بازدید 14872
حاشیه نگاری بر سخنان رئیس سازمان محیط زیست؛

«باد» نه، برای رهایی از آلودگی‌های هوا باید دعا کنیم «توفان» بیاید!

الزاماتی که اگر اندیشیده شوند، می‌توان به کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها تا حدودی دل خوش کرد؛ اما به جای آن، کلانتری ترجیح می‌دهد ماجرا را جور دیگری دیده و پای انتخاب میان بد و بدتر را به آلودگی هوا باز کند! گویی آلودگی هوا قابل رفع نیست و تنها باید راه کم ضررتر را برگزید. نسخه ای از سر ناامیدی و درماندگی که توسط مدیری تجویز می‌شود که چند ماه بیشتر نیست سکاندار سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان شده و چه بسا اگر مدت طولانی تری عهده دار این سمت باشد، همان را هم توصیه نکرده و...
کد خبر: ۷۵۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲ 20 December 2017
موافق گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران هستم/ بايد مطلوبيت سفر با خودروهاي شخصي را كاهش دهيمدر روزهایی که آلودگی هوا آسمان چندین شهر کشورمان را تیره و تار کرده و نفس جمعیت بزرگی را به شماره انداخته، معاون رئیس جمهور از انتخاب گزینه «بد» برای پرهیز از گزینه «بدتر» سخن می‌گوید و دست آخر آرزومند است «باد» بوزد!

به گزارش «تابناک»؛ عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور، که مدتی است با اظهارنظرها و تصمیمات عجیب در صدر اخبار جاخوش کرده، امروز بار دیگر خبرساز شد. این بار با سخنانی عجیب که در حاشیه اولین اجلاس ملی، گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی را بیان کرد.

او درباره آلودگی هوا گفت: «مشکل ما در ارتباط با گازوئیل است که باید اصلاح شود. گازوئیلی که [دولتمردان؟! به مردم ارائه] می‌دهند، ده‌ها برابر بیش از استانداردی که باید وجود داشته باشد، آلوده‌کننده است؛ وضعیت خودروهایمان را هم که می‌بینید. بیشتر آلودگی هوا مربوط به این دو موضوع یعنی گازوئیل و ماشین‌هاست.»

معاون رئیس جمهور در ادامه این گونه نتیجه گیری کرد: «دولت چاره‌ای ندارد؛ اگر جلوی خودروها را بگیریم تا هوا را آلوده نکنند، حمل و نقل از بین می‌رود. گازوئیل‌ها هم غیراستاندارد است. بالاخره باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کرد. باید دعا کنیم باد بیاید تا آلودگی‌ها را جابجا کند، وگرنه می‌توانیم بدون خودرو و بدون سوخت زندگی کنیم؟»؛ اظهارنظری عجیب که بیان آن از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، عجیب ترش کرد و موجب شد، به سرعت بازتاب یافته و انتقاداتی را متوجه وی کند.

«باد» نه، برای رهایی از آلودگی‌های هوا باید دعا کنیم «توفان» بیاید!

نخستین اشکالی که در این سخنان به چشم می‌خورد، تأکید ویژه معاون رئیس جمهور به کیفیت سوختی بود که دولت عرضه می‌کند. کیفیت پایین و غیراستاندارد سوخت های فسیلی که بر اساس چندین مصوبه، باید به استاندارد یورو چهار ارتقا داده شده و تا فراهم آمدن امکان توزیع آن در سراسر کشور، در هشت کلانشهر بزرگ کشورمان توزیع شده و به کمک آن آلودگی هوا کاهش یابد.

برنامه‌ای که پیشتر دولتمردان مدعی شده اند در توزیع بنزین به مراحل نهایی خود رسیده و جز در تبریز و مشهد، در کرج، تهران، اهواز، اراک، شیراز و اصفهان به شکل صد در صد به اجرا درآمده است، حال آنکه به گفته برخی دیگر از مسئولان، از جمله استاندار تهران، توزیع گازوئیل یورو چهار نیز در تهران به 90 درصد رسیده است.

همه اینها در حالی است که پایتخت در روزهای اخیر، آلودگی شدید را تجربه می‌کند که با توجه به سخنان معاون رئیس جمهور، از دو حال خارج نیست؛ یا اینکه مسئولان در خصوص توزیع صد در صدی بنزین یورو 4 و 90 درصدی گازوئیل با این استاندارد خلاف واقع گفته اند و یا نه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از قافله جامانده و اطلاعات نادرست دریافت کرده، تحلیل نموده و ارائه می‌دهد.

این در حالی است که اگر فرض را بر عدم صحت دولتمردان در خصوص پوشش کلانشهرهایی مانند تهران در توزیع کامل سوخت های با استاندارد یورو 4 قرار دهیم، این پرسش پیش خواهد آمد که چرا مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست از این موضوع آگاهی ندارند؟ مگر غیر از این است که پایش محیط زیست استانی و وضعیت آلودگی هوای شهرها بر عهده این سازمان است و ایشان در این خصوص مسئول هستند؟

اگر از این ابهام بگذریم، اشکال دیگری که در سخنان کلانتری خودنمایی می‌کند، بی توجهی به کیفیت خودروها و میزان آلایندگی شان است که از دیرباز مورد انتقاد بسیاری بوده است. اینکه سوخت دارای استانداردهای بالا هم در فرایند احتراق در خودروهایی که آلاینده هستند، به آلودگی هوا منجر خواهد شد؛ گزاره ای که یادمان خواهد آورد قطعات کاهنده آلایندگی در خودروها مثل کربن کنیستر، هرگز مورد توجه هیچ مسئولی، از جمله مسئولان سازمان محیط زیست قرار نگرفته و هیچ تدبیر الزام آوری در کاهش آلایندگی خودروها و استانداردهای مربوط به آن اندیشیده نشده است.

وضعیتی که می‌توان آن را قصور چشمگیر مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست از دیرباز تا کنون دانست و از بی توجهی رئیس فعلی این سازمان به آن، متأثر و مغموم شد. انگار نه انگار که اگر خودروها آلاینده هستند، کوتاهی مجموعه‌ای که اکنون کلانتری سکاندارش است، از عوامل کلیدی‌اش بوده و رفع آن، نیازمند تدبیر کلانتری و همکارانش است. تدبیری از جنس الزام خودروها، به ویژه خودروهای حمل و نقل عمومی که گازوئیل می‌سوزانند ـ که بنا بر ادعای کلانتری کیفیتش بسیار از استانداردهای لازم دور است ـ به استفاده از فیلتر دوده یا معاینات فنی مرتب در دوره های کوتاه یا اقدامات مشابه.

الزاماتی که اگر اندشیده شوند، می‌توان به کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها تا حدودی دل خوش کرد؛ اما به جای آن، کلانتری ترجیح می‌دهد ماجرا را جور دیگری دیده و پای انتخاب میان بد و بدتر را به آلودگی هوا باز کند! گویی آلودگی هوا قابل رفع نیست و تنها باید راه کم ضررتر را برگزید. نسخه ای از سر ناامیدی و درماندگی که توسط مدیری تجویز می‌شود که چندماه بیشتر نیست سکاندار سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان شده و چه بسا اگر مدت طولانی تری عهده دار این سمت باشد، همان را هم توصیه نکرده و حکم به تخلیه تهران و دیگر کلانشهرهایی دهد که در آنها خودروها تردد می‌کنند و آلاینده هستند و سوختی که مصرف می‌کنند، هم استاندارد نیست و آلودگی دارد.

سخنانی عجیب که در آخر به فرازی بسیار جالب توجه و به نوعی دردناک رسیده است؛ آنجایی که کلانتری چاره کار را در دعا کردن دانسته و توصیه کرده، دعا کنیم «باد» بوزد، بلکه آلودگی را جابجا کند؛ توصیه‌ای که شاید بد نیست آن را بسط داده و دعا کنیم نه باد، که توفان از راه برسد؛ توفانی که شاید با آمدنش دروغ را ببرد، پرده هایی را که پشت آن‌ها برخی قایم شده و تصمیم های محرمانه و به زیان ملت می‌گیرند، بدرد، سرپوش هایی که مسئولان روی عملکرد خود می‌گذارند را کنار بزند و و دست آخر هوا را پاک کند؛ چه از آلودگی ناشی از سوخت های فسیلی و چه از نوع دیگر آلودگی هوا که با نام ریزگرد یک دهه است بر برخی مناطق کشورمان سایه افکنده و نفس مردم را تنگ کرده است. یا حتی آلودگی ناشی از وزش باد بر بستر خشک حوزه های آبریز مانند دریاچه ارومیه که حاوی نمک است و حیات را می‌زداید. دعا کنیم برای توفانی که ممکن است بتواند هوا را آنقدر پاک کند که سال هاست بسیاری از مردم آرزوی دیدارش را برای چند روز دارند اما بعید می‌دانند کابوس عملکرد مسئولان به تحقق رویایش منجر شود!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸۸
دیدن آدمهای تعطیل در سطوح بالای مدیریت کشور دیگر کاملا عادی است.و هیچ چیز عجیب نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Armenia |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
! کنار بروید و بگذارید باد بیاید اقای کلانتری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
مدیریت کارآمد ایشان اثبات شده است. برای نمونه:
یک زمانی با سنگ می خواستند دریاچه ارومیه رو پل بزنید و امواج اونرو خراب می کرد. تا اینکه خشک شد.
یک زمانی گفتند روستائیان به شهرها مهاجرت کنند به نفع کشاورزی میشود. تا الان که کشاورزی داغون شد.
الان هم که میگوید دعا کنیم باد بیاد تا آلودگی برود.
کلان مدیریت امثال دکتر از زمان دوران کودکی تا الان ادامه داره و جز افزایش بیکاری و مشکلات چیزی بدنبال نداشته است.
شما اگه فقط ساختمانها را به حداکثر دو یا سه طبقه محدود می کردید الان آلودگی شهری اینقدر نبود. این موضوع .
قابل اثبات است
داشتن مدرک بالا و تشویق و تقدیرهای مشخص در موضوعی خاص دلیل بر مدیریت کارآمد نیست.
انتخابها بر اساس کارآمدی باشد
الان همه مدیران دکتر هستند ولی شام و نهار هیچی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
وقتی نامه محرمانه می نویسد برای انتقال آب کارون و نابودی
خوزستان چگونه ممکن است چنین شخص کم سوادی را در راس مهمترین سازمان کشور قرار دهند بخدا دارید آینده کشور و سلامتی مردم را بخطر می اندازید تا دیر نشده است فردی متخصص و اصلح را جایگذین نمایید
اگر مشکل آلودگی هوا با دعا کردن ما مردم درست شدنی هست پس برای اداره کشور هم دعا می کنیم دیگر نیازی به شما ها نیست چشم تو قرن بیستم یه عقب گرد می زنیم به دوران جاهلیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
چقدر ایراد میگیرید
همه چیز خوبه
اشتغال نیست پس خستگی نیست پس آلودگی نیست
از تعطیلات لذت ببرید
نیمه پر لیوان رو نگاه کن.
پیشنهاد میدم طرح بادبزن مقاومتی اجرا شود در این طرح میتوان دست ملت بادبزن داد تا هماهنگ بادبزنند اونقدر هم خسته میشن که دیگه نمیتونن بخاطر چیزی داد بزنند مشت محکمی هم بر دهان استکبار است با بادبزن اینجوری میکوبیم تو دهنشون
بايد دعا كنيم شما سایه تون را از مملكت كم كنيد
اونی که قاتل مردمه خودرو های گاز سوز و موتورخانه های با مشعل گازی هست نه گازوئیل . دود گازوئیل نمیتونه وارد خون بشه و بزرگتر از 2.5 میکرون هست .دود گاز که دیده نمیشه ولی مستقیما وارد خون میشه .مردم رو منحرف نکنید .
بدبختی اینجاست که ایشون و بسیاری از مسئولین القاب دکتر رو هم یدک میکشند. وقتی خودرویی با تکنولوژی 30 تا 50 سال قبل (پژو، پراید، نیسان، ...) در کشور تولید و با قیمتی بیشتر از اتومبیلهای به روز دنیا به مردم فروخته میشود باید منتظر آلودگی هوا باشیم. آنوقت ایشان میگوید بیاییم دعا کنیم. واقعا خجالت آور هست. مرد حسابی به وظیفه خودت عمل کن. من نمیدانم در کجای دین ما سفارش شده خودت را در چاه بیانداز و دعا کن که خدا تو را نجات دهد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
از مدیریت خوب شما تعداد بیکاران رو به افزایش است.
آفرین بر شما
کشور نیاز به مدیرانی امثال سردار سلیمانی دارد
نه افرادی با عنوان دکتر و تحصیلکرده فرنگ
امیدوارم بادی بیاید و آلودگیها را ببرد.
انشاء الله
پس شما نقشتون چیه؟
اگه این ها همه طبیعی ایجاد میشه شما بیخود می کنید رییس اون سازمان شدید
مدیرای نجومی بگیر پس چه کار کردید ؟
نکته اول: یورو 4 مربوط به 13 سال قبل یعنی سال2004 بوده و اکنون یورو 6
نکته دوم:خودرویی مثل سمند وپژو وپراید با افزودن. یک سنسور اکسیژن به اگزوز از یورو 2 به یورو 4 تبدیل نمیشود
نکته سوم: سوخت ما استاندارد یورو 4 نیست خودشان یک استاندارد به نام یورو 4 تعریف کرده اند رجوع شود به سخنان پارسال سخنگو سازمان استاندارد
نکته چهار:مبدل کاتالبستی در خودرو که وظیفه تصویه دود اگزوز را دارد باید هر 4- 5 سال عوض شود موتور های گازویلی قدیمی که اصلا. ندارد بنزینی ها هم که تا بحال عوض کردید تازه بدون مبدل هم معاینه فنی میدهند
اگر نمی تونید با رانت و رشوه و زور بعضی از آقازاده ها مبارزه کنید اولا وعده و وعید ندید دوما یه راهکار اساسی و درست و درمون و اجراشدنی ارائه بدید خواهشا . هرچند که ما را از این دولتمردان امیدی نبوده و نیست.
این طرف از محیط زیست هیچی حالیش نیست روحانی به فکر معیشت و کار مردم که نبودی و نیستی لالقل مدیر توانمند استخدام کن دولتت شده کلکسونی از بازنشته های .....
باشه اقای کلانتری دعا می کنیم ولی اول باید برشاه سلطان حسین دوردی بفر ستیم چون دارودسته شما مارا به یاد ان مرحوم انداخت
خدایا باد بیاید،خدایا زلزله نیاید،خدایا باران بیاید ولی سیل نیاید،خدایا برای 5 میلیون بیکار ما شغل ایجاد کن،خدایا چند میلیون معتاد ما را درمان کن،خدایا جاده های ما را استاندارد و ایمن بگردان،خدایا همه پرایدهای ما را تبدیل به بنز بگردان،خدایا همه فقرای ما را یک شبه ثروتمند کن،خدایا .... خدایا .... خدایا .... با تشکر غظنفر
وقتی فامیل بازی جای شایسته سالاری رو بگیره همین میشه که خشکسالی میشه.آلودگی میشه.محیط زیست از بین میره.فساد و فحشا میشه اسیب های اجتماعی زیاد میشه تا بگیر برو ثریا
چطوره فراخوان بدهید تا 12 ملیون نفر همه به هم فو ت کنندتا آلودگی بر طرف شود.شما مسیولان هم نوبرید به خدا.به جای این نظرات مسخره روابط سیاسی تان را با دنیا اصلاح کنید تا نیازمند دعا برای باد نباشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
دقیقا همینه جالب اینه به جای اینکه ملت چشم امیدشون به دولت باشه دولت چشم امیدش به ملته. زلزله و سیل میاد آی مردم بشتابید کمک . آلودگی هوا میشه آی مردم تقصیر شماست که از خودرو ملی استفاده می کنید حمل و نقل عمومی به این خوبی. حتی در حدی خوبه که خودمون هم استفاده نمی کنیم یا شاید جرات استفاده اش رو نداریم
برادر عزیز شما چرا سیستم های گرمایشی موجود در واحدهای مسکونی و ...که با کاهش دما از پاییز و زمستان استارد خورده و دایما اکسیزن موجود هوا رامصرف و گازهای مسموم تولیدی را به فضای شهرها تزریق میکنند از قلم می اندازیم میلیونها بخاری گازی و پکج و موتور خانه شوفازها را از یاد می بریم .خوب معلوم است در کنار اینها ما میلیونها خودروی بنزینی و گازی و گازوئیلی و احیانا هزاران کارگاه صنعتی و کارخانه و....را اگر حساب کنیم هر موقعی که احیانا باد نباشد این وضعیت را خواهیم داشت .چرا به فکر استاندارد کردن عایق بندی ساختمانها و تولید و مصرف مصالح ساختمانی عایق و استاندارد نیستیم .چرا به فکر تامین گرمایش ساختمانها از انرزی برق و پرداخت سوبسید مصرف به آن و تولید و واردات خودروهای برقی سوبسید دار و متعاقب آن با تامین نیاز جامعه به امکانات برقی و همه گیر شدن مصرف آن به فکر قطع یارانه و آزاد سازی قیمت عرضه بنزین و گاز و گازوییل و نفت در حد قیمت جهانی جهت جلوگیری از آلودگی هوا و قاچاق سوخت در کشور نباشیم.
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
برادر عزیز : به نکته درستی اشاره فرمودید و در صد قابل توجهی از آلودگی ها مربوط به سیستمهای گرمایشی منازل و ادارت و... است ولی استفاده از برق در ایران یعنی استفاده از گاز با هزینه انتقال برق به منازل و محل های مصرف برق .توجه دارید که نیروگاههای برق در ایران حرارتی هستند و مصرفشان گاز است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
دقت کردید تا هوا سرد شد دیگه شعله های گاز آبی نمی سوزه و زرده بیشتر؟! این احتمالا ناخالصی هست که تو لوله ها وارد می کنند تا کمبود گاز نداشته باشیم. حالا باز هم احساس می کنید تقصیر مردم هست؟!
اذعان به نمي توانيم در ادبيات اجرايي و سياسي ايران يك نقطه عطف بزرگ است. اگر نمي توانيد برويد كنار كسي بيايد كه بتواند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
موافقم چرا به جوان ها اعتماد نمی کنند؟! بابا پیر شده اید که بد هم نیست و کوه تجربه هستید ولی در کنار جوان هایتان باشید
ما دهه شصتی ها که سنمون رفتش بالا همه کارمند دون پایه موندیم بغیر از عده ای آقا زاده
آدم یاد دوره پارینه سنگی میوفته که بشر با فوت و سنگ آتیش روشن میکرد.حالا واسه برطرف کردن آلودگی میگن دفا کنید باد بیاد.واقعا که اینجا ایران است ایرانی خراب و سرشار از بی مسئولیتی و فساد اداری
کجایید ابتکار که بعنوان مجرم اصلی معرفی شوی!!!!!!!!!!!
شما را بخدا که موتور سیکلت ها رو دریابید. آلودگی موتور سیکلت کمتر از ماشین نیست...واقعا کاری نداره اگر با شرکت هوندای ژاپن قرار بسته بشه برای تولید یا واردات موتور سیکلت بروز و کم صدا و شیک. ای کاش یه کاری بشه...میدونید فقط بشه حالا هر چی باشه
اگرزلزله عاملش کاملا طبیعی بدون نیروی ماورایی واراده خداونداست بی بارانی منشاچیست ودوستان دانشمندابرهای مصنوعی بسازند یاجریانات هوایی بوجود بیاورند که مانع خشکسالی وآلودگی شوند!!
ماشين خوب براي حل شدنش داريم تعرفه رو زياد ميكنيم كه مردم آشغال هاي داخلي بخرن جاي ماشين به روز يورو 6
تنها یک راه وجود دارد ایجاد نیروگاه خارج از شهر ها و گرمایش منازل با برق . خودروها را راه ندهید بخاری مردم را که نمی توانید خاموش کنید.
ادامه وضع موجود یعنی ارمغان مرگ و فلاکت برای خود و فرزندانمان .
به نظر شما اشتباه کرده؟
PM2.5 بیشتر حاصل از احتراق گازوئیل هستش
دولت زورش به مردم میرسه، اما به خودش نمیرسه که کاری بکنه
سسسلام


واقعا تاسف آوره ادم دیگر در کشور نیست ؟؟؟

همیشه همین افراد تکراری اگر کاری بلد بودن در همان چهار سال اول انجام میدادند

چهل ساله دوباره از همین مدیران استفاده میشوند و پس روی بیشتر و بیشتر

هیچ کس بیشتر از چهار سال نباید وزیر یا مسول باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
هههه مگه بقیه خودی هستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
جمله آخرت رو قبول ندارم چون اگه شخصی مفید و کار آمد باشه تاریخ انقضاء نداره مثل آنگلا مرکر در آلمان که البته با رای ملت دوباره انتخاب میشه نه مثل دیکتاتورهای ونزولا و کره شمالی و ... که فکر می کنن چون ژن برتر هستند پس بهترین انتخاب اون ها هستند
وارونگی هوا در تهران از اواخر آبان تا اوائل اسفند اتفاق میفته. این سه ماه تهران رو کلا زوج و فرد کنید. من خودم خودرو دارم ولی حاضرم سه روز در هفته از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنم. بالاخره زندگی تو کلانشهرها هزینه داره، اینم یه هزینه هست که به نفع همه هست. حداقل تا وقتی یه مدیر درست و حسابی پیدا بشه بتونه یه راه حل ارائه کنه این کار رو بکنید از دود خفه نشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
کسی که راه حل و ایده داشته باشه
خونه خراب می کنند یا گریزان
چرا مدیریت سقف نداره؟
سن نمیشناسه؟
بعضیها مدیران تا توسط خدا بازنشسته نشوند باز هم مدیر هستند
اگه قرار به ایشالا ماشالا و دعا هست پس چه نیازی به سازمان محیط زیسته که اینقدرم هزینه میبره حقوق میده یخورده هم کارایی نداره!
یه سازمانه دیگه بزنن با نصف این تعداد کارمند به اسمه سازمان عملی شدن دعای ملت! قشنگ کار 4 5 تا سازمانو وزارت خونه رو میکنه.
بی کفایتی مدیران تصمیم گیرنده دولتی آنچنان عیان شده که بر هیچکس پوشیده نیست. استفاده از مشاورین گران قیمت داخلی و خارجی هم مشکل ایشان را حل نکرد. چون نمی توانند آنچه را توصیه شده حتی بفهمند. جای تاسف دارد و حال هر انسان شریفی بهم می خورد که مدیران متعهد!؟ که غالبا نیز از نهادهای محترم انقلابی معرفی می شوند با مدارک کارشناسی ارشد و دکترای بی ربط به حوزه های تخصصی با القاب دکتر یکدیگر را صدا می زنند و خود را علامه فرض می کنند. با این علامه ها وضع بهتر از این نمی شود. چه برسد به آقایانی که نام بردن از ایشان گناه محسوب می شود و تاوان همه سرمایه های بر بادرفته را از کارشناسان یتیم در خانواده جمهوری اسلامی طلب می کنند
سلام. من خودم از کارشناسهای سازمان محیط زیستم .شاهد این هستم که همیشه مدیران ارشد سازمان از هم جهت بودن دبیر اجتماعی شما با سازمان سخن می گویند. به نوعی می گویند دبیر اجتماعی تابناک نیروی خودمان هست.جای نگرانی نیست.
به جای این همه حرف زدن دعا کنید اینقدر خودتون را کسی ندانید همه چیز در اختیار ما نیست تا حالا گفتید روزی مردم را ما میدهیم ( شرک) حالا منتظر نزول بلا نباشیم ( اللهم اغفر ذنوب التی تنزل البلا) وقتی مردمی همه چیز را بداند ولی مرتکب خطا شود بایدمنتظر نیامدن باد وتکرار زلزله باشد اینقدر خودمان راقبول نداشته باشیم بجای حرف زدن زیاد یکساعت در اعمال ورفتارمون فکر کنیم شاید علت خشم الهی روشن شودوالا منتظر بلاهای جدید باید باشیم
اين همه بودچه كشور براي حوزه هاي علميه خواهران وبرادران وخرج ميشود وروحانيون خود معتقدات كه مردمان پاكي هستند ودعا هايشان هم پر بركت است پس چرا باران نمي أيد هنوز وقت ان نرسيده كه مردم به خرد وتفكر بيشتر توجه كنند
ایشون راست میگه. نه برای آلودگی هوا که یه بار من گرسنم بود دعا کردم بعدش سیر شدم.
بلایی که بواسطه قدرت و ثروت و غارت ملت و نابودی کشور اورده شده با طوفان نه سیل ملت که الودگیها را پاک کند قابل حل احتمالی خواهد بود
چرا جلوی خودروهای مسافر کش بدون مجوز در تهران گرفته نمیشه ؟ چرا جلوی تردد تاکسی های خالی بدون مسافر درتهران گرفته نمیشه چرا جریمه نمیشن تاکسی با شیشه های بالا در سطح شهر تردد می کنن و وارد محدوده طرح می شوند بدون اینکه کارکرد خود را که حمل مسافر است انجام دهند باید مجوز خودرهای تاکسی بدون مسافر باطل شود . تاکسی ها باید در ایستگاه منتظر مسافر شوند نه اینکه راه بیافتن توی خیابونها دنبال شکار دربست !!!!! الان که دهها شرکت تاکسیرانی در تهران فعالیت می کنند چه نیازی به مسافر کشان بدون مجوز است بدانید که این افراد یا خودشان مشکل دارند یا ماشین شان استاندارد نیست یا نمی خواهند مالیات و عوارض بدهند که در هر سه مورد خطا است که بخواهیم از این افراد حمایت کنیم . باور کنید اگر ماشینهای گردشی را در تهران ساماندهی کنیم خیلی از مشکلات حل می شود یکی دیگر هم ایجاد کلوپهای شبانه است که تا ساعت 3 یا 4 صبح در تهران فعالیت کنن هم شغل ایجاد می شه هم ترددهای ضروری کاهش پیدا می کنه راستش خیابونهای تهران فقط برای تردد نیست کارکردهای دیگه هم داره که باید فکری به حالش کرد.
باسلام تا چندین سال پیش دولت واردکنندگان خودرو را ملزم کرده بود که در ازای وارد کردن خودرو سقف چند خودروی فرسوده را بزنند وبا بسته های تشویقی جایگزینی و وام های مدت دار ، انگیزه خوبی برای اسقاط خودرو بوجود آورده بود ولی متاسفانه الان چند سالی است که دولت برای خودروهای شخصی طرح جایگزینی و پیشنهاد مناسبی ارایه نکرده و بجای سقف زدن فقط پولش را از وارد کنندگان خودرو میگیرد !
بنده خودم و خیلی از دوستانم را میشناسم که خودوی قدیمی دارند ولیکن با توجه به اینکه سایپا و ایران خودرو مدتهاست طرح جایگزینی خودرو ارایه نداده اند لذا همچنان مجبوریم با این خودوی فرسوده تردد نمائیم ودولت هم دست رو ی دست برای این هوای آلوده ، منتظر دعای باد و باران !!!!
با این مسئولینی که ما داریم ، فقط یک سونامی می تواند همه ما را از نکبت خلاص کند .
سپردم كار خردان بر بزرگان- ز خردان خواستم كار سترگان / ز كار اين داشت عجز آن ديگرى عار - از آن كار بزرگ و خرد شد زار.
این مملکت مملکت باد است و با بوجار لنجان اداره می شود
اقای کلانتری با انتقال کارون عامل از بین بردن کشاورزی و محیط زیست خوستان هستن
توفاتی که مسوولان را با خود ببرد تنها راه درمان است.
در وحله اول باید موتور سیکلت ها را از شهر خارج کرد. در شهر فقط موتورسیکلت الکتریکی اجازه تردد داشته باشد، مهلت تا چند سال داده شود. در این بین مالیات بر موتور سیکلت احتراقی بست و هر سال آنر دو برابر کرد تا زمانی که تردد موتورسیکلت احتراق در شهر کاملا ممنوع شود. بعد نوبت به وسایل نقلیه دیگر می رسد.
دعازماني مستجاب ميشود كه عملمان موردرضايت حقتعالي واقع شودوجهت الهي براي خدمت به مردم نجيب ايران باشدزماني بودكه بدون دعاتمام فصول درجاي خودبودحال وقتي براي باران دعا ميكنيم بادنيزازجريان ميفتدارحم ترحم به همديگررحم كنيم تاخداوندراههارابرايمان همواركند
با سلام مسیر ما از زین الدین شرق به سمت پاسدارن و شیریعتی هست یکی از پر ترافیک ترین نقاط تهران که مسیر 7 دقیقه ای رو یکساعت باید تو ترافیک باشیم ولی دریق از یک وسیله حمل و نقل عمومی . چرا توی همت مسیر ویژه اتوبوس منو ریل ترن نمیزنن. چرا واقعا؟؟؟؟؟ بنظرم ترافیک مصنوعی درست کردن کاملا هدفمند هستش.
در یک اقدام هماهنگ همه شهروندان با هم فووووت ! کنند تا باد مصنوعی ایجاد شود !!!
این آقا 14 سال وزیر کشاورزی بود وهیچ هنری برای توسعه کمی وکیفی کشاورزی نداشت وقتی سال 80 دیگه ازوزارت کنار کذاشته شد زمین وزمان را در عدم موفقیت خود مقصر دانست که مورد اعتراض وانتقاد رهبری قرارگرفت حالا با چه نیتی ایشان دوباره درمصدراجرایی ومدیریتی قرارگرفته ؟
خودروسازها برای فرار از هزینه ۱۰۰ هزارتومانی فیلتر تصفیه دود با جان میلیون ها نفر بازی می کنند. افرین به دولت ...
خدایا طوفانی بفرست که نه هوای آلوده بلکه این مسوولین غیرمسوول و غیرمتخصص را ببرد! الهی آمین
دولت تدبیر و امید

زمان احمدی نژاد دوستان روزنامه هاشون و سایتاشون پر کردن که بنزین پتروشیمی باعث آلودگیه هواست.

امان از روی زیاد و زبان دراز و عقل کم.

الان که احمدی نژادی راس کار نیست، مقصر اصلی باد شناخته شد.
درود
ایشان چند وقت پیش هم برای ریزگرد گفته بود که "دعا کنید باران بیاید" اگه مشکلات به آسانی و با دعای مردم حل می شود ایشان می توانند بگویند که وظیفه سازمان متبوع شان چیست؟ وچرا بودجه می گیرند؟
مثل قبل که توی روزنامه ها منتشر شدمجددا قراردادی با حوزه علمیه ببندید جهت گسترش دعا و حذف بلایای طبیعی. کمی از این بودجه ها را اگر مفید استفاده کنید مگه چی میشه
شما باید جبهه خودت را به پیش ببری. ژنرالی که شکست را القاء و توجیه می کند. گماشتنش خیانت است.
این آقا به خاطر علمش،اخلاق وزبان خوشش یا جمالش انتخاب شده؟
خاک بر سر ما که نمی تونیم دو تا اشغال ساز رو تعطیل کنیم صبح تا شب هی دلیل بیارید تازمانی که ایران خودرو و سایپا کار میکنن همگی ول معطلیم
اگه قراره مشكلات مملكت با دعا حل بشه پس شما مديران بي لياقت چرا داريد حقوق نجومي از بيت المال ميگيريد!!!!!؟؟؟؟؟
اگه دقت كنيد مي بينيد كه تمام قوانين كه توسط اين دست مديران تصويب ميشه ويرانگرست
نمونه ش بجاي اينكه خودروي هيبريدي و برقي و خارجي باكيفيت وارد كنند با بالا بردن تعرفه مردم رو مجبور ميكنن كه از خودروهاي آشغال داخلي استفاده كنن و بعد اسمش رو ميذارن حمايت از توليد داخلي و حمايت از قشر كارگر كه بيكار نشه
شما اگه بفكر كارگر جماعت بوديد كه خودتون حقوق نجومي و پاداش نجومي نميگرفتيد و به كارگر ماهي زير دوميليون حقوق بديد
خواهشا يكي بياد و بساط اين مديران بي لياقت و فسيل و بي مصرف و حقوق نجومي بگير از پول بيت المال رو برچينه و انسانهاي نخبه و فهميده و درد مردم كشيده و جهادي رو جايگزين كنه تا مملكت به سمت پيشرفت حركت كنه
همونطور كه تو بحث موشكي پيشرفت كرديم ما استعداد و توانايي پيشرفت در تمام عرصه ها رو داريم
خداوند کل ملت ایران 100البته ما مردم عادی پاپتی به غییر از مسئئولین خوب و زحمت کش دستپاک را بکشه که اینقدر باعث دردسر و نارحتی آقای دکتر روحانی و حضرات همکاران شدیم واقعا شرمنده ایشن هستیم بخدا
راستی اگه قرار کار با دعا مردم پیش بره چرا این اداره های و نهادهای و سازمانهای بیخود که فقط بودجه حرام میکنند را نمیبندن.
باید دعا کنیم که طوفانی بیاید و شما مدیران بازنشسته با تفکرات قرون وسطایی رو ببره تا این کشور یک نفسی بکشه. از اون قبلی اونجوری کشیدیم از این یکی هم که داره پستها رو مثل گوشت قربونی به پیرمردهای فکر پوسیده میده.
وقتی بودجه مصباح یزدی 78 میلیارد تومان و بودجه محیط زیست 80 میلیون ایرانی 67 میلیارد تومان می شود نتیجه ای بهتر از این نخواهد بود.
بهتره این حضرات تو عید بیان تو تلوزیون حرف بزنن اینجوری نیاز به تولید برنامه های طنزم نیستش. تو بودجه صدا و سیما هم صرفه جویی می شه
دکتر 11 سال وزیر کشاورزی بوده و تا الان بیش از 15 سال دبیرکل خانه کشاورز است. برای کشاورزی چه گلی زده؟ یا سرکار خانم ابتکار که از دوران دبیرستان فقط بخاطر یک روز ترجمه کردن وارد مدیریت مادام العمر شده است.
مدیریت کوتاه یا طولانی ایرادی نداره، حقوق کم یا زیاد ایرادی نداره، ولی وقتی مشکلات مردم رو هر روز بیشتر می کنید و باد جایگزین شما باشه مردم راحت تر زندگی می کنن. خب چه کاریه؟ چند هزار نفر تحصیلکرده بیکار باشند اونوقت اینجور مدیریت مدیریته؟
خدا از مدیرانی نگذرد که سرمایه های انسانی این کشور رو به هدر می دهند.
البته که دعا خوبه و باید هم برای همه چیز دعا کنیم.اما وقتی یک عده مثل کلانتری که عنوا ن ریاست سازمان محیط زیست کشور رو هم یدک میکشه و عامدانه یا جاهلانه محیط زیست کشور را نابود میکنه .اضافه بر دعا های قبلی باید دعا کنیم که خدا شر یک عده مسئول کم کار را از سر ملت ایران و محیط زیست کشور کم کنه
تا وقتی وزرايي چون عيسي كلانتري داريم كه ميگه بايد دعا كنيم باد بياد تا هوا خوب بشه انتظار بيشتري از وضع مملكت نداشته باشين
مایه تاسف است این اظهار نظر .
خوب آلودگی هوا هم بد نیست. اول که پزشک ها که منفعت می برند. آمبولانس های خصوصی منفعت می برند. خوب این وسط یک سری فوت می کنند که به نفع تامین اجتماعی است که وضع مالی خوبی ندارد و بالاخره خوب تعدیل بازنشستگان هست. تازه به نفع دولت هم هست چون یارانه طرف قطع می شود. بعد مراسم عزاداری برای افراد فوت شده که یکسری باز نفع می برند و ... .
باعث تاسف هست که این آقا مسئول سازمان مهم محیط زیست است.
ی زماننی همه ی اینا تقصیر شهردار بود!
نظر من غير قابل انتشار است
پس اگر باد است شما چرا بیخودی چندین سال از بازنشستگی ات گذشته پست به این مهمی را اشغال کرده اید .در ضمن اعتبارات احیای دریاچه ارومیه را هم هدر دادید.
نظر من را چاپ نکردی.ترسیدی
حالا هم میگید بلایای طبیعی( برگ از درخت بدون اذن قادر متعال برروی زمین نخواهد افتاد) درموردنماز باران هم از علما بزرگ چون ایت الله نوری همدانی در مورد نماز باران قم توسط آیت الله خوانساری سوال کنید
اینا با رای خود ماها به اینجا رسیدن (البته منکه رای ندادم و نمیدم)
لعنت بر این باد بی شعور و بی لیاقت که نمی وزد
اگر مسولی برای مردم بدون توجه به خدا ویا مردمی نگاهش به مسولین باشد بدون توجه به خدا به هم واگذار خواهند شد واز رحمت الهی بدور خواهند بود ودر صورتیکه غیر از خداوند متعال را موثر در عالم هستی بدانند بلا نازل خواهد شد مخصوصا اگر در مدارس ودانشگاهها ومساجد ورسانه ها حجت تمام شده باشد
درود بر سخنگوی آلودگی هوای کشور جناب رستگاری : با وارنگوی هوا چهره همیشه در تلویزیون شما باعث خرسندی کودکانمان شده است . فرزندان تهرانی تا اسم شما را می شنوند خوشحال از تعطیلی مدالرس می شوند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر