بازدید 2819

شاخص بورس آسیا تقویت شد

شاخص بورس کشورهای آسیایی به دنبال افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا بالا آمد و قیمت طلا هم به بیشترین سطح خود در یک هفته اخیر رسید.
کد خبر: ۷۵۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۷ 15 December 2017

شاخص بورس کشورهای آسیایی به دنبال افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا بالا آمد و قیمت طلا هم به بیشترین سطح خود در یک هفته اخیر رسید.

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز پنج شنبه به دنبال بالا رفتن مجدد نرخ بهره بانکی در آمریکا روند صعوی به خود گرفت؛ در حالیکه این موضوع ارزش دلار و اوراق بهادار آمریکا را تحت الشعاع خود قرار داد ولی همچنان نگرانی در مورد نرخ تورم پایین در آمریکا وجود دارد. البته بانک مرکزی چین هم نرخ بهره را افزایش داده است.

از سویی دیگر انتظار می رود در اروپا شروع بکار بورس فوتسی، داکس آلمان و کاک فرانسه هر کدام به ترتیب با ۲ دهم درصد، ۳ دهم درصد و ۰.۱۵ درصد کاهش باشد.

در آمریکا اوراق بهادار ۱۰ ساله به دنبال افزایش نرخ بهره با تقریبا یک نقطه پایه جهش به ۲.۳۶۵۴ درصد رسید؛ در حالی که چندی پیش سقوط تقریبا ۶ واحدی را تجربه کرده بود. همچنین ارزش دلار در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان با مقاومت به کار خود ادامه داد و به ۹۳.۴۲۵ واحد رسید؛ این در حالی است که ارزش دلار در روز چهارشنبه در حدود ۷ دهم درصد افت کرده بود.

همچنین میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن با افزایش روبرو شد و بورس کاسپی کره جنوبی ۵ دهم درصد رشد داشت؛ ضمن اینکه بورس های تایوان، تایلند و مالزی هم با افزایش شاخص روبرو شدند؛ اما بورس نیکی ژاپن ۳ دهم درصد کاهش پیدا کرد و در چین بورس های اصلی این کشور روند نزولی به خود گرفتند.

هر دلار به ۱۱۲.۶۲۵ ین رسید که نشان از تغییر جزیی دلار در برابر پول ژاپن دارد؛ اما یورو بدون تغییر به ۱.۱۸۲۵ دلار رسید؛ در حالی که در روز چهارشنبه ۷ دهم درصد رشد پیدا کرده بود.

هر پوند انگلیس هم با کمی تغییر به ۱.۳۴۲۹ دلار رسید و همچنان سرمایه گذاران منتظر اعلام موضع بانک انگلیس در مورد برگزیت هستند که یک شرایط احتیاطی را در میان فعالان اقتصادی بریتانیا بوجود آورده است.

قیمت منطقه ای طلا هم با رسیدن به یکهزار و ۲۵۹ دلار و ۱۱ سنت به بیشترین سطح خود در یک هفته اخیر رسید و فلزات مس و نیکل هم با افزایش قیمت روبرو شدند. بر پایه این گزارش کاهش ارزش دلار منجر به افزایش تقاضا کالاهایی از قبیل نفت، طلا و فلزات صنعتی به دلیل ارزان تر تمام شدن آن برای سرمایه گذاران می شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر