بازدید 3197

پژمانفر: دولت ساختارهایش را اصلاح کند

کد خبر: ۷۵۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ 13 December 2017

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در واکنش به افزایش چند برابری عوارض خروج از کشور گفت: این مسئله ناشی از ضعف شدید برنامه ریزی دولت برای کسب درآمد است.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: در بودجه سال ۹۷ که توسط دولت به مجلس ارائه شد درآمدهای نفتی و غیرنفتی همانند مالیات خیلی غیرواقعی دیده شده و زمانی که درآمدها غیرواقعی باشد طبیعتا هزینه‌ها هم به صورت غیرواقعی پیش بینی می‌‎شود و این موضوع سبب بی انضباطی گسترده در حوزه مالی کشور خواهد شد.

وی تصریح کرد: زمانی که شرایط دولت طوری می‌شود که نمی‌تواند خود را اداره کند، مسیر غلطی را پیش می‌گیرد و برای اداره خود، بیشتر دست در جیب مردم می‌کنند که این یکی از بزرگ ترین اشتباهات است و دولت می بایست بجای اینگونه کارها، ساختارهایش را اصلاح نماید. امروز دولت راه مطالبه از مردم را در پیش گرفته که صحیح نیست و باید اقتصاد کشور را اصلاح کرد.

پژمانفر ضمن بیان این مطلب که قطعا طرح افزایش عوارض خروج از کشور کارشناسی شده نبوده است، اظهار کرد: زندگی بخشی از مردم بر مبنای همین رفت و آمدهای مرزی است و نمی توانیم به مردم بگوییم رفت و آمد نکنند چراکه معیشت و کار آن ها از همین طریق صورت می‌گیرد، از طرف دیگر بسیاری از این سفرها فرهنگی و زیارتی است.

وی ادامه داد: افراد زیادی در طول سال عازم سفرهای زیارتی می شوند و این که ما بدون کارشناسی طرح ها که چه آسیب های داخلی و خارجی برای کشور ایجاد می‌کنند آن‌ها را ارائه کنیم در نتیجه شرایط اجتماعی سخت‌تر خواهد شد. این مسئله ناشی از ضعف شدید برنامه ریزی دولت برای کسب درآمد است.

پژمانفر در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر حمایت از گردشگری داخلی با اجرای این طرح عنوان کرد: این حرف نامناسبی است چراکه گردشگری داخلی و خارجی دو مقوله متفاوت هستند و علاوه بر این مطلب حتی گردشگری خارجی هم شامل سفرهای زیارتی و غیر آن می شود. بخش زیادی از افرادی که سفرهای زیارتی می روند افرادی هستند که مدت ها به معیشت خود سخت می گیرند تا بتوانند مبلغی را ذخیره کنند و برای یک بار در عمرشان از روستاها و شهرها به عتبات یا سایر سفرهای زیارتی دیگر بروند و این مسئله به اعتقادات مردم گره خورده است، اینطور نیست که تماما این افراد دارای تمکن مالی باشند که سفرهای سیاحتی اروپایی می روند که البته همین سفرها هم با چنین نگاه های ساده و سطحی قابل بررسی نیست که بگوییم حال که امکان سفر به خارج را سخت‌تر کرده‌ایم آن‌ها رو به سفرهای داخلی می‌آوردند، این چنین برداشت‌ها و تعابیری غلط است.

وی تصریح کرد: کلیات بودجه ۹۷ نامناسب است و رییس جمهور هم در جلسه دو روز گذشته مجلس اساسا هیچ دفاع درستی از این موضوع انجام ندادند، درحالیکه انتظار بود از کلیات بودجه دفاع کنند، اما مسائل دیگری را عنوان کردند، بعنوان کسی که سال ها در مجلس به ویژه کمیسیون تلفیق بودم و با بودجه آشنا هستم می‌گویم که درآمدها و هزینه ها در این بودجه خیلی غیرواقعی برآورد شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار