بازدید 18308
خوانده می‌شوید؛

به نظر شما عادلانه است که حقوق نمایندگان 11 برابر حقوق کارگران باشد؟

به نظر شما، این اختلاف معنادار حقوق خدمتگزاران مردم (نمایندگان مجلس) و ولی‌نعمتانشان (مردم به خصوص طبقه کارگر) عادلانه است؟ آیا این اختلاف معنادار با آرمان‌های اولیه انقلاب ـ که رسیدگی به محرومان و مستضعفان بود ـ هم‌خوانی دارد؟ به نظر شما؛ افزایش 70درصدی حقوق نمایندگان عادلانه است و عادلانه است که حقوق نمایندگان 11برابر حقوق کارگران باشد؟
کد خبر: ۷۵۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 18 December 2017

روز گذشته، برخی گزارش‌ها از افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان مجلس خبر می داد، به گونه‌ای که گویا قرار است حقوق نمایندگان مردم در بهارستان از پایه حق نمایندگی پنج میلیون و هشتصد هزار تومان به ده میلیون تومان افزایش یابد؛ عددی که به اضافه سایر مزایا مانند هزینه دفتر نمایندگی در تهران، هزینه خودرو، هزینه اجاره مسکن و ... ممکن است به عددی نزدیک چهل میلیون تومان برسد.

با این حال و با در نظر گرفتن همان افزایش 70 درصدی در حق نمایندگی و رسیدن عدد 5800000 تومان به 10000000 تومان در واقع حقوق پایه یک نماینده مجلس نزدیک به یازده برابر حقوق یک کارگر است که در سال 96 مبلغ 929931 تومان دریافت می‌کند.

* به نظر شما، این اختلاف معنی دار حقوق خدمتگزاران مردم (نمایندگان مجلس) و ولی‌نعمتانشان (مردم به خصوص طبقه کارگر) عادلانه است؟

* آیا این اختلاف معنادار با آرمان‌های اولیه انقلاب که رسیدگی به محرومان و مستضعفان بود هم‌خوانی دارد؟

* به نظر شما افزایش 70درصدی حقوق نمایندگان عادلانه است؟

* به نظرشما عادلانه است که حقوق نمایندگان 11برابر حقوق کارگران باشد؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۹
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۳۴۲
خخخخخخخخخخخخخخخ
این چه خدمتگذاریه که حقوقش 11 برابر ولی‌نعمتشه؟
خخخخخخخخخخخخ
خخخخخخخخخخ
خخخخخخخ
خخخخ
خخ
خ
پاسخ ها
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
مطمئن هستد که همین 11 میلیون
در مقابل مزایای دیگری که دارند این 11 میلیون هیچ
تابناک چرا درست نمی گی که از هیأت مدیره بودنشون در شرکتهای شهرهای خودشون چقدر می گیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
پر واضح هست که عادلانه نیست ولی مگه حرف ما تاثیری داره توی اینکه اینها بگیرن یا نه؟؟؟
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
واقعا منظورت چیه که همین 11 میلیون رو داری فریاد میزنی و از بقیه دریافتی ها چیزی نمیگی
چرا انقدر مردم را ساده فرض می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
اگه فقط حقوق 11 برابري بود باز دردش خوردني بود اما همه ميدونن كه خدمتگزاران عزيز هزينه هاي جانبي از حمل راننده مسئول دفتر اجاره خانه اجاره دفتر هزينه خودرو و .... هم دريافت مي كنند
تازه ان شاءالله كه اهل رانت و مزاياي ديگه نيستند
کریم
| Germany |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
دقیقا . نکته اینه که به حرف مردم کسی اهمیت نمیده و هرکاری که بخان میکنن فقط موقع رای آوردن مردم میشوند : ولی نعمت !!!!!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
احتمالا دوره بعد تمام این 5 میلیون بیکار در آزمون استخدامی نمایندگی شرکت کنند تمام مدیران ادارات هم استعفا میدن میان تو صف
الهام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
ملت از این مجلس که فقط فکر خودشان هستند متنفرند. 5ماهه سوال از رئیس جمهور درمورد عملکرد بانک مرکزی و موسسات مالی امضاء شده ولی اجرایی نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
دیروز روزنامه همشهری ریز دریافتی ماهانه نماینده ها رو در سال 95 منتشر کرده. هر کدوم ماهی 32 میلیون از مجلس حقوق میگیرن . حق مأموریت هاشون هم جداهست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
بی رودر بایستی باید گفت: حاکمیت برای طبقات ممتازی که بنظر خودش در توازن امنیتی جامعه اثر گذار هستند رو خوب رسیدگی میکنه و امتیازات و رانتهای بسیاری در اختیارشون قرار میده حالا این گروهها میتونه نماینده ها باشن و یا مثل جامعه پزشکان که دستشون رو باز میذاره که از خودشون یک افرادی رو مشخص کنن که تعرفه ویزیتهاشون رو تعیین کنه و نظارتی هم روشون نیست چرا که گروه ممتاز و اثر گذار در جامعه هستند. چرا به کارگران و یا کارمندا اجازه نمیدن که حقوق هاشون رو توسط چند نفر از خودشون تعیین کنن؟ چون گروه ممتاز و اثر گذارنیستند البته به استثناء کارمندای بخش نفت و....
اخه این سواله؟کجاش عادلانس؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
مسئله فقط حقوقشون نیست... مهم تر از همه شبکه روابطی هست که ایجاد می کنند
رضاااااا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
حقوق دهها برابر
تعطیلی ... خیلی
غیبت ... بسیار
آخرش هم وسط مجلس خوابند
البته این همون شخصیتیه که قراره باشن
سعید ت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
عادلانه است
چون توانسته اند از همان مردم معترض رای اکثریت بگیرند!
نوش جانشان
به نظرم نه تنها عادلانه نیست بلکه غیرقانونی است.
پاسخ ها
سیدمجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
برادر مراقب حرف زدنت باش.الان میشنون و سریع یه قانون براش وضع میکنن و قانونیش میکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
چرا هیچکس درامد پزشکان را نمیبیند که 100 تا 1000 برابر کارگران است.
اصلا هم عادلانه نیست. همین است که هیچکدام از این نمایندگان به اصطلاح ملت، درد مردم را درک نمیکنند. امروز صبح یکی از همین نمایندگان با رادیو در حال صحبت بود و میگفت مردم باید شرایط کشور رو درک کنن و گرانی های رو تحمل. والا اگه به ماهم ماهی 11 میلیون حقوق بدن(البته به جز سایر مزایا) گرانی رو تحمل که هیچ استقبال هم میکینم لطفا به فکر مردم باشید تا خودتون
اره چرا عادلانه نيست . يك عده خاص(ژن برتر) هستند و ديگران عام اين معني عدالت
نه به خدا ...منتهی چه می شود کرد؟ بین خداگو و خدا جو تفاوت از زمین تا آسمان است
بله به شرطی که فساد و رشوه نباشد
آقای صادقی لیست بدهکاران رو اعلام کردن و گفتن. میخوام بدونم چرا برخورد نمیکنن و این آقایون راست راست دارن راه میرن واسه خورشون. لطفا به فسادهای محرز رسیدگی کنین و تا اعلام نتیجه و اطلاع رسانی به مردم دست از کار نکشید و این رساله شما خبرگزاری هاست
ما هر نظری بدهیم آنها کار خود را می کنند، البته که عادلانه نیست، نماینده ای که این همه حقوق بگیرد همه چیز را از یاد می برد، تازه اگر چیزی را به یاد داشته باشد، چه رسد به آنهایی که هنگام ورد به مجلس هم چیز چندانی را به یاد نداشته اند!!!
عدالت با ع است یا الف؟!
سختیش برای مردم هست، خوشیاش و غرق در زندگی شعارگونه برای ژن های برتر
واسه همینه که طرف کلی تو سر خودش میزنه تا اسمش دربیاد...

به نظر من غیرقانونی است. باید جلو آن گرفته شود.
بله، به شرطی که کاری نکنن و برن خونه بشینن.
چون راه یافتن و حضور این عزیزان نمایندگان محترم به مجلس عادلانه است بنابراین تصمیمات این بزرگواران هم مبتنی بر عدالت است.
من که میگم 10 میلیون حقوق برای نماینده مجلس مناسبه چون ریخت و پاش زیاد دارن ! الهی که همه نماینده ها خیر ببینن ! مردم باید قدر این نماینده ها رو بدونن ! ( الان یه کلت کالیبر 45 رو شقیقه منه تا این مطالب رو بنویسم ) -
وقتي خودشان چنين حقوقهاي بگيرند ازدل كارگر چه خبر دارند دولت تدبير واميد است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
ربطی به این دولت و اون دولت نداره از اول حقوق و مزایایشان بیشتر بوده و با حساب در صد اضافه امسال به این رقم رسیده
اردوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
عزیزم مجلس یه قوه مجزا هست. قووه مقننه. تکرار کن
انصاف هم خوب چیزیه ، نماینده ای که برای انتخاب شدن از خاله قزی و عمقزی قرض کرده ، چطور بدهی اش را بدهد؟!
حقوق بابت چه کار؟ چه قانونی تصویب کردند که به نفع ملت باشه؟ اگر به دلیل حمایت از نظام نظام نبود در انتخابات شرکت نمی کردم
جالبه که وقتی میخوان پایه حقوق کارگران و کارمندان رو تصویب کنن ، خودشون رو میکشن که اگه بیشتر از 10 تا 12 درصد حقوق ها افزایش پیدا کنه، تورم زیاد میشه، بیچاره ما کارگرها و کارمندان
در ایران هیچ چیز عادلانه نیست!!
عدل در ایران شده یه کلاف سر در گم، اصولا چه کسی باید عدل و انصاف را تحلیل کند خیلی مهم هستش تو جامعه فعلی ما هیچ کسی از حق و حقوق و جایگاه خودش راضی نیست که اینهم دلایل خودشو داره، ولی در کل منتخبین مردم بقول مثال باید یه سوزن به خود بزنن یه جوال دوز به مردم، وقتی بابت افزایش ده درصدی حقوق کارمند و کارگر کلی منت میزارن این چه افزایش حقوقی هست که برای خود در نظر گرفتن، من تو کار نمایندگان مردم موندم بابا شما که تا چند وقت پیش بین همین مردم بودید و درد همه رو می دونید یه ذره انصاف هم خوب چیزیه
هیچ اشکالی نداره. اونچه اشکال داره "دیگر" درآمد ها و دریافتی های احتمالی نمایندگان هست که هیچگونه نظارتی هم روی اونها نیست! حق ماموریت ها و هدایا و ...

تاکید روی کم بودن حقوق مسئولین، آدرس غلطه! همه اعتراض میکنن و در نهایت نماینده های مجلس میان میگن ببینید ما چقدر خوبیم، 8 میلیون بیشتر نمیگیریم ولی تلافیش رو با پرداختی های دیگه جبران میکنن.
پاسخ ها
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
کاملا درست می فرمایید
اتابناک اگر راست می گی و این مطلب رو الکی نگذاشتی ، در مورد یک نماینده در شرکتهای مختلف چه سهمی داره هم مطلبی بنویس
بله دوستان
چون دانی پرسی،سوالت خطاست....

اگر حقیقتا دنبال رفع تبعیض و کمتر کردن فاصله طبقاتی هستند،می توانند ابتدا از همین مورد شروع کنند...نه حقوق مادام العمر بگیرند و نه افزایش حقوق هفتاد درصدی داشته باشند
به نظر بنده اصلا عادلانه نبود آنها انجا باشند
عدالت یعنی کشک
پاسخ ها
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
بله اصلا حقشون نبود در مجلس باشند
اين حقوق ها در برابر اعتبارات و وامها و مزايايي كه نمايندگان و خانوادشون دارن قطره در برابر درياست، بدترين قسمت اين موضوع دائم العمر بودنش هست كه شخصي براي چهار سال خدمت به حزبي پنجاه يا شصت سال حقوق نجومي ميگيرد!!
اگر حقوقشان اندازه کارگران و شاید هم کمتر باشد بهتر است.
عادلانه نیست اما معقوله . مشکل حقوق یازده میلیونی نماینده نیست مشکل پایین نگه داشتن حقوق کارگر است حداقل حقوق بابستی سه میلیون باشد. انوقت میبینیم که حقوق نماینده یازده میلیون معقوله .اما مسئله اینجاست که این اقایان فکر خودشان و اطرافیانشان هستند و الباقی را اهمیت نمیدهند. البته خدا را نیز فراموش کرده اند که بالاخره روزی باید جواب بدهند
خسارت مادی و معنوی وضع قوانین ناعادلانه
هزاران برابر حقوق و مزایای پیدا و پنهان آنهاست
ببخشید عدالت یعنی چی؟ اگه 1=10 هست این کار هم عادلانست!
تا وقتی مدیران و نمایندگان چنین حقوق ها و مزایایی دریافت می کنند،نمی توان امیدی به بهبود وضع مملکت داشت...
این خود نشان دهنده آن است که نمایندگان به دوره نمایندگی خود به عنوان فرصت مغتنمی می نگرند برای بستن بارِ این دنیایشان و نه آن دنیایشان!!!!!!


تابناک عزیز لطفا سانسور نکن.یا اصلا نظرخواهی نکن یا اگر نظر می خواهی کل نظر را بدون سانسور درج کن.
ايكاش فقط همين مبلغ بود ....
مردم ساده نیستند....
نماینده ای که 500تا یک میلیارد خرج تبلیغات می کنه ایا بارش با این 40 میلیون باره؟
ببخشید فکر می کیند پس آقایان حضرات قوه مجریه اگر به فکرقوه مقنعه ای ها نباشند که می خواهند طرحها ولوایح آنها را تایید کنند به فکر رای دهنده ها هستند ؟
با توجه به هزینه های یک نماینده و مسئولیتش به نظر من هیچ اشکالی نداره اینقدر حقوق بگیرن به شرطی که تمام وقتشون رو روی نظارت و قانون گذاری بذارن و توی فلان هیئت مدیره و بهمان بنگاه اقتصادی عضو نباشند و وقتشون رو برای موکلینشون هزینه کنند.
من به عنوان موکل راضی ام که وکلام اینقدر حقوق دریافت کنند.
وقتی یک پزشک متخصص اورژانس بیمارستان دولتی که مسئول جان تعداد کمی بیمار اورژانسی هست ماهانه 50 تا 80 م ت دریافت میکنه، طبیعیه که نماینده ای که حداقل مسئول جان و مال و ناموس و کیان حداقل 200000نفر هست اینقدر دریافت کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
یک دکتر متخصص را با این نماینده های مقایسه نکن
بجای معترض شدن به حقوق نمایندگان حقوق کارگران را افزایش دهند کارگران خدمتگزاران واقعی کشور هستند و نقش بسیاری در توسعه کشور دارند .نماینده یک شهر بعلت دارا بودن مدرک تحصیلی بالا و توانایی در جلب ارای عمومی باید حقوق بالا داشته باشد اما کشور این تونایی را دارد که حقوق کارگران را افزایش دهد تا زندگی انان به رفاه بیشتر نزدیک شود
مگه همینو میگیرن ...
کاملا عادلانه است وقتی یک مدیر جز ماهی بالای بیست میلیون حقوق می گیرد مدیر ایران خودرو ور شکسته سالانه پاداش چند صد میلیونی می گیرند چرا اربابان ملت نگیرن مثل شیر مادر حلاله
به هیچ وجه درکشورمنتظرمبارزه بافساد نباشید!
کاملا عادلانه است.زحمتی که یک نماینده میکشد دهها و صدها برابر یک فرد عادی است.یک عمله نباید خود را در شان یک نماینده فرض کند.یک نماینده در حد یک سناتور است.
نه تنها کاملا نا عادلانست ، بلکه حلالشون نیست ،
اینکه سخنگوی قوه قضائیه گفت جلوی حقوقهای نجومی گرفته میشود و اینکه خود نماینده مجلس میگوید ما عصاره شورای نگهبانیم نه عصاره ملت دقیقا" صدق گفتار است به به به این ادالت
بله - عادلانه است!
این همه رفاه -مدیریت جهانی- الگو شدن در جهان اسلام و غرب- بانکداری بی ربا-خودرو سازی مدرن - عدم وابستگی
...بازم بگم؟؟

از عصاره این مدیران که از هزار فیلتر گذشتن بیرون آمده
هر کارگری نمیتواند کار نماینده مجلس را انجام دهد اما هر نماینده ای می تواند کار کارگر را انجام دهد، البته کارگر ساده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
بعید میدونم یک نماینده بتواند کار معدن انجام دهد با یک میلیون یا تاکسی کار کند حتی با 3 میلیون چون این دوستان رفاه را بیشتر دوست دارند و دنبال سختی کار نبوده اند
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
بنده هم گفتم نماینده ها میتوانند وظایف کارگر ساده را انجام دهند که شامل کارگران شریف معدن نمیشود
کوشا
| Germany |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
من کارگر ساده نیستم. فوق لیسانسم. از 7 صبح تا 6 بعد از ظهر به علاوه جمعه ها تاظهر کار میکنم. 2600000حقوق میگیرم. تازه بقیه بهم میگن وضعت خوبه.نماینده شهرمون هم مدرک من و هم رشته ی منه. چرا باید 10 تومن بگیره؟ اصلاً چرا باید 6 تومن بگیره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
آقای عزیز مشکل مردم ایران الان عده ای از مردم ایران نظیر شما هستند که یا خوابند یا خود را به خواب زده اند!

بفرمایید ببینم نمایندگان مجلس مگه اصلاً چه کار می کنند؟؟؟
چه قانونی تصویب کردند که در جهت عدالت اجتماعی باشد؟! در جهت مقابله با فساد باشد؟! در جهت مبارزه با استبداد باشد؟! در جهت تعهد آوری مسئولین باشد؟! در جهت احقاق حقوق زنان باشد؟! در جهت احقاق حقوق اقلیت های دینی و قومی باشد؟! آخه اینا مگه چیکار می کنن که کسی دیگه نتونه بکنه؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
من حاضرم به شما و هر شخص دیگری که مدعیه ثابت کنم بسیاری از نماینده های مجلس چه قبلی چه فعلی از جهات متعدد و مختلف توانمندیهای ضروری برای این وظیه حساس ، بسیار ضعیف هستند و بر عکس در جامعه بسیار ی از همین جوانان تحصیلکرده اما بیکار را داریم که توانائیهای بیشتری از این دسته نماینده ها در این حیطه میتوانند از خود بروز دهند
نمایندگان نه ولی پستهای مهم دولتی باید حقوق بالا داشته باشه که طرف کمتر بفکر رانتخواری باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
به هر حال به فکرش می افتند. کل سیستم دستمزد باید اصلاح بشود.
نوش جان خود کرده را تدبیری نیست
تفاوت سطح حقوقها با توجه به نوع وماهيت كارها در اصل طبيعي و قابل قبول است. نكته اينه ك چطور حقوق يك گروه خاص يك جا هفتاد درصد زياد مي شود در حالي حقوق بقيه متناسب با نرخ تورم زياد مي شود. مطلب بعدي اينه كه اين ظاهر حقوقه اين بزرگوارانه. مزاياي جانبي مانند حق مسكن و سفر و چيزاي ديگه كه ما نمي دونيم رو حساب كنيد دريافتي واقعي چند برابر ايناست.
اینکه 10 برابر یک کارگر ساده حقوق میگیرند، با توجه به تلاشی که کردند که به این مقام برسند، بلی عادلانه است، ولی تویهمین مبلغ همه مزایا هم باید باشد. خونه، مسکن، و ... 40 تومن نا عادلانه است
تناسب حقوق بدترین کار است و از احساسات مردم استفاده کردن است
اگر فقط و فقط همين حقوق باشه بله،نه اينكه....
با سایر موارد از جمله حق دفتر, حق خودرو, حق مسکن ,حق سفر و..... میشود 37 میلیون تومان و تا امروز داشتن 33 میلیون تومان دریافت میکردن مردم رو سر کار نزارین .جلو این کار رو بگیرید.
انصاف کجا رعایت میشه تو ایران . فقط دارا داراتر میشه و فقیر ، فقیرتر .
چقدر ساده ايد! طرف ميلياردي خرج مي كنه كه نماينده بشه، اونوقت به اين چندرغاز راضيه؟ اگر واقعا درآمد نمايندگان صرفا همين چند ميليون تومان هست، بخورند نوش جانشان!!!!
این مقایسه درستی نیست ویک قیاس مع الفارق است چرا که هرکه بامش بیش برفش بیشتر .وظیفه دیک نماینده با یک کارگر از جنبه های مختلفی متفاوت است .کار کارگر محدود و مربوط به همان شغلی است که دریک مکان محدود به او محول شده است میباشد ولی وظیفه وحیطه نمایندگی بسیار گسترده ووسیع بوده که به مکان خاصی اختصاص ندارد .قانون گذاری علم ،بینش ووو در سطح بالا میخواهد اشتباه در ین است که ما گهگاهی خلط مبحث میکنیم وقیاسهای نادرستی که جامعه را به شبهه می اندازد مرتکب میشویم این سوال درکل ایراد دارد ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
این حرفها برای وقتی است که با یک کارگری ساده بتوان زندگی را در حداقل مناسب گذراند و چهار پنج ساله خانه دار (یک خانه کوچک) شد. نه الان که خرج ماهی چند میلیون تومان و حقوق ماهی نهصد و خانه چند صد میلیون.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
بله این حرف شما زمانی درسته که واقعا این همه هزینه ای که مجلس داره و این حقوقا به کارو نتیجه مثبتی منجر بشه نه اینکه با دعوا و وسلفی و خواب در صحن مجلس ایندهمردم و مملکت و تباه کنن
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
برو بابا!!! جیگر داری بنویس به کدوم نماینده وصلی!!! هم جلسات مجلس رو دیدیم هم علم و بینش سطح بالاشون رو!!! بعد به کدوم وظیفشون به درستی رسیدن که به درستی حقوق بگیرن؟ یارو میاد تو صحن علنی گلابی میخوره مدعی اخراج خبرنگارا از مجلسه 10 میلیون هم حقوق میگیره!!! کارگر باش، 2 دقیقه بیشتر بری دستشویی همون کار ماهی 500 تومنیت رو هم از دست میدی!!! چون وابسته به نماینده گان هستی اینم یاد بگیر که اگر با یه موضوعی مخالف بودی، «خلط مبحث» اتفاق نیافتاده. وضع مجلس رو مقایسه کن با سالهای اول پیروزی انقلاب، معنای پس رفت رو متوجه میشی. قیاس مع الفارق هم تعریف داره و شما از هر مقایسه ای خوشت نیومد مع الفارق نیست: دستمزد فردی با فرد دیگر همیشه قابل مقایسه است. همه میدونن نماینده چیکاره است، همه هم میدونن کارگر چیکار میکنه!!!
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
خود من یکی از این نماینده ها که دکترا دارد را می شناسم ، یعنی از این بیسواد تر ندیدم از کجا مدرک می گیرند خدا داند
به مقدار حقوق نباید نگاه کرد به ارزش کارهای نماینده باید نگاه کرد
چرا کسی به نخبگان پزشکی اعتراض نمی کند!چون ارزش جون انسانهای درمان شده بالاست
در واقع افراد با اعتراض به حقوق به عملکرد نمایندگان نقد دارند وگرنه کی هست نداند که تصمیمات بزرگ برخی نمایندگان با عملکرد یک کارگر ساده قابل مقایسه نیست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
اول باید درامد پزشکان رو کم کنن. طرف فرق دست چپ و راست رو هم نمیفهمه میگیره 100 میلیون.
سالها قبل به منزل سازمانی یک نماینده رفته بودیم ، جناب نماینده در حالی که عبای کهنه ای را به دوش انداخته بود
بعد از سلام و علیک و حرفهای معمولی به خانمش گفت چرا برای مهمان چیزی نمی آوری؟ همسرش گفت چای دم
کردم! نماینده گفت خانم! مردم نمیگن این چه نماینده ای است که توی خونه اش به غیر از چای ، هیچی نداره!
نمایندگان الان که حقوقشون این هست مشکل و درد مردم رو تشخیص نمی دهند وای به حال اینکه افزایش هم پیدا کنه .....
نمایندگان فقط برای ورود به مجلس به مردم نیاز دارند وگرنه تا کنون چه مصوبه ایی را به نفع مردم تصویب کرده اند به قبوض مختلف نگاه کنید و ببینید چه هزینه های گزافی را با عناوین مختلف باید بپردازیم آنهم با تصویب مجلس .البته خلایق هر چه لایق برید دوباره رأی بدی درست میشه
ای داد از این بیداد بابا سه ماهه گوشت نخوردم فقط مرغ اقای نماینده بلومبون فقط میدونم حق هیچکدامتان نیست
بابا یک کارپر معدن با همه زحمتش و خطر جونش 1 میلیون میگیره ، مکه چه کار خاصی میکنند
کدامیک از مسیولین دولتی حقوق پایین می گیرند که نمایندگان بگیرند.
حرف مردم برای دولت ارزشی نداره هرچی بگیم کار خودشونو میکنن
خودتون رو مسخره کردین؟
مشکلات کشور به این سادگی حل نمی شود
شما هم خرج کن . پوستر چاپ کن. شام و ناهار بده . بشو نماینده مجلس حقوق یازده میلیونی بگیر. نوش جونت هم باشه بقیه درآمدهات :))
اقا جان! اگر کسی فکر کند با کم حقوق دادن به نیروی کار مفید (کارمند، کارگر، استاد دانشگاه، پزشک و ...) باعث می شود او هم کار خود را خوب انجام دهد و هم در بقیه وقت خود برود و کار دیگری بکند سخت در اشتباه است.
امام (ره) خدا بيامرز گفته بودند نزارين اين انقلاب دست ...
به جای این حرفهای الکی, (صد البته مشخصه که هیچکدام از دوستان کارگر نیستن تا بدانند کارگر چقدر حقوق میگیرد). بهشون بگید که فکری به حال حداقل دستمزد بکنید, نه اینگه حقوق نمایندگان محترم مجلس(که عصاره ملت هستند نه عصاره...) را کسر بکنن
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
مثبت دادم بخاط اینکه روی سنگ پای قزوین رو کم کردی!
نخیر اصلا عادلانه نیست . .
بجای این حرفهای خاله زنکی ، باید
کارگان زحمتکش هم بتوانند زندگی راحتی داشته باشند که راه حل آن تقویت ارزش پول ملی و قطع دست واسطه ها و
محتکران و غارتگران بیت المال است
کرمانشاه و کرمان باید تو سرما بلرزن
نمایندگان ما راحت بخوابند...
خودمون رو به سادگي نزنيم. به نظر شما یه نماينده مجلس براي حقوق سي ميليوني، ميلياردي هزينه مي کنه.
اگر همين سي ميليون باشه من يکي راضيم. ولي ....
اگر این دوستان واقعا نماینده بودند بله عادلانه و عاقلانه بود
چيزي كه عيان است چه حاجت به نظر است.
من قطع امید کردم شما پرسش فرهنگی می پرسی؟!!
اگر جامعه رو به يك انسان تشبيه كنيم نمايندگان مثل مغز هستند اگر نمايندگان كار خود را خوب انجام دهند و البته تامين هم باشند به نفع جامعه است (هر چند هم اكنون خيلي ضعيف عمل مي كنند و به جاي تمركز بر قانون نويسي ودفاع از حقوق كل ملت متمركز بر مسايل حاشيه اي محل راي گيري خود هستند )
مطمئنا نماينده اگر تامين نباشد در كل به ضرر جامعه است
منطقیه.
خوب قبلش گفته بودن كه افزايش حقوق متناسب با تورمه. فقط اين وسط ماها جزء اون افرادي نبوديم كه بهشون تورم تعلق ميگيره
اي بابا چي بگم كه تونداني
وقتی با نظارت های گوناگون مانع ورود نمایندگان واقعی مردم به مجلس میشن نتجه اس همین میشه
بنظر من نماینده مجلس با توجه به مسوولیتهایی که داره باید چندین برابر یک شخص عادی شبیه من حقوق بگیره. هر چند به ازای این حقوق باید عملکردش شفاف و نسبت به رای و تصمیمی که میگیرد پاسخگو باشه.
اگر نماینده تامین نباشه به سختی میتونه در تصمیم گیری ها انصاف و عدالت رو رعایت کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
میشه بگی مسیولیت مهمش چیه؟ غیر این است که مداوم بیانیه در باب تایید سخنان این و آن بدهند.
چون نمایندگان و سایر مدیران محترم دارای ژن خوب هستند، کاملا عادلانه و مطابق عرف و شرع و قانون می باشد.
به نظر من نمایندگان باید از قوانینی که وضع می کنن تاثیر بگیرند
پس باید مبنای حقوقشون حداقل حقوق وزارت کار باشه بعد به واسطه تحصیلات سوابق و .... ضریب بخوره و کمی بیشتر بشه
البته از یه لحاظ دیگه هم میشه موضوع رو دید
در صورتیکه نماینده مشکلات مالی داشته باشه ممکنه به خاطر درآمد بیشتر دچار فساد و رشوه بشه بنابراین باید تاحدودی تامین باشه که دغدغه مالی نداشته باشه و بتونه وظیفه اش رو انجام بده
چون نمایندگان و سایر مدیران محترم دارای ژن خوب هستند، کاملا عادلانه و مطابق عرف و شرع و قانون می باشد.
لابد فکر کردین به خاطر دفاع از حق و حقوق من و شما این همه هزینه کردند که وارد مجلس بشند
نمایندگان، نمایندگان ملت نیستند
این جوک بود؟؟؟؟ درآمد واقعی خیلی از عزیزان مسئول اون نیست که تو فیش حقوقی شون هست...درباره در آمد واقعی و اصلی با مزایای خاصش صحبت کنید لطفا"!!!!
سایت محترم تابناک
در هفته های اخیر سوالات آماری بسیار تاثیر گذاری را مطرح نموده اید اما در خصوص حقوق نمایندگان باید عرض کنم که :
ایکاش این تمام حقوق نمایندگان محترم باشد ، آنان ماهانه بیش از دو برابر این عددی که اعلام کرده اید بابت مسکن ،هزینه دفتر اجاره دفتر و حق ایاب و ذهاب و مهمانداری دریافت
می کنند. و این جدای از امتیازها و .... هست.

لطفا سوالتون را دوباره بپرسید. من ثابت میکنم که دریافتی نمایندگان در حدود 30 میلیون تومان است.
ما کجاییم و کشورهای اروپایی کجا!!!!!
خیر زیرا نمایندگان اول باید به فکر ملت و خانواده ها باشند بعد به فکر خود و خانواده شان . و اگر حقوق شان کم است استعفا بدهند زیرا اگر میخواهی رسوا نشوی هم رنگ جماعت شو.
مردم رو .... گیر آوردین؟؟؟؟ این درآمد نمایندگانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 11 برابر حقوق کارگر؟؟؟!!!!
چطور باید بگیم مردم همه چیز رو میدونن و میفهمن....
این حقوق ظاهری هست ....
کاملا عادلانه س،وقتی رای میدید یعنی به هرکاری که اینا میکنن رای دادیدپس وقتی قبولششون کردیدیعنی همه عواقب انتخابشون راهم پذیرفتید،بخورید،رای دادن یعنی همین،اگه رای ندید ببینم کی میتنوه به مجلسی بره که مثلا 100تا رای بیاره تو حوزه انتخابیه،مردم تا وقتی سواری میدن عدالت براشون همینجوری باید رعایت بشه،حقتونه بی عقلها
من صد در صد مخالف با افزایش حقوق نمایندگان هستم چه دلیلی داره مردم عادی کار کنند مالیات بدهند و از مالیات مردم حقوق نماینده ها پرداخت شود اگه قوانینی که توسط نماینده ها تصویب میشد و واقعا با این قانونها مملکت اداره میشه ، این وضع مملکت ما بعد چهل سال انقلاب نبود روز به روز فشار به مردم زیادتر میشه از ماست که بر ماست .
راستی آقای نوبخت گفته اند بنزین افزایش میدیم تا اشتغال ایجاد کنیم بنزین 80 تومانی به 1000 تومان رسید اشتغال ایجاد نشد مگه همین نماینده تصویب نکردندقیمت بنزین بر اساس قیمت خلیج فارس باشه پس چی شد حیف پول که به نماینده ها بدن
نامرديه
کاملا عادلانه است
چرا عادلانه نيست . بقيه مردم از گرسنگي و بيماري بميرند چه اشكالي دارد . بچه يك كارگر يك كشاورز پول كرايه امد وشد به مدرسه و تهيه لباس و لوازم التحرير نداشته باشد و ار فقر ترك تحصيل كند چه اشكالي دارد بچه هاي ژن خوب دار و پارتي دار هستند .
اين آقايان رفتند حقوق هاي نجومي را كنترل كنند ديدند چيزخوبي است خودشان هم به جرگه آنها پيوستند
تازه نماینده ها پس از دوران نمایندگی به شغل هایی دست پیدا میکنند که 10 برابر نمایندگی درآمد دارد..
با حفظ موازین شرعیه و با امید به ظهور ولی عصر عج کاملا عادلانه است
پی نوشت: جهت استحضار 40 برابر حقوق کارگر میباشد
حفظ الله
به نظر من تمام مسئولین با هر حقوقی که میگیرند برن تو خانه هایشان بنشینن برای دوسال واز یک کشوری مثل آلمان مدیران لایق بیایند با تمام اختیارات خداوکیلی کشور درعرض دوسال شکوفا میشه فقط باید مسئولین مارا ازانجام هرکاری برحذر داشت چون دست به هرچی میزنن مصیبت نصیب مان میشود.
وقتی بودجه شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران 258 میلیارد هست چرا نمایندگان ملت نباید 40 میلیون بگیرن؟ این چی شون از اعضای اون شورا کمه؟
اینها سهم خود را از سفره انقلاب برداشته واگر خدای باشد راضی تیستیم
اصلا مهم نيس كه نماينده ها چقدر ميگيرن!
ماهى صد تومن دويس ،،،،اصلا هرچى
مهم نيس كه از آلودگي داريم ضجر كش مى شيم
مهم نيس كه از انواع آلودگي در جهان بيشترينش را ما در ايران داريم
آلودگي هوا، اب، روان، خاك ، واردات، صادرات، خبر، بانك، مجلس، دادگاه،ادارات، اخلاق، ترافيك،،،،،،،
مهم اينه كه .....
(تابناك همه را سر كار گذاشته، خيلى از نظرات را انتشار نمى ده، مثلا اگه من ازش بپرسم كه ايا خودت از آلودگي وانت استفاده نكرده اى؟؟ )
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
! اول املای زجر کش را یاد بگیر تا بقول خودت ضجرکش ننویسی
ایران ، کشور شعاره و ایرانی ، ملت شعار
حتما عادلانه است که وضع مملکت اینقدر گل و بلبله .توی خیابون که راه میری همینطور عدالته که به سمتت شلیک میشه . بعضی شبا با گریه از خدا میخوام یکم از این عدالت کم کنه رو دل نکنیم
آش شور تر از این حرفا شده . دیگه شعارهای محرومان و مستضعفان جواب نمیده . این تازه حقوق قانونیه حضراته . در سایه سار مصلحت اندیشی ...
اگر نماینده و وکیل واقعی مردم باشن که هم از سواد کافی داشته باشن و هم دغدغه ای بجز دفاع از حقوق مردم نداشته باشن خوبه... ولی به نظر من که ۱تومن هم برای این نماینده هایی که داریم زیاده...
چون خودمون بهشون رای دادیم و لیاقتمون هم همینه بنابراین موافقم (اجبار فی سبیل الله)
۱۱میلیون مبلغ خیلی زیادی نیس الان بستگان ما که مهندس معمولی شرکت نفت هستن و سمت خاصی ندارن ۹میلیون حقوق میگیرن نماینده مجلس هم یکی از مشاغل پرمسوولیت و بالا هست کاری ندارم که کارشون درس انجام میدن یا نه ولی ۱۱میلیون برای نماینده حقوق خیلی بالایی نیس ولی حقوق کارگر خیلی پایینه باید یه فکری به حال اون کرد
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
دم بستگانتون گرم که ماهی 11 تومن براشون خیلی پول نیست. برا 90 درصد این ملت رویاست.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
مهندسی که در گرمای 50 درجه در چاه های نفت کار میکند را با این ها مقایسه نکن.
مردحسابی مگه دریافتی های اینا همین حقوقه
ببین موقعیکه خودتو ژن برتر آی کیوی برتر بدونی بهترازاین نمیشه . یه کارگر کل دوران زندگیش بابدبختی زجر کشیدن اندازه حقوق یک سال یه نماینده نمی تونه در بیاره این عدالته . همه جای دنیا کسیکه مسئولیتی به دست میاره خودشو وقف خدمت به مردم میکنه افتخارمیکنه که به این پست رسیده اینجا برعکسه خودشو به آب آتیش میزنه که به پست برسه انوقت همه چی رو به خدمت خودش درمیاره
11 برابر مشکلی ندارم باهاش
بشه 11.2 برابر قاطی میکنم

گفته باشم
ذَرْهُمْ يَأْكُلُوا وَيَتَمَتَّعُوا وَيُلْهِهِمُ الْأَمَلُ فَسَوْفَ يَعْلَمُونَ

بگذار آنها بخورند و بهره گيرند و آرزوها آنانرا غافل سازد، ولي به زودي خواهند فهميد

سوره الحجر آیه ۳
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
عالی بود
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
آیا ما آن بزودی را خواهیم دید؟
ما شیفتگان خدمتیم نه شیفتگان قدرت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
عاشقان قدرت !
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
ما تشنگان قدرتیم نه شیفتگان خدمت .با پوزش از روح جناب دکتر بهشتی
به نظرم باید برای هر یک از کارگزاران و مسئولین نظام متناسب با وظایف و مسئولیتها حقوقی تعریف شود. به نظرم این حقوق مناسب است به شرطی که همه چی شفاف باشد و غیر این مبلغ، مبلغ دیگری دریافت نکنند.
نظام پرداخت به مسئولین و مدیران دولتی باید به همین شکل باشد. بعضاً به صورت شکلی حقوق را کم می کنیم و از طرف دیگر به انحای مختلف کارت هدیه و ... جبران می شود. ضروری است حقوق مناسبی برای هر یک از کارکنان و مدیران تعیین شود و دریافت هر وجوه و مبلغی خارج از آن جرم تلقی شده و با شدت با آن برخورد شود.
اول بگو عدالت یعنی چه
به نظر شما عادلانه است اختلاسهای میلیاردی اتفاق بیافتد و آب از آب تکان نخورد؟؟؟؟ کدوم عجیب تره جیگر؟
خب حتی اگه بیس برابر هم بود عادلانه بود، به شرط اینکه:
باندبازی نکنن، کارشونو انجام بدن و اختلاس و ...
خخخخخخخخخخخخخخخ
عدالت !!!!!!!!!!!
جدید اومده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
آرمان !!!!!!!!!
یاد فیلم ( کیف انگلیسی افتادم ).
تابناک ازت ممنونم که درد دل مردم رو میزاری تا کمی خودشان را سبک کنند. امیدوارم روزی جرات این را پیدا کنی تا در مورد نهاد های اصلی قدرت هم نظر مردم رو جویا بشی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
خواب دیدی خیر باشد.
بسمه تعالی
نماینده اگر واقعا وقتش رو صرف خدمت و انجام وظیفه اش کند قطعا ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومانی هم بگیرد کم است، زیرا همین نماینده اگر درست کار کند و وقت بگذارد و از منافع کشور و حوزه انتخابیش دفاع کند و وارد جریانهای لابیگری و جناحی و رانتی و فساد نشود آنوقت میتواند برای کارگر هم حقوق ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیونی تومانی تصویب کند. نمایندهذای که سیر نباشع جزء به خودش فکر نخواهد کرد.
چرا عادلانه نیست؟ آنها ژن خوب دارند- قانونگذار هستند- فحش های رکیک می شنوند- جانشان همیشه در خطر است- فک و فامیل بهم پیچیده و حکومت را اداره می کنند و .................. اگر کم است آخر سر اختلاس هم جزو وظایفشان است دیگر چه می خواهید از جون این بیچاره و خدمتگزاران؟
اگر سانسورش نکنی
11 برابر که خیلی خوبه چند سال دیگه صبر کنید 100 برابر هم میشه
با سلام
بله
به هر کسی متناسب به کارکرد فرد حقوق پرداخت می شود. این سوال واقعا مضحکانه و پوپولیستی است؟
به نظر شما عادلانه است یک نفر برود جهنم و یک نفر برود بهشت
این حرفهای پوپولیستی رو بریزید دور
تا کی می خواهید مردم رو سرکار بگذارید با این حرفها
همین حرفها بود که کارخانه های بزرگی مثل کفش ملی، آزمایش و ارج رو به این روز انداخت
مگه شما از خدا نمی ترسید؟

نادری
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
خوب شد این واژه پوپولیسم رو یاد شما دادند (البته مطمئنم که معنی این واژه رو درک نکردید). کارخانه های بزرگ بدلیل بی کفایتی همین مدیران با حقوقهای متناسب از دست رفت. محض اطلاع پوپولیست به آدمهایی مثل شما میگند که بدون استدلال کردن، شواهد و مقدسات رو به یک نتیجه نامربوط نسبت میدند. کاش خود شما کمی از خدا و آخرتت میترسیدی!
اِ.... نه بابا؟!؟ پس اینجوری اشرافیت از دل انقلاب متولد میشه؟!؟ خونده بودم ها ولی باورم نمیشد. از همینجا دست تک تک نماینده ها رو میبوسم. ما که بعد هر نماز دعاشون میکنیم. خدا به خودشون و خانوادشون عوض بده انشاالله که الحق نماینده مردم و مستضعفین هستند و درد مردم رو میفهمن (با حقوق ماهی 10 میلیون، قرارداد 4 ساله با تعطیلات تپل و کار سخت و طاقت فرسا زیر باد کولر و ایرکاندیشنر، تازه بدون لفت و لیس!!!).
حقوق ۱۰ میلیونی و ۲۰ میلیونی و ۳۰ میلیونی ، ردگم کنیه ..

ما ملت خیلی ساده ایم
مگه نظر مردم مهمه که می پرسی تابناک؟
اینها اگر نماینده واقعی مردم بودند بله حقشان بود.
به نظر من كه عادلانه ست بخاط اينكه نمايندگان مردم مسووليت بيشتري دارند و كار بيشتري انجام ميدن و بايد بيشتر از اين هم بگيرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
من که بجز سر وصدا در نشست های مجلس چیز قابل توجهی از آنان ندیدم
به نظر من كه عادلانه ست بخاط اينكه نمايندگان مردم مسووليت بيشتري دارند و كار بيشتري انجام ميدن و بايد بيشتر از اين هم بگيرند.
11 میلیون دارند + مزایا+ برجهایی که تو منطقه 22 براشون ساخته میشه و چند واحد چند واحد با وام متر 2.5 بر میدارند بعد همون رو متر 6-7 تومن می فروشند!!!
آخه واقعا این سوال پرسیدن داره که عادلانه هست یا نه؟؟ اگه عادلانه بود پس چرا اصلا مطرح کردین. پس واضحه که حتی عادلانه نست
والا مردم مستضعف ایران دیگه عادت کردن به اینجور اخبار...
مَن عَمِلَ بِالعَدلِ حَصَّنَ اللّه‏ُ مُلكَهُ؛


امام علی علیه السلام : هر كس به عدالت رفتار كند، خداوند حكومتش را حفظ خواهد كرد.

تصنیف غرر الحکم و درر الکلم ص340 ، ح 7775
اِنَّ اللّه‏َ عَزَّ وَ جَلَّ فَرَضَ عَلى اَئِمَّةِ العَدلِ اَن يُقَدِّروا اَنفُسَهُم بِضَعَفَةِ النّاسِ كَيلا يَتَبَيَّغَ بِالفَقيرِ فَقرُهُ؛


اماام علی (ع): خداوند عزوجل بر پيشوايان عادل واجب كرده كه سطح زندگى خود را با مردم ناتوان برابر كنند تا فقير را، فقرش برآشفته نكند.

کافی(ط-الاسلامیه) ج 1 ، ص 411
اعتیاد بد است چون بی عاری می آورد ! باید گفت متاسفانه ایرانی ها بی عار شدند مانند معتادها و خود را با شرایط محیط تطبیق می دهند و اعتراضی به شرایط نمی کنند .
ريش و قيچي دست خودشون دولتم براي رسيدن به مقاصدشون همراهه
به شرط اینکه درامدشان همان حقوق رسمیشان باشد زیاد نیست ومناسب است ولی همه میدانند که.....
یادم میاد در دوران یکی از روسای جمهور زمانی که تورم 40 درصدی نقل هر مجلسی بود تنها در مجلس خدمتگذاران ما تصمیم بر این گرفته شد که نباید حقوق کارمندان بیشتر از 15 درصد افزایش یابد.این امر کاملا مغایر با تمام آرمانهای انقلابی و شعارهای انقلابی اوایل انقلاب است قرار بود حکومت حامی مستضعفان و یار و یاور آنها باشند و حق مظیوم را از ظالم بستاند ولی الان حکومت حامی مرفهین و مسئول خفه کردن صدای مظلومین و مستضعفین است
بیشتر از 4 برابر یا هزینه نگهداری 4 خانوار منصفانه نیست
تابناک جون یه چیزی چند وقته دلمو خراش میده. چند روز پیش گذرم به یه پل هوایی خورد یه پسر بچه داشت وزن می گرفت. لبهایش از شدت گرسنگی زرد بود. به من گفت خاله بیا وزن بگیر. وزن گرفتم. پانصد تومن بهش دادم. از پل هوایی اومدم پایین گفتم کاش بیشتر بهش پول داده بودم کاسبی امروزش رو بکنه برگرده خونه. برگشتم دیدم دو تا لات و اراذل می خواهند گولش بزنند ببرند. کجا نمی دانم؟ من را که دیدند فرار کردند. تا خانه مثل ديوانه ها گریه کردم. عدالت کجاست؟
اگه از یک روحانی بپرسید که چرا خدا همه چیزو عادلانه تقسیم نکرده و حتی برخی از انسان هارو از حداقلی که به بقیه ی انسان ها داده ، یعنی نعمت سلامتی ، محروم کرده ، جواب خواهد داد که

این دنیا ظرفیت پیاده سازی عدالت رو نداره

نتیجه ی اخلاقی میگیریم که از مسوولین که این نظر رو در مورد عدالت دارن ، نباید توقع عادل بودن و سعی در عدالت گستری داشته باشم

عدالت فقط یک کلمه س که هیچوقت از دایره ی فرهنگ لغت فراتر نرفته و نخواهد رفت .. فرقی هم نداره که حکومت اسلامی باشه یا کمونیستی یا لیبرال
بله عادلانه هست چرا نباشه، بنا به دلایل زیر:
1- کارگر سالی 330 روز کار می کند ولی نماینده سالی 63 روز.
2- نماینده دارای ژن خوب است ولی کارگر دارای ژن بد یا اصلا ژن ندارد.
3- نمایندگان محترم!! هستند که مردم را انتخاب می کنند نه مردم نمایندگان را.
3- نمایندگان از کولر و بخاری و صندلی و اتاق و دفتر و خونه های سازمانی استفاده می کنند ولی کارگرها از اتاق های گلی و حلبی و اجاره ای و حتی از خیابان های شهر هم استفاده می کنند.
4- نمایندگان دارای دستهای روشن و شفاف هستند که اثر انگشتشان را دستگاه حضور و غیاب ثبت می کند ولی کارگرها دستشون از بس کارگری کردند اثر انگشتی ندارند.
5- نمایندگان هستند که وام های میلیاردی می گیرند ولی کارگرها آه در بساط ندارند.
6- 65 درصد نمایندگان چاق هستند یعنی بدن نما هستند ولی کارگرهای شکمشون به کمرشون چسبیده.
7- ووووووووووووووووووووووووووووووو ....
پس نتیجه می گیریم که حقشون هست حقوق از ما بیشتر بگیرن.
خدا بما رحم کند.

قال الله عزّوجلّ:
مال بسيار، گناهان را از ياد مي‌برد.(كافي2/497)
واقع بینانه نگاه کنیم کم هم است.چرا؟ چون یه فوتبالیست 100 برابر اون میگیرد-چون یه دکتر 120 برابر اون میگیرد-چون یه زرگر مالیات هم نمیدهد 140 برابر اون در میارد...و اما کارگر گفتین بله کم میگیرد اما همون کارخونه که کار میکند مال نماینده ای است که اوایل انقلاب یا کارگر بود یا معلم زرنگ بوده کارخونه دار شده بله...
پس این اقتصاد مقاومتی و تحمل فشارهای اقتصادی و ... فقط برای مردم هست . در این چند ساله اخیر اضافه شدن حقوق کارمندان 50٪ نمیشه چطور روتون میشه این پولها رو بخورید ؟ تازه این پایه حقوقه بقیه آیتم ها موشکی میره بالا ...
از نمایندگان مجلسی که هنوز قیمت ارزاق عادی مردم کشور خودشون رو نمیدونن چه انتظاری دارید دوستان هنوز فکر میکنند نان سنگک 700تومنه ... انقدر برای پول بیشتر و کار برای دوستان و آشنایان خود سرگرم هستند که وقتی برایشان باقی نمیماند .
دشمن مردم ما آمریکا و اسرائیل نیستند . دشمن مردم ما همین دور و بر خودمون هستند
به نظر من عادلانه نیست ولی متاسفانه حقیقت همیشه مطابق میل ما نیست وحقیقت اینکه نمایندگان اگر حقوقشون ده هزار تومن هم باشه بدلیل اینکه رانتهای اطلاعاتی دارن وهمینطور باندهای قدرت وثروت مداوم در حال تطمیع اونها هستن بنابراین یک نماینده اگر سالم نباشه بدون نگاه کردن به حقوق ۱۱میلیونی میتونه به ثروت برسه.ساده لوحانه است که من بگم نماینده حقوقش بالاست وباید پایین بیاد چون بفرض محال که نظر من نوعی تاثیر داشته باشه اون کسی که ناسالم هست با زدوبند میلیاردها بجیب میزنه.خدا کنه حقوقشون هر چقدر هست به حاشیه شهرها سر بزنن ووضع مردم رو ببینن تا موقع تصویب قوانین فقرا رو فراموش نکنن.همین.حقوقشون هر چی باشه نوش جان.از یک مربی فوتبال که بیشتر بدرد این جامعه میخورن.۰
چرا عادلانه نیست؟
اصلا اصل و اساس این انقلاب برای مرفهین بوده...
شما یک مورد از قدمهایی که برای کارمندان و کارگران برداشته شده بنویسید تا من تایید کنم انقلاب ما انقلاب مستضعفین بوده..
شاید انقلاب مستضعفین بوده اما برای آقازاده ها بوده و خواهد بود...
یکی از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی، برقراری عدالت اجتماعی بود که متاسفانه هیچ وقت این امر تحقق پیدا نکرد.نظام پرداخت ما مبتلا به سرطانی گردیده که درمان پذیر نمی باشد. برای برقراری عدالت بازم دست شیطان بزرگ، انگلیس مکار، صهیونیست غاصب و ... در کار است. مگر مجلس ما مرجع قانونگذاری نیست.متاسفانه تمام اهداف نمایندگان در راستای غیر از عدالت اجتماعی رقم می خورد.نماینده ای که 10 برابر حقوق دوره ی نماینده بودنش هزینه می کند که به مجلس برود هیچ وقت نمی تواند قانونگذار خوبی باشد. وضعیت الان کشور نمونه بارز دلایل است
بله البته حقوق مقامات باید طوری باشد که وسوسه برای خطا نشوند .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
چرا مقامات اروپایی دچار وسوسه نمی شوند؟
بله البته حقوق مقامات باید طوری باشد که وسوسه برای خطا نشوند .
کدوم یک از اینها برای ۱۰ تومن می رن؟!؟!؟؟
بنظر من باید نمایندگان و رییس جمهور بدون حقوق برای مردم خدمت کنن
همه چیزمان به همه چیزمان میخوره! چرا از زندگی شاهانه فوتبالیستهای در پیتی نمیگی؟
به نظر من کم هم هست. آخه اينهمه کارشناسي مي کنند اين همه مطالعه مي کنند اين همه تحقيق مي کنن تا يه قانون را وضع کنن. شما قانونهايي که تا حالا وضع کرده اند را بررسي کنيد ببينيد اين حقوق کمشون هم هست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
طنز زیبایی بود
سلام. حقوق نسبت به مسئولیت ها ی افراد وکارآرائی و کلیدی بودن شغل بالا و پائین میشه اما ایا این تفاوت ها باید آنقدر زیاد باشد که آه از دل کارگر وبازنشسته در بیاره؟بقول شما ولینعمت دود کباب بخوره و آنها خود کباب ؟ میگم ۱۰۰% حقوقشونو اضافه کنند در عوض حقوق کارگر و بازنشسته رو هم اصلاح کنند که این ۹۰% قشر محروم هم سفری خریدی بستنی شیرینی لباسی وحفظ آبرو پیش زن و بچه رو تجربه کنه . روحانی و نمایند اجبارا مچکریم
اگه از احساسم بگذرم باید قبول کنم نماینده باید اینقدر حقوق داشته باشه که در برابر رشوه یه مقدار بازدارندگی داشته باشه.
حقوق هر فرد بر اساس میزان فعالیت و اثرگذاری فرد در سازمان تعیین میشه و معیارهایی برای ارزیابی عملکرد فرد در هر سازمان وجود داره.

سوال اینه که معیار ارزیابی عملکرد یک نماینده جیست؟ چه تفاوتی بین یک نماینده فعال با نماینده ای که کمترین فعالیت رو داره وجود داره؟
ولمون کن تابناک.. داغونیم داغون...
اگه فقط حقوق 11 برابري بود باز دردش خوردني بود اما همه ميدونن كه ولي نعمتان عزيز هزينه هاي جانبي از جمل راننده مسئول دفتر اجاره خانه اجاره دفتر هزينه خودرو و .... هم دريافت مي كنند
تازه ان شاءالله كه اهل رانت و مزاياي ديگه نيستند
شما اگر اینفو گرافی حقوق و مزایا نمایندگان مجلس در سال 95 و 96 رو هم بررسی می کردید ، متوجه می شدید فقط حدود 5تومن در فیش حقوقی اونا هست، و فقط روی آن مانور میدن، در صورتی که سایر مزایا رو اگر در سال تقسیم کنید ماهی 29 میلیون دریافتی اوناست!
مثلا حق مسکن 200 میلیونی، خودرو 70 میلیونی، حق تلفن ،حق دفتر 6 میلیونی، حق راننده 6 میلیونی و ....
الان دارن علنی می کنن.
یه 200 میلیون اولش گرفتن، الان دوباره ماهیانه هم می خواهند بگیرند
این قیاس را من قبول ندارم اکر نماینده واقعا به وظایف خود که بسیار هم سنگین است عمل کند چه اشکالی دارد همین طور سایر پستهای مدیریتی اشکال اینجا است که بسیاری از این آقایان به وظایف خود عمل نمی کنند نماینده ای که علیه فساد اقدام کند تلاش کند قوانین کارآمد طرح کند پیگیر و ناظر بر اجرای قوانین باشد می تواند هزاران بار بیشتر از حقوقی که دریافت میکند برای کشور مفید باشد در جریانات اخیر مجلس آیا صحیح است که وقتی نماینده ای از مبارزه با فساد حرف میزند گروهی از نمایندگان به او حمله کنند حقوق این آقایان آیا حلال است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
مگه کوه جابجا می کنند.چه قانونی تا به حال تصویب کردهاند که به درد کارگر و کارمند و بیکاره بخورد؟
الان هر کاسب ساده ای تو تهران همین درامد رو داره.چرا ادرس غلط میدین.حقوق یک نماینده و وزیر کار بلد باید خیلی بیشتر از اینا باشه .مشکل اینه که نماینده منتخب ملت یا شورای نگهبان هیچ مهارت و تخصص و هنری نداره
از مردم بدبخت کم میکنن و به حقوق خودشون اضافه میکنن. عجب رای گیری بوده خب هر خری باشه میفهمه . رای 100 درصئدی دادن که حقوقشون بره بالا حالشو ببرن و بهتر چرت بزنن. این همه گرسنه و فقیر تو مملکت هست اونوقت اینا واسه خودشون حقوق نجومی تعیین میکنن. خاک بر سر همچین نماینده هایی
بیش از اینها می گیرن اما حتی اگر بنز سوار بشن و در کاخ زندگی کنن اما درست به وظائف نمایندگی عمل کنند و باعث آبادانی و ... کشور بشوند من به شخصه هیچ مشکلی ندارم و دعا گو هم هستم.
روزی ز سر سنگ عقابی به هوا خاست
واندر طلب طعمه پر و بال بیاراست

بر راستی بال نظر كرد و چنین گفت
امروز همه روی جهان زیر پر ماست

بر اوج چو پرواز كنم از نظر تیز

می بینم اگر ذره ای اندر ته دریاست

گر بر سر خاشاك یكی پشه بجنبد
جنبیدن آن پشه عیان در نظر ماست

بسیار منی كرد و ز تقدیر نترسید
بنگر كه ازین چرخ جفا پیشه چه برخاست

ناگه ز كمینگاه یكی سخت كمانی
تیری ز قضای بد بگشاد بر او راست

بر بال عقاب آمد آن تیر جگر دوز
وز ابر مر او را به سوی خاك فرو كاست

بر خاك بیفتاد و بغلتید چو ماهی
وانگاه پر خویش گشاد از چپ و از راست

گفتا عجب است این كه زچوبی و زآهن
این تیزی و تندی و پریدن زكجا خاست؟

زی تیر نگه كرد و پر خویش بر او دید
گفتا ز كه نالیم كه از ماست كه بر ماست!

حق ما همینه بیشتر از این هم از جنس ما انتظار نمیره
اميد وارم نظرم رو حذف و يا كوچك كنني اميد وارم تحمل انتقاد رو داشته باشي.
مبلغي كه نمايندگان به صورت قانوني در يافت ميكنن اصلا ايرادي نداره (حقشونه باشه) ولي ايا..؟
نماينده هايي كه 1 الي2 ميليارد تومان هزينه تبليغات در دوره انتخابات اونها ميشه به اين چندر قاز راضي هستن؟
فساد از جايي شروع ميشه كه دنبال رانت و مچ گيري و كارچاق كني ميافتن
اي كاش تمامي مسئولين به حقوقهاشون راضي بودن كه اگه بودن هيچ گاه اين بلبشو و بي قانوني پيش نميامد.
بهتر بود می پرسیدید چه چیزی عادلانه هست که این دومیش باشه؟
وزارت خانه های دیگه هم همنطوره. نمونش همین وزارت بهداشت اساتید اون در پایین ترین مرتبه که مربی هست حداقل ماهی 10 میلیون تومن حقوق میگرین در حالی که فقط میان و در دفترشون میشینن و چای میخورن. همه کارها رو دانشجوهای بیچاره انجام میدن و مجبور هم هستن چون کارشون گیره.
به حضرت عباس من یه نفر سر پل صرا یقه تک تک شون می گیرم.با سی سال خدمت با درجه سرهنگی و سوابق جبهه بسیجی و....ماهی کمتر از سه میلیون می گیرم با چهار سر عایله.امیدوارم سر پل صراط جوابی داشته باشند
در صحبت از عدالت دم از سر سوزن و یک ریال میکنن..... ملیارهااااا تومن پول اصلا معلوم نیس چی میشه..
بله ؛ و این عین عدالت است !!!!
عدالت معنايي نداره
هر نماينده چه تو مجلس چه بعدش كه مياد بيرون از رانت براي خودش و اطرافيانش استفاده ميكنه توي وزارت نفت و شركت هاي به اصطلاح خصوصي نقت برين ببينين توي هئيت مديرهاشون چقدر نماينده هاي قبلي مجلس هستند....
کارگری که هر سال فقط 10 درصد حقوقش افزایش پیدا می کنه (.البته اگه از کار اخراجش نکنند)
در حالی که تمامی اجناس سالانه 20 الی 30 درصد
و اجاره ها هم حداقل 20 درصد
و بنزین هم احتمالا 50 درصد .
چجوری ولی نعمت نماینده ای هست که حقوقش 11 برابر افزایش پیدا کرده؟؟
نماینده ای که شاید نصف جلسات مجلس حضور نداره و اون زمان هایی که حضور داره کارش بازی با گوشی و چرت زدنه؟؟؟
چقدر بی عدالتی؟؟
ما راضی هستیم به شرطی که از هیچ رانت دیگری استفاده نکنند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
مثل اینکه خیلی وضعت خوبه اخوی
خیلی خوشحالم ک داریم به 22 بهمن نزدیک میشیم، به نظر میاد دست اندرکاران و مسوولین کلا کشور رو به حال خودش ول کردندو سخت مشغول بخور بخور و ساکت کردن موقتی مرم هستند!!!
این اقدامات باعث تشویش اذهان عمومی و در راستای فشار آوردن به مردم و تضییع بیت المال است و به فرموده حضرت امام خمینی: آن روزی که شما احساس کردید می خواهید به مردم فشار بیاوری بدانید که دارید دیکتا تور می شوید.
از ماست که برماست. حقمونه
برای کسی که 17 ملیون حقوق رسمی بگیره معلومه گوشت 40 تومنی برنج12 و اجاره خونه و پول زور مدرسه بچه و میوه کیلویی 5 و سیب زمینی و پیاز و گوجه فرنگی و.... بی معنی هستش.
معلوم که نمیفهمه برای خودت لباس و کفش نخری تا بتونی برای زن و بچت لباس و کفش بخری یعنی چی.
معلوم که نمیفهمه چرا مردم مهمونی نمیرن.چون میترسن مجبور شن مهمونی بدن و هزینه یه مهمونی کم کم 500 هزار تومن میشه.
معلوم که نمیفهمه چرا مردم بجز مرغ هیچ پروتین دیگه ای نمیخرند.
معلوم نمیفهمه شیر و پنیر گرون یعنی چی.
معلوم نمیهمه 16 و 17 ماه جیبت خالی شه یعنی چی.
معلوم نمیفهمه دفترچه بیمه یعنی کشک و اگه بچت مریض بشه اگه پول نداشته باشی باید خودت بمیری یا رو رو بزاری کنار بری پول قرض کنی.
معلوم نمیفهمه برای یه سرما خوردگی 100 هزار تومن باید خرج کنی یعنی چی.
خدایا اینا نماینده من نیستند چون هیچ وقت مثل من صورتشون بخاطر جیب خالیشون قرمز نشده.
حقوق ۳۰۰۰ دلار رای نماین ه مجلس کم هم هست
ولی حقوق ۲۰۰ دلار در ماه یعنی ۳ دلار در زور کمترین حقوق کارگری دنیاست
در کشور ما مسئولین فقط به فکر منافع خودشون هستند و اینها که دیگه قانون گزارند و برای خودشان تصویب میکنند.
ضمنا این فقط حقوقشان می باشد و پاداشها و دیگر مسائل هم بماد تازه اگه وارد رانت نشوند.
دیگه از بودن توی این مملکت خسته شدم ولی چاره ای جز موندن ندارم
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
حالا باید بخندیم یا گریه کنیم؟
بنظر من نمایندگان محترم دغدغه مردم را دارند و وقت عزیز و گرانبهایشان را میگذارند از طرفی کشور با مشکلاتی روبروست که بی شک همه یا مسئولیم پس نمایندگان عزیز لطفا برگردید به خانه هایتان در شهرتان اگر کاری بود از طریق تلگرام نظر شما را جویا میشویم ما واقعا راضی نیستیم این همه زحمت را ....
البته من شنیدم حقوق نمایندگی مادام العمر است البته انشالا که اینطوری نباشد که دیگر هیهات!!!
خدایش ما را سر کار نگذاشتید این چه سئوالی است که میکنید ولی نعمت فقط در زمان رای دادن بقیه اوقات کشک کشک کشک کشک خشک شده
سلام مردم شانس اوردن که بودجه کم بوده اگه زیاد بود یا علی...
بالاخره من نفهمیدم مینای محاسبه افزایش حقوق به گفته آقای نوبخت چیسـت ؟نرخ رشد تورم که برای ما کارمندان 9درصده ولی برای نمایندگان مجلس 70درصد یا افزایش قیمت کالاها واجناس که هر دوماهه حداقل 5درصده؟؟؟!!!
خوب اینا که عصاره هستند تو حقوق و مزایا هم عصاره باشند خوب
بعدا که این ها همه یقه خدمت به مردم و ..... می درند ، حالا این هه حقوق برا چی؟
سلام..مواردی از قبیل حقوق...مزایا....حق سفر...حق مسکن و حق راننده و تمامی موارد دیگر...نوش جان نماینده ها...چون قانونی..عرفی...و شرعی هستند...ولی واقعا یک نماینده به این موارد بسنده می کند؟
اگه نماینده مجلس 20 میلیون هم بگیره اما رانت و مزایای دیگری نباشد اشکالی ندارد به شرط اینکه به وظیفه نمایندگی مردم خوب عمل کند اما اگه نماینده شورای نگهبان باشد یک ریال هم حرام است
مگر نمایندگان با شعار خدمت به مردم در انتخابات شرکت نمی کنند ؟
به همین منظور و برای رضای خدا رقبا را به بدترین وجه از گردونه خارج نمی کنند ؟
پس این دم خروس (حقوق آنچنانی) چیه ؟
تابی جون سوپاپ اطمینان داری باز میکنی ایول
اولا فکر می کنید فقط همان 11 میلیون را می گیرند سخت در اشتباهید!
درضمن تابناک عزیز چرا از مردم نظر خواهی می کنید خود شما همه چیز
را بهتر می دانید لطفا" ازاین مسخره بازیهات دست بردار بسه مردم را مسخره کرده اید
هرآدمی که دارای عقل سلیم هست میدونه که عادلانه نیست....مگه برای مردم چکار میکنن؟؟یا دعوا میکنن یا چرت میزنن یا در حال باهم حرف زدنن یا هی میگن آمریکا اینجوری و فلسطین اونجوری....هی دائم به ضرر ملت هم رأی میدن....
هر کاری میکنن الا کاری برای مردم....
مگه خون این نماینده ای که به اعتماد و رأی مردم رفته اونجا نشسته تا مشکلی از روی مشکلات کم کنه رنگینتره؟؟؟؟!!!!
اینا برای خودشون در نوشابه باز میکنن و میرن حسابهاشون رو پر کنن و مابقی ماجرایی که هر چندسال یه بار تکرار میشه
من حاضرم حقوق اقایون بیست میلیون باشه ولی
1-حقوق کارگر و معلم و کارمند و بازنشسته سه برابر بشه
2-دارمد روزانه بدهکاران بانکی را افشا کنند و قانونی تصویب کنند که همه این مفسدان اقتصادی را اعدام کنند تا کسی که ده سال پیش چند تا گاو در دامداریش داشته حالا 16هزار میلیارد ثروتش نباشه
3-درامد پزشکان را هم مقایسه کنند و قانونی تصویب کنند که پزشکان نیز حقوق بگیر شوند
سلام به نظر من حقوق 100 درصد زیاد شده
70درصد نمایندگان
10 درصد کارمندان
احتمالا 10 درصد کارگران
میمونه 10 درصد که اینم تا چندوز دیگه مشخص میشه
جمع اینا میشه 100
در این که عادلانه نیست حرفی نیست ولی موضوع بدتر اینجاست که چون این نماینده محترم حال و احساس مردم فقیر را درک نخواهد کرد قوانین مصوب این نمایندگان بیشتر و بیشتر کمر خانواده های کم درآمد را خواهد شکست
همين الان كلي حقوق مزايا دارن .
خاك بر سر ما ملت كه ميريم راي ميدين
خیر. چون اون نماینده دیگه اسمش نماینده نیست و نمیتونه گرفتاری های یک کارگر رو درک کنه.
البته این اعداد در برابر کارانه پزشکان پول خرد محسوب می شود.

در کدام کشور دنیا پزشک متخصص بیش از 50 برابر کارگر تمام وقت دریافتی دارد؟
حقوق ماهیانه نمایندگان محترم با مزایا( حق مسکن و حق دفتر و حق راننده و حق خودرو و حق سفر و ...) 34 میلیون تا کنون بوه است
شما نظرات رو میگیری که وجهه ی خودتو خوب تر نشون بدی
وگرنه اگه مردم بدبخت نماینده داشتند که این حال و روزشون نبود
خدا به دادمون برسه
نمایندگان سالهاست که حقوق بالای 10میلیون تومان دارند حالا تازه به فکرش افتادین اگه می گن حقوق 11 میلیون این حقوق پایه است وبه همرا فوق العاده ها وسایر مزایا بالای 20 میلیون می رود
تابناک
نمی ترسی فردا قانونی وضع کنند وترا ازصفحه روزگار محو نمایند؟
ادم عاقل به اینها گیرنمی ده مواظب باش
کجاش بی عدالتی ؟؟؟!!! نماینده ای که برای رأی آوردن دست به هر کاری می زند اعم از خرید رأی و ... نباید جبران این هزینه ها + سود آنها کند.شما هم کمی انصاف داشته اشید.
پول مفت و زیاد به نمایندگان می دهند تا دولت را استیضاح نکنند
نه تنها عادلانه نیست بلکه ظلم به ملت هم است
نه تنها عادلانه نیست بلکه ظلم به ملت هم است
اخه یکی بگه تو کشور ما چی عادلانه است؟؟؟؟
بلاخره معنی حکومت عدل علی را فهمیدیم
سؤال مسخره اى است ، ولى نعمت و از اين دست حرفها مسخره تر از سؤال است .
اين حرفها را ساختند براى رنگ كردن مردم
عدالت نیست اما برای نمایندگانی که در برابر فساد سکوت میکنن نمایندگانی که در برابر تبیض های بودجه ی سکوت میکنن انجام این کار اصلا اشکالی نداره نمایندگان نمایندگان ملت نیستن ....
من میخوام سوال بپرسم نه اینکه نظر بدم:
یک نماینده برای تبلیغات و ورود به مجلس میلیونها یا شایدم میلیارد(در سطح تهران میلیارده) خرج میکنه که بیاد قانون تصویب کنه و گرههای مملکتو باز کنه سوالم اینه گربه برای رضای خدا موش نمیگیره بعد دوستان از جیب چند ده میلیون خرج میکنن بیان مسائل من جوون رو مرتفع کنن
به لطف خدا امیدوارم که شاید یجایی تو مملکت ما هست که ضرب المثل معروفمون رو نقض میکنه
حقوق کارگرها را به موقع بدهند. کارگر ثبات شغلی داشته باشد. حقوق نماینده 11 برابر باشد.
هردم ازاین باغ بری می رسد

نمایندگان باید ازاین ننگ بمیرند که پیرزنی بعلت نداشتن پول عمل چمشش نابینا شود او به دنبال حقوق نجومی باشد
با سلام

اینقدر کار می کنند که باید حقوق های نجومی هم بگیرند

مشکل بیکاری الودگی هوا و ...... همه چی حل شده بایدم 11 برابر بشه برا کارگر بودجه ندارن

بعدشم دم از نماز . ایمان . ............ خدا عدل علی می رنند

متاسفم
تابناک سانسور کن به کسی برنخوره یه وقت

شاد و پیروز یاشی
شما فکر می کنید مردم ایران به خاطر چه انقلاب کردند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
فکر ؟ بخواهند فکر کنند که باید همه با هم خداحافظی کنند و بروند .
برای آقایان صادقی ومطهری وپزشکیان حلال است برای بقیه که حرف دل ملت را نمیزنند حرام است
بله
به شرطی که حقوق کارگر کاملا رضایتبخش باشد.
در دهه 60 بنده در اداره ای کار میکردم که حقوقم ماهیانه 5200تومان ورئیس اداره هم ماهیانه 7500تومان حقوق دریافت میگرفت یعنی از بابت حق مدیریتش 2000تومان دریافت میکرد ولی الان نگاه کنید حداقل حقوق مدیران هفت برابر سایر کارمندان ویا حقوق چند ده میلیونی ....آخی نمیدونم این قانون را چه کسی تصویب کرده است ....خب اگر این همه تبعیضات وناسامانی در پرداختها انجام شود همه به فکر جیب خود میشوند دیگر خدمت به مردم معنایی نخواهد داشت .......
عادلانه نیست که نیست
توجه کنید ... ردیف اول حقوق میخواد ۷۰ درصد افزایش پیدا کنه... توجه کنید که ردیف اول حقوق با آن چیزی که دریافتی نامیده میشود تفاوت بسیار زیادی دارد.
قانون خدمات کشوری اصلاح بشه و نظام پرداخت هماهنگ هم اجرا بشه شاید تفاوت حقوقها تعدیل بشه....که اصلاح این قوانین هم در دست نمایندگان و صد البته دولت گرامیه...
من عاجزانه از مقام معظم رهبری تقاضا دارم در این زمینه وارد و دستور اصلاح دهند
نردبام این جهان ما و منیست ، عاقبت این نردبام افتادنیست .
لاجرم هر کس که بالاتر نشست ، استخوانش سخت تر خواهد شکست!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
امیدواریم
بله، صد در صد، البته اگر نماینده ای واقعا به فکر مردم باشد، از جان و دل کار کند و در رویدادهای سیاسی کشور طرف حق را بدون کوچکترین ترس و ملاحظه کاری بگیرد، بله، این حقوق قطعا شایسته اوست. اما برای نمایندگانی که تنها به فکر مخالفت با خواست اکثریت مردم هستند، مانند نمونه هایی که بخصوص در مجلس قبل شاهد بودیم و همگی مخالفتهای بی دلیلشان را با وزاری پیشنهادی آقای روحانی و هوچی گریشان در روزهای بررسی برجام را به یاد داریم، خیر، یک صدم چنین حقوقی نیز زیاد است!
چرا در امد نمايندگى رابا حقوق كارگران مقايسه نمى كنيد كه بيش از ١٠٠ برابر است ؟ طرح حقوق ١١ ميليونى يك بحث انحرافى است ، به نظر مى رسد كه اين بحث انحرافى به عمد مطرح شده است
نوش جونش بیشتر بگیره. ولی ای کاش دغدغه مردم رو هم داشتند. بله بیشتر بگیره ولی کم کم باید یاد بگیرن که در زمان انتخابات هم از مردم انتظار انتخابات پر شور نداشته باشند. همینطور مردم هم باید یاد بگیرن روی لیست و تبلیغات زمان انتخابات و حرفای صد من یه غاز حساب نکنن و معیار براشون این چیزا نباشه.

به شخصه تا حالا همه انتخابات ها شرکت کردم ولی پشت دستمو داغ کردم که دیگه این کارو نکنم.
چرا مردم را عوام فرض می کنید؟؟؟؟ اگر حقوق کارگر با توجه به تورم کفاف زندگیش را بدهد !!!اصلا" یازده برابر بودن حقوق نمایندگان چیز عجیبی نیست .متاسفانه حقوق کار گران وکارمندان را پایین نگه می دارند و از طرف دیگر حقوق های عادی(با توجه به مخارج وتورم و.......) را غیر متعارف می شمارند.صورت مسئله این است که حقوق قشر پایین که به خاطرشان انقلاب شد!!! پایین نگه داشته شده مسئله این است.
ماچه بخواهیم وچه نخواهیم آنها قانون تصویب می کنند و میگیرند در قانون اساسی ما قدرتمندترین نهاد همین مجلسه که حتی درمواقعی که با شورای نگهبان به مشکل بر می خورند مجمع تشخیص مصلحت نظام دراکثر مواقع حق را به مجلس می دهد
بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید
کلا آدرس غلط است ؟ از یکصد هزار مدیر میانی ،و هزاران مدیر ارشد ،در همهٔ ارکان نظام جمهوری اسلامی ،کدام یک ،با عدالت رفتار نموده ،وعملکرد آنها با آرمانهای انقلاب مردم در سال ۵۷ همخوانی دارد ،و داشته است ؟ اگر بدنبال عدالت هستید ،؟ با اخذ مالیات ،از املاک مازاد ،وسرمایه های غیر مولد ،و شفافیت گردش مالی ،حقوق پایمال شدهٔ ملت را احیا کنید ،و رفاه مردم را به همان سالهای دهه پنجاه ،و شصت برگردانید ؟،
کاش ماهی بک میلیارد و صد میلیون تومان میگرفتن اما از حقوق ملت دفاع میکردن،
تا بحال به این موضوع به دقت توجه کرده ایم که چرا نمایندگان هزینه های چند صدمیلیونی و حتی میلیاردی را صرف انتخابات کرده اند ؟
کدام عقل سلیم می پذیرد که یک نماینده برای حقوق مشخص مجلس اینهمه هزینه کرده تا منتخب شود ؟؟
کافیست به طور قاطع حقوق مشخص بدون امتیازات لازم را برای نمایندگی اعلام نمایند تا ببینیم در آینده دیگر هزینه های سکنین برای انتخابات مجلس توسط کاندیدها خواهد شد؟؟؟؟
برخی نمایندگان جهت تبلیغات بیش از یک میلیارد تومان هزینه میکنند، حال با فرض این حقوق چه توجیهی دارد که شما یک هزینه ای پرداخت کنید و صد ماهه به اقساط پس بگیرید؟
من کارمند یه شرکت توی تهران هستم، از شهرستان هم اومدم و اینجا استخدام شدم، ولی شرکت نه برای من ماشین گرفت و نه خونه! گفتن از محل درآمد خودت باید وسایل رفاهت رو تامین کنی.
سوال: چرا هزینه تهیه ماشین و مسکن نماینده بر عهده مجلس گذاشته شده؟ و چرا به مانند یک کارمند عادی این امکانات از محل حقوق نماینده تامین نمیشه؟!
نه عادلانه نیست هیچ جای دنیا این همه فاصله وجود نداره برای همینه که جهان سوم هستیم
خدایا عدالت این قشر بنده گان خواص را از سرما کم کن ما لیاقت ولی نعمتی آنها را نداریم
واقعیت قضیه این است که اگر نماینده واقعا وظیفه نمایندگیش را انجام دهد که معمولا این کار صورت نمی گیرد حقوق 11 ملیون مهم نیست هرچند آقایان مزایای دیگر مثل مسکن و ماشین و دفتر و غیره هم می گیرن . اما وقتی به حقوق کارگر و کارمند می رسند افزایش 10 درصد می زنند و اصلا فکر نمی کنند که مردم هم هزینه دارن ...مردم هم مشکلات دارند . فقط و فقط مشکل خودشان ر می بینند . ظاهرا در این مملکت مثلا اسلامی یک عده ژن برتر هستند و همه مواهب را دریافت می کنند و بقیه عوام هستند و مستحق هر نوع تحقیر. البته همه مدیران و مسئولین هم می دانند این موارد را و هیچ کاری هم نمی کنند چون درک صحیخی از مشکلات مردم ندارند و اراده ای برای حل آن ندارند.
با این افزایش 70% حقوق نمایدگان مجلس، مطمئن باشید انتخابات آینده مجلس خرید و فروش رای رونق چند برابر و تطمیع افراد برای جمع آوری رای رونق چشمگیری خواهد داشت.
تو کشور ما رفاه برای اهالی حاکمیت و مسئولین و بدبختی برای طبقات پایین دست قدمت 500 ساله دارد. حفظ منزلت اهالی حاکمیت و افزایش حقوق های آنها از اوجب واجبات است!!!
و اینجاست که منادیان عدالت باید دردشون بگیره و به داد ملت برسند که نمرسند.
مدعی العموم میتونه در خیلی از مناسبات قضایی شاکی باشه!
اگه امروز آقای ایکس بشما 48 ذساعت فرصت داده بدانید که ممکنه در آینده ی نزدیک مردم به شما ثانیه ای هم فرصت ندهند مگر اینکه طوری عمل کنید که سیلی سختی از ولی نعمتان نخورید. آگاه باشید که ظرفیت ملت از بی عدالتی های اقتصادی، سیاسی و نابرابری های اجتماعی لبریز شده است.
من موندم چجوری این کشور سر پا مونده. میدونم پخش نمیکنی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
یک عده ای هستند که واقعاً وطنشان را دوست دارند و با سماجت با چنگ و دندان ازش حفاظت می کنند . البته معمولاً در میان مسئولینً چنین افرادی وجود ندارند .
از قدیم گفتن سیر از گرسنه خبر نداره سواره از پیاده!
اگر نمایندگان دلسوز و کاربلدی باشند و از موقعیت خود سوء استفاده دیگری نکنند ؛ اصلا مبلغ زیادی نیست. به نظر شما کار یک نماینده به اندازه یک پزشک عمومی هم ارزش ندارد؟ در رابطه با حقوق کارگران هم بهتر است حداقل دستمزد و مزایای شغلی آنها را ببرند بالا و گر نه حقوق نمایندگان صفر هم که بشود ؛ مشکلات کارگران مظلوم و اقشار کم درآمد جامعه حل نخواهد شد.
خدوت شما عرض کنم پایه حقوق آقایون 11 برابر کل دریافتی یک کارگر هستش , و معمولا مزایایی شخصی که این پایه حقوق رو داره حداقل دو برابر پایه حقوقشه که با پایه حقوق که جمع میشه میشه 30 برابر حقوق یه کارگر نه 11 برابر .
جوري موضوع را مطرح مي‌کنيد که اين 11 برابر حداقل حقوق تنها عايديه يک نماينده است. شما که بهتر مي دونيد نمايندگان محترم حاضرن نماينده باقي بمانند و اصلا حقوق نگيرن. هدف خدمت به خلق الله است خدا خيرشون بده براي اين خدمت نديدين چهقدر خرج تبليغات ميکنند؟ 48 ماه حقوق 100 ميليوني هم که در نظر بگيرين کفاف هزينه هاي تبليغات رو ميده؟ نکنه سئوالتون براي رد گم کردن بود؟؟
یعنی مملکت بر مبنای اسلام ، من که کارمند هستم چند برابر یه کارمند معمولی کار میکنم حداقل حقوق کارگری رو میگیرم اصلا اینا با این کارهاشون مردم از نظام زده میکنند.
این مجلس دهم به خدا ننگ بشر بود دیدی چه خبر بود؟
هر کار که کردند ضرر روی ضرر بود دیدی چه خبر بود ؟
عادلانه؟ ظلم شدید است.
بله اگر نماینده واقعی باشه و از فیلتر شورای نگهبان رد نشده باشه و متخصص باشه و متعهد پنجاه برابر هم بگیره حقشه. ولی نماینده های مجلس ما اکثرشون حداقل کارگری هم زیادشونه و درواقع جای نماینده مردم را گرفته است باید جریمه هم و بازخواست هم بشود.
اگه همین قدر باشه خوبه
ولی فکر کنم کلی درآمدهای جانبی دارن
تازه اگه کارچاق کنی نکنن
به نظرشما عادلانه است که حقوق نمایندگان 11برابر حقوق کارگران باشد؟
صد در صد نهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
میدونم مثل همیشه چاپ نمیکنی ولی من فقط یه سوال دارم:
خداوکیلی کدوم یکی از به اصطلاح آرمانهای انقلاب تو این چهل سال تحقق یافته که شما منتظر دومیش هستی؟
آره من راضی هستم چون دوزرده می زانید
از حقوق باز نشتگان کم کنید به نمایندگان بدهید
خدائیش کاش حداقل اعلام می کردند چند ساعت و چند جلسه کار کارشناسی کردند تا تونستند به توافق برسند که حقوق خودشان را اضافه کنند شورای حقوق و دستمزد هرسال با چهارماه و اندی جلسه کارشناسی و کلی حق ماموریت و جلسه و اضافه کاری متاسفانه نمی تونند به مبلغی بیش از 10 درصد افزایش حقوق کارگران توافق کنند کاش اعضای این شورا را جهت کارآموزی به مجلس شورای اسلامی بفرستند تا حداقل راندمان کارشان مثل نمایندگان عزیز و زحمتکش ملت که همگی خادم ماهستند باشند .
به نظرم حقوق قانونی نمایندگان عزیز ، یازده میلیون تومنه و سایر درآمدهاشون اگه ریا نباشه یازده میلیارد . پس به نظرم بالا پایین بودن حقوق قانونی فرقی نمیکنه شاید یه دفعه ای در یک اقدام خود جوش از حقوق قانونیشون گذشتن و این کارشون رو رسانه ای هم کردن و به همون چندر غاز موارد دیگه اکتفا کردن
دستشون درد نکن لا اقل به فکر خودشون هستن۰۰۰!
پدرم زمان قبل یک کارگز ساده بود که تازه در محل کار دچار حادثه هم شده بود (قطع انگشتان دست) با این وجود با حقوق کارگری اش خونه خرید بچه اش رو به مدرسه ملی (خصوصی ان زمان) فرستاد سال 54 به حج واجب رفت با 4 تا بچه قد و نیم قد و یک مادر پیر که باهاش زندگی می کرد چرخ زندگی اش کاملا می چرخید ولی الان چی کارگرها حتی نمی تونن دو تا اتاق برای زن و بچه هاشون جور کنن!!!! آقایان تصمیم گیر و مدیران محترم اگر می خواهید رونق اقتصادی را داشته باشید با قدرت خرید مردم و به خصوص قشر حقوق بگیر را بالا ببرید . این یک چرخه است کارفرمایان محترم منتظر مجلس نباشید که هیچ امیدی به اونها نیست خودتان دست به کار شوید و پرداختی به کارگران و کارکنان را بسته به شرایط مالی افزایش دهید . افزایش در آمد کارکنان باعث افزایش خرید کالاها و محصولات تولیدی شما خواهد شد
حق مسلم ایشان است چون چهارسال باید بازی شتردیدی ندیدی باری کنند و اگر حقشون ده برابر هم شود حرفی نیست.پول درمان عذاب وجدان بعدها خیلی بیش از این است.
اگربه کارگران وکارمندان هم همین مقداراضافه حقوق روبدهند شاهدرشدوترقی وپیشرفت کشورخواهیم بودوالااگرفقط برای مسولان این اضافه حقوق باشد،بایدفاتحه مع صلوات فرستاد.......
هر دم از این باغ بری میرسد . واقعا ملت ایران به نمایندگان منتخب رای ندادند که فقط به فکر پر کردن جیب خودشان باشند . چطور برای اونا تورم افزایش یافته است و لاجرم میبایستی حقوقشان افزایش پیدا کند ولی برای ملت ایران تورم یک رقمی و زیر صفر است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
باور کن همین بعد عید که دوباره وقتش بشه خودت که این بی عدلتی رو از این افراد دیدی و ناراحتی راه میفتی میری تو صف. و شاید حتی اطرافیها رو هم ترغیب کنی که به فلانی که تیپش بهتره یا ... رأی بدین. صبرکن دادا.
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
برای اینکه اقتصاد مقاومتی واس ماس! حله!آیا
بنظر من خوب کاری میکنن...لیاقت ملت ایران همینه...دوسال دیگه همین مردمی که اعتراض دارن میان رای میدهند
یاد فیلم سناتور با بازی فرامرز قریبیان افتادم
حیف درد زایمان ننه هاشون
پزشکان رو دریابید. الان یه دندونپزشک تازه فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد راحت ماهی 30 میلیون در میاره یعنی دو تا سه برابر نماینده مجلس.
بله عادلانه هست... چرا؟ چون همین ماها هستیم که اونا رو مبفرستیم اونجا تا اینقدر بخورن پس خود کرده را نباید اعتراض کرد!!!!!
در بحبوحه اخبار زلزله کرمانشاه که مردم حواس شان نبود،در سکوت کامل حقوق مادام العمر برای خود تصویب کردند و حالا افزایش 70 درصدی حقوقشان!!!!
آن هم حقوقِ پایه!!!!!!
بله بدون شک حق شرعی آنهاست
نمایندگان بنده گان صالح خداوند هستند و باید از همه نظر حق و حقوق آنها بیشتر از مردم عادی باشد
پاسخ ها
س
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
تشکر از فتوای شما ولی حضرت علی بیشتر از غلامش از بیت المال برنمیداشت
در این که حقوق کسانی که مدیریت کلان دارند چند برابر کسانی که کار ساده انجام می دهند باشد ایرادی نیست. ایراد آن جاست که حقوق یک عده ۷۰ درصد اضافه بشه و حقوق عده ای دیگر ۵ درصد.
حقوق بازنشسته های فولاد 2 ماه عقب افتاده ... دستخوش به نمایندگان
الله اعلم
تا وقتی که من مسئول نشدم نه عادلانه نیست ولی اگه مسئول شدم بله عادلانه است
البته تابناک جان شمابهترازهرکسی میدونید یازده برابر رقم ناچیزیه مطمین باشید این رقم اقلا هفتادبرابره این که میگم واقعیت محضه فیش حقوقی اینارومیززنن یازده میلیون وبه اینااضافه کنید حق اولاد حق مسکن ایاب وذهاب هزینه راننده هزینه دفتر شهرستان و. خنده داره که میلیاردی خرج کنن به مجلس بیان برای خدمت
مسوولین در خواب شیرین هستند و حواسشون نیست
اگه فقط حقوق بود که خوب بود.
سایت الف چند وقت پیش زده بود ماهی 5 میلیون حق اجاره خونه ، ماهی 3میلیون حق ماشین ماهی 500 هزار حق ترفت وو .... جمعا به جز حقوق 24میلیون حق این چیزا میگیرن
دولت به سیصد نفر ماهی ۱۱ میلیون میدهد تا بتواند به ۱۱ میلیون نفر ماهی ۳۰۰ هزار تومان بدهد
بهترین کشور برا یه عده خاص
خبر مهم این است که نمایندگان به علت وفور سفر های خارجه با عهد و عیال همین روزها مبلغ خروج از کشور را به حداقل میزان کاهش خواهند داد .مبادا که ضرری نصیبشان شود.کل کار نمایندگان تصویب قوانینی در محدوده سود و زیان خودشان است.
مرحوم بهشتی در اوایل انقلاب گفتند :
"ما شیفتگان خدمتیم، نه تشنگان قدرت"
الان باید این جمله رو به صورت زیر اصلاح کرد :
"ما تشنگان قدرتیم، نه شیفتگان خدمت"
عدالتی وجود ندارد
بله. عادلانست. خرجشون سنگینه این بنده خداها
نه تا حداکثر ۵ برابر میتونه عادلانه باشه اما نه بیشتر
یک نماینده ۷ میلیون حقوق ماهانه نمایندگان در سال ۹۶/ دریافتی باید بیش از ۱۰ میلیون و هم‌تراز با وزرا باشد
حسن لطفی
حقوق نمایندگان با افزایش ۴۶ درصدی به ۷ میلیون تومان رسیده است، که بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری باید حقوق نمایندگان هم‌تراز با وزرا باشد که بیش از ۱۰ میلیون تومان دریافتی ماهانه‌شان است.ایسنا
ای کاش 11میلیون بگیرند به نظر من 100برابر میگیرند.
بله عادلانه هست!!!!!!
تو اين كشور فقط حضور مردم ناعادلانه هست تا آقايون كمتر خرج مردم كنن وبيشتر برا خودشون تلنبار!!!!!
به فرق شکافته مولا علی (ع) این بی عدالتی است. انقلاب برای چی بود؟!!!
وکلا ای وکلا به جای خدمت شدید بلا
کجامون عادلانس که این عادلانه باشه
غیر این بود باید تعجب میکردیم
همه فقط به فکر منافع خودشونن
کارگر بدبخت مهندس در لباس کارگری ...همه اینها کلاهشان پس معرکس
تابناک عزیز نمیدونم چرا مبلغ حقوق نماینده ها رو ده میلیون تومن میدونی !!!!؟؟؟در حالیکه همین روز گذشته روزنامه همشهری با استناد به مدرک معتبری از خود مجلس جدول دریافتی ماهانه نمایندگان رو منتشر کرده بود و خود شما هم اون رو باز نشر کردی مبنی بر اینکه بطور متوسط حقوق و مزایای دریافتی هر نماینده در ماه بیش از سی میلیون تومن هست. اما شما چسبیدی به پایه حقوق این از ما و شما و خیلی های دیگه بهتران. بگذریم که همین مبلغ ده میلیونی هم اعتراضات زیادی بهمراه داره که در کامنتهای بالا یک گوشه کوچکی ازش پیداست.
اونایی که این وسط هی حرف حقوق پزشکا رو پیش میکشن عقده پزشک شدن به دلشون مونده . عمو بحث چیز دیگه ایه
هزینه ودرامد خانواده ها یکنواخت نیست. هرخانواده در امد وهزینه خاص خود را دارد.برخی بیمار دارند وبرخی ندارند.برخی اجاره میدهند برخی نمی دهند برخی اجاره میگیرند برخی نمیگیرند.برخی دونفر کار میکنند برخی هردو بیکارند. برخی هزینه تحصلات دارند برخی ندارند. برخی فرزند ندارند برخی فرزندان زیادی دارند.برخی هزینه والدین دارند برخی ندارند. برخی سود پول بانک ودرامدهای دیگر دارند وبرخی ندارند.لذا در امد وهزینه های افراد مختلف بسیار مختلف است. لذا میتوان گفت اگر در یک سیستم اقتصادی غیر سوسیالیتی کار میکنیم هزینه حداقل جهت دریافت خدمات مختلف ودر امد یک خانواده از مجاری مختلف باید برابری کند.این تفاوت نمی کند که نماینده باشد یا کارگر.اضافه در امد بستگی به چند عامل دارد.الف -کاربیشترب- کار با سختی بیشترج- کار با تخصص وانتفاع بیشتر.نمایندهای که در مجلس است وکار دولت ومردم هرگونه که بخواهند میچرخد نه انگونه که نمایندگان ومصوبات بخواهد مانند کارگری است که بود ونبودش در محیط کار بی تفاوت است.لذا حداقل در امد برای هردو کافی است وخانه نشینی انها مناسب تر است که نه سفره خانه را شلوغ میکنند ونه دستشوئی را. روزی یک مدیر با تجربه خارجی میگفت چرا اینقدر نیروی انسانی در محیط کار دارید.یکی گفت باید کار تولید کنیم. واو پاسخ داد ما بهتر میبینیم که در منزل بنشانیمشان وپول بدهیم. محیط کار بیکار پرور چه مجلس باشد چه کارخانه باشد چه ادراره و دانشگاه وزایشگاه باشد محیط کار نباید تلقی گردند. محیط گذران وقت اند.
تابناک!اینارو نوشتی که حرس منه کارگرو در بیاری کی مسئول این بی عدالتیاس؟ کی باس مقابله بکنه با این وضع؟ چرا اینارو به مردم میگین مگه حرف مردم تاثیری داره ؟ مسئولش باید برخورد کنه خانه ملت که نیست شده خانه نماینده ها برا خودشون 50درصد برا منه کارگر 10 درصد کجای این عدالته آخه؟ حداقل آنچه برای خودتان می پسندید برا ملت هم بپسندید نماینده های خانه ملت!
راستي از اين عزيزان ماليات هم گرفته مي شود؟
شنيدم يك سالي ميشه يارانه بعضي از اين بنده خدا ها رو قطع كردن؟ اگه اين جوري باشه چرا نميگين يك كارگر ساده 45000 هزار برابر يك نماينده يارانه در ماه دريافت ميكنه چسبيدين به 11 برابر حقوق كمي منصف باشين؟!!!
به نظر من هم عادلانه نيست و خيلي هم كم است چون حداقل بايد 100 تا 150 برابر باشه (حرف دل يك نماينده)
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر