزی می کنه برای خودروی برقی برای 20 تا 30 سال بعد که همه خودر ها برقی بشن به نظر من باید ما هم همین کارو کنیم از ماشینای بنزین سوز دست برداریم ... نمونه با کیفیتش هم تو چند تا سایت دیدم که -1-2 نفر اختراع کردن .....فقط کافیه چند نفر دست وردارن از سود شخصیشون و یک مقداری به فکر مردم باشن
با سلام، در صورتیکه دولت بصورت واقعی بفکر مرد باشدو من برای رفع آلودگی حاصله از دود وسائط نقلیه یک طرح دارم که کلیاتش رو بصورت طبقه بندی شده ذیلا خدمتتان ارائه میکنم:

1) جلوگیری از تردد خودروهای غیر عمومی در سطح شهر
2)افزایش وسائط نقلیه عمومی از همه نوعش
3) پرداخت سوبسید به کلیه رانندگان وسائط نقلیه عمومی برای کم کردن هزینه حمل و نقل لااقل به نصف هزینه جاری
4) اعمال قانون شدید به خودروهای غیر عمومی
5) در صورتیکه هزینه حمل کم شود و از طرفی هزینه استفاده از خودروهای شخصی بالاتر از هزینه حمل خودروهای عمومی باشد و از طرفی اعمال قانون توسط پلیس راهنمائی و رانندگی با شدت اجرا شود. هیچکس از خودرو شخصی استفاده نخواهد کرد مگر با مجوز رسمی آنهم به تعداد مشخصی در روز بحدی که به آلودگی هوا دامن نزند.
6) در این صورت سرعت حمل و نقل در سطح شهر افزایش میابد و ضمن کاهش شدید ترافیک تعداد سفرهای رانندگان وسائط نقلیه عمومی افزایش یافته و برای رانندگان صرفه اقتصادی داشته و سود آور خواهد بود.
7) بدین ترتیب مصرف سوخت، تعویض روغن دوره ای و ...... بشدت کاهش پیدا کرده و به دولت امکان صادرات را هم میدهد
8) در خصوص خودروهای بنزینی دولت میتواند طی یک دوره چهار ساله تمامی خودرو های سواری را با برنامه ریزی به خودروهای های برید تبدیل کند و با وام دادن به رانندگان وسائط نقلیه عمومی با بهره 4% و با باز پرداخت طولانی مدت آنها را ترغیب به استفاده از این نوع خودروها کند
9) در خصوص خودروهای دیزلی هم مانند موضوع فوق میتواند عمل کند و ضمن تبدیل آنها به خوروهای گازسوز و برقی و بکار گیری ناوگان حمل و نقل با موتور یورو 6 تغییرات بزرگی در حفظ جان مردم بعمل آورد
10) بدین ترتیب ضمن اینکه دولت دینش رو نسبت به حفظ جان مردم عمل کرده و بجای هزینه مبلغ هنگفتی در سال بابت درمان ملت آنرا برای پیشگیری از مریضی مردم استفاده کند
11) در صورت عمل کردن به روش دادن سوبسید حاضرم برایش طرح بدهم
راه حل فوری:ممنوعیت تردد کلیه خودرو های شخصی به غیر از خودرو های پلیس و ارتش و آمبولانس ها،ممنوعیت تردد کلیه موتور سیکلت ها و استفاده شهروندان از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل تا اطلاع ثانوی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
big like
ولی همه حاضرن خفه بشن ولی از ماشین جددا نشن
باید قانون وضع شود :
1) وسایل نقلیه عمومی گازاییل سوز شوند و با قیمت پایین سوخت رسانی شود و مالیات عادلانه بر ایشان وضع شود .
2) وسایل نقلیه وسایل نقلیه خصوصی با بنزین با نرخ شناور تامین سوخت شود .
3) وسایل نقلیه خصوصی سالانه مبلغی در شرکت اصلاح مصرف انرژی و تامین وسایل نقلیه عمومی بصورت اجبار سرمایه گذاری نمایند و این شرکت موظف به رفع گلوگاههای هدر رفت سوخت باشند .
4) نرخ مالیات شرکت های واقع در 150 کیلومتری شهرهای بزرگ 30% بشود .
5) نرخ مالیات شرکت های خارج از 150 کیلومتری شهر های بزرگ 20% بشود .
6) شفاف سازی در اخذ عوارض صورت بگیرد .
این مشکل کشورهای دیگه هم بوده چرا تجربیات انها را انجام نمیدهیم ؟
ممنون از خبر خوبتون
زاهکار یازدهم: چون شهرهای کشورهایی مثل هند و چین و پاکستان و ... هم گرفتار آلودگی هوا هستند، تحمل کنید!
البته بهترين راه پيشگيرى با توليد و استفاده از ماشينهاى هيبريد است و براى علاج بهترين راه ايجاد باران مصنوعى در مواقع ابريست.
نتیجه طبیعی و عادی این متن نوشته شده شما این می شه کا کاربر شما نوشته(دو رکعت نماز آلودگی هوا میخوانم قربت الی الله.) به جای خند گریه ام می گیرد از این حرف. چون نه تنها (سیاست ما عین دیانت ما هست) را زیر سوال بزرگ برد بلکه دیانت ما را هم نابود میکنه اینجور تحلیل ها. آیا این آقایی که چنین تحلیلی کرده است دستاوردی علمی و پژوهشی نصیبش شد در ارایه ی این راه حل ها که یکی از آنها دعا بود وقتی با یان تحلیلش به دین ضربه میزند؟ خوب سیاستش را که درست نکردی پیش کشت اما دین را چرا خراب می کنی؟ حقیر اصلا موافق نیست که پای دین را در همه جا پیش بکشید چرا که دین با مدیریت اجتماع دو چیز کاملا جدا گانه است دین تأکید شدید دارد که کار خودتان را به خوبی انجام بدهید و چنان زندگی کنید که گویی تا ابد زنده اید در نتیجه لازم بوده است تهران را چنا بسازند که گویی برای 100 سال آینده می سازند نه بر اساس کوته فکری های امثال برخی ها که فقط تراکم فروختند و بس. خواهش می کنم دین را به خاطر خراب کاری ها و ناتوانی های خودمان خراب نکنیم. خدا خیرتان بدهد. ژاپنی ها و آلمانی ها مسلمون نیستند اما کارشان را محکم انجام میدهند پس مدیریت کاری به دین ندارد مدیر باید کارش را خوب انجام بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
جناب ابوالحسنی
وقتی حکومتی که حاکمیت را در دست دارد یک حکومت دینی است طبیعی است مردم انتظار مشاهده ردپای دین را در تمامی مسائل به خصوص مسائل مربوط به حکومت از جمله مسائل مدیریتی کلان دارند. لذا اعتراض شما وارد نیست و تحلیل ارائه شده در این مقاله متاسفانه کاملا صحیح است.
این موارد که گفتین مثل رشد صنعت گردشگری بود که جناب جهانگیری برای برادر محترمشان تبلیغ میکردن در ایام مناظرات انتخابی.اا
تعجب ميكنم در حاليكه امكان ساخت واگن مترو در ايران وجود دارد چرا بايد شهرداري تهران و كلانشهرها براي خريد و ساخت مترو با خارجيان قرارداد ميببنده . درايران بيكاري بسيار زياد است با بومي سازي و گسترش ساخت واگن مترو در كليه شهرهاي بزرگ داراي خطوط مترو ميتوان اين اشتغال در سطح كشور توسعه داد و بخشي از بيكاري هم حل ميشود و تكنولوژي ساخت واگن مترو هم توسعه ميبابد. از طرفي ديگر تحويل واگن مترو از شركتها و كشورهاي مختلف حداقل به يك يا دوسال زمان نياز دارد با با توليد در داخل ميتوان سريعتر به آن دست يافت
سر هوا کش خونه و کارخونه ها فلتیر نصب کنید، کاتالیزاتور را رو ماشینها اجباری کنید، کامیونها و ماشینهای دود زا را از چرخه خارج کنید، ماشینهای هیبریدی را وارد کنید ، سر بام هر خونه یک دستگاه بزرگ برقی هواکش با فلتیر نصب کنید که هوای تهران را بچرخونه، انرژی خورشیدی را جایگزین کنید ،ساخت و ساز های شبانه را متوقف کنید ،اجازه گسترش کلانشهر ها را بگیرید، کنترل جمعییت و ........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
خوب حله فقط شماره حساب میدم شما بودجشو از همون کشور پروکسی بگید واریز کنن
برادر یا خواهر من
از دود دارید خفه میشوید راهکار خیلی واضحه منبع دود را خاموش کنید
آخرين راهكار استعفاي مسئولان ناکارامد است.
مطمئنم جواب ميده
در مورد مشكل ترافيك ميتوان با بعضي اصلاحات و تعريض خيابانها بخشي از مشكل ترافيك ترهان را جحل كرد از جمله با ادامه بلوار ميرداماد به سمت بزرگراه كردستان بعد از تقاطع ميرداما با وليعصر كه در حال حاضر يك طرفه ميباشد ميتوان بلوار مكرداماد به راحتي به بزرگراه كردستان متصل نمود و بن بست ترافيك بلوار ميرداما و شريعتي را حل كرد . در اين محدوده تعداد سازمان نيروي انتظامي وجود دارد كه با عقب نشيني آنه ميتوان باهزينه كم به تعريض اين مسير و دو طرفه كردن آن اقدام نمود. هم چنيبن در مسير ميدان پرستو كه از طريق خيابان كم عرض جلفا به راحتي اين بن بست ترافيكي را حل كرد و ميران پرستو را به بزرگراه حكيم متصل نمود.. اينه راه حل هاي كم هزينه اي هستند كمه شهرداري ميتواند حل كند ولي همانگون كه اقاي نجفي شهردار محترم ترهان اعلام داشته بخش عظيمي از پرسنل شهرداري غير كارشناسي هستندو توانمند نيستند. با تعريض خيابانها ميتوان در زمان وقوع زلزله مردم و سازمانهي كمك رسان و دولتي به راحتي از آنها براي امدادرساني استفاده كنند
با سلام به همگی
متاسفانه مشکل اصلی آینه که کسی نميخواهد کاری کند. راه حل بسیار واضح و آشکار است. ای کاش روزی دغدغه جدی مسولین حل مشکلات باشه.
یونیزه کردن منطقی ترین راهکاره
حداقل اون دولت میگفت بنزینمون تولید داخله و ادعایی نداشت
اینا گفتن وارداتی یورو 4 و بعد گفتن دعا کنیم
هه اینا کار بلدن
پروفسور مجيد حكمت استاد آلودگيهاي زيست محيطي دانشگاه سوربون در گفتگو با بي بي سي فارسي گفت
درجه 150 به معني هشدار است ،
در درجه 160 تعطيلي مدارس و ادارات دستور دولت هاست ،
در درجه 170 تخليه شهرها و منع رفد و آمد و درجه 180 هشدار شيميايي است ، در اين درجه فضايي مانند دوازده سال بعد از حادثه چرنوبيل را داريم و تخليه كامل شهر دستور دولت هاست ، دولت ايران هيچ واكنشي تا اين ساعت نشان نداده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
شهرو تخله کن برو آقا برو کی جلوتو گرفته
جک نگو
لطفا دین و دعا را راهکار عجیب نپندارید ... همین دعا است که مسولان را به حرکت و تلاش وادار میکنه و از خواب غفلت بیدار مکنه
دین و دعا را بر اساس افکار پوچ و سطح پایین خودمان طبقه بندی نکنیم ...
دعا در سطح هر امور است .
افکار و افراد سکلار فعال شدن .
یه راهکار خیلی موثر داره و اونم اینه که کار رو به کاردونش بسپارید. البته بشرط اینکه بودجه هم خرج اتینا نشه و به اسم کارهای فرهنگی تو جیب از ما بهتران نره و صرف تهیه تجهیزات بروز ناوگان حمل و نقل عمومی و خصوصی بشه و در کارخونه های تولید لگن هم بسته بشه.
بهترین راهکار تخته کردن در کارخانجات خودرو سازی داخلی و واردات ماشینهای هیبریدی .
قانون تخلیه شهر در شاخص 180 مربوط به کشور فرانسه هست. و ما اون رو نداریم در حقیقت هیچ قانونی نداریم!
البته تخصص خوبی روی نگهداشتن شاخص روی اعداد پایین داریم. اگر به سایت پایش آلودگی هوای شهر تهران سری بزنید متوجه عرایض بنده میشید.
یک سری ایستگاه ها هستند که دستگاه سنجش PM 2.5 ندارند و در شاخص آلودگی اون ها شاخص PM 10 ثبت میشه که معمولاً کمتر از PM2.5 هست و در شرایط سالم قرار داره. اونوقت برای میانگین گیری شاخص کل تهران اینا هم لحاظ میشن که میانگین رو میاره پایین! عدد واقعی مطمئناً الان بالای 200 هست
تا تمام خودروهای ایران برقی نشوند راهی برای نجات ایران وجود ندارد.
تقلید!! راه حل اساسی این معضله...
مگه لندن و توکیو چند دهه پیش آلوده ترین شهر های دنیا نبودند؟
حالا چی هنوز هم هستند؟
یکی ازمعضلات تهران نبودمدیریت واحدشهری است.یعنی عملا وعلنا معلوم نیست مدیرتهران چه شخص یا نهادی است.مثلا درتهران فرمانداری وبودونبودش عملا هیچ تاثیری ندارد.پیشنهادمیشود باتوجه به وضعیت استثنائی شهرتهران که داخل محدوده 3شهرستان تهران شمیرانات وری قراردارد فرمانداریهای 3گانه فوق درشهرداری تهران ادغام و3معاونت تحت عناوین سیاسی امنیتی-هماهنگی ادارات-واموربخشذاریها به معاونتهای شهرداری اضافه گردد وشهردارتهران مسئول مدیریت واحدشهری بدون تداخل بانهادهای دیگرباشد
ایده توربوجت مکنده (تصفیه خانه صنعتی)و توربوجت دمنده اثر ایده پردازی اینجانب بود...

به هیچ عنوان عجیب نبود نیست

چون

تهران به تصفیه خانه هوای آلوده و ایجاد باد مصنوعی نیاز مبرم و خیلی فوری دارد

عجیب اینجاست که

قدرت تفکر و ایده پردازی نداشته باشیم و هیچ اقدامی نکنیم..! و دست روی دست بگذاریم...
استانداردبنزین الان یورو 6 شده دراینجاتازه میگویند به تدریج استاندارد بنزین رابه یورو 4 میرسانیم تا ازآلودگی هوا کاسته شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به اين ده تا راه كار بكي هم اضافه شود توليد اتو مبيل را اضافه كنند كه ميكنند تا مردم زودتر بديار باقي بشتابنددر نتيجه جمعيت گم ميشود و مشكل حل خواهد شد الفاته
برای مشکل زلزله باید میخهای بزرگی را به زمین بکوبند تا محکم شود و تکان نخورد
همه موارد را در نظر مي گيريد بجز سوخت بنزينها يخرابي كه به وسيله ماشينهاي اشغال باعث الودگي مي شود هيچ جاي دنيا همچين الودگي نيست حتي پكن
واقعا کسی نمیدونه تولید بنزین با استاندار خیلی پایین ، وجود موتور سیکلت های داغون ، خودرو های بی کیفیت مقوایی و نزدیکی فرودگاه مهرآباد به شهر عوامل اصلیه این آلودگیه ؟؟؟ تهران را آپاشی کنن تبریز چی ارومیه چی ؟ اونم کشوری با وجود خشکسالی این همه آب از کجا بیارن ؟ حالا آب هم بریزن باد از کجا بیارن ؟ این آلودگیه از بین نمیره میره به بخش دیگره ای از آسمون . ایران داره کره زمین را آلوده میکنه . تولید بنزین و تغییر تولید خودروهای مقوایی بی کیفیت را نمیشه کنترل کرد ؟؟؟
به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این چنین حال بد داشتیم
زلزله تهران باعث شد كه بايد بزرگراههاي بيشتري در سطح شهر تهران و شهرهاي پرجمعيت زلزله خيز احداث شود تا در زمان وقوع زلزله امكان فرار مردم براي يافتن مكانهاي بزرگ و باز و همچنين امكان كمك رساني خودروهاي امدادي و اتش نشاني و ... وجود داشته باشد . الان در منطقه مسكوني ميرداماد تهران كه كليه كوچه ها كم عرض ميباشند و ساختمانهاي مسكوني بلند هستند اگر زلزله شديدي اتفاق بيفتد كسي زنده نميماند يا امدادرسانها كاري نميتوانند بكنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
تمام شهرو بزرگراه میکنیم تا شما فرار کنید
خیلی زرنگید خونتون رو ایمن بسازید تا فرار نکنید
بخاطر حل مشكل امداد رساني در زمان وقوع حوادث بخصوص زلزله و روان تر نمودن ترافيك و دسترسي راحت تر مردم به فضاي بازدر كمترين زمان ميبايد بمواردي مشابه موارد زير كه كم هزينه هم ميباشند اقدام نمود.
در مورد مشكل ترافيك ميتوان با بعضي اصلاحات و تعريض خيابانها بخشي از مشكل ترافيك تهران را حل كرد از جمله با ادامه بلوار ميرداماد به سمت بزرگراه كردستان بعد از تقاطع ميرداماد با وليعصر كه در حال حاضر از سمت غرب به شرق در ميدان نيروي انتظامي به طرف ميرداماد يك طرفه ميباشد ميتوان بلوار ميرداماد به راحتي به بزرگراه كردستان متصل نمود و بن بست ترافيك بلوار ميرداماد و شريعتي را حل كرد . در اين محدوده تعداد سازمان نيروي انتظامي وجود دارد كه با عقب نشيني آنها ميتوان باهزينه كم به تعريض اين مسير و دو طرفه كردن آن اقدام نمود. هم چنيبن در مسير ميدان پرستو كه از طريق خيابان كم عرض جلفا به بزرگراه رسالت يا حكيم به راحتي اين مسير را از بن بست ترافيكي خارج كرد و ميدان پرستو را به بزرگراه حكيم يا رسالت متصل نمود.. اينها راه حل هاي كم هزينه اي هستند كه شهرداري ميتواند حل كند ولي همانگونه كه اقاي نجفي شهردار محترم تهران اعلام داشته بخش عظيمي از پرسنل شهرداري افرادي غير كارشناس هستندو توانمندي بالائي ندارند. با تعريض خيابانهاي مذكور ميتوان در زمان وقوع زلزله مردم و سازمانهاي كمك رسان و دولتي به راحتي از آنها براي امدادرساني استفاده كنند.
برای مشکل الودگی هوا اگه همه مردم تهران سر یک ساعت مشخص روبه یک جهت بایستن و فوت کنن طوفانی تولید میشه و دود و الودگی را از بالای شهر دور خواهد کرد
چرا نمیخواهیم بپذیریم برای نفس کشیدن راهکار خیلی ساده است ماشین بیرون نیاوریم
بیماری ما این است که نمیخواهیم بپذیریم حتی وقتی داریم خفه میشوم
مردم تاوان چیزی رو میدن ک توش نقشی ندارن ، ماشین رو باید چند برابر قیمت خریداری کنیم و پلیس اجازه تردد بهمون نده چرا چون هوا رو آلوده میکنه ولی همون ماشین رو یه رنگ سبز یا زرد بهش میمالن بعد به عنوان تاکسی استفاده میکنن بهش اجازه تردد میدن، خب چه فرقی داره ، ماشین شخصی نهایتش ۱ساعت صبح روشن میمونه۱ساعتم شب که میخوایی برگردی خونه ولی همون ماشین با همون استاندارد صبح تا شب روشنه، ماشینهایی باید بشن تاکسی ک از فناوری روز دنیا استفاده میکنن و بصورت هاچبک باشن ک فضای کمتری اشغال کنن هنگام پارک ، اگه خودروهای روز دنیا رو به عنوان تاکسی استفاده کنن هم الایندگیشون کمتره هم اینکه برای مردم جذابیت خواهد داشت و بیشتر ترغیب میشن ک از تاکسی استفاده کنن
شما دوتا لبو بردارد، برای یکیشون دعا کن و برای دیگری نه! اگر اون لبویی که براش دعا کردی دیرتر خراب شد پس حتما دعا تاثیر داره، وگرنه تاثیر نداره
راه حل های اثبات شده ای برای این مشکل تو دنیا وجود داره مثلا
1-تولید و استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی(جالبه بدونید طبق آزمایشات یک خودروی هیبریدی تویوتا پریوس آلودگی کمتری از یک گوسفند تولید میکنه!)
2-بالا بردن هزینه استفاده از خودروی شخصی
3-افزایش ظرفیت خودروهای عمومی و مترو و قطار و کاهش هزینه استفاده از آن
4-تولید خودروهای استاندارد و جدی گرفتن معاینه فنی
5-خارج کردن کارخانه ها از نزدیکی شهر ها
6-اجبار کارخانه ها به نصب کاتالیست و فیلتر های کاهش آلودگی
7-استفاده از دوچرخه های رکابی یا برقی توسط مردم
8-ایستگاه های شارژ رایگان خودروهای برقی
9-کاهش مالیات و عوارض از خودروها و موتور های برقی و هیبریدی
10-سرمایه گذاری بیشتر روی نیروگاه های تولید برق بادی،خورشیدی و هسته ای
12-و مهم تر از همه فرهنگ سازی
واقعا جای تاسف داره که مشکلی که به سادگی قابل حله اینقدر تو کشور ما به معضلی بزرگ تبدیل شده!
این معضل باعث خنده دانشگاهیان کشور هم شده چون راه حل مشخصه ولی از بس جو کشور عوام زده شده و مسئولان محترم هم چیزی از این عوام زدگی کم ندارن همینطور باقی مونده!

راه حل رو هم میگم و انتظاری جز عدم نشر و در صورت نشر خنده عوام ندارم
بهترین و موثرترین راه حل استفاده از جاذب های مونوکسید و دی اکسید کربن به همراه سایر آلاینده ها ست.
مفهوم جاذب به این صورته که مثلا استفاده از یک گرم جاذب می تونه فضای به بزرگی 300 متر مکعب رو کاملا تمیز کنه (ابعاد یک خونه 80 متری) که به خاطر سطح ویژه بسیار بالای اونه!

پس راه حل تولید جاذب و استفاده از همون فر آیند آب پاشی معروف اما برای جاذبیه که حاملش آبه

این پیشنهاد کارشناسی شده و به طور قطعی جواب میده و هر کسی دوست داره می تونه این رو به مسئولین منتقل کنه و اگه سودی کرد هم نوش جونش!

موفق و سالم باشید
سلام
بهترین گزینه برای کاهش آلودگی هوا بالا بردن توان مردم برای استفاده از فضای مجازی میباشد
فرض کنید
برای گرفتن بلیط هواپیما
پرداخت قبوض برق آب تلفن عوارض شهر داری و....
گرفتن ویزیت دکتر ها
نقل و انتقالات پول
و ....
درگاههای دسترسی مجازی آسان از طرف ارگانها و نهادها و ....در اختیار مردم قرار گیرد و از روش های صوتی تصویری مثل ایمو و واتساپ و... استفاده گردد
درین صورت کاهش تردد ها داریم و....
یکی از ایده هایی که میتونه تاثیر گذار باشه به نظرم جایگزینی موتورسیکلت های فعلی با موتور های برقیه. البته هزینه بره ولی دولت میتونه فراخوان بده برای جایگزینی و یا تسهیلات برای خرید موتور های برقی که البته با این مسئولین مملکت( از بالا تا پایین) هیچوقت این ایده اجرایی نمیشه و نخواهد شد.
توقیف و یا انتقال کارخانه های الاینده به خارج از تهران
استفاده از انژی الکتریکی برای تولید گرمایش و یا سرمایش منازل
گاز سوز کردن خودروها و یا اغاز تولید موتورهای الکتریکی برای خودروهای تولید داخل
فرهنگ سازی همکاری مردم برای عدم استفاده از خودرو شخصی و استفاده از مترو و سایر وسایل حمل ونقل عمومی
راه حل های شاه سلطان حسینی فاجعه بار است ....
متاسفانه تنها راه رفتن از این مملکت است.
خیلی وقته همه جای آن آلوده است کاش فقط هوا بود.
شخصی که پیشنهاد آزمایش تاثیر دعا هستی:
دعا زمانی تاثیرگذاره که ایمان قطعی داشته باشی، وقتی که شک داری و می خوای آزمایش کنی ببینی درسته یا نه، قطعا تاثیری نداره.
سلام دوستان نگاهی به خودروهای داخل خیابانها بیاندازید ببینید چه تعداد خودرو تک سرنشین می بینیداگر این موضوع جلوگیری شود ویا ما خودمان عمل نماییم از در صد قابل قبولی آلودگی جلوگیری خواهد شد البته استفاده از فیلتر نیز برای دودکش های واحدهای صنعتی نیز می تواند کمک باشد .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر