بازدید 6509

دستگیری هکر ٣هزار سایت

کد خبر: ۷۵۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 13 December 2017

رئیس‌پلیس فتای استان یزد با بیان اینکه عدم رعایت موارد ایمنی ساده در فضای مجازی باعث می‌شود تا از خط وای‌فای اینترنتی کاربران برای ارتکاب جرم استفاده شود، گفت: هکر بیش از سه هزار سایت با استفاده وای‌فای دیگران در یزد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش شرق، سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» با اشاره به ضرورت ارتقای سطح آگاهی استفاده از فضای مجازی، اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتای استان یزد در پی رصد و پایش فضای مجازی، فردی را که با سوءاستفاده و هک وای‌فای دیگران اقدام به هک‌کردن سایت‌های داخلی و خارجی می‌کرد، شناسایی و ردیابی کردند.

وی افزود: پس از بررسی‌های لازم، هویت فرد موردنظر با نام مسعود ف مشخص شد و بعد از آن با هماهنگی مقام قضائی وی به پلیس فتا احضار و در بازجویی اولیه و اظهاراتش مشخص شد که وای‌فای منزلش هک شده است.

رئیس‌پلیس فتای استان یزد گفت: با اقدامات فنی، متهم اصلی شناسایی و با دستور قاضی پرونده دستگیر و با ادله مکشوفه به پلیس فتا ارجاع داده شد که در مرحله نخست وی منکر هک وای‌فای و سایت‌ها شد که با رؤیت مستندات اخذشده از سوی کارشناسان فتا از لپ‌تاپش، به اعمال مجرمانه خود اعتراف و انگیزه‌اش را کسب درآمد و سرگرمی اعلام کرد.

ابوطالبی تصریح کرد: متهم ٢٠ساله به هک بیش از سه هزار سایت در طول سه سال با سوءاستفاده از وای‌فای‌های فامیل و همسایگان خود اعتراف و اقرار کرد پس از هک سایت‌های داخلی و خارجی برای اخاذی به مالک سایت‌ها پیام داده و از آنها پول دریافت کرده که از هر کدام از سایت‌های خارجی حدود صد دلار پول دریافت کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس