بازدید 11914
۶
موسسه تحت هدایت مسعود نیلی چه کاری انجام می دهد؟

موسسه ای با بودجه 33.8 میلیارد تومانی

انتقادات بودجه ای از همان ساعت های اولیه ارائه لایحه بودجه سال 97 به مجلس آغاز شد. در این میان بودجه هایی برای برخی نهادها و موسسات در نظر گرفته شده بود که خود جای بحث داشت. از آن جمله می توان به بودجه 33.8 میلیارد تومانی موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی اشاره نمود که تحت هدایت مسعود نیلی است.
کد خبر: ۷۵۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶ 22 December 2017

انتقادات بودجه ای از همان ساعت های اولیه ارائه لایحه بودجه سال 97 به مجلس آغاز شد. در این میان بودجه هایی برای برخی نهادها و موسسات در نظر گرفته شده بود که خود جای بحث داشت. از آن جمله می توان به بودجه 33.8 میلیارد تومانی موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی اشاره نمود که تحت هدایت مسعود نیلی است.

به گزارش تابناک اقتصادی، 19 آذر ماه 1396 همه نگاه ها به بهارستان و دستان رئیس جمهور معطوف بود تا ببینند چه بودجه ای را برای سال97 در نظر گرفته اند. با ارائه بودجه و مشخص شدن جزئیات و جداول آن، انتقادات کم کم شروع شد. هر رسانه ای یک گوشه ای از بودجه را هدف قرار می داد و به سرعت این اطلاعات راه به شبکه های مجازی پیدا می کرد و مردم از گوشه گوشه های بودجه 97 خبردار می شدند. نکته جالب در بودجه سال آینده، افزایش بودجه برخی نهادها و موسسات بود. از جمله این موسسات، می توان به موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی اشاره نمود. بودجه این موسسه در سال های اخیر با رشد قابل توجهی مواجه بوده است. در این گزارش به بررسی کار این موسسه و بودجه آن در سال 97 خواهیم پرداخت.

موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی، مجموعه ای است وابسته به نهاد ریاست جمهوری و به نوعی می توان از آن به اتاق فکر دولت جمهوری اسلامی ایران یاد کرد. عمده فعالیت این موسسه در حوزه های پژوهشی و آموزشی است. این موسسه علاوه بر اینکه دوره های آموزشی کوتاه مدت را برای مدیران و کارشناسان ارشد دستگاه های اجرایی برگزار می کند، با در اختیار داشتن اعضای هیئت علمی برجسته و اساتید مجرب در مقاطع دکتری در رشته های تحصیلی علوم اقتصادی، حقوق خصوصی و مدیریت و همچنین در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های تحصیلی "مهندسي سيستم ‌هاي اقتصادي اجتماعي، حقوق خصوصي، مديريت دولتي، مديريت بازرگاني و مديريت صنعتي" از طريق آزمون سازمان سنجش آموزش كشور دانشجو مي پذيرد.

این موسسه برای تحقق اهداف خود دارای ارکانی است که عبارتند از: الف) هیات امنا که برنامه و بودجه و آيين نامه ‌هاي موسسه را بررسي و تصويب كرده و بر عملكرد آن نظارت مي نمايد، ب) اعضای هیات امنا که شامل سرپرست محترم ریاست جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری یا نماینده تام الاختیار ایشان، رئیس موسسه (دبیر هیات امنا)، سه نفر از پژوهشگران ، متخصصین و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور می باشند، ج) شوراي پژوهشي: اين شورا با حضور رييس موسسه، معاون پژوهشي، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و تني چند از صاحب نظران حوزه ‌هاي پژوهشي و اساتيد برجسته تشكيل مي‌ شود. در اين شورا كليۀ‌ طرح ‌ها و پروژه ‌هاي پژوهشي مورد نياز بررسي و مورد تصويب قرار مي‌ گيرد، د) گروه های علمی که برای انجام امور آموزشی و پژوهشی موسسه تشکیل شده اند.

از مهر ماه سال 1392 تاکنون، مسعود نیلی مشاور اقتصادی رویس جمهور، ریاست این موسسه را بر عهده داشته است.

بودجه ای که برای این موسسه در سال 97 در نظر گرفته شده است حدود 33.8 میلیارد تومان می باشد که شامل 33.1 میلیارد تومان بودجه جاری و 700 میلیارد تومان بودجه عمرانی است. شایان ذکر است عملکرد بودجه ای این موسسه در سال 1395، 22.3 میلیارد تومان و بودجه مصوب آن در سال 1396، 27.3 میلیارد تومان بوده است. در سال 1391 که مصادف بود با آخرین سال دولت دهم، بودجه این موسسه 17.9 میلیارد تومان بوده است.

 موسسه ای با بودجه 33.8 میلیارد تومانی

هنگامی که به پیوست شماره چهارم (بخش دوم) لایحه بودجه سال 97 که مربوط به اعتبارات هزينه اي دستگاه هاي اجرايي برحسب برنامه، فعاليت و هزينه واحد می باشد نگاه می کنیم ملاحظه می گردد که از مبلغ 33.1 میلیارد تومان هزینه های جاری این موسسه، مبلغ 2.9 میلیارد تومان برای برگزاری 65 نشست علمی در سال آینده (یعنی هر نشست علمی به طور متوسط حدود 44.6 میلیون تومان)، مبلغ 2.7 میلیارد تومان برای برگزاری 40 دوره کارگاه علمی و تخصصی کوتاه مدت (هرکارگاه به طور متوسط 67.5 میلیون تومان)، مبلغ 4.4 میلیارد تومان برای توسعه شبکه مجازی علمی و کارشناسی (یعنی روزی به طور متوسط 12 میلیون تومان) در نظر گرفته شده است.هنگامی که به پیوست شماره چهارم (بخش دوم) لایحه بودجه سال 97 که مربوط به اعتبارات هزينه اي دستگاه هاي اجرايي برحسب برنامه، فعاليت و هزينه واحد می باشد نگاه می کنیم ملاحظه می گردد که از مبلغ 33.1 میلیارد تومان هزینه های جاری این موسسه، مبلغ 2.9 میلیارد تومان برای برگزاری 65 نشست علمی در سال آینده (یعنی هر نشست علمی به طور متوسط حدود 44.6 میلیون تومان)، مبلغ 2.7 میلیارد تومان برای برگزاری 40 دوره کارگاه علمی و تخصصی کوتاه مدت (هرکارگاه به طور متوسط 67.5 میلیون تومان)، مبلغ 4.4 میلیارد تومان برای توسعه شبکه مجازی علمی و کارشناسی (یعنی روزی به طور متوسط 12 میلیون تومان) در نظر گرفته شده است.

 موسسه ای با بودجه 33.8 میلیارد تومانی

همان گونه که ملاحظه می شود تقریباً بعد از ریاست مسعود نیلی بر این موسسه، بودجه آن رشد چشمگیری داشته است. همچنین در جزئیات بودجه جاری این موسسه، مواردی به چشم می خورد که اندکی جای تامل دارد. امید است که از دل 65 نشست علمی که قرار است توسط این موسسه در سال آینده برگزار شود و برای دولت و مردم هر نشست 44.6 میلیون تومان آب می خورد، نتایجی بیرون بیاید که ارزش این مبلغ را داشته باشد. یا توسعه شبکه مجازی علمی و کارشناسی که به طور میانگین روزی 12 میلیون تومان هزینه دارد به گونه ای باشد که نتایج آن برای همگان ملموس باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۶
اینقدر به مردم ایران ظلم نکنید این موسسات کارشون چیست؟
معلمان حق التدریس از برج ده پارسال تا الان حقوق نگرفتند
کارگران اخراج شدند مردم همه بیکار
خدایا قوم ظالم را نابود کن
دولت باید سیاست گذار باشد اگر همین موئسسه را به مردم (اهل فن) واگذار کند خواهی دید که با بهینه ترین حالت ممکن (یک دهم این مبلغ ) کار خواهد کرد و بهترین و کاربردی ترین خروجی را خواهدداشت.دولت باید وزارتخانه های
اقتصادی تجاری صنعتی فرهنگی را منحل کند و تمام این فعالیتها را مردمی کند تا شفاف سازی حقیقی ایجاد شود
باز این موسسه پژوهشیه.
چرا از بودجه های میلیاردی حوزه های علمیه و موسسات دین پژوه چیزی نمیگین؟؟؟
تابی چرا مثبت منفی ها هیچ وقت کار نمی کنه آخهههههههههههههههههه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
متاسفانه این موسسه با بخشنامه سازمان مدیریت به دستگاههای دولتی دوره های آموزشی در حد 10 ساعت برگزار می کند و بابت صدور گواهی تا 100 هزار تومن از خود کارمند مطالبه می کنند.
اگر قرار هست از خود کارمند پول بگیرند چرا بودجه تخصیص دادند
پرورش پژوهشگر دکتری برای کارشناسان خودشون هست که از بیت المال هزینه تحصیلی پرداخت کنن در حالیکه ادامه تحصیل رو برای کارکنان دولت ممنوع کرده اند!!
تابناک عزیز در نوشتن اعداد و واحدها دقت کنید.33.8 میلیارد تومان مساوی 33.1 میلیارد تومان هزینه ای و 700 میلیارد تومان عمرانی نمی شود. اعتبار عمرانی 700 میلیون تومان یا 0.7 میلیارد تومان است نه 700 میلیارد تومان. با این اعداد عجیب و غریب اذهان عمومی مردم را مغشوش نفرمایید. با تشکر. کارشناس بودجه دانشگاه
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی