بازدید 6564

کره شمالی: سلاح اتمی ما فقط آمریکا را نشانه گرفته

کد خبر: ۷۵۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷ 27 November 2017

یک مقام ارشد کره شمالی می گوید که سلاح اتمی این کشور فقط آمریکا را نشانه گرفته و نیازی نیست دیگر کشورها از این بابت احساس تهدید کنند.

به گزارش ایرنا، ری جونگ هیوک، معاون مجمع عالی خلق و رییس موسسه وحدت کره شمالی در نشست پارلمانی خاطر نشان کرد ما با این تسلیحات، خود را در برابر آمریکا بیمه کرده ایم.

وی که به تازگی برای برگزاری یک همایش به ترکیه سفر کرده بود خاطر نشان کرد: ما با این تسلیحات به سیطره آمریکا بر منطقه آسیا و اقیانوس آرام پایان دادیم.

ری جونگ هیوک در سخنانی که خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی به آن اشاره کرده است، افزود: تسلیحات هسته ای کره شمالی برای حراست از امنیت و ثبات شبه جزیره کره لازم است.

روزنامه رودونگ سینمون ارگان حزب حاکم کار کره شمالی هم از قول وی آورده است: مردم کره قاطعانه بر این باور هستند با این اسلحه است که می تواند مقابل آمریکا ایستاد و توازن قدرت را برقرار کرد.

این مقام کره شمالی تسلیحات اتمی این کشور را شمشیر عدالت توصیف و اضافه کرد، ما با این سلاح مقابل آمریکا ایستاده ایم و قاره آسیا و دیگر کشورها اصلا نباید احساس تهدید کنند.

وی گفت، اگر کشورهای دیگر در صورت بروز درگیری و جنگ به دنبال ملحق شدن به‌ آمریکا برای حمله به این کشور نباشند، خطری از جانب پیونگ یانگ آنها را تهدید نخواهد کرد.

او برنامه آمریکا را با تحریم های شدیدش راه اندازی یک جنگ اتمی دانست و گفت ما قول می دهیم با نیروی بازدارندگی هسته ای مقابل این کشور بایستیم و برای مبارزه آماده باشیم.

آزمایش چند موشک دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته ای از سوی کره شمالی در چند ماه گذشته؛ باعث افزایش تنش ها بین این کشور با برخی از کشورهای منطقه از جمله ژاپن و کره جنوبی و همچنین آمریکا شده است.
پیونگ یانگ از سال 2006 میلادی تا کنون 7 موشک دوربرد آزمایش کرده است که آخرین آن 15 سپتامبر(شهریور) انجام شد.

به دنبال آزمایش ششمین بمب هسته ای این کشور که سوم سپتامبر(شهریور) صورت گرفت آمریکا با کمک چین و روسیه قطعنامه ای را در سازمان ملل علیه این کشور تصویب کرد که باعث واکنش شدید کره شمالی شد به طوری که این کشور هشدار داد به واسطه اعمال تحریم های سرسختانه علیه این کشور، ژاپن را غرق و آمریکا را به خاکستر تبدیل خواهد کرد.

کارشناسان نظامی می گویند با توجه به اینکه آخرین موشک کره شمالی حدود سه هزار و 700 کیلومتر برد داشته است هدف از این پرتاب، نشان دادن این امر بود جزیره آمریکایی 'گوام' که سه هزار و 400 کیلومتر با کره شمالی فاصله دارد در تیررس این موشک قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل